Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » گواهینامه ایزو » ساده ترین روش دریافت ایزوی مراکز آموزشی

ساده ترین روش دریافت ایزوی مراکز آموزشی

  • by
ایزوی مراکز آموزشی ایران

امروزه بحث ایزو مراکز آموزشی در کنار کیفیت آموزش و میزان هزینه در این مراکز از بحث های مهم و دارای اهمیت بالا برشمرده می شود.

 

ایزو چه مدرکی است؟

تسهیل هماهنگی و هماهنگی استانداردهای صنعتی؛

این شعاری بود که در سال ۱۹۴۶ میلادی در لندن پایتخت انگلیس، نتیجه ی جلسه ی مهندس های عمرانی که از بیش از ۲۵کشور در جهان گرد هم جمع آمده بودند شد.

ISOاز کلمه ی یونانی  ISOS و به معنای “برابر” می باشد.

بدلیل بین الملی بودن و تعدد زبان های مختلف در این سازمان جهانی که امروزه بیش از ۱۵۰ کشور در این سازمان نماینده دارند، این سازمان ISOرا برای شناخته شدن خود انتخاب کرد.

 

 

انواع گواهینامه های ایزو

ایزو دارای گواهینامه های مختلفی است که با توجه به نوع فعالیت سازمان ها و شرکت ها برای آن ها گواهینامه ی مربوطه صادر می شود.

این گواهینامه ها اکثرا عمومی هستند اما برای بعضی از سازمان ها گواهینامه های اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است، مانند گواهینامه ی ایزو ۱۳۴۸۵ که به شرکت های توزیع یا تولید کننده ی تجهیزات پزشکی اختصاص دارند.

از دیگر انواع گواهینامه های ایزو میتوان به :

گواهینامه ایزو شرکت های خدماتی

گواهینامه ایزو کارخانه های تولیدی

گواهینامه ایزو شرکت های پیمانکاری

گواهینامه ایزو صنایع غذایی

گواهینامه ایزو مراکز آموزشی

گواهینامه ایزو مراکز درمانی

گواهینامه ایزو رستوران ها

گواهینامه ایزو هتل ها

گواهینامه ایزو صنعت نفت و گاز

گواهینامه ایزو آزمایشگاه ها

و … اشاره کرد.

 

گواهینامه های ایزو مراکز آموزشی

اصولا در بحث گواهینامه های ایزو، گواهینامه ی ایزو ۹۰۰۱ معروف ترین گواهینامه است، با گرفتن این گواهینامه شما می توانید به همه اعلام کنید که یک سیستم مدیریت با کیفیت موثر در این شرکت یا سازمان فعال است.

این گواهینامه استانداردی جامع و عمومی برای تمامی شرکت ها و سازمان هایی است که به موضوع کیفیت توجه دارند.

 

اما برای مراکز آموزشی هم گواهینامه های دیگری علاوه بر ایزو۹۰۰۱ وجود دارد که داشتن آن ها می تواند به روند مدیریتی و سازمان داری و نظام مند بودن این مراکز کمک بسیار فراوانی کند.از جمله:

۱.گواهینامه ی ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی)

۲.گواهینامه ی ایزو۲۹۹۹۰ (استاندارد ایزو کیفیت آموزش)

۳.گواهینامه ی ایزو IWA2 (استاندارد ویژه مراکز آموزشی)

 

هر مرکز آموزشی ای که می خواهد نظام مند و سازمان یافته بودن خود را به مشتریانش نشان دهد علاوه بر دریافت گواهینامه ی ایزو ۹۰۰۱ و با توجه به سطح سازمان یافتگی می تواند برای دریافت هر یک گواهینامه های بالا اقدام کند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بنا به ترتیبی که در بالا آمده است، برای گرفتن هریک از گواهینامه های مربوطه باید ممیزی ها و محدودیت های بیشتری را در سازمان خود اعمال کرده و همچنین کیفیت و استاندارد های بیشتری را نیز ارائه دهید.

 

ایزوی مراکز آموزشی ایران

 

گواهینامه استاندارد مراکز آموزشی ( ایزو ۲۱۰۰۱ ) 

حدود ۱۰سال قبل سازمان جهانی ایزو تصمیم گرفت تا برای سازمان های آموزشی یک استاندارد مدیریتی خاص را تهیه کند تا به وسیله ی آن الزامات سیستم های مدیریتی برای سازمان های آموزشی به صورت عمومی مشخص شود.

در سال ۲۰۱۸ و برای اولین بار گواهینامه ی ایزو ۲۱۰۰۱ منتشر شد و جایگزین گواهینامه ی قبلی مرتبط با موضوع آموزش، یعنی ایزو ۲۹۹۹۰ شد.

این گواهینامه یک استاندارد مدیریتی است و برای بهبود کیفیت آموزش در سازمان های آموزشی کاربرد دارد و تمرکز اصلی آن بر روی تعامل های ویژه در بین مراکز آموزشی، یادگیرندگان، مشتریان و بقیه ی افراد مربوط به این مراکز است.

 

گواهینامه استاندارد کیفیت آموزش ( ایزو ۲۹۹۹۰ )

این گواهینامه یک مدل یکپارچه برای رسیدن به کیفیت و اجرای دقیق و حرفه ای عملیات آموزشی است که برای ارائه دهندگان خدمات آموزشی تهیه و تدوین شده است.

دانش مشترک، عبارتی است که به عنوان کلید موفقیت در بسیاری از سازمان ها در سطح جهانی شناخته شده است و این سازمان ها و مراکز به اهمیت این موضوع در ارتقا کیفیت خود بیش از پیش پی برده اند.

این گواهینامه یک استاندارد بین المللی با موضوع سیستم مدیریت خدمات برای آموزش های غیررسمی است.

ایزو ۲۹۹۹۰ برای موسسات آموزش غیررسمی می باشد، یعنی هرگونه آموزش سازماندهی شده برای مخاطب خاص که بخشی از نظام آموزش رسمی نیست، مانند:موسسات زبان خارجی، آموزشگاه های IT و سایر آموزشگاه های مهارتی.

 

استاندارد ویژه مراکز آموزشی ( IWA2 )

کمک کردن به سیستم مدیریت کیفیت متناسب با شرایط و ویژگی های خاص موسسات و مراکز آموزشی، مهم ترین ویژگی ست که با به دست آوردن این استاندارد می توانید از آن بهره مند شوید.به عبارتی دیگر این استاندارد، یک استاندارد تکمیلی برای اجرای هرچه بهتر سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو ۹۰۰۱ است.

اجرای سیستم استاندارد IWA2 در مراکز آموزشی باعث ایجاد یک رویکرد نظام مند در مراکز به منظور شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازها و انتظارات مشتریان می شود، که بر مبنای این شناخت برنامه های آموزشی و تحصیلی مراکز طراحی و ارائه میگردد.

با استفاده از این سیستم، میتوان تمامی فرایندهایی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بر خدمات آموزشی تاثیرگزار هستند را کنترل کرد؛ تا اطمینان از برآورده شدن نیازهای متقاضیان آموزش و مراجع قانونی برآورده شود.

دانشگاه ها، موسسات آموزش خصوصی و دولتی، مدارس و هر مرکز و سازمانی که متولی بحث آموزش هستند می توانند برای دستیابی به یک سیستم مدیریت با کیفیت مطمئن و تخصصی که منجر به رضایت دانش آموختگان می شود از سیستم استاندارد ویژه ی مراکز آموزشی یا به اختصار همان IWA2 بهره مند گردند.

 

مزایای اخذ گواهینامه های استاندارد آموزشی

۱.اطمینان یافتن از کیفیت خدمات آموزشی

۲.ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا

۳.ایجاد حس اعتماد در دانش آموختگان

۴.افزایش یافتن سطح خدمات و کیفیت آموزشی

۵.ایجاد سیستم مدیریت کارآمد

۶.دریافت نمودن گواهینامه ی معتبر بین، المللیبا کد رجیسترینگ

 

 

سخن پایانی موسسه حقوقی آگاه ثبت

مقاله ای که خواندید، حاصل تلاش و تحقیق فراوان متخصصین و کارشناسان موسسه حقوقی آگاه ثبت در زمینه دریافت ایزو مراکز آموزشی بود. چنانچه به گواهینامه ی ایزو نیاز داشتید، می توانید از اخذ گواهینامه ایزو آنلاین آگاه ثبت بهره مند شوید و یا از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *