ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت چیست

چیستی ثبت شرکت و آشنایی با شرایط، مزایا، مدارک مورد نیاز و مسیری که باید طی شود، موضوع مورد بحث ما در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت می باشد. بسیاری از ما زمانی که فارغ التحصیل شدیم، یکی از مکان هایی که برای دریافت شغل، به آنها مراجعه کردیم، شرکت های خصوصی یا دولتی بوده اند و شاید این سوال برای ما پیش آمده باشد که آیا من هم می توانم روزی چنین شرکتی ثبت کنم؟

آیا شرایط خاصی وجود داشته و فقط افراد بسیار خاص می توانند این سبک از شرکت ها را ثبت کنند و ما فقط امکان کار در آنها را داریم یا هر 2 حالت امکان پذیر است؟ در ادامه متن به بررسی دقیق تری می پردازیم.

تعریف واژه ” ثبت شرکت ” از دید آگاه ثبت

در بررسی چیستی شرکت باید گفت: به مجموعه ای متشکل از چندین نفر بصورت هیئت رئیسه و اعضا، که با گذراندن مراحل قانونی و حقوقی، مجوز ها و مدارک لازم را دریافت کرده باشند و با اهداف تجاری و اقتصادی در داخل یا خارج از کشور ایران بصورت قانونی فعالیت کنند، شرکت گفته می شود.

آگاه ثبت با سابقه ثبت بیش از هزاران شرکت در ایران و خارج از کشور، می تواند شما را بصورت تخصصی در این امر یاری کند، از این رو می توانید از طریق فرم تماس با ما یا شماره تماس های ثبت شده، با ما در ارتباط باشید.

انواع ثبت شرکت در ایران چیست؟

شرایط ثبت شرکت چیست

شرکت های داخلی

بسیاری از افراد در کشور ایران یا سایر کشور ها با وارد شدن به بازار تجاری در حوزه ای که تخصص کافی را دارند، با تاسیس شرکت خود، بصورت قانونی و با هدف کسب در آمد فعالیت خود را آغاز می کنند. بسته به نوع کشور و حوزه فعالیت، می توان سود های مناسبی را در بازار آن کسب کرد و بهتر است تا با مشاوره های تخصصی افراد کارشناس و کار بلد، مسیر خود را ترسیم کرد.

شرکت های خارجی

عده ی دیگر با هدف دریافت اقامت، صادرات و واردات، اقدام به تاسیس شرکت خود در خارج از ایران می کنند. این اقدام بسته به نوع کشور و قوانینی که در آن ثبت شده است، متفاوت است. با این امر می توان بصورت جدی وارد حوزه اقتصاد و تجارت، بین کشور های خارجی شده و از مزایا یا امکاناتی که آن کشور برای شرکت ها در نظر گرفته است، بهره مند شد.

هزینه های مورد نیاز برای تاسیس شرکت تجاری

هزینه های ثبت یک شرکت

در ادامه مقاله ” ثبت شرکت چیست ” باید در نظر داشت که این امر هزینه های مربوط به خود را دارد که اولین بخش آن، هزینه درخواست ثبت می باشد که توسط شما یا یک موسسه حقوقی مانند آگاه ثبت، به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود. هزینه بعدی بابت انتخاب یک نام مناسب در سامانه و تهیه مدارک مورد نیاز به همراه پست آنها به اداره ثبت می باشد.

شاید فکر کنید که هزینه ها به اینجا ختم می شود اما باید در نظر داشته باشید بسته به نوع شرکت، دفتر، تعداد کارکنان و … هزینه ها می تواند متغیر باشد. برای اطلاع و برآورد دقیق با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بصورت رایگان از مشاوره بهره مند شوید.

برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت کلیک کنید.

اولین گام برای شروع ثبت شرکت چیست ؟

به منظور این امر باید مراحل قانونی و اداری شما از زمان ارسال درخواست خود به اداره ثبت شرکت ها، طی شود و پس از صدور مجوز های لازم بتوانید فعالیت خود را آغاز کنید. اگر در این مراحل از تخصص و اطلاع کافی بهره مند نباشید، از نظر زمان و هزینه با مشکلاتی رو به رو می شوید.

از همین رو می توانید توسط یک موسسه حقوقی معتبر، اقدامات خود را به آنها واگذار کرده و از دانش آنها حداکثر استفاده را کرده باشید. لازم به ذکر است در تمامی شهر های ایران، می توانید شرکت تجاری خود را ثبت کنید و از مزایای آن استفاده نمایید.

ثبت شرکت چیست و مزایای آن

مراحل ثبت شرکت چیست

همانطور که در ابتدای مقاله به چیستی و تعریف شرکت، به همراه مزایای آن اشاره شد، در این بخش بصورت کامل به تعدادی از مزایای آن می پردازیم. از همین رو لازم به ذکر است: زمانی که شما شرکت خود را ثبت کنید، تمامی فعالیت های اقتصادی، تجاری، حقوقی و … بصورت قانونی انجام می شود و شما به همراه کارکنان خود، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرید.

با پیشرفت کسب و کار خود شما یک برند را می توانید ثبت کرده و اقدام به رشد و توسعه آن کنید، این امر باعث می شود تا علاوه بر افزایش اعتماد مشتریان، در هر زمان که خواستید، بتوانید برند خود را نیز به فروش بگذارید. مورد بعدی شرکت در مناقصه های تجاری می باشد که منجر به دریافت سرمایه و کسب سود می باشد. دریافت وام های بانکی با نرخ بهره پایین، شماره های تلفن 4 رقمی و … تنها بخشی از مزایای آن می باشند.

تعدادی از معروف ترین شرکت ها

ثبت شرکت سهامی خاص ، عام، ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، تعاونی از معروف ترین شرکت ها می باشند که افراد قصد ثبت آن ها را دارند. هر کدام از این ها مزایا و شرایط خاص خود را نیاز دارند و در کنار آن باید مدارک خاصی را تهیه کرد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با آگاه ثبت در ارتباط باشید.

جمع بندی

ثبت شرکت چیست و چه فایده ای دارد، موضوعی بود که در این مقاله بصورت مختصر و مفید به آن اشاره کردیم و در نظر داشته باشید که این مراحل را می توان به 2 صورت شخصی و با کمک یک موسسه حقوقی طی کرد. بسته به بودجه و نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید، روش های زیادی برای سریع تر شدن آن وجود دارد.

تمامی افراد اعم از، حقوقی یا حقیقی، دارای تابعیت ایران یا خارج این امکان را دارند تا شرکت خود را در کشور ایران تاسیس کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

موسسه حقوقی آگاه ثبت با تجربه ثبت بیش از هزاران شرکت در ایران و خارج از کشور، می تواند راهنما و هم مسیر خوبی برای شما تا رسیدن به هدف مورد نظر یعنی ثبت شرکت تجاری خود، باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…