ثبت برند مزون لباس

آموزش ثبت برند مزون لباس

یکی از صنایعی که هر روزه رو به رشد بوده و توانسته است اقتصاد سود دهی را به خود اختصاص دهد، موضوع مد و طراحی لباس است. برندهای بزرگ و معتبر جهانی در این حوزه توانسته اند تجارت موفقی را ایجاد کرده و در سرتاسر دنیا، برای تبلیغ و ارائه محصولات خود اقدام کنند. از همین روست که آگاهی کامل از شرایط و نحوه ثبت برند مزون لباس ، می تواند بهترین ابزار برای دریافت اعتبار و شهرت در بازارهای داخلی و خارجی باشند.

در صورتی که در زمینه طراحی و مزون لباس فعالیت دارید، می توانید برای محافظت از تجربیات و برند خود، آن را ثبت نمایید تا نگرانی از بابت به سرقت رفتن ایده های خود نداشته باشید. در این خصوص، کارشناسان آگاه ثبت می توانند شما را یاری کنند.

شرایط ثبت برند مزون لباس

به خاطر داشته باشید که با ثبت برند خود، دارای حمایت های قانونی بوده و در صورتی که شخص ثالثی از برند شما استفاده نماید، اعتراض خود را به صورت رسمی و قانونی ارائه کرده و از حقوق خود دفاع نمایید. این در حالی است که فعالیت های شما بدون برند، همواره در معرض خطر کپی برداری سرقت قرار خواهد داشت.

هنگامی که شرایط ثبت برند مزون لباس را داشته و برای ثبت قانونی آن اقدام می کنید، مخاطبان و مشتریان شما نیز اعتماد بیشتری کرده و با شناخت نام و علامت تجاری شما، با خیالی آسوده محصولات شما را خرید می کنند که این موضوع می تواند در بازاریابی و شناخت بیشتر بازار، نقش مهمی داشته باشد و رونق کسب و کار و درآمد شما را دو چندان نماید.

شرایط لازم برای ثبت برند مزون لباس در ایران

یکی از نکاتی که باید برای ثبت برند به آن اشاره کنیم این است که برای تمامی مشاغل، ثبت برند الزامی ندارد. این در حالی است که برخی از مشاغل، پیش از هر اقدام و فعالیت های تجاری، مطابق با قانون، می بایست برای ثبت برند خود اقدام نمایند. در این میان ثبت برند مزون از نگاه قانون، الزامی نیست. اما کسانی که می خواهند برندشان شناخته شده و دارای اعتبار لازم باشد، می بایست برای ثبت آن اقدام نمایند.

با وجود مارک های بسیاری که در تولید پوشاک وجود دارد، عمدتا افراد به مزون های معتبر و شناخته شده اعتماد کرده و برای سفارش و خرید لباس های خود به آن مراجعه می کنند. حال لازم است که مزون ها نیز از شرایط ثبت برند مزون لباس ، مطلع بوده و به درستی بتوانند در خصوص انجام مراحل آن اقدام نمایند تا ضمن کوتاه شدن مسیر و روند این ثبت، این امکان را داشته باشند که سریع تر از آن استفاده نمایند.

این نکته نیز کاملا روشن است که مزون هایی که برندشان ثبت شده است، عمدتا محصولاتی را تولید می کنند که دارای کیفیت و دوام بالاتری است تا بتوانند با لباس هایی مطابق با مد و طراحی به روز شده، بقا و دوام خود را در بازار تثبیت کرده و به عبارتی از نام خوش برند خود استفاده کنند تا مشتریان بیشتری را به سوی کسب و کار خود جذب نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت برند مزون لباس

اولین موضوعی که باید به آن توجه نمایید، تهیه مدارک ثبت برند است که در کنار تکمیل نمودن فرم های مربوطه در سامانه اداره مالکیت معنوی، می بایست آماده نمایید. این مدارک شامل اظهارنامه ثبت علامت تجاری است که پس از تکمیل نمودن در سامانه، لازم است که دو نسخه از آن را کپی گرفته و پس از امضای صاحبان برند، برای تحویل به اداره مالکیت معنوی آماده کنید.

از دیگر مدارک، مدارک هویتی درخواست کننده است که برای اشخاص حقیقی، تصویر شناسنامه و کارت ملی کفایت می کند. اما اگر به صورت شخص حقوقی ثبت می شود، آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات نیز به همراه مدارک شناسایی مدیران شرکت که حق امضاء دارند، الزام است. ضمن آنکه در صورتی که نماینده قانونی، قرار است مراحل و شرایط ثبت برند مزون لباس را طی نماید، مدارک هویتی ایشان نیز باید پیوست شود.

از سویی دیگر، لازم است که صاحبان برند، از علامت تجاری خود در ابعاد 10*10 نمونه گرافیکی دو بعدی را تهیه کرده و در صورتی که علامت تجاری به شکل سه بعدی باشد، لازم از زوایای مختلفی تصویر دو بعدی از آن تهیه شده و پیوست اظهارنامه گردد.

نکته مهمی که در این جا مطرح است مجوز فعالیت مزون می باشد که می بایست از مراجع ذیصلاح دریافت کند که برای این گروه شغلی مجوز از اتحادیه پوشاک و یا بنیاد ملی مد و لباس اسلامی، ایرانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است رفته و اجازه فعالیت خود را دریافت نموده و به مدارک ثبت برند پیوست نمایند.

توجه داشته باشید که برای انجام مراحل ثبت برند خود می توانید از خدمات آگاه ثبت بهره مند شوید.

درخواست ثبت برند مزون لباس

متقاضیان ثبت برند مزون عمدتا کسانی هستند که تجربه و تخصص کافی را در تولید انواع لباس های مجلسی، رسمی و غیره داشته و قصد دارند تا با استفاده از کسب اعتماد و اعتبار بالاتر، برند خود را گسترش داده و در بازارهای داخلی و یا حتی خارجی، فعالیت کنند. کسانی که برای تهیه لباس به مزون ها مراجعه می کنند، رنج سنی مشخصی ندارند و می تواند از هر قشری از جامعه باشد که برای خرید لباس های خود به مزون ها اعتماد بیشتری دارند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که موفقیت یک مزون لباس، می تواند به عوامل بسیاری از جمله به روز بودن طراحی ها و استفاده از پارچه و ملحقات با کیفیت بستگی دارد که مزون های محبوب، عمدتا در این خصوص، توجه کافی را دارند. اما نکته دیگری که در این خصوص اهمیت دارد، شرایط ثبت برند مزون لباس است که می تواند فعالیت های یک مزون را رسمی و قانونی کرده و آن را به سرعت گسترش داده و فعالیت های آن ها را رشد دهد.

ضمن آنکه مزونی که دارای گواهی ثبت برند است می تواند ضمن حمایت های قانونی، از تسهیلات مالی نیز استفاده کرده و برای دریافت و یا اعطای نمایندگی نیز اقدام نماید که تمامی این اقدامات می تواند بر اعتبار و شهرت یک مزون بیافزاید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…