همه چیز راجع به ثبت برند پروتئینی

به طور کلی می توان گفت تمامی موادی که به عنوان تغذیه بدن انسان مصرف شده و در سلامتی آن نقش مهمی را ایفا می کند، مواد غذایی نامیده می شود که می تواند از جمله مواد گیاهی و یا حیوانی باشد که مهمترین آن ها مواد پروتئینی است که برای بدن انسان بسیار ضروری است. از همین روست که بسیاری از افراد در جهت تولید و عرضه این محصولات کرده اند که برای دوام و ماندگاری در بازار لازم است که با شرایط ثبت برند پروتئینی به خوبی آشنا شده و برای ثبت آن اقدامات قانونی را انجام دهند.

نحوه ثبت برند پروتئینی

چگونگی ثبت برند پروتئینی

مواد غذایی که در دسته بندی مواد پروتئینی محسوب می شوند، انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی، عصاره گوشت و فرآورده های آن ها را در بر می گیرند که به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی افراد، از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیاز به رعایت کامل تمامی ضوابط و قوانین عرضه و یا تولید آن می باشد.

در صورتی که تصمیم دارید ثبت برند را خود انجام دهید، لازم است که ابتدا برای نام برند خود، استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که پیش از این برای ثبت این برند اقدام نشده باشد. هنگامی که تایید استعلام را دریافت نمودید، در سامانه اظهارنامه ثبت برند را کامل کرده و مدارک را بارگیری نمایید. در این مرحله به شما کد پیگیری داده می شود که می توانید تمامی مراحل ثبت را مشاهده نمایید.

شرایط ثبت برند پروتئینی

ثبت برند پروتئینی چیست

یکی از نکاتی که هنگام ثبت برند لازم است به آن توجه داشته باشید این است که برای ثبت برند گوشت و کنسرو و به طور کلی مواد پروتئینی، دانستن  طبقه برند محصول می تواند در ثبت آن به شما کمک شایانی داشته باشد. زیرا یکی از شرایط ثبت برند پروتئینی ، تعیین طبقه برند کالا می باشد.

البته به خاطر داشته باشید که برای ثبت برند خود می توانید پیش از هر اقدامی، مشاوره های لازم را از پایدار ثبت داشته و یا کار ثبت برند و ثبت شرکت خود را به ایشان بسپارید تا با توجه به تجربه و تخصص کارشناسان پایدار ثبت، این روند به سهولت و در کمترین زمان صورت گیرد.

مزیت های ثبت برند پروتئینی

مزایای ثبت برند پروتئینی

یکی از مهم ترین دلایلی که اشخاص حقیقی یا حقوقی را به ثبت برند تشویق می کند، مزیت های بی شماری است که هنگام ثبت برند، به آن دسترسی خواهند داشت. این موضوع باعث می شود که اعتبار بیشتری را در بازار از آن خود کرده و اعتماد مشتریان را جلب نمایند.

از سویی دیگر، صاحبان مشاغل نیز در صدد بر خواهند آمد تا کیفیت کالا و محصولات خود را بالاتر برده و برای حفظ و ماندگاری در بازار، سرمایه گذاری های مطمئنی را صورت دهند. همچنین برای کسانی که تمایل دارند نمایندگی هایی را در داخل و خارج از کشور ایجاد نمایند، دانستن شرایط ثبت برند پروتئینی و انجام روند قانونی آن می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

همچنین با ثبت برند مواد پروتئینی ، این امکان برای مشتریان ایجاد می شود که بتوانند محصولات برتر را که نامی آشنا دارند، انتخاب نموده و آن را با دیگر محصولات بازار، متمایز نمایند. این نکته می تواند نقش مهمی در بازاریابی و ایجاد اعتبار و شهرت برند داشته و سود بالایی را به سوی کسب و کار سوق دهد.

جهت مشاهده ویدئوهای آموزشی به پیج اینستاگرام آگاه ثبت مراجعه کنید

مدارک لازم ثبت برند پروتئینی

در صورتی که تصمیم دارید برای ثبت برند خود اقدام نمایید، ابتدا لازم است که با ثبت برند آشنا شده و مدارک لازم برای این کار را تهیه کنید. از جمله مدارکی که برای ثبت برند خود نیاز دارید، تکمیل نمودن اظهارنامه ثبت علامت است که پس از آن لازم است در دو نسخه پرینت گرفته شده و به امضای صاحبان برند برسد.

همچنین لازم است که تصویری از مدارک شناسایی متقاضی نیز پیوست گردد. در صورتی که شخص درخواست کننده، شخص حقیقی باشد، کپی مدارک هویتی وی کفایت می کند. اما برای اشخاص حقوقی، ارائه آگهی تاسیس، آخرین تغییرات هیات مدیره به همراه کپی مدارک شناسایی دارندگان حق امضا الزامی است.

همچنین لازم است که از علامت تجاری و برند خود نیز تصویری گرافیکی در ابعاد 10*10 تهیه کرده و به مدارک فوق پیوست نمایید. همچنین در صورتی که برند به صورت سه بعدی باشد، می بایست علاوه بر تصویر سه بعدی، از شش زاویه مختلف به صورت دوبعدی تصویر تهیه شده و پیوست گردد.

اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که یکی از مدارکی که در شرایط ثبت برند پروتئینی اهمیت دارد، ارائه مجوزهای تاسیس یا پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است که در این خصوص الزام دارد.

ثبت برند پروتئینی در خارج از کشور

شرایط ثبت برند پروتئینی خارجی

اگر تصمیم دارید که برند خود را در خارج از کشور نیز ثبت نمایید، لازم است که از مزیت حق تقدم استفاده کرده و مدارک مربوطه را نیز همزمان و یا نهایت پانزده روز پس از ارائه درخواست ثبت برند خود تسلیم نمایید. توجه داشته باشید که ثبت برند تنها در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی صورت گرفته و پس از تایید و نهایی شدن ثبت، جهت دریافت گواهی ثبت برند نیاز است که به این اداره مراجعه کرده و اصل تمامی مدارک اعلام شده در بالا را ارائه نمایید.

همچنین لازم است که هزینه های قانونی مربوط به اظهارنامه ثبت برند و درج آن در روزنامه رسمی را نیز انجام داده  و فیش آن را همراه دیگر مدارک به اداره ثبت مالکیت معنوی تسلیم نمایید. این هزینه ها مطابق با شرایط ثبت برند پروتئینی و قوانین این اداره تعیین شده و مبلغ آن مطابق با زمان درخواست، قابل دریافت خواهد بود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…