ثبت شرکت کاشی

 

کاشی به قطعه سنگی مصنوعی گفته می‌شود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلی‌متر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشه‌ای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی می‌باشد. کاشی، محصولاتی سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می‌رود.

واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال‌سازی مشهور بود.

 

از ویژگی های مثبت کاشی و سرامیک می توان به موارد زیر اشاره نمود

ـ مقاوم در برابر اشعه خورشید
ـ دارا بودن قابلیت شستشو
ـ مقاومت فیزیکی بالا و مقاومت در برابر یخ زدگی
ـ خاصیت ضد حریق بودن
ـ مقاوم در برابر آتش سوزی

کاربردهای کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک کاربردهای زیادی دارند که به ذکر برخی از آن ها می پردازیم :
استفاده از کاشی و سرامیک در نماسازی یا درتولیدات وسایل بهداشتی و مصالح ساختمانی، کاربرد سرامیک در صنایع مختلف نظیر تهیه وسایل مقاوم در برابر الکتریسیته و حرارت، فیوزهای الکتریکی، شمع اتومبیل، وسایل فضایی، آجرهای نسوز، المان های حرارتی بسیار دقیق و هزاران کاربرد دیگر که روز به روز بر اهمیت سرامیک می افزاید .

 

ثبت شرکت سهامی عام کاشی و سرامیک

آن دسته از افرادی که احتمالا کسب و کاری در زمینه کاشی و سرامیک دارند، یا به نحوه کار آن به خوبی آشنا هستند و قصد دارند تا به امر صادرات کلان و یا دسترسی به بازارهای بزرگ تر با میزان تولید بسیار زیاد توجه داشته باشند بهتر است قالب شرکت خود را سهامی عام انتخاب کنند. حسن ثبت شرکت سهامی عام کاشی و سرامیک در این است که تنها 20 درصد از سرمایه اولیه شرکت را باید شرکایی که حداقل باید 5 نفر و بصورت سهامدار باشند تامین کنند و بالغ بر 51 درصد از سهام شرکت را می توانید از طریق پذیره نویسی و تشریفات قانونی به مردم واگذار کنید.

اعتبار شرکت های سهامی عام بسیار زیاد است، به راحتی در هر بار می توانند سرمایه خود را افزایش دهند، مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت از بین سهامداران هستند و دست آنها برای توسعه و تامین اهداف بزرگ و با میزان بسیار زیاد باز خواهد بود. کاری که معمولا شرکت های سهامی خاص، تضامنی و با مسئولیت محدود به دلیل کمبود سرمایه توانایی رقابت با آن را ندارند در قالب شرکت های سهامی عام می توان به راحتی انجام داد.

تصور کنید برای رقابت با یک شرکت چینی بسیار بزرگ تنها زمانی موفق خواهید بود که میزان سرمایه زیاد و تولیدات زیاد و البته با کیفیتی داشته باشید تا بتوانید حتی با قیمت کمی بالاتر بازار رقابتی با این شرکت چینی را پیروز باشید.

برای ثبت شرکت سهامی عام باید 5 نفر به عنوان شریک اولیه 35 درصد از سرمایه 20 درصد تعهد شده از کل تعیین شده را در نزد بانکی تادیه نمایند که حداقل 500 هزار تومان است. سپس برای تامین مابقی سرمایه پذیره نویسی انجام می شود. شرکت سهامی عام نیاز به اظهارنامه و اساسنامه دارد که باید تنظیم شده و به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود. سپس با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و با به حد نصاب رسیدن سهام تعیین شده مجمع عمومی موسسین تشکیل می شود و صورتجلسه ای تنظیم می شود که در آن مدیران و بازرسین تعیین شده و اساسنامه و اظهارنامه و سایر مدارک قانونی شرکت نیز توافق شده است.

بعد از آن و با تشکیل هیئت مدیره منتخب مجمع عمومی موسسین سمت های مدیران تعیین می شود و با رد یک تقاضانامه شرکت بصورت قانونی ثبت می شود.

برای دریافت جزئیات ثبت شرکت سهامی عام مقاله ثبت شرکت سهامی عام را مطالعه فرمایید.

ثبت شرکت سهامی خاص کاشی و سرامیک

نوع دوم ثبت شرکت پیشنهادی برای کاشی و سرامیک ثبت شرکت سهامی خاص می باشد. این نوع شرکت ها که تمامی توان مالی خود را از شرکای خود دریافت می کنند بسیار محدودتر از شرکت سهامی عام هستند ولی همانند شرکت های سهامی عام میزان تعهدات هر نفر شریک که نباید در این نوع شرکت ها از 3 نفر کمتر باشد به اندازه آورده نقدی و غیر نقدی آنها در این شرکت ها می باشد.

حسن شرکت های سهامی خاص این است که اولا توان رقابتی آنها توسط خود شرکا و با میزان سرمایه ای که آورده می شود مشخص می شود و اگر این شرکا از شرکا حقوقی هم باشند می توانند توان رقابتی بالایی داشته باشند و بازار داخلی و خارجی بزرگی را مورد هدف قرار دهند.

دومین حسن شرکت سهامی خاص کاشی و سرامیک نحوه تصمیم گیری ساده تر و عملیاتی تر در شرکت می باشد و ضمنا هیچ محدودیتی نیز این شرکت ها برای رقابت در داخل و یا خارج از کشور ندارند و به راحتی می توانند با داشتن یک کارت بازرگانی معتبر به امر صادرات هم مبادرت نمایند.

برای ثبت شرکت سهامی خاص نیازی به پذیره نویسی نیست و باید همه سرمایه توسط خود شرکا تادیه شود و نهایتا می تواند این سرمایه غیر نقدی تعهد شود. هرچند باید حداقل 35 درصد از سرمایه تعیین شده تادیه شود.

شرکت های سهامی خاص باید مدیران را از بین خود انتخاب کنند، بازرس داشته باشند و با رد درخواست به اداره ثبت شرکت ها پس از تهیه اظهارنامه، اساسنامه، تقاضانامه، مدارک هویتی شرکا و …. شرکت خود را در این اداره به ثبت برسانند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود کاشی و سرامیک

شرکت های کاشی و سرامیک با مسئولیت محدود شاید در ایران در رده دوم محبوبیت باشند اما در سایر نقاط دنیا در رده اول محبوبیت و کارایی قرار دارند. ثبت این نوع شرکت ها ساده تر و تنها به دو نفر شریک نیاز است. تصمیم گیری در شرکت بر عهده خود شرکا است و سهامی در کار نیست بلکه سرمایه شرکت بصورت سهم الشرکه است یعنی هر فرد به میزانی سرمایه شرکت را متعهد و تادیه می کند و به همان اندازه هم در شرکت مدیون است. شرکت های با مسئولیت محدود کاشی و سرامیک در بین افرادی که سرمایه کمتری دارند معمولا به ثبت می رسد. اما در نظر داشته باشید که توان رقابتی این شرکت ها هم دقیقا با توجه به میزان سرمایه شرکت برابر است. یعنی حتی برخی از شرکت های با مسئولیت محدود از شرکت های سهامی خاص توان بسیار بالاتری دارند.

بنابراین هیچ محدودتی در کار این شرکت ها نیست و ضمنا تصمیم گیری و ثبت آنها هم راحت تر است. شرکت با مسئولیت محدود را به راحتی با یک فرد دیگر و تنها با 100 هزار تومان می توانید ثبت کنید. به جای اساسنامه باید شرکتنامه تهیه شود و عمده عملیات ثبتی شرکت تنها با توافق شرکا انجام می شود.

تعداد شرکت های با مسئولیت محدود هر روز بیشتر می شود ولی آنچه که اهمیت و توان شما را در این شرکت ها به اثبات می رساند عمدتا دریافت رتبه برای شرکت می باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کاشی و سرامیک و شناخت شرایط کلی این نوع شرکت ها مقاله ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دقیقا مطالعه فرمایید. البته ذکر این سه نوع شرکت دال بر این موضوع نیست که امکان ثبت شرکت کاشی و سرامیک در قالب شرکت های تضامنی، تعاونی و یا مختلط نیست بلکه این سه نوع شرکت خواهان بیشتری دارد و به دلیل ساختاری که دارد بیشتر توصیه می شود.

مدارک ثبت شرکت کاشی و سرامیک سهامی عام 

مرحله اول: مرحله تشکیل و تحصیل اجازه پذیره نویسی
1- دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده
2- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
3- دو نسخه اعلامیه پذیره نویسی که به امضاء مؤسسین رسیده باشد.
4- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت مؤسسین
5- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه
6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت شرکت نیاز به مجوز داشته باشد.
7- اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار
8- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی مربوطه
مرحله دوم: مرحله ایجاد و ثبت شرکت سهامی عام
1- دو نسخه اساسنامه که به تصویب مجمع عمومی مؤسس رسیده باشد.
2- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین حاوی تصویب اساسنامه، تعیین اعضاء هیئت مدیره، انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار
3- دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره
4- اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار
5- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت ( در صورتی که قسمتی از سرمایه مؤسسین به صورت غیر نقدی باشد، ارائه اصل گواهی کارشناس رسمی دادگستری الزامی می باشد.)

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت کاشی و سرامیک سهامی خاص 

 

1ـ پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد واملاک کشور
2ـ تکمیل فرم تعیین نام
3ـ دوبرگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص
4ـ دونسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص وامضاء زیرتمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
5ـ دونسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
6ـ دوجلد صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
7ـ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
8ـ تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
9ـ معرفی نامه نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن.
10ـ تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی برغیردولتی بودن آن
11ـ گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت درشرف تأسیس در آنجا افتتاح شده است.
12ـ اخذ مجوز درصورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

لیست کامل مدارک ثبت شرکت در ایران

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…