ثبت برند لاتین

ثبت کردن برند لاتین

برای ثبت برند لاتین باید نکاتی را در این باره بدانید که ما در ادامه به آن پرداخته‌ایم. ثبت برند لاتین زمانی اتفاق می‌افتد که شما قصد داشته باشید برای نام تجاری خود از واژه‌هایی استفاده کنید که در زبان فارسی فاقد معنا باشد یا به زبانی غیر از فارسی باشد که شما بخواهید در نشان تجاری خود استفاده کنید، در این زمان باید به ثبت برند لاتین یا خارجی اقدام کنید.

کلماتی که در حقیقت ریشه زبان انگلیسی، فرانسوی و یا عربی دارند، کلماتی غیرفارسی به حساب می‌آیند که طبق قوانین مرکز مالکیت معنوی کشور به این کلمات، کلمات لاتین می‌گویند. برای این که بتوان تشخیص داد چه واژه‌ای جزو لغات لاتین محسوب می‌شوند، باید از لغت‌نامه دهخدا و لغت‌نامه فرهنگ سخن استفاده کرد.

در مواردی که علامت تجاری بیشتر از 50 درصد آن با فونت انگلیسی یا همان فینگلیش باشد، برند نیز لاتین به حساب می‌آید. به طور کلی تولیدکنندگانی که قصد دارند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند به دنبال ثبت برند لاتین هستند. به همین منظور برند یا لوگو تجاری شرکت خود را بر اساس زبان، خط و فرهنگ کشور مورد نظر خود انتخاب و یا طراحی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

قوانین ثبت برند لاتین

ثبت کردن برند لاتین چه قوانینی دارد؟

مرجع رسمی ثبت برند لاتین، مرکز مالکیت معنوی است و این مرکز به دلیل اینکه زیر نظر سازمان اسناد و املاک کشور فعالیت دارد به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران وابسته است. تمامی مراحلی که برای ثبت برند لاتین برای متقاضیان وجود دارد و تمام مقررات مربوط به آن توسط این سازمان به متقاضیان اطلاع رسانی می‌گردند و دیگر مؤسساتی که در سراسر کشور وجود دارند و در این حوزه فعالیت دارند، تحت نظارت این سازمان هستند.

هر شخص حقیقی یا حقوقی برایثبت برند لاتین خود می‌تواند از تمامی واژگان و نام‌های خارجی استفاده کند و واژگانی اعم از عربی، ترکی، کردی نیز طبق همین روال به ثبت می‌رسند. درواقع ثبت برند لاتین انجام روال قانونی است که برای ثبت یک علامت تجاری غیرفارسی اسم یک یا چند فرد تعلق می‌گیرد و پس از طی کردن روال آن به صورت قانونی، نام و نشان انتخاب شده توسط فرد متقاضی، به رسمیت شناخته می‌گردد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین

چه مدارکی برای ثبت برند لاتین لازم است

موارد ذکر شده در ذیل تمامی مدارکی هستند که برای ثبت برند لاتین هر شخص حقیقی نیاز دارد:

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت (که می‌تواند شامل جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیتی باشد که یک شخص از نهادهای قانونی دریافت کرده است.)
  • پر کردن درخواست ثبت برند لاتین
  • نمونه علامت تجاری لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت

نحوه ثبت برند لاتین

برای اینکه بتوانید برند تجاری خود را به ثبت برسانید آسان‌ترین راه این است که از سامانه هوشمند آگاه ثبت، استفاده کرده و صفر تا صد مراحل ثبت برند خود را با صرف کمترین هزینه و زمان برون سپاری کنید. برای این کار کافیست فرم های درج شده در این صفحه را بصورت کامل پر کرده تا در سریع ترین زمان مراحل برای شما پیگیری شود.

پیگیری ثبت علامت تجاری لاتین در اداره مالکیت معنوی

اما می‌توانید از طریق مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت برند لاتین خود را به انجام برسانید. برای این کار باید مراحل زیر را مرحله به مرحله طی کنید. مشخصات مالک برند را وارد نموده و بعد از تکمیل اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شرکت خود، باید مدارکی برای ثبت برند تجاری مورد نیاز است را آپلود کنید.

هزینه ثبت برند لاتین

ثبت کردن برند لاتین چقدر هزینه دارد

بعد از انجام این مرحله باید هزینه ثبت برند لاتین و لوگو را پرداخت نموده و شماره اظهارنامه برند خود را که در پایان کار به شما اعطا می‌شود، برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید. اگر پس از بررسی کارشناسان مرکز مالکیت معنوی مدارک شما دارای کاستی یا نقصی نبود، درخواستی به فرد متقاضی مبنی بر ارائه کپی برابر اصل مدارک ذکر شده به این اداره، فرستاده می‌شود و فرد متقاضی باید فورا این مدارک را ارسال نماید.

انتشار آگهی در روزنامه رسمی

بعد از این مرحله گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌گردد تا در صورت وجود موارد مشابه اطلاع یابید. اگر ادعایی در این زمینه وجود نداشت گواهینامه ثبت علائم تجاری که همان برگه ثبت برند لاتین است برای شما صادر خواهد شد. نکته‌ای که در پایان باید به ان توجه کنید این است که اعتبار برند ثبت‌شده لاتین دَه‌ ساله است.

نحوه استعلام برند لاتین

یکی از مهم‌ترین نکان قبل از ثبت برند لاتین، اقدام به استعلام از برند می باشد تا از این که مورد تکراری در نام تجاری یا لوگوی شما وجود ندارد، اطمینان حاصل کرد. برای این کار می توانید به صفحه استعلام علائم تجاری در سامانه آگاه ثبت مراجعه کرده و درخواست خود را بصورت رایگان درج نمایید تا در سریع ترین زمان بصورت آنلاین، نتیجه به شما اعلام شود.

تفاوت ثبت برند لاتین و بین المللی

ثبت برند لاتین با ثبت برند بین الملی تفاوت زیادی دارد در نتیجه ثبت این دو مورد نیز با یکدیگر متفاوت است. بعد از اینکه مراحل ثبت برند لاتین در داخل کشور به اتمام رسید، باید اقدام به ثبت برند خود دریکی از موافقت‌نامه‌های ذکر شده، انجام دهد. برای مثال در پروتکل مادرید، افراد متقاضی باید ابتدا برند خود را در کشور مبدا ثبت کنند و پس از آن برای درخواست فعالیت‌، مقاصد تجاری خود را در میان کشورهای عضو انتخاب نمایند.

سخن آخر

شما در این مطلب با نحوه ثبت برند لاتین شرکت تجاری خود آشنا شدید که می‌توانید برای انجام مراحل آن به سایت ما مراجعه کنید و از خدمات سایت ما بهره‌مند گردید. با مراجعه به سایت ما می‌توانید از خدماتی همچون مشاوره رایگان ثبت برند لاتین نیز استفاده کنید تا از مراحل کار خود اطمینان حاصل کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را ارسال کنید:

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…