ثبت شرکت در قطر

مراحل ثبت شرکت در قطر

ممکن است فکر کنید ثبت کسب و کار در قطر پیچیده است، اما در واقع اینطور نیست. دستورالعمل مناسب موسسه حقوقی آگاه ثبت روند ثبت شرکت در قطر را تسهیل می کند. مراحل لازم برای ثبت شرکت در ادامه شرح داده شده است. همچنین اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه ، ثبت شرکت در عمان و یا هر کشور دیگر را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه و یا با مشاورین آگاه ثبت در ارتباط باشید.

نحوه ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر چقدر طول میکشد

قطر یکی از کشورهای پیشرو اقتصادی در جهان است. بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را دارد. نرخ مالیات شرکتی قطر نسبتاً کمتر از سایر کشورها است یعنی 10 درصد. حتی در برخی از حوزه های خاص کسب و کار، مالیات رایگان است. اینها برخی از دلایل اصلی است که اکثر سرمایه گذاران خارجی تمایل به راه اندازی کسب و کار در این کشور دارند. مراحل ثبت شرکت در قطر را به عنوان خارجی انجام دهید.

انتخاب نام شرکت برای ثبت شرکت در قطر

اولین قدم در راه اندازی بیزینس در قطر مستلزم یافتن یک برند و ثبت برند است. انتخاب یک نام منحصر به فرد برای ثبت شرکت یا کسب و کار شما ضروری است. قبل از انتخاب نام باید تحقیق و برنامه ریزی خوبی انجام داد. با این حال، در دسترس بودن و رزرو نام تجاری را می توان از طریق وب سایت دولت قطر انجام داد.

البته این نام را می توان از طریق برنامه وزارتخانه (moic_qatar) یا با مراجعه به ساختمان اصلی وزارتخانه یا شعبه آن نیز رزرو کرد. به یاد داشته باشید، نام باید منحصر به فرد باشد و نباید اخلاق عمومی را گمراه کند یا نقض کند. رزرو برند به مدت سه روز رایگان است، اما اگر آن را به مدت شش ماه رزرو کنید، باید هزینه پرداخت کنید.

افتتاح حساب بانکی ثبت شرکت در قطر

حساب بانکی ثبت شرکت در قطر

مرحله دوم تاسیس شرکت در قطر افتتاح حساب بانکی است. برای راه اندازی یک تجارت خارجی، باید نامه ای از وزارت بازرگانی و صنعت دریافت کنید. این نامه مربوط به مجوز افتتاح حساب بانکی در قطر خواهد بود. به محض واریز مبلغ مربوط به سرمایه شرکت، حساب فعال می شود. فعال کردن حساب بانکی شما حدود 1 تا 2 روز کلاس تجاری طول می کشد.

اساسنامه ثبت شرکت در قطر

موارد اساسنامه ثبت شرکت در قطر

پس از افتتاح حساب بانکی، شرکت خارجی باید تاییدیه اساسنامه را دریافت کند. این تاییدیه را می توان از وزارت بازرگانی و تجارت دریافت کرد. تکمیل فرآیند فقط یک روز طول می کشد. با این حال، شما باید فرم درخواست را از دفتر وزارت تجارت و بازرگانی دریافت کنید.

  • پر کردن فرم AoA با اطلاعات مورد نیاز از جمله نام شرکت ضروری است.
  • آدرس دفتر مرکزی شرکت را وارد کنید.
  • شامل شرایط و هدف شرکت است.
  • سرمایه سهام و شرح اقدامات در نوع.
  • محدودیت در نقل و انتقال سهام  (فقط برای شرکت ها).
  • نام، ملیت و محل سهامداران (فقط برای شرکت ها).
  • روشهای تقسیم زیان و سود بین شرکا.
  • اسامی افرادی که کسب و کار را اداره می کنند.

مدارک ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر چه مدارکی میخواهد

بسته به نوع کسب و کار، ممکن است برای ثبت قانونی شرکت در قطر به مدارک اضافی نیاز داشته باشید. در این صورت شرکت باید مدارک موقت ارائه دهد. این امر به ویژه در مورد فعالیت های تجاری که در آن شرکت ممکن است نیاز به دریافت مجوز تجاری خاص برای یک تجارت خاص داشته باشد، صادق است. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعتی انجام شود، یک پروژه صنعتی نیاز به مجوز دارد. اما مجوز لازم را می توان از وزارت نیرو و صنعت درخواست کرد.

لیست کامل مدارک ثبت شرکت را از اینجا بخوانید.

ثبت نام در اتاق بازرگانی قطر

ثبت شرکت بازرگانی در کشور قطر

اکثر متقاضیان ثبت شرکت در قطر از این روند ثبت نام صرف نظر می کنند زیرا اجباری نیست. اما ثبت نام در اتاق بازرگانی قطر می تواند برای تجارت شما مفید باشد. برای ثبت نام در اتاق بازرگانی قطر، باید درخواست خود را ارسال کنید. مدیر کل شرکت باید درخواست را امضا کند و شامل موارد زیر باشد:

فرم ثبت نام تجاری

کپی کارت شناسایی صاحب شرکت، سهامداران یا شرکا.

کپی شناسنامه مدیر کل.

گواهی ثبت تجاری.

گواهی اصالت شرکت های خارجی.

مهر شرکت 

داشتن مهر ثبت شرکت در قطر

ثبت مهر شرکت در قطر

یکی دیگر از بخش‌های حیاتی ثبت شرکت در قطر، اطمینان از داشتن مهر سازمانی آن نهاد خارجی است. مقام دولتی مهر ارائه نمی کند. شرکت های خصوصی باید نشان خود را بگذارند. MBT بررسی خواهد کرد که آیا شرکت خارجی مهر سازمان خود را آماده کرده است یا خیر.

مجوز تجارت برای ثبت شرکت در قطر

پس از دریافت CR باید مجوز تجارت بگیرید. مجوز تجارت برای داشتن فضای اداری و فعالیت های تجاری ضروری است. وزارت اقتصاد و تجارت مجوز تجارت را تایید می کند. اخذ این مجوز یکی از چالش برانگیزترین بخش های ثبت شرکت در قطر است. برای دریافت این مجوز، باید درخواست مورد نیاز را که در وب سایت MEC موجود است را پر کرده و ارسال کنید. برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد الزامات ثبت مجوز تجارت با آکاه ثبت همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر چه شرایطی دارد

بسته به نوع کسب و کار، روند ثبت نام ممکن است متفاوت باشد. مراحلی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، فرآیند کلی ثبت شرکت است (برای همه شرکت ها اعمال نمی شود) و با توجه به نوع درخواست شما متفاوت است.

قوانین و شرایط انتخاب نام تجاری در قطر چیست؟

نام تجاری باید منحصر به فرد باشد به طوری که با هیچ شرکت موجود مطابقت نداشته باشد. علاوه بر این، این نام نمی تواند گمراه کننده باشد و نباید هیچ گونه اخلاق عمومی را نقض کند.

مراحل رزرو نام تجاری برای ثبت شرکت در قطر چگونه است؟

نام تجاری را می توان از طریق برنامه کاربردی وزارتخانه (moci_qatar) یا از طریق وب سایت آن – www.moci.gov.qa رزرو کرد.

هزینه رزرو یک نام تجاری در قطر چقدر است؟

بدلیل نوسان قیمت ارز در این رابطه با کارشناسان آگاه ثبت به صورت ۲۴ ساعته میتوانید در ارتباط باشید.

ثبت پروانه بازرگانی برای ثبت شرکت در قطر چقدر طول کشید؟

فقط یک روز طول می کشد تا مجوز تجارت را دریافت کنید (در صورتی که تمام مدارک به روش صحیح ارائه شود).

برای تاسیس یک شرکت با سرمایه خارجی چقدر هزینه نیاز است؟

با توجه به شرکت و شرایط زمانی میتواند متفاوت باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاه های دیگران
مدیر سایت 2 سال پیش:

درود بر شما کاربر محترم لطفا بابت این موضوع با شماره 02141858000 در تماس باشید.

اکبری 2 سال پیش:

با سلام و احترام شرکت دانش بنیان هستیم در ایران قصد تولید در کشور قطر را داریم

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…