Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » کد اقتصادی و کارگاهی بیمه » از صفر تا صد دریافت کد کارگاهی بیمه سازمان تامین اجتماعی

از صفر تا صد دریافت کد کارگاهی بیمه سازمان تامین اجتماعی

از صفر تا صد دریافت کد کارگاهی بیمه سازمان تامین اجتماعی

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد کارگاهی بیمه اجتماعی پس از ثبت  کارگاهها در اداره ثبت شرکتها . نماینده شرکت باید به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه نماید و مدارک زیر را جهت تشکیل پرونده به شعبه تحویل دهد. همین حالا با آگاه ثبت در ارتباط باشید تا صفرتا صد کارها را برای شما انجام بدهند.

پس از تعریف کد کارگاهی بیمه، حال میخواهیم برای شما از شرایط اخذ کد کارگاهی بیمه بنویسیم که این شرایط شامل مدارک اخذ کد کارگاهی و مراحل اخذ کد می شود. می توان گفت این مقاله یکی از بزرگترین مقالاتی است که شما با خواندن آن دیگر نیاز ندارید در زمینه ی دریافت کد کارگاهی بیمه به مطالعه بپردازید. تمام نکات مربوط به آن را در این مقاله آورده ایم؛ برای کامل بودن مقاله از شما اجازه می خواهیم تا ابتدا تعریفی از کد کارگاهی بیمه را بیان کنیم تا به مرحله ی دریافت آن برسیم.

همین حالا ثبت شرکت کنید.

ارقام کد نشانگر چیست؟

این عدد 10 رقمی به چند بخش تقسیم می شود که با یک مثال به صورت کامل برای شما شرح خواهم داد:

در این عدد 3 رقم اول، نشان دهنده ی شعبه است، 3 رقم دوم نوع فعالیت مجوعه و در آخر 4 رقم آخر نشان دهنده ی شماره پرونده می باشد. به مثال زیر توجه کنید:

کد 0183630037 را در نظر بگیرید، از چپ به راست، سه رقم اول نشان دهنده ی شعبه 18 تهران، سه رقم بعدی نشان دهنده ی فعالیت تراشکاری (این 3 رقم در سازمان تامین اجتماعی، به صورت ثابت تعریف شده است.) و چهار رقم آخر نشان می دهد که این فرد، سی و هفتمین نفری است که برای دریافت کد کارگاهی بیمه از سازمان تامین اجتماعی اقدام کرده است.

کد کارگاهی بیمه چیست؟

کد کارگاهی و بیمه به این صورت بیان می‌کند که هر شغل، مجموعه و کسب و کاری که به هر شکلی کارمند و نیروی کار دارد، باید به بیمه نمودن پرسنل خود در اسرع وقت اقدام کند؛ و هرگونه توافق در جهت مخالف این امر، اعتباری نخواهد داشت. به همین دلیل تمامی مجموعه ها و کسب و کارها در شروع فعالیت مجموعه، باید در اداره ی بیمه، پرونده تشکیل داده و به دریافت کد گارگاهی بیمه اقدام کند. کد کارگاهی بیمه در حقیقت یک عدد 10 رقمی است که به هر کارگاهی که، دارای کارفرما و افراد بیمه شده ای که در آن محل کار می کنند و حقوق می گیرند، یک کد گارگاهی به خصوص تعلق می گیرید.

هزینه ثبت شرکت و کد کارگاهی چقدر است؟

کارفرمایان کارگاههای حقوقی

  1. نامه اعلام تاسیس شرکت
  2. روزنامه رسمی کشور که آگهی تاسیس شرکت درآن اعلام شده است
  3. اساسنامه شرکت
  4. تصویر سند مالکیت یا اجاره محل شرکت
  5. سایر مدارک مرتبط با شروع فعالیت و تاسیس شرکت بر حسب مورد (مانند اظهارنامه ثبت وموافقت اصولی)
  6. شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت مدارک وانجام مراحل اداری ضمن تشکیل پرونده و اختصاص شماره کارگاه مراتب رابه صورت کتبی به شرکت اعلام خواهد نمود.

