Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات آموزشی کارت بازرگانی » روش های دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی چگونه است؟

روش های دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی چگونه است؟

روش های دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

 

کارت بازرگانی حقیقی در حقیقت مجوز انجام امور بازرگانی است که درواقع مخصوص اشخاص حقوقی صادر می‌گردد. دریافت کارت بازرگانی حقیقی برای شخصیت های حقیقی که نیاز به ثبت شرکت ندارند، مناسب است. زیرا با دریافت آن می‌توانند به امر صادرات و واردات به صورت شخصی بپردازند.

 

کارت بازرگانی حقیقی

همانطور که مطلع هستید، دریافت کارت بازرگانی حقیقی، به تاجران اجازه می دهد که به امر تجارت در سطح جهان بپردازند. اعتبار کارت بازرگانی، یکسال بوده و تمدید کارت بازرگانی نیز، با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. نمی خواهیم خیلی وقت شما را در زمینه ی تعریف کارت بازرگانی حقیقی بگیریم و بعد از تعریف انواع کارت بازرگانی، به سرعت سراغ دریافت کارت بازرگانی حقیقی می‌رویم.

 

انواع کارت بازرگانی چیست؟

در این بخش ما در دریافت انواع کارت بازرگانی حقیقی به شما توضیحاتی را ارائه می کنیم؛ تا شما در مورد نوع کارت بازرگانی حقیقی مورد نظر خود، و اخذ آن به نتیجه ی درست و مورد نظر خود برسید تا هنگام مراحل اخذ کارت بازرگانی یادتان نیوفتد که هنوز نمیدانید چه نوع کارت بازرگانی باید دریافت کنید؛ و زمان زیادی را از دست می دهید تا در مقالات دیگر، به دنبال انواع کارت بازرگانی و تعاریف آنان بگردید ولی اگر این تعاریف را می دانید، این قسمت از مقاله را رد کنید.

 

کارت‌بازرگانی تجاری چیست؟

حالت پیشفرض و پرطرفدار کارتهای بازرگانی این نوع از کارت ها می باشد که تعریف آن به این صورت است: بر اساس تعریفی که گمرک ارائه کرده، کارت بازرگانی تجاری مجوزی است، که دارنده آن چه شخصی حقیقی باشد چه شخصی حقوقی، می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بردارد.

 

کارت‌بازرگانی خدماتی چیست؟

کارتهای بازرگانی خدماتی، برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت خدماتی دارند، صادر می شود و این افراد باید به دریافت این نوع کارت اقدام کنند. واضح است که دارندگان این کارت تنها در زمینه ی فعالیت خود می توانند شروع به بازرگانی نمایند.

 

کارت‌بازرگانی موردی چیست؟

این کارت، تنها برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای یک بار خواهان ترخیص کالاهای خود باشند صادر می گردد. به بیان دیگر اگر می خواهید که یکبار به امر واردات و یا صادرات بپردازید، این کارت بازرگانی، بهترین گزینه برای شماست، که در زمانی کوتاه می توان جهت دریافت آن اقدام کرد.

 

کارت‌بازرگانی تولیدی/صنعتی چیست؟

گرفتن این نوع کارت، برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی هستند، مجاز می باشد. دارندگان این کارت می توانند فقط تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را برای کارخانه ها وارد نموده، و پس از تولید به کشور های خارجی صادر نمایند؛ این نوع از کارتهای بازرگانی نیز برای کارخانه دارانی که به امر تولیدات کالا ها مشغولند، باید دریافت گردد.

 

مدارک شخصی اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی چیست؟

برای اقدام به اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی، باید مدارک دریافت کارت بازرگانی به طور کامل، آماده باشند تا در کمترین زمان بتوانید جهت دریافت کارت بازرگانی حقیقی، اقدام کنید.

  1. در خواست صدور کارت.
  2. کپی از مدارک تحصیلی و کارت ملی.
  3. کپی از تمامی صفحات شناسنامه.
  4. داشتن کارت پایان خدمت یا برگه معافیت.
  5. حداقل سن 23 سال تمام.
  6. فرم رشته فعالیت از بخش خدمات بازرگانی اتاق.
  7. اصل و کپی از تمامی صفحات سند مالکیت یا اجاره نامه.
  8. اصل گواهی عدم پیشنه به اعتبار سه ماه.
  9. اصل فیش حق عضویت بسته به میزان سرمایه و فیش حق تمبر و آموزش.
  10. اصل وکپی فرم بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی.
  11. اصل گواهی مفاصا حساب مالیاتی آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی.
  12. اصل مجوز تولید به نام شخص.

 

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان نیست و این شروط با یکدیگر متفاوتند؛ در مقاله شرایط اخذ کارت بازرگانی ما شروط دریافت را حتی برای اشخاص غیر ایرانی را برای شما بیان کرده ایم که پیشنهاد میکنیم آنرا مطالعه نمایید.

 

تبصره 1 متقاضیانی که سن آنان ۵۵سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند .

تبصره 2 : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات  ICT ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند و ملزم به ارائه اصل مدرک تولید هستند .

 

ارائه یکی از مدارک زیر جهت اخذ کارت بازرگانی الزامی میباشد.

1) اصل سند مالکیت شش دنگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

2) اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

3) اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

4) مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی (صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند.)

 

 

مراحل دریافت کارت بازرگانی حقیقی چیست؟

 

روش های دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

 

در این قسمت ما مراحل دریافت کارت بازرگانی حقیقی را به صورت کاملا دقیق و واضح برای شما شرح داده ایم، تا شما جهت اخذ کارت بازرگانی حقیقی خود اقدام کنید.

  1. وارد کردن آدرس اینترنتی سامانه دریافت کارت سپس وارد کردن شناسه ملی متقاضی و ورود کلمه عبور.
  2. ورود مشخصات هویتی شخصیت حقیقی به صورت کامل و دقیق
  3. اطلاعات مربوط به دارنده کارت بازرگانی با دقت تکمیل شود. (عکس پرسنلی رنگی با پشت زمینه سفید، حداکثر حجم 300 کیلو بایت)
  4. اطلاعات ثبتی مطابق با برگه اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی وارد شوند.
  5. وارد کردن اطلاعات تماس و یک نشانی جهت ارائه به سامانه برای ارسال بعضی مدارک مورد نیاز
  6. تأیید فرمهای مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی بعد از دریافت.
  7. انتخاب حداقل یک رشته فعالیت برای واردات و حداکثر سه رشته.
  8. اسکن نمودن تمامی مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت.
  9. وارد کردن اطلاعات مربوط به فیش های پرداختی (هزینه دریافت در انتهای مقاله بیان شده است)
  10. رویت و اصلاح کل اطلاعات تکمیل شده و سپس تأیید نهایی.

 

تفاوت های کارت بازرگانی حقیقی با حقوقی

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی را در مجوز واردات و صادرات نوع کالا، مدارک جهت دریافت کارت بازرگانی و نرخ مالیات دانست.

 

مالیات دارندگان کارت بازرگانی حقوقی یا حقیقی

مطابق قانون، نرخ مالیات برای دارندگان کارت بازرگانی حقیقی به صورت تصاعدی محاسبه شده و بین ۱۵ تا ۳۵ درصد درآمد آن ‌ها متغیر است. اما برای شرکت‌ ها و مؤسساتی که دارای کارت بازرگانی حقوقی هستند نرخ مالیات ثابت و ۲۵ درصد خواهد بود.

 

دریافت کارت بازرگانی حقیقی را دربالا به طور کامل برای شما شرح دادیم و از سیر تا پیاز آنرا برای شما بیان کردیم. حال تصمیم با شماست که کارتهای بازرگانی را چه زمانی دریافت کنید ولی پیشنهاد ما دریافت آنلاین کارت میباشد؛ شما عزیزان برای دریافت کارت بازرگانی آنلاین می‌توانید از خدمات آگاه ثبت بهره مند شوید. آگاه ثبت با کادری مجرب همواره آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان تلفنی به شما متقاضیان گرامی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

۲ thoughts on “روش های دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی چگونه است؟”

  1. باسلام بنده درخواست کارت بازرگانی حقیقی داده ام ایا فرمی که ازجانب شما بزرگواران اتمام نمودم تکمیل میباشد. باتشکر از برنامه و همیاری و اموزش دقیق و جامع شما بزرگواران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *