ثبت برند لبنیات

نحوه ثبت برند لبنیات

امروزه برندهای مختلفی از لبنیات مانند کاله، پگاه، میهن، پاک، هراز و… وجود دارند که تقریبا همه افراد با آنها اشنایی دارند. در گذشته محصولات لبنی به صورت سنتی عرضه می شد ولی امروزه، به صورت بسته بندی و پاستوریزه در اختیار افراد قرار می گیرد. از این رو تولیدکنندگان کوچک محلی نیز مانند کارخانه های بزرگ، اقدام به ثبت قانونی برند خود می کنند. حتی افرادی که به صورت محدود و در مناطق شهری و روستایی کوچک مشغول به تهیه و عرضه محصولات لبنی هستند، می خواهند با ثبت برند لبنیات اطمینان مشتری را به دست آورند.

در این مقاله قصد داریم به نحوه ثبت برند لبنیات و نکات مربوط به آن بپردازیم. پس همراه ما باشید.

اهمیت ثبت برند لبنیات در ایران

ثبت برند لبنیات، برای صاحبان و تولیدکنندگان این کسب کار بسیار ضروری و مهم می باشد. پس اگر در زمینه تولید و فروش محصولات لبنی فعالیت می کنید، لازم است تا ثبت برند لبنیات خود را انجام دهید.

از مزایای ثبت برند لبنیات، این است که می توانید تبلیغات موثر و مفیدی در این زمینه انجام دهید. همچنین از سوء استفاده دیگران از نام و نشان تجاری خود، جلوگیری می کنید.

پس ثبت برند لبنیات، موجب حفظ منافع مادی و معنوی شما بوده و مشتریان میتوانند از سلامت و کیفیت محصولات شما اطمینان یابند.

منظور از ثبت قانونی برند لبنیات در سامانه رسمی چیست؟

قوانین ثبت برند لبنیات

ثبت قانونی برند به معنای ثبت یک نام تجاری به نام یک یا چند فرد است که در نتیجه آن، برند افراد از نظر قانونی به رسمیت شناخته خواهد شد.

پس اگر با مشکلاتی مانند کپی لوگو یا برند خود مواجه شوید، میتوانید به راحتی و از طریق قانون پیگیری کنید. همچنین ثبت برند لبنیات در ایران دارای فرآیند و مراحل مشخص و شفافی می باشد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

ما در سامانه ثبت برند و ثبت شرکت آگاه ثبت، کلیه خدمات مربوط به قانونی شدن یک تجارت وکسب وکار، به ثبت رساندن نشان تجاری را از صفر تا صد انجام می دهیم.

مدارک برای ثبت برند لبنیات

ثبت برند لبنیات چه قوانینی دارد

ثبت برند لبنیات مانند تمامی اقدامات قانونی و اداری، مستلزم ارائه مدارکی می باشد. در ذیل به بیان مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی می پردازیم:

( در مقاله مدارک ثبت برند به طور کامل راجع به این موضوع صحبت شده است. )

مدارک لازم ثبت برند لبنیات برای اشخاص حقیقی

●تصویر شناسنامه و کارت ملی

●ارائه کپی مجوز فعالیت که میتواند شامل پروانه بهداشت، جواز تاسیس، جواز کسب با انواع گواهی های صادره از نهادهای قانونی باشد.

●علاوه بر موارد فوق، ارائه کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین لبنیات لازم است.

مدارک مورد نیاز ثبت برند لبنیات برای اشخاص حقوقی

●ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی

●کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت

●ارائه دادن کارت بازرگانی و کپی آن جهت ثبت برند لاتین لبنیات

●ارائه کپی مجوز فعالیت که میتواند شامل هر یک از موارد پروانه بهداشت، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری یا انواع گواهی های صادره از نهادهای قانونی باشد.

مراحل ثبت برند لبنیات

برای ثبت برند لبنیات، باید به وب سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کرده و مراحل زیر را طی نمایید:

●مشخصات مالک برند لبنیات را تکمیل کنید.

●مدارک مورد نیاز را آپلود نموده و آنها را تایید کنید.

●هزینه ثبت برند لبنیات را پرداخت نموده و سپس شماره اظهارنامه و رمز ارسال شده به تلفنتان را دریافت نمایید.

در پایان اگر مشکلی در فرآیند تایید برند لبنیات به وجود نیاید، نسخه نهایی برای شما فرستاده شده و آن را امضا می کنید.

سپس نسخه برابر با اصل را برای اداره مربوطه ارسال می نمایید.

مدت زمان ثبت برند لبنیات

ثبت برند لبنیات چقدر طول میکشد

برای این که فرآیند ثبت قانونی برند لبنیات در کمترین زمان ممکن انجام شود، باید از ثبت نشدن برندهای مشابه مطمئن شد. برای این کار، باید برای استعلام نام برند اقدام کرد.

اگر نام برند تکراری باشد، اداره مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد.

همچنین از زمان ارسال اظهارنامه به اداره مذکور، ۳۰ الی ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس ابتدا آگهی در روزنامه رسمی کشور منتشر شده و با این کار از مردم تقاضا می شود که در صورت ارتباط یا تعارض با برند مورد نظر در مدت زمان یک ماهه، آن را اعلام کنند.

پس از آن، در مدت ۴ هفته گواهی ثبت برند صادر شده و با آگهی دوم در روزنامه رسمی، فرآیند ثبت برند لبنیات به اتمام می رسد.

پس به طور کلی، ثبت برند لبنیات در مدت زمان ۳ ماهه انجام می شود.

هزینه ثبت برند لبنیات

هزینه ثبت برند لبنیات براساس تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی تعیین می شود. همچنین این هزینه با احتساب تمامی هزینه ها، واریزی های دولتی و قانونی در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، منظور از طبقات درخواستی نوع خدمات و کالاهایی می باشد که هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می گیرند. پس با افزایش طبقات برند، مبلغ دویست هزارتومان به ازای هر طبقه، به هزینه ثبت برند افزوده می شود.

مبلغ مورد نیاز برای ثبت برند فارسی لبنیات با برند لاتین تفاوتی ندارد. برند فارسی شامل آن دسته از اسامی می شود که در فرهنگ لغت دارای معانی و ریشه فارسی می باشد. منظور از برند لاتین نیز اسامی و الفاظی است که در آن از لغات غیر فارسی استفاده شده است.

نکته مهم در زمینه ثبت برند لبنیات این است که مدت زمان اعتبار آن در ایران، ده سال می باشد‌. با این حال برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت برند لبنیات، با مشاوران ما در سامانه آگاه ثبت، تماس بگیرید.

نتیجه گیری

همانطور که بیان نمودیم، داشتن و ثبت برند بسیار مهم بوده و برای صاحبان کسب و کار از ضروریات می باشد. پس در صورتیکه در زمینه تولید و عرضه محصولات لبنی فعالیت دارید، توصیه می کنیم که برای ثبت برند خود اقدام کنید.

ثبت برند مزایای بسیاری به همراه داشته و سبب می شود تا تبلیغات گسترده ای انجام دهید. درنتیجه باعث رونق بخشیدن به کسب و کارتان می شود.

در صورت ثبت برند، منافعتان حفظ شده و از نظر قانونی حمایت می شوید. همچنین تفاوتی ندارد که دارای کسب و کار کوچک هستید یا صاحب یک کارگاه بزرگ، در هر صورت ثبت رساندن برند لبنیات برای شما لازم است.

پس با داشتن برند، می توانید میان رقبای بزرگ و کوچک فعالیت کرده و به موفقیت برسید.

در این مقاله سعی نمودیم به ضرورت و اهمیت ثبت برند لبنیات بپردازیم. همچنین مراحل قانونی و مدارک مورد نیاز برای این کار را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که از مطالعه این مطالب، اطلاعات کافی کسب کرده و به راهنمایی های لازم در این زمینه، دست یابید.

سوالات متداول

آیا ثبت برند لبنیات کار دشواریست؟

خیر! شما می توانید از طریق مشاوره رایگان ثبت برند در سامانه آگاه ثبت، کلیه اطلاعات لازم را بدست بیاورید و توسط مشاوران و کارشناسان حقوقی ما، مراحل ثبت برند را از صفر تا صد پیگیری کنید.

هزینه ثبت برند در سامانه شما چقدر است؟
ما در موسسه حقوقی آگاه ثبت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، تعرفه های مناسبی را اعمال کردیم و برای اطلاع از قیمت دقیق با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…