شرایط ثبت شرکت ساختمانی و عمرانی

 

سرمایه گذاری در فعالیت‌های عمرانی بسیار پرطرفدار بوده، به صورتیکه روزانه تعداد زیادی از متقاضیان ثبت شرکت، از شرایط و هزینه های ثبت شرکت عمرانی از متخصصین ما سوالاتی را می‌پرسند. هزینه ثبت شرکت عمرانی مهمترین مسئله پس از تصمیم به راه اندازی و سرمایه گذاری در امور عمرانی است.

مطلبی که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید یکی از جامع‌ترین مقالات در زمینه بررسی هزینه تاسیس شرکت عمرانی در سال 99 می‌باشد که توسط متخصصین آگاه ثبت برای شما تهیه شده است؛ این مقاله تمامی جوانب و شرایط ثبت شرکت ساختمانی که یکی از آن موارد، هزینه های تاسیس می‌باشد را به طور کامل برای شما بررسی نموده است.

پس از شما تقاضا داریم تا با دقت فراوان این مقاله را مطالعه نموده تا به پاسخ تمامی سوالات خود در زمینه الزامات ثبت شرکت عمرانی ساختمانی برسید. آگاه ثبت اولین سامانه اینترنتی کشور است که تمامی خدمات خود را به صورت آنلاین به متقاضیانش ارائه می‌نماید. برای ثبت شرکت عمرانی، تنها کافیست به ثبت شرکت آنلاین مراجعه نموده تا فرم ثبت آنلاین شرکت را پرکرده و تمامی مراحل را به متخصصین این امر بسپارید.

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت آنلاین شرکت را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

هزینه ثبت شرکت عمرانی چقدر است؟

با توسعه و گسترش زندگی شهری در ایران، اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های عمرانی چند برابر شده است. فعالیت این شرکتها گسترده بوده، به صورتیکه فعالیت های بسیار زیادی را در بر می‌گیرند؛ این فعالیت ها عبارتند از:

  1. نظارت
  2. مشاوره
  3. اجرا
  4. محاسبه
  5. طراحی پروژه های عمرانی

این اقدامات شامل سازه های بتنی، فلزی، آجری و سنگی که فعالیت های احداث شهرک های اداری، تجاری و مسکونی، پل سازی، جاده سازی، تونل سازی، سد سازی و نوسازی بافت های فرسوده و خاکریزی و خاکبرداری را در بر می‌گیرد.

با توضیحاتی که در بالا برای شما عنوان نمودیم، باید عرض کنیم که ثبت شرکت عمرانی اهمیت بسیار زیادی دارد که قابل چشم پوشی نیست. پس هرچه سریعتر نسبت به پرداخت هزینه برای ثبت شرکت عمرانی ساختمانی خود اقدام نمایید تا روند آن هرچه سریعتر به پایان برسد.

 

قالب سهامی خاص بهترین قالب جهت تاسیس شرکت ساختمانی است، به این دلیل که قالب سهامی خاص شرکت عمرانی اعتبار بیشتری نسبت به انواع دیگر شرکت ها دارد. در شرکت عمرانی سهامی خاص، 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت باید واریز شده و برای مدیران مدت زمان تصدی هر دوسال یکبار و برای بازرسان هر یک سال یکبار تمدید شود.

 

برای آگاهی از تعرفه ثبت شرکت  باید از این موضوع مطلع باشید که در زمینه خدمات این شناخت به حد هزینه خرید کالا نیست. حال اگر این خدمت یک خدمت حقوقی و مشاوره برای یک خدمت حقوقی مثل ثبت شرکت باشد به دلیل عدم آگاهی در این زمینه قطعا دچار سردرگمی های زیادی خواهید شد.

 

هزینه ثبت شرکت ساختمانی عمرانی اینگونه است که ابتدا این موضوع را بدانید که ثبت شرکت تعرفه مشخصی ندارد. قسمت خیلی بزرگی از هزینه ها مروبط به واریزی به اداراه ها و انتشار آگهی در روزنامه رسمی می باشد و بخش باقیمانده کارمزد موسسه ای است که برای شما شرکت را ثبت کرده است.

 

یکی از قالب های پرطرفدار ثبت موسسه، موسسه خدماتی است که روزانه سوالات بسیار زیادی را پیرامون خود به همراه دارد؛ برای ثبت موسسه خدماتی مقاله ای را تهیه نموده‌ایم که تمامی جوانب ثبت نمودن شرکت خدماتی نظافتی را دربر می‌گیرد؛ پیشنهاد میکنیم این مطلب جامع و فوق العاده را حتما مطالعه نمایید.

