روش های کسب درآمد از یوتیوب

از آنجایی که یوتیوب یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌ها و همچنین دومین موتور جستجو جهان می‌باشد، تولید محتوا و فعالیت در این شبکه می‌تواند برای افراد زیادی درآمدهای میلیونی و یا حتی میلیاردی به ارمغان آورد. بسیاری بر این گمانند که به دلیل تحریم‌های ایران، امکان کسب درآمد از یوتیوب برای ما ایرانیان ممکن نیست، در حالی که این طرز فکر کاملا غلط است و ایرانیان نیز قادر به کسب درآمد از یوتیوب هستند.

کسب درآمد از یوتیوب به دلار محاسبه می‌شوند و با توجه به قیمت دلار در ایران می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های کسب درآمد اینترنتی برای ما ایرانیان به حساب آید. برای اینکه بتوانید از طریق این شبکه اجتماعی درآمدهای بسیار بالای دلاری داشته باشید باید ابتدا با راه‌های کسب درآمد از یوتیوب آشنا شوید و سپس با آگاهی و اطلاعات کافی در این راه قدم بردارید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کسب درآمد از یوتیوب، تعرفه آن با شما در میان بگذاریم.

 

مقاله ای که هم اکنون مطالعه میکنید، حاصل تلاش بسیار فراوان متخصصین امور ثبتی و حقوقی آگاه ثبت است که برای آموزش رسیدن به درآمد در سایت یوتیوب تهیه شده است، با مطالعه آن میتوانید این مراحل را به راحتی انجام دهید.

 

کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه امکانپذیر است؟

حتما برایتان سوال پیش آمده که با وجود تحریم‌ها و فیلتر بودن یوتیوب در ایران چطور امکان کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانیان امکانپذیر است؟ فراموش نکنید که همیشه راهی هست. یکی از راه‌ها برای کسب درآمد از یوتیوب این است که از یکی از اقوام و دوستانی که در خارج از کشور دارید بخواهید که برایتان کانال یوتیوب راه‌اندازی کنند و شما را از طریق ایمیلتان به عنوان یکی از مدیرهای این کانال انتخاب کنند.

پس از ایجاد کانال باید فعالیت‌تان را در حوزه تولید محتوا آغاز کنید. درآمد حاصل از فعالیت‌های شما در یوتیوب به حساب بانکی دوست یا آشنای شما که کانال یوتیوب را راه‌اندازی کرده است واریز می‌شود و شما می‌توانید از طریق صرافی‌ها برای تسویه حساب با او اقدام نمایید. دقت کنید که در این زمینه از فردی مطمئن کمک بگیرید.

 

تعرفه کسب درآمد

به طور دقیق نمی‌توان گفت که یوتیوب به ازای هر بازدید چه مقدار به شما پول خواهد داد، اما به طور کلی یوتیوب برای هر ویدیوی شما که یک تبلیغ در آن استفاده شده باشد و ۱۰۰۰ بازدید داشته باشد، حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می‌دهد. شاید فکر کنید این مبلغ بسیار ناچیز است، اما شما می‌توانید در ویدیوی خود ۴ تبلیغ قرار دهید که در این صورت هر ۱۰۰۰ بازدید برای شما درآمدی بین ۴ تا ۸ دلاری خواهد داشت. یعنی اگر ویدیوی شما ۱۰۰ هزار بازدید بگیرد، درآمد شما از یوتیوب به ازای یک ویدیو با ۴ تبلیغ مبلغی حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود.

 

 

۹ قدم برای رسیدن به مرحله کسب درآمد از یوتیوب

 

کسب درآمد از یوتیوب

 

کسب درآمد از این شبکه اجتماعی نیازمند داشتن اطلاعاتی در این زمینه می‌باشد. در ادامه ۹ گام طلایی برای رسیدن به مرحله کسب درآمد از یوتیوب ر معرفی خواهیم کرد.

 

قدم اول:

در قدم اول از کسب درآمد از یوتیوب، همانطور که اشاره کردیم باید با کمک یکی از دوستان یا آشنایان خود در خازج از کشور، یک کانال یوتیوب بسازید. کلمات کلیدی که قصد دارید برای آن‌ها تولید محتوا کنید را درون کانال خود قرار دهید تا افراد و مخاطبین شما را رحت تر بیابند.

