Skip to content
ثبت برند جهانی و ثبت مادرید

ثبت برند بین المللی، شرایط و مراحل

ثبت برند مادرید یا بین المللی، عنوان مورد بحث ما در این بخش از سامانه آگاه ثبت می باشد که امروزه بسیاری از شرکت ها یا افراد حقیقی، برای انتخاب و ثبت آن نیاز به راهنمایی دارند. کلیه شرایط، مراحل، مدارک و هزینه های ثبت علائم تجاری مادرید یا بین المللی را در این صفحه از سامانه آگاه می توانید مطالعه نمایید. همچنین با دریافت مشاوره رایگان ثبت برند لاتین، می توانید سریع ترین روش برای ثبت قانونی یک نام تجاری اختصاصی و بین المللی را مطلع شوید.

ثبت فوری علائم تجاری مادرید یا لاتین

برای ثبت فوری برند بین المللی یا خارجی، 2 روش کلی وجود دارد:

۱. پیگیری مراحل و شرایط بصورت شخصی

۲. پیگیری توسط سامانه آگاه ثبت بصورت آنلاین یا حضوری. اگر قصد دارید تا کلیه مراحل ثبت برند را به سامانه آگاه واگذار نمایید، کافیست از طریق کلیک بر روی مشاوره رایگان، درخواست خود را ثبت نمایید.

در غیر اینصورت جهت پیگیری مراحل ثبت برند خارجی بصورت شخصی، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

ثبت برند بین المللی چیست؟

ثبت برند بین المللی چیست؟

به فراِند پیگیری مراحل ، شرایط و قوانین ثبت برند خارجی، که با استفاده از آن می توان یک علامت تجاری اختصاصی و منحصر به فرد داشت، ثبت برند بین المللی گفته می شود. با ثبت علائم تجاری مادرید یا همان خارجی، برند شما در کشور های خارجی به رسمیت شناخته می شود و امکان سو استفاده از آن غیر ممکن خواهد بود.

قوانین و مقرراتی بصورت کلی برای ارزش گذاری و رعایت حقوق علامت های تجاری در حوزه جهانی در نظر گرفته شده است که پس از ثبت کردن برند خود می توانید از آن بهره مند شده و در سطح جهانی شروع به فعالیت و رقابت کنید.

ثبت برند مادرید چیست؟

واژه ثبت برند بین المللی یا مادرید هر دو به یک معنی می باشد، اما اینکه کلمه مادرید از کجا شکل گرفته و به چه معنا می باشد، را برای شما توضیح خواهیم داد.همانطور که می دانید افراد پس از ثبت شرکت یا ثبت برند خود، فعالیت ها را بصورت قانونی و جدی آغاز می کنند و دارای حق و حقوق بین المللی می باشند. از این رو عده ای از کشور های عضو کنوانسیون پاریس، این قابلیت را فراهم کردند و بصورت کلی با نام WIPO که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، شناخته می شوند.

این کشور ها حدودا 85 عدد بوده و از معروف ترین آن ها می توان به: ایران، چین، ترکیه، استرالیا، هلند، اسپانیا، گرجستان، بحرین، بلژیک و … اشاره کرد.

نکته: اگر قصد تهیه یک برند خارجی بصورت آماده را دارید کافیست به صفحه خرید برند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

چه نوع علائم تجاری قابلیت ثبت بین المللی مادرید را دارند؟

طبق قانون، ممکن است علامت تجاری از حروف، اعداد و یا یک یا چند کلمه تشکیل شده باشد. علامت تجاری  می‌تواند شامل شکل، حرف، عدد، علائم برگرفته از نمادهای صوتی و اشکال سه بعدی و یا ترکیبی از این‌ها باشد. علائم ممکن است از موارد زیر باشد:

علائم تاییدی

این علائم برای تولیدکننده‌ها و ارائه‌دهنده‌های خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید برخی استانداردها برای دریافت علائم تأییدی اجرا شود. این علائم به افرادی که محصول آن‌ها با توجه به یکسری استانداردهای تأییدی معین، تولید شده، اعطا می‌شود.

علائم جمعی

علائم جمعی به مجموعه یا انجمن‌هایی داده می‌شود که اعضای آن‌ها در سطح کیفی مشخصی باشند. مثلاً برای گروه خاصی از مهندسین این علائم بسیار کاربرد دارد.

مزایای ثبت برند مادرید یا بین المللی

اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید تا در حوزه بین المللی برند خود را ثبت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید، ابتدا باید نشان تجاری خود را در کشور ایران ثبت کرده و پس از آن قادر به فعالیت در امور بین المللی خواهید بود.

شما با استفاده از اداره مالکیت صنعتی و ارائه یک اظهارنامه توسط آن به WIPO یا همان (World Intellectual Property Organization) که به معنای سازمان جهانی مالکیت معنوی می باشد، می توانید در بین 85 کشور فعال در این زمینه، برند خود را مطرح کرده و از مزایای آن استفاده کنید. همچنین پس از آن قادر هستید تا در زمینه صادرات، واردات، شرکت در جلسات تجاری، مناقصات بین المللی و .. فعالیت چشم گیری داشته باشید. برند سازی در حوزه بین الملل می تواند ارتباطات شرکت شما در حوزه جهانی را نیز افزایش دهد.

افزایش اعتبار برند شما با بهره مندی از قرار داد های جهانی

اعتبار برندهای بین المللی

زمانی که شما برند و نشان تجاری خود را بصورت بین المللی ثبت نمایید، بصورت خودکار می توانید از قرارداد ها و معاهده های TRIPS، OHIM، ARIPOو …. بهره مند شوید. این قابلیت باعث می شود تا از نظر قانونی و وسعت کار و تجارت، دست شرکت شما باز تر بوده و با انتخابی هدفمند و هوشمندانه، بتوانید در بازاری وسیع به معرفی و تجارت بپردازید.

درخواست مشاوره رایگان ثبت برند و لوگو بین المللی

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری بصورت بین المللی

  • ارائه نامه ی درخواست ثبت بین المللی برند که نام کشور های انتخابی در آن ذکر شده باشد
  • ارائه معرفی نامه به همراه سر برگ شرکت که در آن امضای تمامی افراد از جمله: مدیران و کلیه افرادی که حق امضا دارند، با مهر رسمی شرکت درج شده باشد
  • ارائه وکالت رسمی دادگستری در صورت وجود
  • کپی کارت ملی و شناسنامه مدیران و افراد دارای حق امضاء
  • اصل گواهی ثبت شده برند
  • رسید هزینه ها
  • تکمیل فرم مخصوص برند خارجی

هزینه ثبت برند بین المللی

هزینه ثبت برند تجاری بین المللی یا مادرید، بسته به نوع طبقه، رنگ و فعالیت کاری شرکت مورد نظر، متفاوت می باشد. از همین رو برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

قوانین انتخاب نام برند بین المللی

قوانین ثبت برند بین المللی چیست؟

همانطور که ثبت برند در ایران، دارای قوانین خاص خود می باشد، این امر در حوزه بین الملل و خارجی نیز شامل قوانین مربوط به خود است.برای مثال اسم انتخابی شما باید متناسب با برند و فعالیت کاری شما باشد و به زبان هایی غیر از فارسی به راحتی تلفظ و نوشته شود.

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط لازم برای ثبت برند لاتین را نمی‌توان چندان سخت یا چندان ساده در نظر گرفت. در ابتدا داشتن کارت بازرگانی یکی از اصلی‌ترین شرایط موجود برای ثبت این برند است. کارت بازرگانی به‌ فعالیت بازرگانی شما یعنی واردات و صادرات اشاره می‌کند.

چنانچه کارت بازرگانی موجود نباشد، ابلاغیه‌ای مبنی بر نقص مدارک را باید در نظر بگیرید. کلمه موردنظر برند باید ریشه لاتین داشته باشد یا فونت آن فینگلیش باشد. شما باید کالا و خدمات خود را نیز به‌صورت واضح مشخص کنید. سیستم مادرید (ثبت بین‌المللی برند) برای استعلام سابقه برند ثبتی نیز توصیه می‌شود.

مدارک ثبت برند لاتین

مدارک لازم برای ثبت برند بین المللی چیست؟

مدارک ثبت برند بین المللی، بر اساس شخصی بودن یا شرکتی بودن متقاضی متفاوت است. برای برند های لاتین شرکتی یا حقوقی، در ابتدا کلیه مدارک ثبتی شرکت در اولویت قرار دارند. فرد متقاضی شناسنامه و کارت ملی خود را نیز باید در بین مدارک مورد نیاز ارائه دهد.

روزنامه‌ای بابت تأسیس یا بابت آخرین تغییرات شرکت را نیز نباید از یاد برد. در شرایط ثبت این نوع برند به این موضوع اشاره‌کرده‌ایم که کارت بازرگانی معتبر نیز باید موجود باشد که در بین مدارک لازم جایگاه مهمی را از آن خود کرده است. مجوزهای فعالیت که اعم از جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت و جواز کسب است در کنار تکمیل اظهارنامه برای ثبت این برند و نمونه لوگو لاتین (ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر) مورد نیاز قرار می‌گیرند. این مدارک برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی به همین شکل است.

مراحل ثبت برند لاتین

مراحل ثبت برند بین‌المللی این‌چنین است که در 3 نسخه باید فرم اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین فرم مالکیت صنعتی در پایتخت (تهران) به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان‌ها تنظیم گردند. در این برگه‌ها مشخصات متقاضی، نوع علامت و کالا (خدمات) موردنظر درج می‌شوند.

مرحله بعد نوبت استعلام از برند خارجی موردنظر است. به‌هرحال شاید برند انگلیسی دیگری کاملاً مشابه نیز به ثبت رسیده باشد. بعد از این مرحله، نوبت به آن می‌رسد که برند را با مقررات و قوانین موجود مغایرت دهند. در پایان در روزنامه رسمی کشور علامت ثبت‌شده برند منتشر خواهد شد.

هزینه ثبت برند لاتین

ثبت برند انگلیسی قطعاً هزینه‌ای را محاسبه می‌کند. مجوزهای موردنیاز، تعداد محصولات و نوع خدمات مورد درخواست همگی جزء عوامل تأثیرگذار در محاسبه هزینه ثبت برند لاتین به شمار می‌آیند. ارسال اظهارنامه، دو نوبت روزنامه رسمی، صدور سند برند، تشکیل پرونده، وکیل و مکاتبات اداری با کارشناس همگی از جمله هزینه‌های مربوطه به شمار می‌آیند.

قوانین ثبت برند لاتین

سازمان ثبت‌ اسناد و املاک وابسته به قوه قضائیه، مرکز مالکیت معنوی را به‌عنوان مرجع کاملاً رسمی جهت ثبت برند بین المللی معرفی می‌کند. سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور قوانین این نوع ثبت برند را در مرکز مالکیت معنوی برآورد می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم، ثبت این برند در مقدار و میزان مالیات و البته عوارض اشخاص(حقوقی و حقیقی) به‌هیچ‌ عنوان تأثیری ندارد.

اهمیت کارت بازرگانی در ثبت برند لاتین

داشتن کارت بازرگانی در حال حاضر برای بسیاری جهت ثبت برند خارجی به یک چالش تبدیل‌شده است. عمدتاً کارت بازرگانی همان‌طور که از نام آن پیداست، به آن دسته از افرادی تعلق می‌گیرد که در حوزه‌ای همچون تجارت و مبادلات خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از کارت بازرگانی، می‌توانند تجارت برون‌مرزی خود را دنبال کنند. لازم است ذکر شود، کارت بازرگانی تنها برای افرادی که تابعیت ایرانی دارند، صادر می‌شود و تنها زمانی می‌توان بدون کارت بازرگانی به ثبت برند بپردازید که برند موردنظر 30% انگلیسی و 70% آن فارسی باشد. در غیر این صورت برای ثبت برندهای صددرصد لاتین قطعاً بدون کارت بازرگانی نمی‌توان اقدامی نمود.

استعلام برند لاتین

استعلام از برند لاتین و بین المللی

استعلام برند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای ثبت برند انگلیسی باید انجام دهید، تا از مشابهت و تکراری بودن برند خود جلوگیری کنید. برخلاف برند فارسی، برند لاتین را باید به شکل بین المللی استعلام کنید. موافقت‌نامه تریپس زیر نظر سازمان تجارت جهانی فعالیت خود را ارائه می‌دهد که برای استعلام باید به این موافقت‌نامه مراجعه کنید. تمامی قوانین بین‌المللی نیز باید رعایت گردند.

مدت‌ زمان ثبت برند لاتین

مدت‌زمان ثبت برند لاتین به عملکرد شما بستگی دارد. چنانچه از طریق این سایت به ثبت برند خود بیندیشید، با طولانی شدن پروسه ثبت برند روبرو نخواهید شد؛ چراکه یک‌زمان 3 ماهه را برای مدت‌زمان این نوع ثبت برند می‌توان در نظر گرفت.

مشاوره رایگان ثبت برند لاتین

ثبت برند بین المللی می‌تواند به تجارت برون‌مرزی به شکل ویژه‌ای کمک کند. به همین دلیل است که ثبت آن باید در سریع‌ترین پروسه ممکن انجام پذیرد. مشاوره رایگان سامانه آگاه می‌تواند به هزینه کمتر جهت ثبت برند به‌صورت لاتین کمک کند. برخی از افراد و شرکت‌ها از هزینه‌های بالایی برای ثبت این برند استفاده می‌کنند که به‌هیچ‌عنوان معقولانه و مقرون به‌صرفه نیست. این نکته را به خاطر بسپارید که برای جذب مشتری در خارج از کشور ثبت برند خارجی بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت ثبت برند لاتین و برند فارسی

ما در مقاله تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی با شما صحبت کرده‌ایم، اما برای توضیح بیشتر باید بدانید که برای ثبت برندی که لاتین است باید تمامی کنواسیون مادرید را برای سوابق ثبتی مورد بررسی قرار دهید که این امر برای ثبت برند فارسی در نظر گرفته نمی‌شود و امروزه ثبت برندهای لاتین در مقایسه با فارسی به‌مراتب کمتر و به تخصص بیشتری نیاز دارد.

جمع بندی

ثبت برند بین المللی، می تواند شرکت و کسب و کار شما را در حوزه جهانی مطرح کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. قیمت و هزینه ثبت برند مادرید نیز بستگی به طبقه کاری و شرایط خاص داشته و نمی توان با یک فرمول آن را بیان کرد. برای اطلاعات بیشتر و یا نیاز به راهنمایی می توانید با کارشناسان ما در آگاه ثبت همراه باشید تا در سریع ترین زمان، به پاسخ سوالات خود برسید.

ثبت برند لاتین امروزه یکی از بهترین و قانونی‌ترین روش‌ها برای جلب نظر مشتریان خارجی جهت تبادلات و مبادلات تجاری برون‌مرزی است. متأسفانه برخی از شرکت‌های تقلبی با مشاوره‌هایی که تعرفه بالایی دارند، افرادی که قصد ثبت این برند را دارند، دلسرد می‌کنند. اما شما می‌توانید از سامانه آگاه خدمات مشاوره رایگان را به‌صورت کاملاً تخصصی دریافت کنید.

آیا می توان اسم یا مشخصات برند بین المللی خود را تغییر داد؟

بله در سریع ترین زمان می توان با پرداخت هزینه ای اندک، نام تجاری خود بصورت بین المللی تغییر داد.

آیا کشور ایران نیز جزو کشور های مادرید حساب می شود؟

از سال 1382 کشور ایران نیز به عضویت این سازمان در آمده و می توان برند خود را بصورت بین المللی ثبت کرد.

خدمات محصولات کشاورزی، جزو کدام طبقه از ثبت برند می باشد؟

محصولات کشاورزی، باغداری، جنگلبانی همگی شامل طبقه 31 از ثبت برند می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *