ثبت شرکت تولید روغن موتور و همه نکاتی که باید بدانید

از زمانی که ماشین های مختلف با موتورهای سبک و سنگین اختراع شده و عرضه گردیدند، برای آن که بتوانند نرم کارکنند، نیاز به یک ماده روان کننده بودند که بتواند مانع صدای بیشتر در قطعات خودرو شده و در شرایط دما و حرارت بالای داخل خودرو نیز دوام آورد و بتوان با کمترین میزان ماده، طول عمر و دوام قطعات داخلی خودرو را تضمین کرده و آن ها را به حرکت در آورد. حضور روغن موتورها و ضرورت آن ها در خودرو ها باعث شد که شرکت هایی اقدام به تولید آن نموده و در جهت ثبت شرکت تولید روغن موتور اقدام کنند.

طریقه ثبت شرکت تولید روغن موتور

آموزش ثبت شرکت تولید روغن موتور

روغن موتور که یکی از مشتقات نفت خام می باشد، برای هر ماشینی متفاوت بوده و در چگالی های متفاوت و با برندهای مختلفی برای خودروهای تولید شده ارائه می شود. تغییر و پیشرفت در صنعت خودرو، باعث شده است که تولید انواع روغن موتور نیز در تمامی دنیا، دستخوش تغییرات سریعی شده و همواره فرمول های متفاوت و کارآمد به بازار ارائه گردد.

در صورتی که تصمیم دارید تولید روغن موتور را شروع نمایید، نیاز است که مقدمات مربوط به ثبت شرکت تولید روغن موتور را نیز انجام داده و مراحل آن را یک به یک پیش روید. برای این کار می توانید از خدمات ثبتی پایدار ثبت نیز یاری بگیرید.

مراحل ثبت شرکت تولید روغن موتور

ثبت شرکت تولید روغن موتور چه مراحلی دارد

به خاطر داشته باشید که برای انجام کامل ثبت شرکت، لازم است تمامی مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها را به دقت کامل نموده و هر مرحله را کاملا کنترل نمایید تا اطلاعات به درستی وارد شده باشد.

در اولین اقدام در سامانه می بایست تعیین نمایید که شرکتی که می خواهید فعالیت نمایید، شرکت با مسئولیت محدود است یا در نوع سهامی خاص فعالیت خواهید نمود. انتخاب این موضوع مطابق با اهداف و شرایط شرکت می باشد که در این خصوص می توانید مشاوره های لازم را از پایدار ثبت دریافت کنید.

در صورتی که فعالیت شما در اندازه و حجم کمی است، ثبت شرکت در نوع با مسئولیت محدود منطقی است. اما برای شرکت هایی که می خواهند کارهای بازرگانی انجام داده و نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند، ثبت شرکت تولید روغن موتور در شکل سهامی خاص، مناسب است.

برای ثبت شرکت در نوع مسئولیت محدود، می تواند حداقل اعضا، دو نفر باشد اما در نوع سهامی خاص، تعداد حداقل سهامداران سه نفر بوده که به همراه دو نفر بازرس در صورتجلسه مجمع عمومی به آن ذکرمی شود.

تعیین سهامداران در ثبت شرکت تولید روغن موتور

سهامداران در ثبت شرکت تولید روغن موتور

یکی از بخش هایی که در سامانه ثبت شرکت باید وارد نمایید، تعیین و انتخاب سهامداران شرکت یا شرکا می باشد که در تصمیمات شرکت صاحب نظر بوده و حق امضا خواهند داشت و در تصمیم گیری های شرکت حضور خواهند داشت. انتخاب صحیح سهامداران در یک شرکت می تواند در رشد و گسترش فعالیت های آن تاثیرگذار باشد.

در تمامی شرکت هایی که ثبت می شوند، می بایست سرمایه اولیه که می تواند به صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد، تعیین و مشخص گردد. زمانی که برای ثبت شرکت تولید روغن موتور می کنید، باید در سامانه نوع سرمایه و میزان آن را مشخص کنید که مطابق با قانون تجارت، در شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه، یک میلیون ریال است.

لازم به ذکر است که در شرکت های سهامی خاص، لازم است که سهامداران سی و پنج درصد از سرمایه تعیین شده را در حساب شرکت وارد کرده و رسید آن را در سامانه ثبت شرکت ها ارائه نمایند. در خصوص شرکت با مسئولیت محدود، احتیاجی به واریز نمودن سرمایه نبوده و این مبلغ در تعهد شرکا خواهد بود.

تعیین موضوع شرکت تولید روغن موتور

این بخش، یکی از قسمت هایی است که نیاز به حضور یک کارشناس حقوقی دارد تا بتواند مطابق با فعالیت شرکت، تمامی جوانب را در موضوع فعالیت شرکت در نظر گرفته و آن را برای ثبت در اساسنامه آماده سازد. توصیه می شود که در این خصوص از مشاوران آگاه ثبت، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

انتخاب و تعیین نام در ثبت شرکت تولید روغن موتور

تعیین نام در ثبت شرکت تولید روغن موتور

انتخاب و تعیین نام شرکت، یکی از نکاتی است که باید آن را با دقت انجام دهید. در صورتی که این انتخاب صحیح انجام نشود، مجبور خواهید شد، در زمان فعالیت اقدام به تغییر نام نمایید که مسائل خاص خود را خواهد داشت. برای تعیین نام لازم است که هنگام ثبت شرکت تولید روغن موتور، به ضوابط تعیین شده مطابق با قانون تجارت دقت کرده و نام انتخابی را مطابق با فعالیت شرکت انتخاب نمایید.

هنگام ثبت نام در سامانه، مجاز هستید که ده نام پیشنهادی را ثبت نمایید که بر اساس نظر کارشناسان ثبت، یکی از آن ها برحسب اولویت انتخاب خواهد شد. نام انتخابی باید حداقل دارای سه کلمه خاص باشد. برای انتخاب بهتر نام شرکت، از آگاه ثبت کمک بگیرید.

پیش از آن که در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد شوید، لازم است که اعضای هیات مدیره را مطابق با اکثریت تعیین کرده و بازرس اصلی و علی البدل شرکت را مشخص کنید. بنابراین می بایست مطابق با صورتجلسه تنظیمی مجمع عمومی و هیات مدیره، حوزه اختیارات و وظایف مدیران شرکت تعیین و ثبت گردد.

مدارک لازم ثبت شرکت تولید روغن موتور

مدارک ثبت شرکت تولید روغن موتور

برای ثبت شرکت تولید روغن موتور، در شرکت سهامی خاص، می بایست علاوه بر تصویر مدارک هویتی مدیران شرکت، دو نسخه از اظهارنامه و اساسنامه شرکت به همراه صورت جلسات تنظیمی برای تحویل به اداره ثبت آماده گردد. اما برای نوع با مسئولیت محدود در کنار مدارک هویتی، شرکت نامه، تقاضانامه نیز پرینت گرفته شده و پیوست گردد. مدیران شرکت می بایست گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کرده و به مدارک فوق اضافه کنند.

ارسال مدارک ثبت شرکت تولید روغن موتور به اداره ثبت از طریق پست

ارسال مدارک ثبت شرکت تولید روغن موتور

هنگامی که تمامی مراحل فوق را به درستی پشت سرگذاشتید و نام انتخابی شما مورد تایید کارشناسان واقع شد، لزم است که مدارک خود را از طریق پاکت های به خصوصی که اداره پست در اختیارتان می گذارد، آن ها را به صورت پیشتاز برای اداره ثبت شرکت ها پست نمایید.

در صورتی که پرونده شما مورد تایید وارد نشود، آن را برای شما ارسال خواهند نمود. اما اگر نواقصی در پرونده باشد، پرونده برای رفع آن ها مسترد خواهد شد. اما چنانچه پرونده ثبت شرکت تولید روغن موتور مورد پذیرش باشد، لازم است که به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و هزینه های مربوط به ثبت شرکت و درج آگهی روزنامه رسمی را پرداخت نمایید.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…