ثبت شرکت در انزلی

نحوه ثبت شرکت در انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از بهترین مناطق آزاد ثبت شده در ایران است که شرایط مطلوبی برای انجام تجارت آزاد با کشورهای مختلف دنیا در آن ایجاد شده است. افراد مختلف در این منطقه اجازه واردات و صادرات انواع کالا را دارند و مقررات مربوط به امور گمرکی در آن اجرا نمی‌شود. همچنین در این منطقه مقررات مربوط به صادرات و واردات اجرا نمی‌شود. به همین دلیل است که منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی یکی از بهترین مناطق در کشور برای ثبت یک شرکت محسوب می‌شود. بنابراین افراد زیادی تمایل به ثبت شرکت در این منطقه دارند. در این مقاله سعی می‌شود توضیحاتی درباره مقررات مربوط به ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی ارائه شود.

معرفی بندر انزلی برای ثبت و تاسیس شرکت

بسیاری بندر انزلی را بهشت اروپایی کشور ایران می‌دانند. این منطقه به دلیل شرایط محیطی و موقعیت جغرافیایی خود، مورد توجه بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت قرار دارد. به همین دلیل است که در سال 1382 دولت وقت رای به تبدیل این منطقه به یک منطقه آزاد داد تا اهداف اقتصادی بلندمدت کشور محقق شود. تبدیل بندر انزلی به یک منطقه آزاد باعث شد سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این منطقه با امتیازات ویژه‌ای برای افراد مختلف همراه شود. این کار باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری در منطقه شد و سرمایه‌های داخلی و خارجی به این شهر سرازیر شد. به همین دلیل است که ثبت شرکت در این منطقه خواهان زیادی دارد.

برای ثبت شرکت آنلاین در انزلی کلیک کنید و فرم مربوطه را ارسال کنید.

مراحل ثبت شرکت در انزلی

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی مراحل مختلفی باید طی شود. در عین حال شما می‌توانید این کار را خود انجام دهید که برای انجام آن باید از تمامی مراحل و قوانین آگاهی کامل داشته باشید، یا اینکه می‌توانید از متخصصان و افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید. مراحل ثبت شرکت در انزلی به شرح زیر است:

مراحل ثبت شرکت در انزلی

  • گام اول مراجعه به معاونت اقتصادی سازمان ثبت شرکت‌ها است. شما باید از طریق این نهاد روند مربوط به گرفتن مجوز ثبت شرکت را دنبال کنید.
  • در ابتدا باید فرم انتخاب نام را تحویل بگیرید و آن را تکمیل کنید.
  • پس از آن نامی که شما انتخاب کرده‌اید، بررسی و در صورت مناسب بودن، تایید می‌شود.
  • سپس نوبت ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکت است که باید آن را به نهاد مربوطه تحویل دهید.
  • پس از آن شما از اداره ثبت شرکت‌ها چند فرم مختلف تحویل می‌گیرید که نیاز است آن فرم‌ها را تکمیل کنید و به نهاد مربوطه تحویل دهید.
  • در صورتی که نقصی در مدارک ارائه شده توسط شما مشاهده شود، به شما اطلاع داده می‌شود و شما باید نسبت به رفع آن نواقص اقدام کنید.
  • پس از آن زمان پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت است.
  • در مرحله بعدی شرکت شما به صورت قانونی ثبت می‌شود و شما مدارک مربوط به ثبت شرکت را تحویل می‌گیرید. سپس نسبت به پلمپ دفاتر تجاری اقدام می‌شود.
  • در مرحله نهایی نیز یک نسخه از آگهی را باید به منظور انجام اقدامات بعدی به نهاد صادر کننده مجوز ارائه دهید.

شرایط ثبت شرکت در انزلی

یکی از شرایط ثبت شرکت در انزلی این است که سازمان منطقه آزاد انزلی نحوه پلمپ دفاتر کل و دفترهای روزنامه را تعیین خواهد کرد. در عین حال شرایط گرفتن کارت بازرگانی به منظور ثبت شرکت این است که دست‌کم یکی از مدیران شرکت باید اظهارنامه مالیاتی یا گواهی مربوط به پرداخت ارزش افزوده برای مدت یک تا سه سال را در اختیار داشته باشد. میزان سرمایه شرکت را خود اعضای شرکت تعیین می‌کنند. دریافت کارت بازرگانی منوط به داشتن مدرک دیپلم است، اما در عین حال این امکان وجود دارد که شما از کارت‌های بازرگانی ثبت شده مناطق آزاد استفاده کنید. شما موظف هستید که در انتهای نام شرکت خود، عنوان منطقه آزاد انزلی را حتما قید کنید.

یکی دیگر از موارد ثبت شرکت در این منطقه این است که داشتن تابعیت ایرانی باعث سهولت در انجام کارها خواهد شد. در صورتی که فرد متقاضی تابعیت ایرانی نداشته باشد، باید مراحل اضافه‌تری را برای انجام کارهای خود پشت سر بگذارد. از سوی دیگر در صورت تمایل برای دریافت پروانه بهره‌برداری و همچنین گرفتن کارت بازرگانی نیاز است که اقدامات ضروری را در این مورد انجام دهید.ابتدا باید برای انجام این کار مدارک لازم را به اداره سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی تحویل دهید. این مدارک شامل موارد مرتبط با اجاره یا خرید واحد مربوطه است و اداره سرمایه‌گذاری پس از انجام بررسی‌های لازم، برای شما پروانه بهره‌برداری و کارت بازرگانی صادر می‌کند.

قوانین ثبت شرکت در انزلی

قوانین ثبت شرکت در انزلی

قوانین مربوط به ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی به گونه‌ای تدوین شده است که راه هر نوع تخلف برای افراد سودجو بسته شود. از جمله این قوانین این است که شما باید قبل از هر اقدامی نوع شرکت خود را به طور دقیق مشخص کنید و نحوه و موضوع فعالیت آن را نیز به صورت کاملا مشخص و شفاف به نهادهای زیربط اعلام کنید. از سوی دیگر شما باید شماره ثبت شرکت را مشخص کنید و مدارک مربوط به مرجع صادر کننده ثبت شرکت اصلی شما را که در جای دیگری انجام شده است، ارائه دهید. نمایندگان شعبه نیز باید مشخص شده باشند تا بتوانند امور مربوط به ثبت شرکت در انزلی مانند دریافت ابلاغیه‌ها را به صورت قانونی انجام دهند.

یک مورد دیگر هم که باید در نظر گرفته شود این است که شما باید در صورت وجود شعبه دیگری از شرکت خود، آن موارد را به نهاد مربوطه معرفی کنید و تابعیت شرکت را نیز باید به طور دقیق مشخص کنید.

هزینه‌های ثبت شرکت در انزلی

هزینه ثبت شرکت در بندر انزلی

هزینه ثبت شرکت در انزلی به طور کلی حدود دو میلیون تومان تخمین زده می‌شود که این هزینه‌ها شامل هزینه ثبت شرکت، هزینه وکالت، هزینه پلمپ و دفتر روزنامه، هزینه درج آگهی، فرم‌های ارائه شده و موارد دیگر است. در عین حال در صورتی که مالکیت شرکت بر عهده افراد حقیقی باشد، این هزینه تفاوت‌هایی نسبت به مالکیت شرکت توسط افراد حقوقی خواهد داشت. در عین حال مبلغ اولیه برای ثبت شرکت برای مالکین حقوقی و یا حقیقی 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدت زمان ثبت شرکت در انزلی

مدت زمانی که باید برای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی طی شود، به طور کلی حدود بیست روز است، که البته این زمان تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما مدارک خود را کامل کرده باشید و نقصی در مدارک وجود نداشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در انزلی

مدارک ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی همه اعضا و سهامداران شرکت شامل اصل و کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • جواز برای انجام فعالیت اقتصادی برای فرد متقاضی
  • ارائه مدارک مبنی بر وجود یک دفتر تجاری برای شرکت

جهت اطلاع کامل از مدارک ثبت شرکت های مختلف به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص

برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص ارائه مدارک زیر الزامی است.

  • ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه هیئت مدیره شرکت
  • ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت
  • ارائه دو نسخه از اظهارنامه ثبت و اساسنامه شرکت
  • ارائه لیست کاملی از همه سهامداران شرکت و مشخص بودن سهم هر یک از سهامداران به صورت جداگانه
  • مشخص کردن میزان حداقلی 35 درصدی سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در بندر انزلی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در انزلی به شرح زیر است:

  • ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت
  • ارائه دو نسخه از اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه شرکت
  • ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه هیئت مدیره شرکت

انواع شرکت‌های قابل ثبت در انزلی

به طور کلی دو نوع شرکت وجود دارد که می‌توان آن را در منطقه آزاد انزلی به ثبت رساند. یکی شرکت سهامی خاص و دیگری شرکت با مسئولیت محدود. ثبت هر کدام از این شرکت‌ها قوانین خاص خود را دارد و برای هر کدام مدارک جداگانه‌ای مورد نیاز است. علاوه بر این هر کدام نیازمند مقدار مشخصی سرمایه و هزینه است.

جمع بندی

ثبت و تاسیس شرکت های تجاری در بندر انزلی که بیشتر در قالب : ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت سهامی عام و … انجام می شود، شرایط، قوانین و مدارک خاص خود را می طلبد. شما می توانید کلیه مراحل تاسیس یک کمپانی در بندر انزلی را به تنهایی یا از طریق سامانه آگاه ثبت پیگیری نمایید. دریافت مشاوره رایگان از سامانه آگاه می تواند دید بازتری در این حوزه به شما ارائه دهد و برای این کار کافیست از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

ثبت شرکت در انزلی چیست؟

به کلیه اقداماتی که منجر به تاسیس و ثبت قانونی شرکت شما در قالب ( تجاری یا غیر تجاری ) در این شهر می شود، ثبت شرکت می گویند.

آیا ثبت و تاسیس شرکت در انزلی بصورت آنلاین امکان پذیر است؟

بله شما می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین، درخواست خود را ثبت نمایید تا در سریع ترین زمان پیگیری های لازم برای شما انجام شود.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…