Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » دسته‌بندی نشده » دریافت کد بورسی

دریافت کد بورسی

  • by
دریافت کد بورسی

یکی از پرطرفدارترین حوزه های کسب و کاری و مالی، سرمایه گذاری در بورس است، که در ابتدا شما نیاز دارید تا ثبت نام خود را تکمیل نمایید. دریافت کد بورسی از مواردی است که برای شروع فعالیت در بورس به آن نیاز خواهید داشت؛ پس ما در این مقاله به دریافت کد بورسی میپردازیم تا شمارا در این مسیر یاری کنیم تا بتوانید هرچه سریعتر با کد بورسی وارد بازار بورس اوراق بهادار شوید.

 

برای دریافت کد بورسی باید به کارگزاری ها مراجعه کنید. کارگزاری ها شرکتهای خدماتی فعال در بازار سرمایه هستند که خرید و فروش اوراق بهادار قابل معامله در بورس صرفاً به واسطه آنان صورت می‌گیرد و هر فرد متقاضی خرید و فروش سهام باید به آنها مراجعه کند و خود راسا بدون واسطه یک کارگزار قادر به معامله اوراق بهادار در بورس نخواهد بود.

 

طریقه ثبت نام سجام نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی‌هایی در زمینه بورس و همچنین سامانه سجام می‌باشد.

 

هر فردی برای دریافت کد بورسی باید به یکی از کارگزاری ها مراجعه کرده و مدارک شناسایی که که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد را به کارگزار تحویل دهد. کارگزاری با ثبت مدارک امکان ایجاد کد بورسی رو به وجود می اورد و ظرف مدت ۳ روز کاری کد سهامداری صادر میشود. البته این نکته رو هم باید اضافه کنیم که صدور کد سهامداری کاملا رایگان است و لازم نیست هزینه ای به کارگزار پرداخت شود. بعد از دریافت کد بورسی، فرد شرایط لازم برای خرید و فروش را در بازار بدست می آورد و می‌تواند معاملات خود در بازار سرمایه را شروع کند.

به عنوان مثال اگر شخصی با نام محمد علیزاده برای دریافت کد بورسی اقدام کند کد سهامداریش علی ۱۳۲۴۵ می شود. کد بورسی منحصر به فرد است و به عنوان شناسه سرمایه گذار به حساب می‌آید.

 

دریافت کد بورسی چگونه است؟

برای انجام معامله در بورس هر شخصی نیاز به یک کارگزار رسمی برای دریافت کد بورسی دارد. همانطور که بانک به مشتریانش شماره حساب می‌دهد و این شماره هم به عنوان شناسه مشتری به حساب می آید؛ در بورس هم کد بورسی هر فرد شناسه آن فرد در بازار سهام است. کد سهامداری شناسه ۸ کاراکتری می باشد که از سه حرف اول نام خانوادگی و یک عدد تصادفی ۵  رقمی تشکیل شده است. سرمایه گذار با داشتن این کد می تواند معاملات خود را در بازار سرمایه شروع کند.

 

نکات بسیار مهم در روند ثبت نام

  • صحت اطلاعات درج شده در سامانه بر عهده متقاضی است. لذا دقت کافی در زمان ثبت اطلاعات لازم است.
  • روش کدگیری غیرحضوری زمانبرتر از کدگیری حضوری خواهد بود.
  • ایمیل و رمز عبوری که متقاضی در مرحله ۳ در سامانه ثبت می نماید، به عنوان نام کاربری و رمز عبور برای پیگیری و یا ورود به بآشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ لذا نگهداری آن برای مراجعات بعدی لازم است.
  • در صورت فراموشی رمز عبور متقاضی می تواند با مراجعه به سایت بآشگاه و انتخاب گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” رمز خود را بازیابی نماید.
  • در هر مرحله، تکمیل موارد ستاره دار ضروری است و در صورت عدم تکمیل هر یک از آن‌ها، مرحله بعد قابل مشاهده نخواهد بود.
  • با توجه به اینکه دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای دریافت کد آنلاین الزامی است، لذا افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم دارند و یا امکان ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر از آن را ندارند، فقط می توانند کد بورسی دریافت نمایند.

 

در زمان احراز هویت ( به صورت حضوری و غیر حضوری) ارائه مدارک زیر الزامی است

  • اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات
  • اصل کارت ملی و کپی از پشت و رو
  • کپی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

 

چنانچه تکمیل اطلاعات در سامانه توسط مشتری بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامد، ادامه روند ثبت نام متوقف خواهد شد و لازم است متقاضی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور مجدداً وارد سامانه شود. در این حالت، متقاضی به آخرین صفحه ای که اطلاعات آن را ثبت نموده منتقل خواهد شد و نیازی به تکمیل اطلاعات قبلی ندارد.

 

سخن آخر

کارگزاری آگاه امیدوار است که با راه‌اندازی این خدمت، توانسته باشد گامی موثر در جهت مشتری مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم بازار سرمایه، بردارد.

 

خلاصه مراحل دریافت کد بورسی و کاربری معاملات آنلاین

  • ثبت اطلاعات در سایت ex.agah.com  توسط متقاضی
  • تایید نهایی اطلاعات درج شده در سایت مذکور توسط متقاضی.
  • تماس با متقاضی از طرف همکاران کارگزاری آگاه و هماهنگی زمان و مکان جهت احراز هویت.
  • دریافت مدارک، تایید صحت امضا و اثرانگشت متقاضی و احراز هویت ایشان توسط نماینده کارگزاری آگاه.
  • ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه بورس و پیگیری صدور کد بورسی و کاربری معاملات برخط ایشان توسط کارگزاری.
  • ارسال نام کاربری معاملات آنلاین و رمز عبور آن از طریق پیامک و ایمیل برای مشتری.

 

آگاه ثبت یکی از مراکز ثبتی کشور بوده که تمامی خدماتش را به صورت آنلاین به مشتریانش ارائه مینماید، لازم به ذکر است برای امور حقوقی خود میتوانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید و با پرکردن فرم مربوطه منتظر تماس کارشناسان آگاه باشید. از همراهی شما تا انتهای مقاله سپاس گزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *