Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات آموزشی کارت بازرگانی » شرایط جدید دریافت کارت بازرگانی هوشمند سال 99

شرایط جدید دریافت کارت بازرگانی هوشمند سال 99

یک شخص در حال نوشتن شرایط اخذ کارت بازرگانی برروی یک لیست بسیار بلند توسط موسسه آگاه ثبت

 

امروز با گسترش روزافزون صنعت داخلی و افزایش عرضه بازار، بازرگانی میتواند گزینه خوبی برای شروع یک کسب و کار باشد؛ به شرطی که واجد شرایط اخذ کارت بازرگانی برای شروع فعالیت بازرگانی باشید.

شرایط اخذ کارت بازرگانی موضوع اصلی این مقاله است که برای تهیه آن زحمت بسیار زیادی کشیده شده؛ تا به یکی از بهترین مقالات در موضوع خود تبدیل گردد.

 

شروط دریافت کارت بازرگانی بسیار هم سخت نمیباشند که قصد بیان نمودن آنها را برای شما داریم؛ تنها کافیست تا توجه کافی به این مقاله داشته باشید تا بتوانید این شرایط دریافت را درک نمایید.

 

به نظر مشاورین ثبتی آگاه ثبت بهتر است تا از موضوع بحث دور نشده و تعریفی از کارت بازرگانی را قبل از شرایط اخذ آن برای شما بگوییم؛ حال به سراغ این تعاریف میرویم. تعاریف بسیار زیادی از کارت بازرگانی موجود است ولی ما در این بخش سعی داریم تا ساده ترین آنها را برای شما بیان کنیم.

 

جواز شروع بازرگانی همان کارت بازرگانیست؟

کارت بازرگانی در حقیقت یک مجوز است که افراد با دریافت آن میتوانند به امر بازرگانی در سرتاسر جهان بپردازند و در نتیجه فعالیت خود را در زمینه واردات و صادرات گسترش دهند. شرایط اخذ کارت بازرگانی در مرحله اول ثبت بودن شرکت در دفتر ثبت تجاریست و در مرحله بعدی، شروط دریافت کارت بازرگانی این است که دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.

 

انواع کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

طبق قوانینی که توسط اتاق بازرگانی برای کارت بازرگانی مقرر کرده است، کارت بازرگانی برای انجام کارهایی الزامیست که اصلی ترین آن مبادرت به امر واردات و صادرات میباشد که تنها با دارا بودن این کارت، میتوانید به آن بپردازید. برخی از این کاربردها را در ادامه برای شما بیان میکنیم.

  1. وارد نمودن کالا از مناطق آزاد
  2. انجام صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
  3. اجازه دریافت ویزای تجاری
  4. صادر شدن گواهی مبدا برای تاجر
  5. عضویت رسمی در اتاق بازرگانی محل خود
  6. برقراری ارتباط با تجار در خارج از کشور
  7. تبادل اطلاعات تجاری در سطح دنیا
  8. مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  9. ثبت سفارش و ترخیص کالا
  10. شرکت نمودن در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
  11. مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری

 

شروط دریافت کارت بازرگانی را در این مرحله برای شما بیان میکنیم که قبل از این شرایط، کاربردهای مهم کارت بازرگانی را برای شما بیان نمودیم که از مهمترین دلایل دریافت کارت بازرگانی است.

پایدار ثبت همواره با مشاوره رایگان در زمینه دریافت کارت بازرگانی آنلاین میتواند به آنلاین اخذ نمودن کارت بازرگانی شما کمک کند؛ که این مشاوره رایگان به صورت تلفنی و 24 ساعته برای متقاضیان فراهم میباشد.

 

 

شرایط اخذ کارت بازرگانی چیست؟

یک شخص در حال نوشتن شرایط اخذ کارت بازرگانی برروی یک لیست بسیار بلند

 

کارت بازرگانی در حقیقت جوازی میباشد که هر بازرگان برای تجارت به آن نیاز دارد. شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هم تفاوت هایی دارد؛ این جمله به این معنی است که دریافت کارت بازرگانی هم برای شخصیت حقیقی و هم حقوقی امکان پذیر است ولی با شرایط متفاوت؛ که در ادامه این شروط دریافت کارت بازرگانی را به تفکیک برای شما بیان خواهیم نمود.

 

دریافت و اخذ کارت بازرگانی در 11 مرحله ساده را برای شما به صورت روان بیان نموده ایم تا شما عزیزان و مخاطبان همیشگی آگاه ثبت بتوانید به راحتی به اخذ نمودن این کارت اقدام کنید تا هرچه سریعتر امور بازرگانی خود را در سطح بین المللی آغاز کنید و دامنه مشتریان خود را افزایش دهید.

 

شروط دریافت برای اشخاص حقیقی

پیشنهاد آگاه ثبت در این بخش مطالعه کارت بازرگانی حقیقی می‌باشد، زیرا با مطالعه این مقاله پرمحتوا، می‌توانید به تمامی مراحل کارت بازرگانی حقیقی مسلط خواهید شد. مرحل دریافت این کارت بسیار پیچیده بوده که می‌توانید ساده ترین روش آن را به راحتی و سادگی بیان متخصصین آگاه بیاموزید.

 

  1. یک نمونه از اصل اظهارنامه ثبتنام در دفاتر بازرگانی محل مربوطه که به تایید سامانه ثبت شرکتها رسیده باشد (به همراه امضای متقاضی دریافت کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکتها)
  2. اصل مدرک عدم سو پیشینه تهیه شده از دفاتر پلیس +10 که از زمان دریافت آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
  3. اصل مفاصاحساب مالیات های مستقیم مبنی بر بدون مشکل بودن صادر کردن کارت بازرگانی.
  4. اصل مدرک کارت ملی و کپی کامل از پشت و روی کارت ملی
  5. سه عدد عکس شش در چهار، جدید، تمام رخ ، ساده
  6. ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (که حداقل باید دیپلم باشد)
  7. مدرک کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت برای آقایان و یک سری کپی از پشت روی آن
  8. داشتن حداقل سن 23 سال تمام
  9. داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک های داخلی
  10. اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی.( اصناف تولیدی دارای پروانه ی کسب، شامل این بند قرار نمیگیرند)
  11. ارائه دادن کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه‌ی پیش ثبت نام در سایت gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از دریافت کد
  12. عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب
  13. داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدارک دانشگاهی یا داشتن مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی
  14. داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت اعم از ملکی یا استیجاری
  15. نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی

 

شرایط اخذ کارت بازرگانی تابه حال به این سادگی بیان نشده بودند که آگاه ثبت برای شما بیان خواهد نمود!

همچنین برای اطلاع از هزینه کارت بازرگانی مطلبی آماده شده که تمامی مخارج و تعرفه های دریافت کارت را بیان نموده ایم تا شما متقاضیان از موارد هزینه ایه این کارت مطلع شوید.

 

شرایط اخذ برای اشخاص حقوقی ایرانی

  1. مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع مشمول محدودیت نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نمی باشند.
  2. مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های قانون حفاظت صنایع که حکم مدیریت آنان توسط سازمان های دولتی صادر شده باشد از ارائه گواهی نداشتن محکومیت کیفری معافند.
  3. مدیران عامل و رییسان هیئت مدیره شرکت ها باید دارای پروانه کار و اقامت معتبر بوده و سابقه‌ی محکومیت موثر کیفری نداشته باشد.

 

نکته قابل توجه درمورد شروط دریافت کارت بازرگانی برای شرکت ها این موضوع است

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای شرکت ها، عدم ورشکستگی به تقصیر، داشتن محل کسب مناسب با رشته فعالیت (ملکی یا استیجاری)، داشتن دفاتر قانونی و ارائه اظهارنامه ثبتی

دریافت مجوز بازرگانی مراحلی دارد به عنوان مراحل کارت بازرگانی تمام سیر تا پیاز مراحل را برای شما بررسی نموده ایم؛ تنها کافیست مقاله مربوطه را با دقت مطالعه نمایید تا از تمامی مراحل آن مطلع شوید.

