ثبت برند قارچ

نحوه ثبت برند قارچ

آیا شما نیز در زمینه پرورش قارچ فعالیت دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، آیا اطلاع داردی که ثبت برند قارچ چه مزایایی برای شما دارد؟ این کار باعث می‌شود شما این امکان را داشته باشید که فعالیت خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری داشته باشید. همچنین قادر هستید تا با یک نام تجاری معتبر و اختصاصی برای فعالیت در این حوزه قدم برداشته و برند خود را در ایران یا خارج از کشور مطرح کنید. برای اینکه در باره شرایط و آموزش ثبت و تاسیس برند تجاری در زمینه قارچ اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما در ادامه این مقاله ازسامانه آگاه ثبت همراه باشید.

به طور کلی برند قارچ چه اهمیتی دارد؟

قارچ یک میوه از تیره رویندگان محسوب می‌شود. امروزه افراد بسیاری در داخل منزل یا در جاهای مخصوص به امر پرورش قارچ مشغول هستند. قارچ به دلیل این که از مواد زائد و بقایای گیاهان دیگر تغذیه می‌کند، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

قارچ به عنوان یک ماده مغذی کیفیت بالایی دارد و سرشار از پروتئین است و در عین حال طعم دلپذیری نیز دارد. به دلیل اینکه دوره کشت آن کوتاه است و قابلیت کشت برای چندین بار در سال را دارد، پرورش آن مقرون به صرفه است و درآمد بالایی را نصیب شما می‌کند. اگر قصد پرورش قارچ و فعالیت در این زمینه را دارید، می‌توانید در سطح ابتدایی این کار را شروع کنید، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که باید اول برند قارچ خود را حتما ثبت کنید.

شرایط ثبت برند قارچ

شرایط و مراحل ثبت برند قارچ

شما برای ثبت برند قارچ باید همه مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. همچنین باید اسنادی ارائه دهید که نشان دهد شما در زمینه تولید و پرورش قارچ فعالیت دارید و توانایی و امکانات مورد نیاز برای انجام این کار در سطح گسترده را نیز دارید. همچنین باید لوگوی خاصی برای برند خود در نظر بگیرید و نام برند شما نیز تکراری و غیرمتعارف نباشد. در نظر بگیرید شما می توانید کلیه مراحل ثبت برند را از طریق سامانه آگاه ثبت، بصورت آنلاین و اینترنتی پیگیری نمایید.

مدارک لازم برای ثبت برند قارچ

ثبت برند قارچ چه مدارکی لازم دارد

برای ثبت برند قارچ ارائه مدارک زیر مورد نیاز است: ( برای اطلاعات بیشتر به صفحه مدارک ثبت برند مراجعه کنید.

  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه برند تجاری
  • ارائه مدارک هویتی که برای اشخاص حقیقی شامل فتوکپی شناسنامه و تصویر کارت ملی است و برای اشخاص حقوقی شامل کارت ملی صاحبان امضا و آخرین روزنامه رسمی می‌شود.
  • در صورتی که کارهای خود را به یک وکیل سپرده‌اید، باید مدارک مربط به وکالت‌نامه را ارائه دهید.
  • ارائه نمونه‌ای از تصویر درخواستی در اندازه 10 در 10
  • اگر برند شما سه بعدی است باید در 6 زاویه مختلف از آن عکس ارائه دهید.
  • ارائه مدارکی که نشان می‌دهد در رشته مربوطه فعال هستید، مورد نیاز است.
  • اگر می‌خواهید به استناد تقاضای ثبت برند قارچ خارج از کشور، از مزایای حق تقدم استفاده نمایید باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا ظرف مدت 15 روز پس از آن، مدارک حق تقدم را ارائه دهید .
  • ارائه نسخه‌ای از ضوابط و شرایط استفاده از برند جمعی که به تایید مقام مربوطه رسیده لازم است.

مراحل ثبت برند قارچ

مراحل ثبت برند تجاری قارچ به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، این مراحل به شرح زیر است:

  • شما باید ابتدا به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و در آنجا وارد قسمت اداره ثبت علائم تجاری شوید و درخواست خود را برای ثبت اظهارنامه برند کامل کنید.
  • پس از پر کردن اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما ارسال می‌شود و پس از آن باید هزینه اظهارنامه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید.
  • در صورتی که مدارک شما کامل باشد و نام برند شما نیز تکراری نباشد، ایمیلی برای شما مبنی بر بلامانع بودن ثبت برند ارسال می‌شود.
  • در صورت وجود هر گون نقصی در مدارک برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می‌شود، اگر ثبت برند بلامانع باشد، این مسئله از طریق ایمیل یا پیامک، به شما یا نماینده شما ازابلاغ می‌شود و نامه پیش‌نویس آگهی روزنامه رسمی نیز در آن ایمیل یا پیامک ارسال خواهد شد.
  • بعد از آن باید به سایت مراجعه کنید و در بخش خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت برند برای روزنامه رسمی زده است ،وارد سایت روزنامه رسمی شوید وهزینه انتشار آگهی را پرداخت کنید.
  • پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با در دست داشتن پرینت نامه آگهی، تقاضانامه آگهی و تقاضای ثبت که اداره ثبت به شما ابلاغ کرده است، به اداره ثبت برند مراجعه کنید و رسید دریافت نسخه‌ای فیزیکی برند ثبت شده خود را تحویل بگیرید.

قوانین ثبت برند قارچ

قوانین ثبت برند قارچ چیست

قوانین مربوط به ثبت برند قارچ چندان سختگیرانه نیست. در واقع هر فرد حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) که مدارکی مبنی بر فعالیت خود در زمینه تولید، توزیع، بسته‌بندی، خرید و فروش و یا واردات و صادرات قارچ را ارائه دهد، می‌تواند به راحتی درخواست ثبت برند خود را ارائه کند. در عین حال بر اساس قوانین موجود در کشور تنها برندهایی ثبت خواهند شد که قابل دیدن باشند، در واقع برندهای صوتی یا بوها و یا طعم‌های مختلف از سوی اداره ثبت برند پذیرفته نمی‌شوند.

به طور کلی بر اساس قوانین ثبت برند در کشور، موارد زیر به عنوان برند محسوب نخواهد شد:

  • برند نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز کند.
  • بر خلاف عرف و قوانین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق باشد.
  • باعث گمراهی مراکز تجاری یا عمومی به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها شود.
  • شبیه نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشان‌های کشوری یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان‌های بین دولتی یا سازمان‌هایی که بر اساس قوانین بین‌المللی تاسیس شده‌اند، باشد.
  • شبیه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
  • شبیه آن قبلا برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد، مشروط بر آن که عرفا میان استفاده از برند و مالک آن ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک قبلی لطمه وارد سازد.
  • شبیه علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

هزینه‌های ثبت برند قارچ

هزینه ثبت برند قارچ چقدر است

ثبت برند قارچ به طور کلی حدود دو تا سه میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. این هزینه شامل موارد مربوط به ثبت برند و تهیه فرم‌ها و مدارک مربوطه خواهد بود. در عین حال برخی هزینه‌های جانبی نیز ممکن است به این مبلغ اضافه شود که شما برای آن باید آمادگی داشته باشید. اما در سامانه آگاه ثبت شما می توانید با بهره مندی از شرایط و تعرفه های اقتصادی، در بحث هزینه ها بدون کوچک ترین مشکلی یک برند تجاری در ایران ثبت نمایید. برای این کار و اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند، با کارشناسان ما در تماس باشید.

مدت زمان ثبت برند قارچ

مدت زمان ثبت برند قارچ از زمان ارائه مدارک تا مرحله نهایی ثبت ممکن است حدود 70 روز طول بکشد. این مسئله بستگی به زمان ارائه مدارک توسط شما، کامل بودن و درست بودن مدارک و نحوه ارائه درخواست و نحوه رسیدگی به درخواست شما دارد. در عین حال اعتبار برند ثبت شده برای شما 10 سال خواهد بود.

مشاوره رایگان ثبت برند قارچ در سامانه آگاه ثبت

استفاده از مشاوره افراد مجرب و کارکشته در زمینه ثبت یک برند قارچ، ‌اقدامی عاقلانه و منطقی محسوب می‌شود. زیرا شما ممکن است درباره مراحل کار و موارد مربوط به آن آگاهی کاملی نداشته باشید. بنابراین بهتر است از طریق تماس با کارشناسان ما با مشاورین با تجربه که در زمینه ثبت برند آگاهی کاملی دارند، مشورت کنید. بنابراین شما می‌توانید به راحتی و تنها با صرف کمی وقت، می توانید بهترین شرایط را برای ثبت برند قارچ، فراهم کنید. یکی از موارد بسیار مهم برای مشاوره، اطلاع از مجوزها و مراحلی است که شما باید برای ثبت برند اخذ کنید. بنابراین مشاوره رایگان را هرگز فراموش نکنید.

چطور می توان برند قارچ در ایران ثبت کرد؟

برای ثبت برند تجاری باید ابتدا به تهیه مدارک، شرایط و پرداخت هزینه های مورد نیاز بپردازید. برای اطلاع دقیق می توانید این مقاله را بصورت کامل مطالعه کنید.

چند نوع برند برای فعالیت در زمینه قارچ می توان ثبت کرد؟

شما می توانید اقدام به ثبت و دریافت برند تجاری داخلی و بین المللی بصورت حقیقی یا حقوقی کنید.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاه های دیگران
مدیر سایت 2 سال پیش:

کاربر عزیز بله از طریق ایران و سیستم مادرید هم امکانپذیر هست..

سالار 2 سال پیش:

ثبت برند قارچ در آلمان هم امکان داره از طریق ایران باشه؟

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…