 

قدم دوم:

برای کانال خود محتواهای باکیفیت تولید کنید. باید در تولید ویدیو و انتشار آن ثابت قدم باشید. فراموش نکنید که اگر برای مدت طولانی در یوتیوب غایب باشید، به سرعت به فراموشی سپرده خواهید شد و کانال شما نیز افت خواهد کرد. سعی کنید ویدیوهای تولیدی‌تان کیفیت بالایی داشته باشند. اگر از کیفیت ویدیوی خود رضایت نداشتید نا امید نشوید و ادامه دهید، سعی کنید ویدیوی بعدی را بهتر بسازید. گذر زمان باعث افزایش تجربه شما خواهد شد. زدن برچسب کلمات کلیدی خود را بر روی ویدیو و محتوای خود فراموش نکنید. این برچسب‌ها یکی از اصلی‌ترین راه‌های گرفتن بازدید در یوتیوب هستند.

 

قدم سوم:

جذب مخاطب سومین قدم برای کسب درآمد از یوتیوب است. البته که هر چه میزان مخاطبان شما بیشتر باشد میزان درآمد شما از این شبکه مجازی نیز افزایش خواهد یافت. الگوریتم و روش خاصی برای جذب مخاطب وجود ندارد. به صورت مستمر ویدیو تولید کنید، مخاطبان شما را خوهند یافت. برای جذب مخاطبان بیشتر می‌توانید از شبکه‌های مجازی دیگر مانند توییتر، فیسبوک و … نیز کمک بگیرید.

 

قدم چهارم:

در قدم چهارم باید اجازه دهید یوتیوب روی ویدیوهای شما تبلیغات انجام دهد. برای این کار لازم است وارد سایت یوتیوب شده و در صفحه اصلی گزینه کانال من «my channel» را انتخاب کنید. سپس روی لینکی با نام «Video Manager» در قسمت بالایی نوار کلیک می‌کنید. در مرحله آخر روی کانال کلیک کرده و درآمدزایی «Monetization» را فعال «Enable » می‌کنید.

 

قدم پنجم:

فراموش نکنید کسب درآمد از یوتیوب به هیچ وجه فوری و بدون زحمت نیست و نیازمند تلاش خواهد بود. برای کسب درآمد از یوتیوب باید در یک سال گذشته بیش از هزار فالور داشته باشید و ویدیوهای شما بیش از چهار هزار ساعت دیده شده باشد. پس به هیچ وجه عجول نباشید و ناامید نشوید.

 

قدم ششم:

در قدم ششم باید تنظیمات google adsense را انجام دهید. برای این کار می‌توانید وارد سایت AdSense شده و با کلیک بر روی گزینه sign up now باید برای خود یک حساب کاربری بسازید. برای ساختن حساب کاربری در google adsense باید یک حساب بانکی یا کارت اعتباری، آدرس پستی معتبر و اطلاعات دیگر را وارد کنید. در این مرحله نیز بهتر است اطلاعات دوست یا آشنای خود در خارج از کشور را وارد کنید.

 

قدم هفتم:

فراموش نکنید که از همان لحظه‌ای که چند ویدئو در کانال خود داشته باشید می‌توانید تحلیلگر «analytics» خود را بررسی کنید و ببینید ویدیوها و مخاطبین شما چه عملکرد و رفتارهایی دارند. برای این کار در قسمت منوی کانال خود گزینه Analytics Option را انتخاب کنید و پس از بررسی دقیق، بهتر و بهینه‌تر کسب درآمد کنید.

 

قدم هشتم:

تا حد امکان نشر ویدیوهای خود را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید وب‌سایتی بسازید و لینک ویدیوها و یا embed code آن‌ها را در سایت خود قرار دهید تا بازدید بیشتری بگیرند. برای این کار همچنین می‌توانید ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله توییتر، فیسبوک و … نیز قرار دهید.

 

قدم نهم:

برای کسب درآمد هرچه بیشتر از یوتیوب می‌توانید یکی از شرکای یوتیوب شوید. شرکای یوتیوب در واقع آن دسته از اعضای یوتیوب هستند که به کسب درآمد از یوتیوب مشغولند و بازدیدکنندگان زیادی دارند. این دسته از افراد به ابزارهای ایجاد محتوای بیشتر و متنوع‌تری دسترسی دارند و براساس میزان بازدید خود حتی جایزه می‌برند.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…