کد کارگاهی بیمه سازمان تامین اجتماعی

کارفرمایان کارگاههای حقیقی

کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون باید ظرف مدت ۱۵ روز ازتاریخ تاسیس به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع درمحدوده عملکرد کارگاه مراحعه کنند ومدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت نمایند.

مدارکی که می تواند ملاک کارفرمایی شخص باشد

  1. جواز کسب صنفی معتبر(دائم یاموقت) یا هرگونه اجازه کار از مراجع ذیصلاح
  2. پروانه تاسیس یا بهره برداری
  3. اسناد مالکیت یا اسناد احاره و یا صلح نامه کارگاه (اعم از رسمی یا عادی)
  4. تایید اتحادیه یا مجمع امورصنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه

شعبه تامین اجتماعی، پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در آن، پرونده کارگاه را تشکیل داده و شماره کارگاه را به آن اختصاص خواهد داد.

کارفرما می بایستی هر ماه لیست کارگران یا کارمندان مشمول قانون تامین اجتماعی که در استخدام یا در اختیار دارند صرف نظر از نوع قرارداد و کار و ترتیب استخدام و نحوه پرداخت حقوق و مزایا در مهلت مقرر در قانون (حداکثر تا آخرین روز ماه بعد) به سازمان ارسال نماید.

به هنگام تحویل اولین لیست، باید اصل و تصویر شناسنامه تمام کارکنان کارگاه به واحد نام نویسی شعبه ارایه شود و ضمن دریافت شماره بیمه، این شماره در لیست های ماهانه در مقابل نام افراد درج گردد تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات بیمه استفاده نمایند.

 

پیمانکاران

درمواردی که یک کارفرما انجام کاررا به صورت مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می کند، رعایت موارد زیر در راستای اجرای ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی ضروری است:

کارفرما (واگذارنده کار ) در متن قراردادپیمانکار (مقاطعه کار) رامتعهد می نماید که کارکنان خود وهمچنین کارکنان پیمانکار فرعی رانزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نماید وکل حق بیمه را بپردازد.

کارفرما (واگذارنده کار ) در مورد قراردادهای غیرعمرانی، باید ۵% مبلغ ناخالص کارکرد را از هر صورت وضعیت مقاطعه کار، کسر کند و نزد خود نگه دارد.

پس از انعقاد قرارداد یک نسخه از آن باید به وسیله کارفرما (یاپیمانکار) به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی (واقع درمحل اجرای پروژه ) تحویل گردد.

شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت قرارداد برای کارگاه تشکیل پروندهداده وشماره کارگاه و ردیف پیمان را اختصاص می دهد.

سرانجام پیمانکار صورت دستمزد و مزایای کارکنان شاغل در طرح را دردوره زمانی تعیین شده تنظیم نموده و مابه التفاوت حق بیمه طبق مصوبه مورخ ۲۴/۱/۷۰شورای عالی تامین اجتماعتی مربوطه را پرداخت و سپس مفاصاحساب دریافت خواهد نمود.

نکته 1 : کد کارگاهی اشخاص حقیقی با تغییر آدرس و یا تغییر فعالیت تغییر میکند و کارفرما در هریک از این دوحالت میبایست کد کارگاهی جدید دریافت نماید.

نکته 2 : کد کارگاهی اشخاص حقوقی تغییر نمیکند و کد کارگاهی که در اولین شعبه دریافت مینمایند تا زمان انحلال شرکت ثابت میماند.

نکته 3 : دفاتر اسناد رسمی دادگستری مانند اشخاص حقوقی بوده و کد آنها تغییر نمیکند.

مقاله ی دریافت کد کارگاهی بیمه، پس از ثبت شرکت یک مسئله ی بسیار مهم است و باید ظرف کوتاه ترین زمان ممکن جهت اخذ آن اقدام کرد. موسسه حقوقی آگاه ثبت یکی از بهترین گزینه های شما برای ثبت شرکت آنلاین است، زیرا با پر کردن تنها یک فرم می توانید جهت ثبات اقدام کنید. و پس از توسط تیم خبره ی آگاه ثبت جهت اخذ کد کارگاهی بیمه، مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *