شرایط و مراحل ثبت شرکت در شمال تهران

 

تمام شرکت‌ها در هر نقطه از ایران باید به ثبت برسانند تا بتوانند فعالیت خود را در چارچوبی معین و قانونی ادامه دهند. همچنین طبق قانون شرکت‌هایی که بدون ثبت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچگونه اقدامی نسبت به ثبت شرکت خود نمی‌کنند، هیچگونه رسمیتی نداشته و قانون و دولت از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. ثبت شرکت در شمال تهران نیز به مانند ثبت شرکت در تمام نقاط دیگر بوده و قاعده‌ی استثنایی در ارتباط با آن وجود ندارد. ثبت شرکت در شمال تهران نیز مزایایی مانند ثبت شرکت در هر نقطه دیگر خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ثبت شرکت در شمال تهران، مزایا و مراحل آن با شما در میان بگذاریم.

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و شرکت را به خوبی ثبت کنید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

ثبت شرکت چیست؟

پس از اینکه افراد تصمیم به تاسیس شرکت گرفتند، ملزم به اقدام برای ثبت شرکت به منظور بهره‌مندی از مزایای آن و همچنین شروع فعالیت در چارچوب قانون می‌باشند. عملیات ثبت شرکت باید در اداره امور ثبت شرکت‌ها که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند، انجام شود. پس از ثبت شرکت و آگهی آن در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار یک شناسه ملی ۱۱ رقمی و همچنین یک شماره ثبت بدست متقاضی ثبت شرکت خواهد رسید، که نشان از به ثبت رسیدن شرکت و قانونی بودن آن است.

 

به طور کلی در کشور ما شرکت‌ها به ۷ نوع به ثبت می‌رسند، که این ۷ نوع عبارتند از:

  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

هر یک از انواع شرکت می‌تواند مراحل و مدارک مورد نیاز متفاوتی برای ثبت شرکت داشته باشد، اما روند کلی ثبت تمام شرکت‌ها یکسان بوده و در ادامه به این مراحل و مدارک اشاره خواهیم کرد.

 

 

آیا ثبت شرکت رایگان امکان پذیر است؟ این سوالی است که روزانه تعداد زیادی از متقاضیان ازمشاورین ما میپرسند؛ پاسخ سوال را در مقاله ثبت شرکت رایگان کاملا به طور واضح بیان نموده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به این مطلب به طور کامل جوانب این سوال را مطالعه نمایید.

 

ثبت شرکت در شمال تهران شامل ثبت آن دسته از شرکت‌هایی است که در قسمت شمالی تهران واقع شده‌اند و قصد شروع فعالیت را دارند. شاید بسیاری گمان کنند که روند ثبت شرکت در مناطق گوناگون می‌تواند متفاوت باشد. در حالی که این تصور کاملا غلط بوده و روند ثبت شرکت و همچنین بسیاری از امور اداری دیگر برای تمام افراد یکسان می‌باشد. لذا ثبت شرکت در شمال تهران تفاوتی با ثبت شرکت در جنوب، شرق و غرب تهران نخواهد داشت که به آن اشاره‌ای خواهیم کرد.

 

مزایای ثبت شرکت

همانطور که گفتیم ثبت شرکت در شمال تهران مزایای متفاوت با ثبت شرکت در نقاط دیگر نخواهد داشت. لذا به طور کلی به بررسی مزایای ثبت شرکت خواهیم پرداخت. مزایای ثبت شرکت به شرح زیر می‌باشد:

  • تمام فعالیت‌های شرکت اعم از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به صورت قانونی و در چارچوب مشخص انجام می‌شود.
  • تمام اعضای شرکت نسبت به فعالیت‌های شرکت مسئول خواهند بود.
  • تمام اعضای شرکت دارای حقوق قانونی خواهند بود و قانون از آن‌ها حمایت می‌کند.
  • امکان شرکت در مناقصات و مزایده‌ها فراهم می‌شود.
  • شرکت‌های بزرگ نمایندگی‌های خود را به شرکت‌هایی می‌دهند که به ثبت رسیده باشند.
  • هرچقدر از تاریخ ثبت شرکت بگذرد، درواقع سابقه شرکت افزایش می‌یابد.
  • امکان دریافت وام و تسهیلات با ارائه گواهی ثبت شرکت فراهم می‌شود.
  • امکان ایجاد مبادلات تجاری با به ثبت رساندن شرکت فراهم می‌شود.

 

اگر شرکتی را در شمال تهران تاسیس نموده‌اید و قصد به ثبت رساندن آن را دارید، پس از خواندن مزایای گفته شده، اطمینان بیشتری نسبت به ثبت شرکت در شمال تهران خواهید یافت. ثبت شرکت در شمال تهران علاوه بر مزایای گفته شده، موجب شناخته‌تر شدن شرکت شما و همچنین کسب و کار شما خواهد شد. پس شک نداشته باشید که ثبت شرکت در شمال تهران گامی بزرگ و موثر برایتان خواهد بود.

 

 

مراحل ثبت شرکت در قسمت شمالی تهران

 

ثبت شرکت در شمال تهران

 

برای ثبت شرکت در شمال تهران، در مرحله اول باید شریکی خوب و قابل اعتماد برای خود انتخاب کنید. حداقل تعداد شرکاء برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر و شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳ نفر است. سعی کنید هدف تمام شرکاء کسب و کاری یکسان باشد تا به هیچس مشکلی برنخورد.

 

در مرحله بعد برای ثبت شرکت، باید در سامانه اداره امور ثبت شرکت‌ها ثبت نام شوید. پس از تکمیل فرم‌ها و اطلاعات متقاضی، تمام آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید کارشناسان وارد گام بعدی خواهید شد.

 

در گام بعدی، باید نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب نمایید. این نام باید طوری انتخاب شود که به تقلید از نام‌های شرکت‌های دیگر نبوده و حتی تقلیدی از نام آن‌ها صورت نگیرد. برای انجام این کار می‌توانید ۵ نام مختلف را به صورت پیشنهادی در فرم وارد کند تا یکی از آن‌ها انتخاب شوند.

 

مرحله چهارم از مراحل ثبت شرکت در شمال تهران با مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت همراه خواهد بود. در انتخاب موضوع شرکت خود دقت کافی را به کار بگیرید. در ضمن برخی از موضوعات شرکت، نیازمند داشتن مجوزهایی است که پیش از رسیدن به این مرحله باید نسبت به دریافت این مجوزها اقدام کنید.

 

مرحله پنجم ثبت شرکت در شمال تهران، مرحله‌ی وارد کردن آدرس شرکت می‌باشد. به یاد داشته باشید، که تمام مدارک از سوی سازمان ثبت شرکت‌ها به همین آدرس به ثبت رسیده برایتان ارسال خواهد شد. به همین خاطر در صورت تغییر آدرس شرکت ملزم به اطلاع‌رسانی و درج آگهی در ارتباط با تغییرات شرکت، در روزنامه‌های کثیراانتسار خواهید بود.

 

گام بعدی ثبت شرکت در شمال تهران، مشخص کردن سرمایه اولیه شرکت می‌باشد. حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است.

 

سایر مراحل ثبت شرکت در شمال تهران به شرح زیر می‌باشند:

  • وارد کردن نام شرکا
  • مشخص کردن سمت اشخاص
  • وارد کردن سهام اشخاص
  • مشخص کردن ارتباط بین اشخاص
  • ثبت شعب شرکت
  • انتخاب روزنامه‌ی سالی/مالی
  • وارد کردن متن صورتجلسه
  • اظهارنامه /تقاضانامه
  • تکمیل اساسنامه
  • تکمیل شرکت‌نامه
  • تکمیل خلاصه اظهارنامه/تقاضانامه
  • تکمیل مدارک

 

نکته قابل توجه: این هزینه های بیان شده فقط کارمزد موسسه می‌باشند. جهت دریافت هزینه کامل با احتساب واریزی ادارات مربوطه و هزینه روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار لطفا در فرم صفحه ثبت شرکت آنلاین شماره تماس خود را وارد کنید تا در اولین فرصت مشاورین موسسه هزینه دقیق ثبت شرکت را برای شما ارسال کنند.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…