Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی

شرکت تولیدی

شرکت های تولیدی چیست

یکی از انواع شرکت‌هایی که هر ساله تقاضای بسیاری برای ثبت آن در کشور مطرح می‌شود، شرکت تولیدی است. این نوع شرکت همانطور که از نام آن پیدا است، با هدف تولید و عرضه یک کالا به بازار ایجاد می‌شود و در عین حال منحصر به یک نوع کالا نیست. این شرکت‌ها معمولا با توجه به شرایط بازار مشتریان بسیاری را به خود جلب می‌کنند و به همین دلیل است که افراد بسیاری تمایل به ثبت آن و فعالیت در این عرصه دارند. به منظور ثبت شرکت تولیدی، بهتر است تا در این مقاله از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، با ما همراه باشید تا کلیه اطلاعات لازم در باره این نوع شرکتها را در ایران بدست بیاورید.

تعریف شرکت تولیدی

 

پیش از آن که به بررسی انواع شرکت‌های تولیدی بپردازیم، بهتر است ابتدا شرکت تولیدی و کاربردهای آن را تعریف کنیم. شرایط موجود در بازار به گونه‌ای است که مردم همواره شاهد عرضه انواع کالاها برای استفاده خود هستند. رفع نیازهای مردم مهم‌ترین هدف عرضه کالاهای جدید توسط شرکت‌های تولید است. در عین حال باید به این نکته اشاره شود که تولید و عرضه کالا سود بسیار مطلوبی را برای شرکت‌های تولیدی به همراه می‌آورد که به دلیل همین سود بالا، بسیاری از افراد باتجربه در امر تولید، به دنبال ثبت یک شرکت برای شروع کار خود هستند. در عین حال شرط آن این است که روند راه‌اندازی یک شرکت تولیدی به خوبی طی شود و محصول ارائه شده نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

بررسی انواع شرکت تولیدی

انواع شرکت های تولیدی

اکنون با این مقدمه به بررسی انواع شرکت‌های تولیدی می‌پردازیم. شما برای آن که بتوانید نسبت به ثبت شرکت تولیدی خود اقدام کنید، ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع شرکتی را می‌خواهید راه‌اندازی کنید. بر اساس قوانین تجاری ایران شرکت‌های مختلفی وجود دارد، اما یک شرکت تولیدی معمولا یا به شکل سهامی خاص و یا به صورت مسئولیت محدود ثبت می‌شود. در عین حال مراحل و شرایط ثبت این دو شرکت با هم دیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارد که در ادامه به این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

نحوه فعالیت شرکت تولیدی به چه صورتی است؟

فرض کنید شما محصول خاصی مانند میوه خشک را وارد بازار می‌کنید، این محصول را یک شرکت تولیدی یا به عبارت دیگر یک کارگاه تولید می‌کند و پس از بسته‌بندی مطلوب آن را به بازار عرضه می‌کند. عرضه میوه خشک باعث می‌شود هم بخشی از نیاز عموم مردم برطرف شود، و هم شما به عنوان یک شرکت تولید کننده از سود مالی قابل توجهی برخوردار شوید.

یک شرکت تولیدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی های شرکتهای تولیدی چیست

همانطور که اشاره شد،‌ شرکت تولیدی در زمینه تولید یک کالای خاص و عرضه آن به بازار فعالیت می‌کند، اما یک نکته بسیار مهم در این زمینه نباید فراموش شود و آن این است که شرکت تولیدی باید دارای دو ویژگی بسیار حیاتی باشد تا توانایی رقابت در بازار و به دست آوردن سود مالی بالا را داشته باشد:

  •  شرکت تولیدی باید کالای مورد نظر خود را از بین یک گروه خاص و جدید انتخاب کند تا از این طریق بتواند یک نیاز جدید از مردم را برطرف کند.
  •  قیمت کالا نیز باید مناسب و به صرفه باشد تا مشتری تمایل به خرید آن کالا از شرکت تولیدی شما داشته باشد.

برای مثال در زمینه میوه خشک باید اشاره شود که شرکت‌های تولیدی بسیاری در این زمینه فعالیت دارند. اما اگر قرار باشد کیفیت میوه خشک تولیدی شما به اندازه شرکت‌های دیگر باشد و قیمت آن نیز تفاوت چندانی با آن‌ شرکت‌ها نداشته باشد، شما نمی‌توانید انتظار موفقیت در کار خود را داشته باشید. در واقع شما باید از یک سو کیفیت محصول خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، و از سوی دیگر قیمتی کمتر از شرکت‌های دیگر را برای برای محصولات خود در نظر بگیرید، تا به این ترتیب مشتری به خرید محصول شما تمایل پیدا کند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت تولیدی

همانطور که گفته شد به طور کلی دو نوع شرکت تولیدی داریم. شرکت تولیدی سهامی خاص، و شرکت تولیدی با مسئولیت محدود. اکنون شرایط و مراحل ثبت این دو نوع شرکت را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

شرایط ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

در شرکت‌های سهامی خاص اعضای اصلی سرمایه اولیه را به صورت سهم بین خود تقسیم می‌کنند. برای این که امکان ثبت یک شرکت تولیدی را با عنوان سهامی خاص داشته باشید، دارا بودن شرایط زیر ضروری است:

  • یک هیئت‌مدیره 3 نفره؛ اعضای این هیئت‌مدیره در واقع سهامدار اصلی شرکت هستند سهامدارن هستند و حداقل باید یک سهم داشته باشند.
  • وجود دو بازرس در شرکت؛ این بازرس‌ها نباید از فامیل‌های درجه یک اعضای هیئت‌مدیره باشند.
  • سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت 100 هزار تومان است.

شرایط ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

در این شرکت‌ها شاهد این هستیم که سرمایه اولیه به صورت سهم شراکت بین اعضا اصلی تقسیم شده است و ضروری نیست که شرکا سهم برابر داشته باشند. شرایط اصلی ثبت شرکت با مسئولیت محدود به این شرح است:

  • برای ثبت شرکت حضور حداقل دو نفر به عنوان شریک ضروری است.
  • برای ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود تمام مبلغ سرمایه اولیه باید در بانک باشد.
  • حداقل سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت 100 هزار تومان است.
  • هر یک از شرکا باید میزان حداقلی از سهم شراکت داشته باشند.
  • برای ثبت این شرکت آدرس محل کار شما باید اداری یا تجاری باشد.

هزینه‌های ثبت یک شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت شرکت تولیدی جزء مهم‌ترین نکاتی است که شما باید آن را مدنظر قرار دهید. در شرایط فعلی هزینه مورد نیاز برای ثبت یک شرکت تولیدی بین هشتصد هزار تومان تا دو میلیون تومان است. موارد استفاده این هزینه به شرح زیر است:

  • انتخاب نام مناسب
  • تهیه لوازم مورد نیاز برای تشکیل پرونده
  • هزینه حق ثبت
  • هزینه حق‌الوکاله
  • کارمزد شرکت ثبت‌کننده
  • هزینه درج آگهی در رسانه‌ها

مدت زمان تاسیس شرکت تولیدی

روش سریع ثبت شرکت تولیدی

به طور معمول زمان اخذ مجوز و ثبت شرکت بستگی به نوع شرکت مورد نظر و مدت زمان لازم برای تهیه مجوز ها و اسناد دارد. شرکتهای تولیدی می توانند در قالب ( ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت سهامی خاص و …) صورت بگیرد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره زمان مورد نیاز، می توانید با دریافت مشاوره رایگان از سامانه آگاه ثبت، با ما در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی

مدارک لازم برای شرکت تولیدی

مدارک مورد نیاز برای این کار بستگی به نوع شرکت تولیدی دارد. به عبارت دیگر مدارک ثبت شرکت برای شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود متفاوت است. در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر شرکت را بیان می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

  • مدارک شناسایی همه اعضا همراه با کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اقرار نامه‌ای که اعضا آن را امضا کرده‌اند
  • ارائه مجوزهای مورد نیاز
  • ارائه وکالتنامه در صورتی که روند ثبت شرکت شما را یک وکیل انجام می‌دهد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی مسئولیت محدود

  • مدارک شناسایی شرکا از جمله کپی کارت ملی و کپی شناسنامه
  • اقرار نامه امضا شده توسط همه اعضا
  • ارائه مجوزهای لازم متناسب با موضوع فعالیت
  • ارائه تقاضا نامه، شرکتنامه و اساسنامه امضا شده توسط همه اعضا

مشاوره رایگان در سامانه آگاه ثبت

استفاده از مشاوره افراد مجرب و کارکشته در زمینه تاسیس و راه‌اندازی یک شرکت تولیدی، ‌اقدامی عاقلانه و منطقی محسوب می‌شود. زیرا شما ممکن است درباره مراحل کار و موارد مربوط به آن آگاهی کاملی نداشته باشید. بنابراین بهتر است با افراد دارای تجربه که در زمینه ثبت شرکت آگاهی کاملی دارند، مشورت کنید. در عین حال شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه ثبت شرکت تولیدی به شما مشاوره رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی و تنها با صرف کمی وقت، بهترین شرایط را برای ثبت شرکت مورد نظر خود فراهم کنید. یکی از مواردی که از مشورت با افراد باتجربه حاصل می‌شود، مشاوره درباره مجوزهایی است که شما باید برای ثبت شرکت تولیدی اخذ کنید. بنابراین مشاوره رایگان را هرگز فراموش نکنید.

شرکت تولیدی چیست؟

شرکتهایی که با اهداف تجاری در سامانه رسمی و قانونی به ثبت می رسند و در حوزه خدمات تولیدی فعالیت می کنند با این نام شناخته می شوند.

آیا می توان بصورت آنلاین در ایران یک شرکت تولیدی تاسیس کرد؟

بله. شما می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین سامانه آگاه، درخواست خود را ثبت کنید. ردم و شهر، اعطای نمایندگی و سود سازی از مهم ترین مزایای این شرکتها است.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

  • 10 − 7 =

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *