ثبت شرکت در اروند

نحوه ثبت شرکت در اروند

مناطق آزاد همواره از بهترین و مهم‌تریم نقاط هر کشور برای داد و ستد و انجام معاملات تجاری بوده‌اند. چرا که در این مناطق هزینه مربوط به معاملات تجاری و هزینه‌های گمرکی تا حد زیادی کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود سود انجام معاملات به میزان قابل توجهی افزایش یابد و از سوی دیگر هزینه تمام شده برای فروش محصولات در حد مطلوبی کاهش یابد. به همین دلیل است که افراد مختلف تلاش می‌کنند با ثبت شرکت در مناطق آزاد، از مزایای بی‌شمار آن بهره کافی را ببرند و محصولات خود را با قیمت پایین‌تری در اختیار مشتری قرار دهند. در این مقاله از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، سعی داریم درباره نحوه تاسیس شرکتهای تجاری و غیر تجاری در منطقه آزاد اروند توضیحاتی ارائه دهیم.

مراحل ثبت شرکت در اروند

مراحل ثبت شرکت در اروند

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند چندین مرحله باید طی شود. البته هر فردی که متقاضی این امر است به راحتی می‌تواند با مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت‌ها این کار را انجام دهد. برای این کار ابتدا لازم است پس از ورود به سایت اطلاعات هویتی خود را در بخش مربوطه وارد کنید. البته این نکته را هم باید در سایت ثبت کنید که شما متقاضی اصلی هستید یا وکیل متقاضی. پس از آن باید نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید که این نام باید بر اساس قوانین مربوط به تجارت انتخاب شود. سپس باید موضوع فعالیت شرکت خود را مشخص کنید. پس از آن زمان درج آدرس شرکت و کدپستی و شماره تماس شما است.

در مرحله بعدی باید سرمایه اولیه برای ثبت شرکت را مشخص کنید که نباید کمتر از صد هزار تومان باشد. سپس اطلاعات هویتی و نشانی و شماره تماس تمامی اعضای شرکت و سمت آن‌ها به عنوان مدیرعامل یا سهامدار باید درج شود. ضمن اینکه میزان سهم و سرمایه هر یک از اعضا و نقدی یا غیرنقدی بودن آن نیز باید به صورت تفکیک شده مشخص شود. اگر شرکت شما دارای شعب دیگری نیز است، باید اطلاعات مربوط به آن شعب را هم درج کنید.

مراحل نهایی ثبت شرکت در اروند

در مراحل نهایی شما باید نسبت به درج قالب شرکت در روزنامه‌های کثیرالانتشار، درج روز و ماه و سال مالی شرکت، تهیه صورتجلسه موسسین، ارائه تقاضانامه و اظهارنامه بر اساس اطلاعات درج شده، تنظیم و ارائه اساسنامه شرکت اقدام کنید. آخرین مرحله نیز تایید مدارک ارائه شده توسط شما و صدور مجوز برای ثبت شرکت است. در عین حال باید در زمینه ذخیره کد پیگیری خود که در زمان انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت در بالای صفحه ظاهر می‌شود، دقت نظر داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت در اروند

ثبت شرکت در اروند چه شرایطی دارد

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند، شرایطی وجود دارد که از جمله این شرایط تهیه مدارک مورد نیاز و ارائه آن به نهادهای مربوطه است. مدارک مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: اصل و کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا و سهامداران شرکت، برگه مربوط به وکالت برای مواردی که وکیل کارهای مربوطه را انجام می‌دهد.

قوانین ثبت شرکت در اروند

قوانین ثبت شرکت در اروند

ققوانین مربوط به ثبت شرکت در اروند مشابه قوانین ثبت شرکت در مناطق دیگر است، از جمله اینکه فرد متقاضی نباید در یک سازمان یا نهاد دولتی مشغول به کار باشد. همچنین فرد متقاضی باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد و در عین حال ضروری است که نوع و موضوع شرکت و نحوه فعالیت آن را به طور دقیق مشخص کند.

هزینه‌های ثبت شرکت در اروند

هزینه ثبت شرکت در اروند

هزینه ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند حدود دو میلیون تومان است که موارد مختلفی را در بر می‌گیرد. هزینه مربوط به دستمزد ثبت شرکت 350 هزار تومان است. دستمزد مربوط به تعیین و ارائه کد اقتصادی، هزینه تشکیل پرونده، هزینه مربوط به تعیین ارزش افزوده شرکت و هزینه مربوط به پلمپ نیز 350 هزار تومان تعیین شده است. حق ثبت شرکت در منطقه آزاد نیز هزینه دیگری است که شما باید برای ثبت شرکت در منطقه آزاد اروند بپردازید و میزان آن 450 هزار تومان تعیین شده است. هزینه مربوط به درج در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار نیز بین 150 هزار تا 400 هزار تعیین شده است.

هزینه اداری مربوط به تعیین نام شرکت 40 هزار تومان و هزینه صدور شناسه ملی برای شرکت نیز 50 هزار تومان تعیین شده است. در نهایت هزینه درخواست درج آگهی در روزنامه رسمی 20 هزار تومان و هزینه اداری مربوط به پلمپ دفاتر نیز 110 هزار تومان مشخص شده است که مجموع این هزینه‌ها حدود 2 میلیون تومان خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در اروند

  • تکمیل و ارائه اساسنامه شرکت سهامی خاص در دو نسخه که هر دو نسخه را باید سهامداران امضا کرده باشند.
  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که در آن تمام موارد و نکات مربوط به سهام اعضا درج شده است. این اظهارنامه را باید همه سهامداران شرکت امضا کرده باشند. اگر همه سهام یا بخشی از آن غیر نقدی باشد، باید این موارد به صورت جداگانه در اظهارنامه ذکر شده باشد.
  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی موسس شرکت در دو نسخه که همه سهامداران و بازرسان آن را امضا کرده باشند.
  • انتخاب مدیران و بازرسان اولیه شرکت که مسئولیت خود را پذیرفته باشند.
  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه همه اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسان که برابر اصل شده باشد.
  • ارائه کپی از آخرین روزنامه شخص حقوقی اگر اعضای هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند
  • ارائه نامه معرفی نماینده در سربرگ شرکت و ارائه کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده
  • ارائه گواهی بانکی که در آن مسئله پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت درج شده است
  • دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان
  • ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق ثبت به نهاد مربوطه در منطقه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد اروند

  • کپی کارت ملی برابر اصل شده همه سهامداران شرکت
  • کپی برابر اصل شناسنامه همه مدیران و شرکای شرکت. اگر شرکا اتباع خارجی باشند، باید تصویر گذرنامه خود را ارائه دهند
  • ارائه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 نسخه که به امضای همه سهامداران رسیده باشد
  • ارائه شرکت نامه در دو نسخه که به امضای همه سهامداران رسیده باشد
  • ارائه اساسنامه در دو جلد که همه صفحات آن به امضای همه سهامداران رسیده باشد
  • ارائه صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان و اعضای هیئت مدیره در دو نسخه که همه سهامداران و بازرسان آن را امضا کرده باشند
  • ارائه مجوز فعالیت اقتصادی
  • ارائه تاییدیه پرداخت حق ثبت به سازمان مربوطه در منطقه
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای همه اعضای شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه شرکت‌های ایرانی در اروند

  • آگهی منتشر شده در روزنامه رسمی کشور درباره بر تاسیس شعبه شرکت در منطقه آزاد اروند
  • ارائه مجوز فعالیت اقتصادی
  • ارائه تاییدیه مبنی بر پرداخت هزینه حق ثبت
  • تصویر اسناد و مدارک ثبتی شرکت شامل اظهارنامه،اساسنامه یا شرکتنامه،آگهی تاسیس شرکت اصلی و آگهی مربوط به آخرین تغییرات در ترکیب اعضای هیئت مدیره

مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه شرکت‌های خارجی در اروند

  • اظهارنامه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی در دو نسخه که به زبان فارسی تکمیل شده و وکیل شرکت آن را امضا کرده است
  • ارائه اساسنامه شرکت که مرجع صلاحیت‌دار کشور متبوع و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور آن را تایید کرده و به زبان فارسی ترجمه شده است
  • ارائه مدارک شناسایی نمایندگان صلاحیت‌دار شرکت شامل کارت ملی و شناسنامه
  • ارایه تاییدیه مربوط به پرداخت کامل هزینه‌های ثبت
  • ارائه وکالتنامه در صورتی که یک وکیل کارها را انجام می‌دهد
  • ارائه کپی مجوز فعالیت اقتصادی
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت در کشور اصلی مرجع صلاحیتدار در کشور متبوع و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور آن را تایید کرده است رسیده و به زبان رسمی ترجمه شده است.
  • اختیارنامه نماینده شرکت در ایران مبنی بر قانونی بودن شرکت و اعتبار آن که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت اختیار نامه را امضا کرده است.

لیست کامل مدارک لازم برای ثبت شرکت را در این مقاله می توانید مطالعه نمایید.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در اروند

ثبت شرکت در منظقه آزاد اروند

شما می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیازع شرکت‌های مدنظر خود را چه به صورت شرکت سهامی خاص و چه به صورت شرکت با مسئولیت محدود بدون مشکل در منطقه آزاد اروند به ثبت برسانید. همچنین برای تاسیس شرکت بصورت آنلاین می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین در سامانه آگاه، درخواست خود را برای پیگیری مراحل در این شهر به ثبت برسانید.

شرایط تاسیس شرکت در اروند چیست؟

تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز، پیگیری مراحل و تشکیل پرونده، پرداخت هزینه ها، استعلام نام شرکت و … همگی از شرایط اصلی تاسیس شرکتها در این منطقه آزاد می باشند

چطور می توان بصورت اینترنتی درخواست تاسیس شرکت در منطقه اروند را ثبت کرد؟

بشما می توانید از طریق مراجعه به ثبت شرکت آنلاین در سامانه آگاه، درخواست خود را ثبت نمایید.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…