Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » کد اقتصادی و کارگاهی بیمه » ساده ترین روش دریافت کد اقتصادی سریع

ساده ترین روش دریافت کد اقتصادی سریع

  • by
دریافت کد اقتصادی سریع

 

برای تعریف کد اقتصادی نیاز داریم تا با مثالی این کار را برای شما انجام دهیم تا به راحتی بتوانید این کد را درک کنید و پس از آن به سراغ مراحل دریافت آن برویم. برای دریافت کد اقتصادی سریع لازم است تا از شرایط و مراحل این امر باخبر باشید تا به راحتی بتوانید برای دریافت سریع اقدام نمایید.

 

شرایط دریافت سریع کد اقتصادی را در این بخش از سایت با تلاش فراوان تیم قدرتمند و متخصص ثبت شرکت آنلاین آگاه ثبت برای شما تهیه کرده‌ایم تا با مراجعه به این بخش و مطالعه این مقاله بتوانید در سریعترین زمان ممکن، کد اقتصادی خود را دریافت نمایید.

 

در جامعه ای که در آن زندگی میکنیم، تمامی افراد کد ملی مشخصی دارند که بتوان فعالیت آن هارا بررسی کرد و با این کد افراد را از هم جدا نمود یا به عبارت دیگر به هر شخص یک هویت ملی داده شود تا با این کد بتواند به امور مختلف بپردازد. کد اقتصادی در حقیقت کدیست که به شرکتها داده میشود تا بتوان فعالیت آن هارا مشخص نمود و جلوه قانونی به فعالیت ها بخشید.

 

از طرف دیگر برای نظارت به شرکت ها و مشخص نمودن حوزه فعالیت و یا اعمال شرکت ها، کد اقتصادی خاصی به شرکت ها داده میشود که کاملا انحصاری بوده و مخصوص آن شرکت است.

 

دریافت کد اقتصادی سریع یکی از الزامات قانونی هر شرکت پس از ثبت است، که تا دو ماه پس از آن فرصت دارد تا جهت دریافت کد اقتصادی خود اقدام کند تا عواقب عدم دریافت کد شامل حال شرکت نشود.

 

چرا شرکت ها نیاز به کد اقتصادی دارند؟

دریافت کد اقتصادی سریع به منظور دریافت مجوز برای فعالیت اقتصادی و پرداخت حقوق حقه دولت در چهارچوب مالیات و جلوگیری از فعالیت و تلاش های غیر عرف و ناسالم یکی از مزایای اخذ کد اقتصادی سریع محسوب می شود؛ که موجب پرداخت عادلانه و منصفانه ی مالیات می شود که رعایت نکردن آن در همین مورد، باعث می شود به اشتباه، مالیات سنگینی را پرداخت کنید.

کد اقتصادی جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌های ثبت شده،  ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند.

 

 

مدارک مورد نیاز دریافت کد اقتصادی سریع

برای اخذ کد اقتصادی سریع لازم است تا از قبل با مدارک مورد نیاز دریافت کد آشنایی لازم را داشته باشید؛ پس خیلی سریع در این قسمت از مقاله برای شما مدارک دریافت سریع کد اقتصادی را بیان خواهیم نمود تا با این مدارک به صورت دقیقتر آشنا شوید.

 

مدارک دریافت کد اقتصادی شخصیت حقیقی

  1. درخواست کتبی شخص مسئول (مدیر یا مدیران مجموعه)
  2. فتوکپی پروانه کسب
  3. فتوکپی کامل صفحات شناسنامه
  4. فیش پرداختی به حساب ۵۲۳ خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران
  5. تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی
  6. عکس ۲*۳ متقاضی (سه قطعه)
  7. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری (در صورتی که قبلا کارت در یافت نموده باشد).

 

مدارک دریافت کد اقتصادی شخصیت حقوقی

  1. کپی روزنامه رسمی تاسیس
  2. کپی شرکتنامه و تقاضانامه (مسئولیت محدود)
  3. اصل فیش واریزی دو در هزار سرمایه شرکت یا موسسه
  4. کپی پیش آگهی تغییرات
  5. کپی اظهارنامه (سهامی خاص)
  6. کپی روزنامه رسمی تغییرات
  7. کپی شناسنامه و کپی کارت ملی اعضای هیأت مدیره
  8. اصل و کپی قبوض تلفن و برق محل شرکت یا موسسه
  9. کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت با کد رهگیری
  10. کپی پیش آگهی تاسیس
  11. کپی اساسنامه شرکت
  12. کپی تقاضانامه (موسسات)
  13. کپی تقاضانامه (موسسات)
  14. اصل گواهی امضاء صاحبان امضاء مجاز تایید شده در دفترخانه اسناد رسمی
  15. وکالت نامه به نام نماینده در دفترخانه اسناد رسمی

 

 

مراحل اخذ کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی سریع

 

سریعترین روش برای دریافت کد اقتصادی را در این بخش از مقاله برای شما تدارک دیده ایم که به صورت موردی با توضیحات این مراحل را برای شما سریع و آسان شرح داده است؛ شما عزیزان با اجرای مرحله به مرحله میتوانید خیلی سریع، کد اقتصادی شرکتتان را بدون دردسر دریافت نمایید.

 

کامل کردن مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی مدارکی که در قسمت بعدی برای شما شرح داده ایم را بصورت کامل در ۲ نسخه تهیه نمایید که یکی از این نسخه‌ها را باید به قسمت تشکیل پرونده کد اقتصادی در ادارات مالیاتی تحویل دهید و نسخه دوم را نیز باید به قسمت مستغلات اداره مالیاتی تحویل دهید

 

مراجعه حضوری به اداره مالیات

پس از تکمیل تمام مدارک لازم باید به اداره مالیاتی که با توجه به مرکز اصلی شرکت تعیین می‌شود مراجعه نمایید و این نکته مهم را در نظر بگیرید که با توجه به رویه‌ای که چند وقتی هست در ادارات مالیاتی تهران مرسوم شده، برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکت‌ها به جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی، حضور شخص مدیرعامل و یا یکی از دارندگان امضاء مجاز شرکت الزامی است و حضور وکیل (چه وکیل مدنی و چه وکیل دادگستری) در این مرحله پذیرفتنی نیست.

 

بررسی نمودن مدارک و مراجعه به قسمت مستغلات

پس از آنکه اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمودید، کارشناس اداره امور مالیاتی برگه معرفی نامه به شما ارائه می‌نماید تا با این برگه به قسمت مستغلات اداره مالیاتی مراجعه کنید و با تشکیل پرونده مربوطه در این قسمت وارد فاز بعدی می‌شوید.

 

قرار گرفتن در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات به جهت راستی آزمایی

پس از آنکه در قسمت مستغلات، پرونده مالیاتی را تشکیل بدهید در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار می‌گیرید.

در این زمان کارشناس از سوی اداره مالیات به محل شرکت شما اعزام می‌گردد (معمولاً بصورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی) تا از محل شرکت شما بازدید نماید.

در واقع کارشناس نسب به وجود واقعی شرکت شما در آدرس رسمی شرکت راستی آزمایی میکند و گزارش بازدید خود را بصورت مکتوب به اداره مالیات تحویل می‌دهد.

 

پاسخ اداره مستغلات به قسمت تشکیل پرونده

در پاسخ به نامه قسمت تشکیل پرونده مالیاتی، قسمت مستغلات نامه‌ای مکتوب ارائه می‌نماید مبنی بر اینکه از محل شرکت مربوطه بازدید به عمل آمده و راستی آزمایی صورت گرفته است.

در نتیجه تخصیص کد اقتصادی به شرکت مربوطه بلامانع است (البته اگر واقعاً بلامانع باشد، وگرنه اعلام می‌نماید که شرکت در محل مذکور وجود خارجی ندارد که در اینصورت آغاز مشکلات بعدی برای شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی خواهد بود).

 

مرحله پایانی و تخصیص کد اقتصادی

پس از اتمام موفقیت آمیز مراحل پیش گفته، کد اقتصادی ۱۲ رقمی که کدی انحصاری است، از سوی اداره مالیات به شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی اختصاص داده می‌شود.

نکتهچنانچه در مورد انجام هر یک از مراحل پیش گفته دچار مشکلی شده‌اید و یا تصمیم سریع به دریافت کد اقتصادی دارید و در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، حتماً با کارشناسان مجرب آگاه ثبت در زمینه های نامبرده شده و همچنین ثبت شرکت و برند تماس بگیرید.

 

 

جریمه‌ی مربوط به تخلفات کد اقتصادی

در صورت عدم رعایت مفاد دستورالعمل از طرف اشخاص دارای مسئولیت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های وابسته از ارائه‌ی هرگونه تسهیلات به این اشخاص خودداری می‌کند. عدم صدور صورتحساب یا عدم وارد نمودن کد اقتصادی و همچنین عدم رعایت این دستورالعمل علاوه بر بی‌اعتباری دفاتر مربوطه از حیث مالیاتی و جرایم درج شده در ماده‌ی ۸ قانون تعزیرات حکومتی، مشمول جرایم زیر می‌شود:

  1. برای بار اول جریمه‌ای معادل ۲ برابر مبلغ مورد معامله؛
  2. برای بار دوم تعطیلی محل کسب یا توقف فعالیت حسب مورد به مدت ۳ ماه؛
  3. برای بار سوم حبس تعزیری از ۳ ماه تا ۶ ماه برای اشخاص متخلف و در مورد اشخاص حقوقی برای مدیر یا مدیران مسئول آن مجموعه یا شرکت در نظر گرفته میشود.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *