مشاوره خدمات ثبتی برای ثبت شرکت را مانند یک خبره‌ی ثبتی انجام دهید

 

مقالات زیادی در زمینه شرکت ها موجود است که مراحل تاسیس شرکت را به شما نشان می‌دهند، ولی به شما این اطمینان را می‌دهم که هیچ کدام از آن ها به کاملی این مقاله، ثبت شرکت را برای شما در تمامی جوانب آن شرح نخواهد داد. ثبت شرکت یکی از اموری است که در دنیای امروزه بسیار طرفدار دارد. ثبت شرکت یعنی کار گروهی و به این علت طرفداران زیادی پیدا کرده، زیرا با بالا رفتن هزینه های زندگی و سخت شدن شرایط، برای امرار معاش باید از توانایی افراد مختلف در کنار یکدیگر بهره برد تا بتوان نتیجه مطلوب را حاصل کرد. تاسیس شرکت یعنی شما به یک مجموعه تبدیل شوید که هرکس در آن حرفه و قابلیت خاصی را دارا باشد که بتوان به صورت تکمیلی در کنار یکدیگر، کارهای مختلفی را انجام داد.

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند. اگر قصد دارید خودتان شرکت ثبت کنید پس این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا به یک متخصص امور ثبتی تبدیل شوید که امور ثبت شرکتها را به راحتی انجام دهید، و درگیر مسائل و مشکلات حقوقی آن نشوید.

 

آگاه ثبت: “ثبت شرکت تا به حال به این راحتی نبوده است.”

 

شرکت چیست و چرا تاسیس می‌گردد؟

ساده ترین تعریفی که می توان از شرکت کرد به این صورت است که، تعریف شرکت در اصطلاح حقوقی اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری ، فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند. ثبت شرکتها با وجود افزایش تحولات زندگی شهری به میان آمد. افراد می توانند با کنار هم قرار دادن سرمایه، تخصص و تفکر خود درجهت کسب سود و منفعت بیشتر، عقد یا قراردادی را منعقد می کنند که “شرکت” نام دارد و بر اساس این قرارداد، سود حاصل از سرمایه را بین خود تقسیم نمایند. باید توجه داشت، شرکت ها از تاریخ ثبت آنها دارای شخصیت حقوقی می شوند و از آن زمان است که دارای حقوق و تکالیف می شوند و می توانند از امتیازات آن استفاده نمایند اشخاص حقوقی توسط مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه خود دارای صلاحیت هستند، اداره می شوند.

 

موسسه چیست؟

موسسه در واقع نهادی است غیر تجاری، که به منظور ارائه خدمات ایجاد می شوند.که به دو صورت انتفاعی (جهت کسب سود) و غیر انتفاعی(بدون نفع) تاسیس و ثبت می شود.

 

انواع شرکتها چیست؟

شرکتها در هنگام ثبت به دو دسته تقسیم می‌شوند. که این دو دسته عبارتند از:

  • شرکتهای مدنی
  • شرکتهای تجاری

 

انواع شرکت های تجاری کدامند؟

ثبت شرکت‌ تجاری : شرکت هایی هستند که برای انجام عملیات بازرگانی و مالی در قرارد های کاملا رسمی که بین دو یا چند نفر با تعیین میزان سرمایه، میزان سود بری و تعیین حدود مسئولیت‌ها تنظیم می شود، ثبت می گردند.

 

در یک طبقه بندی ساده، ثبت شرکت های تجاری را از لحاظ مقدار و میزان مسئولیت اعضا، می توان به چهار دسته به شرح زیر تعریف نمود:

 

1) شرکت های تجاری سرمایه ای

در این شرکت ها مسئولیت شرکا محدود به میزان سرمایه یا درصد سهام سرمایه هر شریک می باشد، مانند شرکت های سهامی عام و خاص و شرکت با مسئولیت محدود

 

2) شرکت های تجاری شخصی

در این نوع شرکت ها مسئولیت شرکا نامحدود است و تعهدات شرکت بین شرکا وابسته به میزان سرمایه شان تقسیم می شود، مانند شرکت های تضامنی و نسبی

 

3) شرکت های تجاری مختلط

در این نوع شرکت ها مسئولیت بعضی از شرکا محدود به سرمایه آن ها و مسئولیت دیگران نامحدود است. این شرکت ها در واقع از مخلوط کردن شرکت های سرمایه ای و شخصی به وجود می آیند، مانند شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی. شرکای نوع اول را شرکای عادی و شرکای نوع دوم را شرکای ضامن می گویند.

 

4) شرکت های تجاری کمیتی

در این نوع شرکت ها تعداد سرمایه گذاران زیاد است و شرکا مسئولیتی ندارند و اصولاَ قصد از ایجاد آن ها رفاه اعضای آن است. شرکت های تعاونی از این دسته اند که شرکا در آن مسئولیتی به عهده ندارند.

 

شرکت های تجاری در هنگام ثبت به هشت زیرگروه تقسیم می‌شوند. که این زیرگروه ها را در ادامه مقاله برای شما بیان می‌کنیم:

  • شرکت‌های تجاری-سهامی خاص
  • شرکت‌های تجاری-سهامی عام
  • شرکت‌های تجاری با مسئولیت محدود
  • شرکت‌های تجاری نسبی
  • شرکت‌های تجاری تضامنی
  • شرکت‌های تجاری مختلط سهامی
  • شرکت‌های تجاری مختلط غیرسهامی
  • شرکت‌های تجاری تعاونی تولید و مصرف

با مطالعه راهنمای ثبت شرکت فوری به یک متخصص راهنما در امور ثبت‌شرکت تبدیل شوید، که این امر را به راحتی انجام میدهد. تنها کافیست به مقاله مربوطه مراجعه کرده و آنرا مطالعه نمایید.

 

انواع شرکتها و تعاریف هر یک از آن ها

هنگام ثبت شرکت تجاری با هشت زیر گروه مواجه می‌شوید که باید انتخاب کنید کدام یک از این موارد با نوع فعالیت شما سازگار است و نوع شرکت خود را انتخاب کنید.

 

شرکت سهامی خاص چیست؟

ثبت شرکت سهامی خاص : شرکت بازرگانی است که تمام سرمایه‌ی آن به طور کامل توسط مؤسسین، بدست می آید و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل و بعد از نام شرکت، در تمامی مدارک ذکر شود.

 

شرکت سهامی عام‌ چیست؟

ثبت شرکت سهامی‌عام : یک نوع از انواع شرکت های بازرگانی است که سرمایه‌ ی آن به سهام، تقسیم شده که بخشی از این سرمایه از راه فروش سهام به مردم بدست می آید. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل و بعد از نام شرکت، در تمامی مدارک ذکر شود.

 

شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

ثبت شرکت با مسئولیت محدود : شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه‌ی خود نسبت به قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارند. به زبان ساده‌تر می توان گفت در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند پاسخگوی طلب‌کاران باشد تنها سرمایه سهام‌داران از بین می‌رود و طلبکاران نمی‌توانند باقی مانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند. در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› به طور کامل ذکر شود.

شرکت تضامنی چیست؟

ثبت شرکت تضامنی : شرکتی است که تحت عنوان مخصوصی برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی و سرمایه ی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت هستند. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، صورت بگیرد در مقابل اشخاص ثالث، بی اثر خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و حداقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.به نوعی دیگر می توان گفت که اگر نام برخی مالکان شرکت در نام شرکت قید شده باشد، شرکت تضامنی محسوب می‌شود.

 

شرکت مختلط غیرسهامی چیست؟

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی : شرکتی است که برای امور تجاری تحت عنوان مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول تمامی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت وجود داشته باشد. شریک با مسئولیت محدود، شخصی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت قرار داده است و یا می خواهد قرار دهد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و حداقل اسم یکی از شرکای ضامن، ذکر شود.

 

شرکت مختلط سهامی چیست؟

ثبت شرکت مختلط سهامی : شرکتی است که تحت عنوان مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود. شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول تمامی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت وجود داشته باشد .در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و حداقل اسم یکی از شرکای ضامن ذکر شود .

 

شرکت نسبی چیست؟

ثبت شرکت نسبی : شرکتی است که برای امور تجاری، تحت عنوان مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت قرار داده اند. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و حداقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت شامل اسامی تمام شرکا نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» اجباری است.

 

شرکت تعاونی چیست؟

ثبت شرکت تعاونی : شرکتی است که طبق قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند طبق ماده ای از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌ های تعاونی نمایند، بدون آن که عضو باشند.

 

یکی از قالب های پرطرفدار ثبت موسسه، موسسه خدماتی است که روزانه سوالات بسیار زیادی را پیرامون خود به همراه دارد؛ برای ثبت موسسه خدماتی مقاله ای را تهیه نموده‌ایم که تمامی جوانب ثبت نمودن شرکت خدماتی نظافتی را دربر می‌گیرد؛ پیشنهاد میکنیم این مطلب جامع و فوق العاده را حتما مطالعه نمایید.

برای ثبت شرکت کلیک کنید

برای جلوگیری از سوء استفاده شرکت ها چه اقدامی صورت گرفته؟

برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی شرکت های کاغذی، تمامی اشخاص حقوقی موظفند شناسه ملی دریافت کنند. این رقم به منظور شناسایی شخص حقوقی می باشد. امروزه بدون دریافت شناسه ملی، شرکت امکان فعالیت ندارد. جهت دریافت شناسه ملی به http://www.ilenc.ir/ مراجعه فرمایید یا اگر از دست اداره های دولتی خسته شده اید، از تخصص مشاوران موسسه حقوقی آگاه ثبت به صورت رایگان بهره مند شوید.

 

 

مدارک ثبت شرکت چیست؟

 

مدرکی که در آن مدارک ثبت شرکت درج شده است

 

در این بخش از مقاله ثبت شرکت، ما 2 مورد از مدارک محبوب ترین انواع شرکت را برای شما بیان می‌کنیم. برای اطلاع از انواع مدارک ثبت شرکت ها، مقاله ای طراحی شده که می‌توانید آن را مطالعه کنید و از تمامی مدارک ثبت انواع شرکت مطلع شوید.

 

حالت عمومی مدارک جهت تأسیس شرکت

  1. دو نسخه اظهارنامه
  2. دو نسخه اساسنامه
  3. دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین
  4. دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره (‌تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.)
  5. آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامه‌ی تعیین شده
  6. فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران (‌در مورد اشخاص حقوقی، ارائه‌ی برگ نمایندگی، الزامی است.)
  7. گواهی بانک مبنی بر واریز 35% سرمایه‌ی شرکت
  8. ارائه‌ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

 

ثبت شرکت یا مراحل تاسیس شرکت

ثبت نمودن شرکت نیازمند طی کردن مراحلی است که امروزه یه صورت اینترنتی صورت می‌گیرد. ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند. اگر قصد دارید خودتان شرکت ثبت کنید پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید تا به یک متخصص امور ثبتی تبدیل شوید که امور ثبت شرکتها را به راحتی انجام دهید، و درگیر مسائل و مشکلات حقوقی آن نشوید.

 

 

1) انتخاب نوع شرکت مورد نظر

در راستای ثبت شرکت در ماده ی 20 قاقون تجارت، انواع شرکت بیان شده که ما آن هارا در مقاله‌ی انواع شرکت چیست برای شما به طور مختصر و مفید بیان کرده ایم. حال شرکتی را که با اهداف، شرایط، امکانات و برنامه های شما هماهنگی بیشتری دارد، برای ثبت انتخاب نمایید. اما لازم به ذکر است که بیشترین نوع شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسند شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و همچنین تا حدودی شرکت سهامی عام است.

 

2) انتخاب شریکان و سهامداران شرکت

شاید به جرات بتوان بیان کرد که این مرحله، مهمترین مرحله ثبت شرکت می باشد، زیرا اگر در ابتدای کار انتخاب شریک که قرار است کار، سرمایه، تخصص و… خود را در شرکت به دور هم جمع کنند و با یکدیگر در سود و زیان شریک شوند، دقت لازم در این کار نباشد، می تواند برای شرکت بسیار زیان آور باشد و مدام شرکت را در طول کار با مشکل مواجه کند و گاهی این مشکلات تا جایی پیش بروند که منجر به انحلال شرکت شوند.

 

3) تعیین کردن مقدار سرمایه و آورده سهامداران

در هنگامی که شما قصد تاسیس شرکت را به عمل تبدیل کردید و برای ثبت اقدام نمودید، باید حتما مقدار سرمایه ی شرکت را مشخص کنید. همچنین برای عملی شدن هرچه زودتر ثبت شرکت، باید نوع سرمایه ی شرکت را نیز مشخص کنید که این سرمایه نقدی است یا غیر نقدی؛ دو نکته در این باب وجود دارد که آن هارا خیلی مختصر برای شما بیان می کنیم.

نکته 1: حداقل سرمایه ای که بتوان با آن یک شرکت ثبت نمود، 1.000.000 ریال می باشد.

نکته 2: چنانچه آورده هر کدام از شرکاء و سهامداران بصورت غیر نقدی باشد، لازم است نظر کارشناس رسمی دادگستری در رابطه با ارزش ملک، خودرو، ماشین آلات و غیره ای که تصمیم است به عنوان سرمایه غیرنقدی به شرکت آورده شود، بصورت رسمی اخذ و همراه با مدارک دیگری که در ادامه به تمامی آنها اشاره خواهیم نمود، به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.

 

4) انتخاب موضوع مورد نظر شرکت

یکی دیگر از موضوعات مهم، در مراحل ثبت شرکت ارزان این است که موضوع شرکت را با دقت لازم و کافی تعیین کنید، زیرا اگر در این بخش کوتاهی کنید، ممکن است شرکتتان به ثبت نرسد یا در ادامه و بعد از ثبت شدن با مشکلات بزرگی مواجه شود. از بین موضوعات گوناگونی که برای فعالیت شرکت وجود دارد، ۴ دسته مختلف وجود دارد:

 

الف) موضوعاتی که قابل ثبت توسط عموم مردم نیستند و فعالیت در این موضوعات در انحصار دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و عمومی و دولت قرار دارد.

ب) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از وزارت خانه، سازمان و یا نهاد مرتبط و ذی ربط دارند و اصل این مجوز باید به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد

پ) موضوعاتی که برای ثبت نیاز به مجوز ندارند اما بعد از ثبت شرکت‌ و برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز از وزارت خانه، سازمان و یا نهاد مرتبط و ذی ربط دارند

ت) موضوعاتی که نه در هنگام ثبت شرکت و نه پس از آن نیازی به مجوز خاصی ندارند.

 

5) انتخاب نام مناسب برای شرکت

در هنگام ثبت شرکت، اسم شرکت‌ نباید قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد و شخص متقاضی باید نام شرکت خود را به گونه ای پیشنهاد دهد که تمایزی آشکار و مشخص با اسم شرکت ثبت شده قبلی داشته باشد و تمایز اسم شرکت ها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین، گستر، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. در آینده ای نزدیک مقاله ی جامعی در این زمینه برای شما آماده خواهیم کرد تا در تعیین نام شرکت خود، بهترین تصمیم را بگیرید.

 

6) انتخاب سمت اعضای هیئت مدیره

در هر شرکتی سمت هایی همچون مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره وجود دارد و همچنین بسته به نوع شرکت ممکن است بازرس اعم از بازرس اصلی و علی البدل هم وجود داشته باشد که باید ضمن تعیین سمت هر کدام از اعضاء شرکت، وضعیت حق امضاء در شرکت را نیز تعیین نمایید.

 

7) مدارک مورد نیاز و تهیه ی امضا

ثبت شرکت: بعد از اینکه نام شرکت به تایید اداره ی ثبت شرکتها رسید، باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید؛ و جهت سرعت بخشیدن به روند ثبت شرکت بهتر است که آن ها را از قبل بدانید و آماده کرده باشید. در این بخش به علت زیاد بودن انواع شرکت ها، ما در ابتدای مقاله این مدارک را برای شما بیان کردیم.

 

8) ارسال مدارک جهت تاسیس شرکت

بعد از آنکه تمامی مراحل بالا جهت ثبت شرکت را قدم به قدم اجرا کردید، باید در آخر تمامی مدارکی که در قسمت قبل برای شما عنوان کردیم را از طریق پست پیشتاز به اداره‌ی ثبت شرکتها ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اینکار باید توسط باجه های پستی مجاز صورت گیرد.

پس از ارسال مدارک یکی از 3 حالت زیر ممکن است برای شما اتفاق بیوفتد:

الف) رد پرونده (که در این صورت مدارک به نشانی شما عودت می گردد)

ب) اعلام رفع نقص پرونده (در این صورت مدارک جهت رفع نقص به نشانی شما عودت می گردد)

ج) پذیرش پرونده (در اینصورت شرکت شما به ثبت میرسد که می بایست یا شخص اصیل یا وکیل دادگستری که در سامانه اداره ثبت شرکتها معرفی شده و اصل وکالتنامه وی همراه با مدارک شرکت به اداره ثبت شرکت ارسال گردیده است، بصورت حضوری به اداره مربوطه مراجعه می نماید و ضمن پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر؛ مدارک شرکت ثبت شده را دریافت می نماید).

 

9) پرداخت روزنامه کثیرالانتشار و رسمی

این آخرین مرحله در روندثبت شرکت می باشد که در آن باید به سایت روزنامه رسمی و پرداخت هزینه انتشار آگهی رسمی ثبت تاسیس شرکت و نیز مراجعه مجدد به سایت اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار شرکت است که هر دو روزنامه رسمی و کثیرالانتشار پس از چاپ از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مراحل ثبت شرکت ارزان به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت‌ فوری شرکت‌ را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

مزایای ثبت شرکت

 

یک مرد در حال پرسش معایب و مزایای ثبت شرکت

 

ثبت نمودن شرکت مزایایی دارد که در این قسمت برای شما بیان می‌کنیم. پس از مزایا به سراغ معایب آن می‌رویم و آن ها را نیز برای شما بیان می‌کنیم. مزایای ثبت شرکت به شرح زیر می‌باشند:

 

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی

فعالیت های شرکت ثبت شده زیر پرچم قانون و رسمی تر شکل میگیرد. با توجه به اینکه کلیه فعالیتهای شرکتها تحت کنترل و از سویی حمایت قانون است، افراد حقیقی و حقوقی طرف فعالیت شرکتها به دلیل اعتباری که شرکت‌ به خودی خود نسبت به فرد حقیقی دارا می گردد تمایل بیشتری به همکاری با شرکتهای ثبت شده خواهند داشت. از سویی فعالیت تحت عنوان شرکت به علت امتیازاتی که قانون برای شرکتهای ثبت شده در نظر گرفته است و حمایت‌هایی که از اشخاص حقوقی به عمل می آورد، موجب اطمینان خاطر شرکتها جهت فعالیت با امنیت شغلی بیشتر نسبت به فعالیت شخصی می گردد. حال این شرکت ثبت شده باشد، مزایای آن بیشتر می شود.

 

مسئولیت مشترک کلیه شرکا و جلب اطمینان اشخاص طرف همکاری

مسئولیت مالی و حقوقی کلیه فعالیتهایی که توسط شخص حقیقی انجام می شود به عهده خود شخص خواهد بود، در صورتی که در شرکت ثبت شده کلیه اعضای هیأت مدیره و شرکا درباره همه اعمال شرکت در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت داشته و ملزم به پاسخگویی از طریق قانون هستند. بنابراین همه مسئولیت ها به عهده یک نفر نخواهد بود که این موضوع به نفع تک تک شرکا و از طرفی اشخاص طرف معامله شرکت نیز خواهد بود و موجب اطمینان بیشتر اشخاص و شرکتها جهت تعامل با شرکت خواهد شد، شرکت خود را به صورت ارزان و فوری ثبت‌ کنید.

 

حمایت قانون از حقوق کلیه طرفین شرکت ( شرکا، طرفین همکاری شرکت و اشخاص شرکت)

همچنین در باب شراکت شرکا، در شرکت ثبت شده ارزان مسلما شراکت به صورت حقوقی نسبت به شراکت به صورت شخصی به نفع همه شرکا خواهد بود. به دلیل اینکه کلیه جزئیات، میزان درصدهای سهام و سایر حقوق شرکاء به صورت قانونی و مکتوب در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده و قابل استناد است. بنابراین در پیشامدهایی همچون اختلافات احتمالی مابین اعضاء و همچنین در مقابل اشخاص ثالث روند حل اختلافات و مشکلات نسبت به شراکت شخصی بسیار ساده تر و مدون و از طریق قانون قابل پیگیری خواهد بود.

 

ثبت شرکت مواد غذایی از مواردی است که طرفداران بسیار زیادی را در این دوره زمانی به خود جلب کرده، با مطالعه مقاله مربوط در مورد مواد غذایی می‌توانید به تمامی مراحل آن به صورت اختصاصی مسلط گردید. پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله مواد غذایی را مطالعه نمایید.

 

 

معایب ثبت نمودن شرکت‌ چیست؟

ثبت شرکتها معایبی نیز به همراه دارد که از نظر عده ای از افراد این ها عیب به حساب می‌آیند. در این مقاله ما این عیب ها را نیز برای شما بیان می‌کنیم تا با دید باز تصمیم به ثبت کردن یا نکردن شرکت بگیرید. این معایب به شرح زیر می‌باشند:

 

1) از جمله اصلی ترین مواردی که به عنوان یک عیب بزرگ برای ثبت شرکت ها افراد بر می شمارند پرداخت مالیات می باشد . اینکه هر سال باید مرود حسابرسی قرار گرفته و با ارائه دفاتر پلمپ و صورت وضعیت مالی شرکت قسمتی از سود داشته و یا نداشته شرکت را باید دو دستی تقدیم دولت به عنوان مالیات نمایند.

 

2) یکی از معضلات و موارد مورد نگرانی شرکت ها تکمیل دفاتر پلمپ مالیاتی می باشد. به هیچ عنوان دریافت و تکمیل این دفاتر کار پیچیده و نگران کننده ای نیست. فقط کافی است اطلاعات صحیح حوزه مالی مانند درآمد ها ، بدهی ها ، مخارج و استهلاک های خود را با دقت وارد این دفاتر نمایید. حتی در صورتیکه فکر می کنید این موضوع پیچیده و وقت گیر است بسیاری از دفاتر حقوقی در سطح کشور هستند که حاضرند با دریافت مبالغ کمی این کار را برای شما با دریافت اطلاعاتتان انجام دهند. آگاه ثبت یکی از این دفاتری است که برای شما به پلمپ دفاتر قانونی می‌پردازد.

 

3) از دیگر مواردی که می توان به عنوان نگرانی برای ثبت شرکت عنوان کرد این است که شرکت ها باید افرادی را استخدام کرده و حقوق و بیمه انها را هم مطابق با قوانین کار پرداخت نمایند. هر چند انجام این موضوع حقیقت دارد و عملا شرکت ها بدون کارمندان خوب و توانا نمی توانند به مقاصد خود دست پیدا کنند ولی باید برای این موضوع هم نکاتی را در نظر گرفت.

 

ثبت شرکت آنلاین با پر کردن فرم در تصویر

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

هزینه ثبت نمودن شرکتها

پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت و مراحل آن را از این صفحه کسب کردید و تصمیم لازم را در مورد اینکه می خواهید چه شرکتی را ثبت نمایید اتخاذ کردید، مهمترین مساله ای که پیش می آید، اطلاع از هزینه های ثبت شرکت است تا بتوانید در مورد هزینه ها و دیگر مسائل تصمیم گیری نمایید.

هزینه ثبت شرکت اینگونه است که باید به این نکته توجه داشته باشید که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکتها دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

لذا به جهت اینکه از هزینه هی دقیق اطلاع پیدا کنید می بایست یا خودتان همه هزینه ها را محاسبه کنید و هزینه نهایی را بدست آورید یا از طریق فرم صفحه ثبت شرکت آنلاین، مشخصات خود را همراه با شرکتی که در نظر دارید ثبت نمایید، ارسال نموده و کارشناسان ثبتی آگاه در کمترین زمان، مشخصات شما را بدقت بررسی کرده و در صورت نیاز با شما تماس گرفته، همه جوانب را در نظر گرفته و آن را به شما اعلام می نمایند.

 

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری از مسائل ثبتی است که محبوبیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مطلب کاملی در این مورد برای شما متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری تهیه نموده ایم که تمامی هزینه های مربوط به ثبت موسسه را برای شما بررسی نموده است، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع از چگونگی ثبت شرکتهای خارجی در ایران، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید تا بتوانید به راحتی ثبت را انجام دهید.

 

مقاله ای که مطالعه نمودید حاصل تلاش تیم قدرتمند ثبت آگاه بود. این مقاله یکی از جامع ترین مقالات ثبت شرکتی بود که آن را مطالعه نمودید. به همین خاطر از شما تقاضا داریم تا نظرات خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید. همچنین امیدواریم که به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم ولی در غیر اینصورت می‌توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح کنید، تا در کمترین زمان پاسخ آن ها را دریافت کنید.

آگاه ثبت: “ثبت شرکت تا به حال به این راحتی نبوده است.”

 

دیدگاه های دیگران
انواع شرکت ها در ایران و خارج کدام اند ؟ آگاه ثبت 2 سال پیش:

[…] این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار […]

تحریریه همگام 4 سال پیش:

سلام روز بخیر داخل مقاله لینلکی قرارداده شده تحت عنوان مدارک ثبت انواع شرکت، که به صورت اختصاصی به بیان مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پرداخته؛ پیشنهاد میکنم مطالعه فرمایید. مدارک ثبت هر نوع شرکت تفاوت کوچکی با یکدیگر دارند.

حسن شکیبا 4 سال پیش:

سلام روزتون خوش برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چه مدارکی لازم هست؟ مدارک ثبت هر نوع شرکت متفاوت میباشد؟

تحریریه همگام 4 سال پیش:

سلام ثبت شرکت مسئولیت محدود برای شما مناسب است. موفق باشید.

موسوی 4 سال پیش:

سلام. من برای کلینیک دندانپزشکی میتونم شرکت ثبت کنم؟ اگر امکانش هست چه نوعی؟ متشکرم

تحریریه همگام 4 سال پیش:

سلام بله باید جواز صنفی دریافت کنید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شرایط شما مناسب است. روزتون خوش

شادمانی 4 سال پیش:

سلام من یک گروه تاسیساتی که در زمینه طراحی و اجرا و فروش ملزومات تاسیسات مکانیکی ساختمان دارم اگر بخواهیم فعالیت گروه رو رسمی کنیم آیا باید جواز کسب صنفی بگیریم اگر نه چگونه شرکتی باید ثبت کنیم که هم کارهای اجرایی انجام دهد و هم فروش ملزومات مرتبط؟

تحریریه همگام 4 سال پیش:

سلام برای اطلاع از مالیات ثبت شرکت مسئولیت محدود، لطفا به لینک زیر مراجعه کنید. https://agahregister.net/محاسبه-مالیات-شرکت-ها/

حسین شهسواری 4 سال پیش:

مالیات شرکت مسئولیت محدود سالانه چقدره؟

تحریریه همگام 4 سال پیش:

سلام همانطور که در مورد 3 بیان کردیم، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت، 100.000 تومان می‌باشد. موفق باشید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…