 

شروط اخذ برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی

  • دارا بودن تمامی شرایط اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی به جز برگ پایان خدمت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر
  • عمل متقابل کشور متبوع آن ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور (به این معنی است که اگر ایران به افراد ترکیه کارت بازرگانی میدهد، دولت ترکیه نیز باید برای افراد ایرانی کارت بازرگانی صادر نماید)

 

نکته مهم ابطال کارت

توجه داشته باشید که اگر پس از اخذ کارت بازرگانی مشخص گردد که، دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط اخذ کارت بازرگانی بوده، یا بعد از دریافت کارت این شرایط را ازدست داده است، وزارت بازرگانی می‌تواند نسبت به باطل نمودن کارت اقدام کرده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون حسب مورد برساند.

 

آمار نشان داده که به دلیل دشوار بودن و پیچیده بودن مراحل اداری دریافت کارت بازرگانی فوری، 84% پس از طی کردن مراحل اولیه به صورت ناقص به سراغ مشاورین حقوقی و ثبتی برای انجام ادامه و تکمیل کارشان می روند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر اصرار به این امر توسط شخص خودتان دارید، حداقل مقاله‌ی اخذ کارت بازرگانی فوری ما را با دقت مطالعه کنید تا از تمامی پیچ و خم های این مسیر مطلع باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی آگاه ثبت همواره شما را با مشاوره رایگان تلفنی راهنمایی می کنند.

 

فرم های مورد نیاز اخذ کارت بازرگانی

  1. دو صفحه فرم عضویت اتاق بازرگانی محل مربوطه
  2. ۲ برگ فرم مشخصات بازرگانی
  3. ۲ برگ از آگهی روزنامه رسمی یا کپی آن
  4. اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل کردن و دو سری کپی پشت‌ورو

 

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای تمامی افراد در گروه های مشخص یکسان می‌باشد؛ ولی این موضوع به میان می‌آید که چه افرادی ملزم به دریافت کارت بازرگانی نمی‌باشند؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ خواهیم داد تا این موضوع ه صورت کامل برای شما روشن گردد.

 

چه افرادی ملزم به دریافت کارت بازرگانی نمی‌باشند؟

  • شرکت تعاونی مرزنشینان
  • ملوانان ایرانی شال در شناورهای درحال تردد بین سواحل ایران.
  • پیله وران و کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور به شرط داشتن کارنامه شغلی از طرف وزارت کار.

 

کارت بازرگانی امروزه به صورت هوشمند بوده که تمامی استفاده و دریافت آن به صورت هوشمند میباشد؛ اخذ کارت بازرگانی هوشمند از مقالاتی است که مطالعه آن را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا با مطالعه آن، شرایط هوشمند اخذ کارت بازرگانی را خواهید آموخت.

 

تذکرات بسیار مهم جمع بندی کارت بازرگانی

  • کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند
  • ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است
  • حضور مدیرعامل و یا نماینده قانونی او در مراحل برابراصل نمودن مدارک الزامی است
  • برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد
  • حضور مدیر عامل در کلاسهای آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی الزامی است
  • کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل میگردد
  • متقاضیان محترم درانتخاب رشته فعالیتهای خاص درزمان تکمیل اطلاعات ثبت نامی از طریق

 

شروط اخذ کارت بازرگانی ازمهمترین موضوعات دریافت کارت است که تمامی افراد باید از آنها مطلع باشند. شرایط برای یک فعال حوزه بازرگانی بسیار ساده بود و به طور خودکار این موارد را در نظر دارد؛ مسیر اخذ کارت بازرگانی آنلاین برای شما متقاضیان شاید کمی پیچیده به نظر بیاید که بهتر است از مشورت یک متخصص امور کارت بازرگانی کمک بگیرید.

مشاورین آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با کمک به شما متضاضیان در زمینه دریافت کارت بازرگانی ارزان، مسیر مراحل اخذ کارت بازرگانی ارزان را به شما آموزش دهند. شما با مراجعه به صفحه مربوطه میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان متخصصین آگاه بهره مند شوید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

۲ thoughts on “شرایط جدید دریافت کارت بازرگانی هوشمند سال 99”

    1. جناب آقای بصیری

      بله همین هست. اگه ابهام یا سوالی راجع به این مورد دارید، با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در تماس باشید.

      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *