ثبت شرکت باربری

 

در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت، قصد داریم به بررسی ثبت شرکت باربری، مدارک لازم، مدت زمان و هزینه مورد نیاز برای آن بپردازیم که لازم است پیش از این، به بررسی کلیتی از این گروه از شرکتها بپردازیم. شرکت باربری امروزه به عنوان یکی از ستون های اصلی در حوزه حمل و نقل محصولات، کالاها و خدمات در سر تا سر ایران شناخته می شوند و نقش بسیار مهمی در قیمت، رسیدگی و تهیه کالاهای مردم دارند. بسیاری از افراد هستند که قصد تاسیس و ثبت شرکت باربری در سریع ترین زمان ممکن را دارند و نیازمند دریافت اطلاعات در باره چگونگی آن می باشند. لازم به ذکر است این گروه از شرکتهای تجاری دارای شرایط و ضوابط خاص خود هستند و در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

ثبت شرکت باربری چیست؟

 

شرکتهای باربری به مجموعه ای از افراد گفته می شوند که در زمینه حمل و نقل محصولات و خدمات، بصورت زمینی یا هوایی فعالیت می کنند و در دو گروه داخل و خارج از شهری طبقه بندی می شوند. ثبت شرکت باربری یعنی مجموعه ای از فعالیت های حقوقی و حقیقی که باعث می شود کلیه فرایند های شرکت باربری، بصورت قانونی و رسمی انجام شود. یعنی با دریافت مجوز های لازم، تهیه مدارک مورد نیاز و استفاده از یک موسسه حقوقی معتبر، می توان بصورت کاملا حرفه ای و قانونی در زمینه باربری فعالیت داشت. این شرکتها در تمامی استان های ایران و سایر کشور های دنیا قابل ثبت می باشند که هر کدام بسته به نوعش، قیمت و هزینه خاص خود را دارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت باربری

 

پیش از تهیه مدارک مورد نیاز، باید در نظر داشته باشید که شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید، در چه زمینه ای فعالیت می کند. حوزه حمل و نقل شما زمینی یا هوایی می باشد؟ در صورت زمینی بودن از جاده استفاده می شود یا مسیر های آبی؟ پاسخ به تمام این سوالات می تواند مسیر بهتری را برای راهنمایی شما ترسیم کند که برای دریافت اطلاعات تلفنی می توانید با مشاورین ما بصورت رایگان در ارتباط باشید.بصورت کلی برای تاسیس نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

  • کارت ملی، شناسنامه و کپی از هرکدام بصورت جدا
  • ارائه گواهی سوء پیشینه کیفری که توسط پلیس +10 صادر می شود
  • تهیه رسید واریزی بانک به منظور نمایش اطلاعات واریزی 35 درصد سرمایه
  • دریافت مجوز های قانونی برای فعالیت در حوزه داخل یا خارج از شهر
  • شرکت در آزمون حمل و نقل
  • ارائه کپی از مدارک وسایل نقلیه خود برای حمل و نقل در شرکت
  • تهیه اساس نامه و اجاره نامه محل شرکت
  • عکس 3در4 از هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت

آزمون حمل و نقل بارداری چیست؟

 

شاید با خواندن مطلب بالا برایتان این سوال پیش آمده باشد که منظور از آزمون حمل و نقل برای ثبت شرکت چیست و چه پیش نیاز هایی دارد. یکی از مراحل ثبت شرکت باربری دریافت گواهی تائیدیه به منظور فعالیت در این حوزه می باشد که نیازمند شرکت در آزمون خاص خود است. برای این کار فرد متقاضی باید دارای تابعیت کشور ایران بوده و بدون هیچ گونه سابقه کیفری درخواست بدهد. از طرفی دیگر از نظر سنی باید حداقل سن 25 سال را داشته باشد و دارای کارت پایان خدمت نیز باشد. موضوع بعدی که برای بسیاری از افراد در این حوزه چالش است، عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات است که نباید از آن غافل شد.

انواع شرکت باربری برای ثبت

 

  1. شرکت با مسئولیت محدود: در این نوع شرکتها که بسیاری از افراد آن را برای شرکت باربری انتخاب می کنند، هر فرد بر اساس میزان سرمایه ای که وسط گذاشته است، مسئولیت بر عهده دارد و نیاز مند حضور 2 نفر برای تاسیس می باشد. سایر شرایط را می توانید از مقالات وبلاگ آگاه ثبت یا تماس تلفنی با مشاورین ما دریافت کنید.
  2. شرکت سهامی خاص: ثبت شرکت باربری سهامی خاص به این صورت است که تمام سرمایه به واحد هایی به نام سهم تقسیم می شود و نیازمند حضور 3 نفر به عنوان مدیر می باشد. از طرف دیگر به دلیل سهامی خاص بودن آن، امکان عرضه سهام در بازار بورس وجود ندارد.

مراحل ثبت شرکت

 

به منظور ثبت مجوز و شرکت باربری، ابتدا باید مدیر عامل شرکت، درخواست خود را به اداره مربوطه ارسال کرده و مدارک لازم را نیز تهیه کند. پس از آن با بررسی مدارک و شرایط فرد، در صورت داشتن صلاحیت ثبت شرکت یک معرفی نامه صادر می شود. در گام بعدی کلیه مدارک وسایل نقلیه ای که قصد فعالیت دارند باید تهیه شده و به بخش مربوطه ارائه شود. پس از بازدید های لازم و بررسی های قانونی، در نهایت گواهی و مجوز فعالیت صادر می شود و می توانید به صورت رسمی شروع به کار کنید. در این مسیر بهتر است تا با یک موسسه حقوقی معتبر در ارتباط باشید تا بدون مشکل به هدف خود در سریع ترین زمان برسید.

هزینه ثبت شرکت باربری در ایران

 

قیمت و هزینه ثبت شرکت یکی از پر تکرارترین و مهم ترین سوالاتیست که روزانه از ما پرسیده می شود و در پاسخ به آن باید به نرخ تعرفه های ثبت شرکت در سال 1400 مراجعه کرد. جدا از تهیه مدارک و هزینه های رسمی، اینکه بخواهید این کار را بصورت شخصی یا توسط یک وکیل حقوقی انجام دهید خود دو مسیر جدا گانه از نظر هزینه می باشد که البته تفاوت چندانی ندارد.

جمع بندی

ثبت شرکتهای باربری در حوزه های حمل و نقل، جابجایی کالا و محصولات مختلف، نیاز به طی کردن مراحل و شرایط مرتبط دارد که در این بخش قصد داشتیم به بررسی مختصر و مفید آن بپردازیم. هزینه و قیمت تاسیس شرکت و همچنین هزینه ثبت برند یکی از سوالاتیست که با توجه به نرخ های رسمی اعلامی از سازمان ثبت شرکتها، هر ساله تغییر کرده و قیمت دقیقی برای آن نمی توان در نظر گرفت.

مدت زمان اعتبار مجوز و پروانه فعالیت شرکتهای باربری چقدر است؟

به مدت 3 سال می توانید از اعتبار پروانه فعالیت خود استفاده کنید و پس از آن نیاز به تمدید دارد.

سریع ترین روش برای تاسیس این شرکتها چیست؟

استفاده از یک وکیل حرفه ای در موسسه حقوقی آگاه ثبت، می تواند از نظر زمان و سرعت کار، بسیار به نفع شما باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…