 

هزینه خدمات موسسات برای ثبت شرکت خدماتی

 

هزینه ثبت نمودن شرکت عمرانی

 

این بخش از مقاله را به تعرفه ثبت شرکت عمرانی و تعرفه هرکدام پرداخته ایم. هرکدام از انواع شرکت برای تاسیس و ثبت تعرفه متفاوتی دارند که در ادامه این تعرفه ها را برای شما بیان می‌کنیم. هزینه ثبت شرکت عمرانی مانند تاسیس شرکت دارای بخش های مختلفی می باشد که همانطور که در بالا گفته شد عبارتند از:

 

  • تعرفه کارمزد ثبت شرکت ( هزینه ای که موسسه های حقوقی دریافت می‌کنند)
  • حق ثبت شرکت که زمان تحویل پیش نویس ثبت به اداره ثبت شرکت ها پرداخت می‌شود.
  • هزینه باطل نمودن تمبر سرمایه شرکت که باید به اداره مالیات پرداخت شود.
  • هزینه پست مدارک ثبت که بر عهده موسسه حقوقی می باشد.
  • تعرفه انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور جهت اعلام ثبت شرکت ساختمانی
  • تعرفه انتشار آگهی روزنامه کثیر الانتشار جهت ثبت نمودن شرکت (روزنامه های محلی)

 

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری از مسائل ثبتی است که محبوبیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مطلب کاملی در این مورد برای شما متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری تهیه نموده ایم که تمامی هزینه های مربوط به ثبت موسسه را برای شما بررسی نموده است، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

 

مراحل ثبت شرکت عمرانی

مرحله اول) مشخص نمودن اطلاعاتی نظیر میزان سرمایه اولیه شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی ساختمانی، مشخص نمودن مدت، حدود موضوع فعالیت شرکت عمرانی، تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران شرکت

مرحله دوم) مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده  نظیر معرفی نام شرکا ،معرفی شعبه های شرکت و تعیین  نام شرکت

مرحله سوم) ارائه اساسنامه شرکت و سایر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی

مرحله چهارم) مراجعه ی حضوری به اداره پس از تایید مدارک ارسال شده جهت امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک

مرحله پنجم) چاپ نمودن آگهی تاسیس و ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور

 

هزینه لازم جهت ثبت شركت عمرانی ساختمانی سهامی خاص   

هزینه ثبت شركت سهامی خاص عمرانی از 300 هزار تومان می باشد كه تعرفه های ذیل مطابق با فیش پرداختی به اداره ثبت شرکت ها اضافه می گردد: حق ثبت، حق درج، آگهی روزنامه و دستمزد موسسه حقوقی که این کار را برای شما به عهده گرفته است. واضح است كه هزینه فوق كلیه هزینه‌ها را شامل گردیده بطوریكه موكل هیچ هزینه دیگری را پرداخت نخواهد نمود.

 

نکته:  تعرفه روزنامه رسمی ثبت شرکت ساختمانی از 154 هزار تومان تا 438 هزار تومان متغییر می باشد. 154 هزار تومان برای موضوعات خیلی کوتاه و برای موضوعات شرکت بلندتر و طولانی تر گاها تا بیشتر از 438 هزار تومان می باشد.

همچنین درهنگام درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار نیز بستگی به تعداد کلمات و نوع روزنامه کثیرالانتشار می‌باشد. یعنی هزینه درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه همشهری از روزنامه ابرار بیشتر بوده و متقاضی باید هزینه بالاتری را پرداخت نماید.

 

شرایط مورد نیاز ثبت شرکت عمرانی در قالب سهامی خاص

  1. وجود داشتن حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضای شرکت باشند)
  2. حداقل وجود داشتن 1.000.000 ریال سرمایه اولیه
  3. حداقل 35 % سرمایه نقداَ پرداخت شود.

 

مدارک جهت ثبت شرکت ساختمانی سهامی خاص

  1. کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی
  2. امضا نمودن اقرار نامه شرکت
  3. اصل گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره شرکت عمرانی
  4. مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت عمرانی
  5. تنظیم وکالتنامه در صورتی که اموربواسطه وکیل انجام می شود.

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

شرایط مورد نیاز ثبت شرکت عمرانی در قالب مسئولیت محدود

  1. وجود داشتن حداقل 2 نفر عضو
  2. حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه برای شروع فعالیت شرکت
  3. تعهد یا پرداخت کل سرمایه

 

مدارک جهت ثبت شرکت ساختمانی مسئولیت محدود

  1. کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت عمرانی
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. امضای اقرارنامه
  4. مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت
  5. تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می شود.
  6. سپس نسبت به تهیه ی شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام نمایید.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت ارزان به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت‌ فوری شرکت‌ عمرانی را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…