روش های ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

هنگامی که برای ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی اقدام می کنید، این امکان فراهم می شود تا بتوانید به سادگی و بدون نگرانی از سرقت نام و اعتبار خود، به گسترش فعالیت های قنادی پرداخته و با نام انحصاری خود، در جهت معرفی محصولات خود در هر نقطه ای از داخل کشور اقدام کنید.

ضمن آنکه تاسیس شعبات مختلف نیز برای شما بسیار ساده تر خواهد شد.

روش ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی چگونه است

برای این کار لازم است تا مطابق با مراحل قانونی و رسمی ثبت برند، آن را در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی ثبت کرده و مطابق با آن مدارک لازم و مجوزهای مورد نیاز را ارائه نمایید. این کار باعث می شود که اعتبار و شهرت لازم را در صنعت خود کسب نموده و بتوانید سود زیادی را راهی کسب و کار خود کرده و آن را رونق دهید.

از سویی دیگر، مشتریان به محصولات شما به عنوان یک نام معتبر و قابل اعتماد، نگاه کرده و در صورتی که کیفیت لازم را مد نظر داشته باشید، خرید دائمی را از محصولات و برند شما خواهند داشت و مشتریان وفادار شما خواهند شد. در این خصوص و برای ثبت برند خود می توانید از خدمات ثبتی آگاه ثبت بهره مند شوید. کارشناسان با تجربه و حرفه ای پایدار ثبت، می توانند تمامی مراحل ثبت برند شما را در بهترین شکل و کوتاه ترین زمان انجام دهند.

مراحل ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

نکات ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

اولین مرحله این است که مطابق با آن، نامی خوش و مناسب را انتخاب نمایید که نشان دهنده نوع فعالیت شما باشد. این نام می بایست خلق شده و کپی نباشد. همچنین از نام و نشان دولتی در آن استفاده نشده باشد.

البته باید متذکر شویم که اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای ثبت برند قنادی اقدام کنند. اما برای این کار لازم است که مستندات لازم و مجوزهای فعالیت تجاری خود را نیز باید ارائه نمایند که شامل پروانه کسب یا پروانه بهره برداری می شود که لازم است پیش از هر فعالیتی در خصوص دریافت آن ها اقدام شود. همچنین دریافت پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو نیز مهم بوده و از دیگر مدارک الزامی در خصوص ثبت برند در این شاخه می باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که نام انتخابی دچار ایراد باشد و یا مدارکی که به این اداره تسلیم می کنید، ناقص باشد، درخواست ثبت برند شما رد خواهد شد و بدین ترتیب مجبور خواهید بود زمان زیادی را برای نهایی شدن و ثبت برند خود صرف نمایید.

مدارک لازم برای ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی چه مدارکی میخواهد

از جمله مدارکی که باید پس از ثبت اطلاعات در سامانه به اداره ثبت مالکیت معنوی ارائه نمایید، شامل دو نسخه از اظهارنامه علامت تجاری است که می بایست از سامانه پرینت کرده و امضا نمایید. همچنین مدارک هویتی صاحبان برند مورد نیاز است. در صورتی که به عنوان شخص حقیقی اقدام می کنید، کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان برند کفایت می کند.

اما برای اشخاص حقوقی، ارائه مدارک ثبتی شرکت از قبیل آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت به همراه مدارک هویتی صاحبان امضاء لازم است. همچنین باید تصویر گرافیکی از نمونه علامت تجاری را در ابعاد 10*10 سانتی متر به اظهارنامه ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی ، پیوست نمایید.

به خاطر داشته باشید که مجوزهای دریافت شده در خصوص فعالیت قنادی نیز به مدارک اعلام شده پیوست گردد. ضمن آن که همراه مدارک فوق، رسید پرداخت هزینه های مربوط به ثبت برند باید تحویل گردد. مدت اعتبار برند ثبت شده ده سال است و پس از اتمام دوره ، قابلیت تمدید را دارد. در صورتی که پس از شش ماه از تاریخ انقضاء برای تمدید آن درخواستی ارائه نگردد، برند ثبت شده قابل استفاده از سوی دیگر متقاضیان است.

استعلام نام برند قنادی و شیرینی فروشی

در گام اول، در خصوص نام برند انتخابی خود، استعلام دریافت نمایید تا اطمینان حاصل شود که تکراری و مشابهتی نخواهد داشت.

نام انتخابی نبایستی مشتریان را گمراه کرده و باید کاملا ابتکاری بوده و جدید باشد. همچنین استفاده از علائم و نام های عمومی نیز منع شده است. می توانید برای استعلام برند هنگام ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی کلیک کنید.

هزینه ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

نکته ای که باید هنگام ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی مد نظر داشته باشید این است که مطابق با آیین نامه ثبت برند، محصولات در طبقات مشخصی قرار می گیرند که مطابق با آن ها هزینه ها و حق ثبت آن مشخص شده و قابل پرداخت است.

انواع شیرینی ها نیز مطابق با این آیین نامه در طبقه 30 قرار گرفته اند که هنگام ارائه مدارک، هزینه های ثبت برند آن به شما اعلام می شود. ضمن آن که می توانید در این خصوص راهنمایی لازم را از آگاه ثبت دریافت کنید.

مزیت های ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

مزایای ثبت برند قنادی و شیرینی فروشی

از جمه مزیت هایی که می توان هنگام ثبت برند قنادی مد نظر گرفت این است که برند شما می تواند در میان دیگر رقبای حرفه ای، رقابتی سالم و قوی داشته و در میان برندهای معتبر این صنعت، به سرعت اعتبار و خوش نامی لازم را کسب کند. همچنین مشتریان نیز راحت تر می توانند از میان تنوع محصولات، اقدام به خرید کالایی نمایند که دارای نام و برند مشخص و مطرحی در بازار است.

تنها در این حالت است که اطمینان خواهید داشت که می توانید از زحمات خود در طی سال ها تجربه و تلاش در این صنعت، حفاظت کرده و از سرقت ایده های محصولات خود جلوگیری نمایید. ضمن آنکه در صورت سوء استفاده رقبا از نام و اعتبار شما، می توانید به صورت قانونی وارد عمل شده و اعتراض خود را مطرح نموده و خسارات وارده را جبران نمایید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…