ثبت شرکت تجهیزات پزشکی و مراحل صدور مجوز

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

طریقه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

یکی از شاخه هایی که امروزه توانسته است رشد و پیشرفت زیادی را شاهد باشد و تقاضا برای ثبت در آن حوزه را بالا ببرد، ثبت شرکت هایی است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. شاید یکی از مهم ترین دلایل این امر آن است که اشخاصی که تصمیم دارند در این زمینه فعالیت کنند، برای واردات کالا، نیاز به مجوزهای خاصی دارند. در این جا می توانید از شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مطلع شده و برای آن اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که تجهیزاتی که در حوزه پزشکی وارد می شود، به نوعی به سلامت افراد و روند بهبود و یا درمان آن ها ارتباط داشته و از همین روست که اهمیت این گونه دستگاه ها بسیار بالا بوده و با رشد و توسعه این تجهیزات در سراسر دنیا، ایجاد شرکت هایی که در این حوزه فعالیت تجاری داشته باشند را ضروری نموده است.

همین حالا شرکت خود را ثبت کنید

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چیست

نکته ای که باید در مراحل ابتدای ثبت شرکت به آن توجه داشته باشید، دریافت مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است تا مجاز به فعالیت های تجاری در سطح داخلی کشور باشید و بتوانید در پروژه های بزرگ و یا مناقصات دولتی و سازمان های بزرگ شرکت کنید. از همین رو توصیه می شود برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ، ضمن مطالعه این مقاله، با کارشناسان آگاه ثبت نیز در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

انواع ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

تمامی کسانی که قصد دارد فعالیت های اقتصادی خود را در زمینه تجهیزات پزشکی دنبال کنند، در کنار دریافت مجوزهای لازم، می بایست شرکت خود را در یکی از انواع آن، ثبت نمایند. به طور معمول برای فعالیت های بازرگانی، شرکت ها در نوع سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود ثبت می شوند که هر یک از آن ها دارای ضوابط و شرایط خاصی بوده و اختیارات و تعهدات متفاوتی را ایجاد می نماید.

برای آن که به درستی در جریان شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی قرار گیرید، لازم است اشاره کنیم که می بایست ابتدا برای دریافت شناسنامه به اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه کنید. بدین ترتیب شما می توانید مطابق با موضوع درج شده در شناسنامه و مجوز صادره از این مرجع، در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت کرده و فروش نمایید.

مراحل صدور مجوز ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

از جمله ثبت شرکت تجهیزات پزشکی این است که در مرحله اول لازم است که فرم مربوط به ثبت تجهیزات از طریق شرکت خارجی که نمایندگی آنرا دریافت کرده اید، ارائه شود. این فرم تکمیل شده توسط شرکت خارجی، باید به همراه دیگر مدارک اعلام شده به اداره کل تجهیزات پزشکی تسلیم گردد.

چنانچه مدارک از سوی کمیته تخصصی مورد تایید قرار گیرد، مطابق با درخواست ارائه شده، گواهی ثبت صورت می گیرد. اما اگر مدارک تسلیمی به هر دلیلی دچار اشکال باشد، عدم تایید را به درخواست کننده اعلام می نمایند. هنگامی که تایید کارشناسی را از سوی این اداره دریافت می دارید، کدی را برای تجهیزات پزشکی که خدمات آن را ارائه می کنید، صادر می کنند.بدین ترتیب می توانید برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود اقدام نمایید.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی و مجوز فروش لوازم پزشکی

برای دریافت مجوز فروش لوازم پزشکی و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می بایست معرفی نامه خود را از شرکتی که نمایندگی آن را دارید، دریافت کرده و به اداره کل تجهیزات پزشکی تحویل نمایید. همچنین لازم است که مدارک هویتی مدیران شرکت نیز به همراه مدرک تحصیلی ایشان که می بایست از جمله رشته های مرتبط مانند مهندسی پزشکی، پزشکی و پیراپزشکی باشد، ارائه شود. همچنین به معرفی نامه ای که از اصناف تجهیزات پزشکی دریافت شده است نیز نیاز است.

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

موضوع فعالیت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که مطابق با ضوابط تعیین شده عمل ننمایید و یا خارج از موضوع فعالیت خود اقدام کنید، مجوز و شناسنامه صادر شده باطل خواهد شد. هنگام ثبت شرکت در این حوزه لازم است که موضوع فعالیت را در حوزه تجهیزات پزشکی و با شرح، واردات و صادرات، تولید و یا توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی تعیین نمایید.

ضمن آنکه می توانید خدمات مشاوره تجهیزات پزشکی را در موسسات پزشکی داشته باشید و یا به عنوان کنترل کیفی و یا مشاوره فنی در این حوزه فعالیت نمایید. در صورتی که برای تولید لوازم و ماشین آلات و یا حتی نرم افزارهای تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اقدام می کنید، لازم است که در جریان و شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی قرار بگیرید.

این را در نظر داشته باشید که شرکت هایی که قصد دارند در خصوص تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در داخل کشور اقدام کنند یا آن که قصد واردات تجهیزات این حوزه را دارند، موظف هستند ابتدا مجوز لازم را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کنند. در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در نوع با مسئولیت محدود، برای شرکت هایی که قصد دارند در این حوزه اقدام به فعالیت های تجاری نمایند، بسیار ساده خواهد بود.در صورتی که نوع با مسئولیت محدود را انتخاب کنید، باید حداقل سرمایه برای شرکت را یک میلیون ریال تعیین کرده و حداقل با دو نفر عضو تشکیل خواهد شد. ضمن آن که پرداخت سرمایه در این نوع از شرکت، تنها در تعهد اعضا و شرکا خواهد بود.

مدارکی که برای این نوع از شرکت نیاز دارید، تصاویر مدارک هویتی تمامی اعضا به انضمام تصویر اقرارنامه تمامی شرکا و دو نسخه از تقاضانامه و اساسنامه شرکت می باشد که در سامانه اداره ثبت شرکت ها، باید تکمیل و پرینت گرفته شده و سپس به امضای تمامی اعضا برسد.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص

اما شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در نوع سهامی خاص، تفاوت هایی دارد. ابتدا آن که سرمایه سهامداران مطابق با سهم هر یک تقسیم شده و لازم است که با حداقل سه نفر عضو و دو بازرس تشکیل گردد. ضمن آن که سهامداران موظف هستند که در ابتدا سیس و پنج درصد از سرمایه اولیه را به حساب شرکت پرداخت کنند.

سرمایه ثبتی این نوع از شرکت نیز حداقل یک میلیون ریال است و برای ثبت آن لازم است که تصویر مدارک شناسایی تمامی اعضا به اضافه دو نسخه از اساسنامه و اظهارنامه را آماده تحویل به اداره ثبت کرده و مجوز فعالیت کسب شده از اداره کل تجهیزات پزشکی نیز به آن پیوست گردد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…