ثبت برند شرکت طراحی سایت

امروزه بسیاری از شرکت هایی که قصد دارند آینده را از آن خود کنند و در مسیری که در نظر گرفته اند به خوبی به پیش بروند سعی می کنند یک برند اختصاصی برای خود تعریف کنند. یکی از انواع شرکت هایی که امروزه به دلیل گسترده شدن اینترنت رشد خوبی پیدا کرده است، شرکت های طراحی سایت هستند. از آنجایی که تعداد این شرکت ها در سال های گذشته رو به افزایش گذشته است، لازم است تا موسسان یک شرکت به فکر ثبت برند شرکت طراحی سایت باشند. این عمل مزیت هایی زیادی دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز تمایل دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید و از مراحل ثبت برند شرکت ها اطلاع پیدا کنید ادامه این متن را مطالعه کنید.

مراحل ثبت برند شرکت طراحی سایت

برای ثبت برند شرکت طراحی سایت باید مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم را به دقت انجام داده و سعی کنید مدارک مورد نیاز را بدون کم و کاست در اختیار اداره مالکیت معنوی قرار دهید.

استعلام برند شرکت طراحی سایت

اولین کاری که برای ثبت برند شرکت طراحی سایت باید انجام دهید استعلام برند است. شما باید مطمئن شوید که قبل از شما هیچ  فردی، برندی مانند برند شما و یا برندی شبیه به برند شما را ثبت نکرده باشد. اگر تشابهات جزئی بین دو برند وجود داشته باشد برندی که قرار است به تازگی ثبت شود مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و ثبت شان انجام نمی شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که برندهایی که یک بار از طرف کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد می شوند شانس کمتری برای ثبت مجدد دارند و اصطلاح خراب شدن سابقه برند را در مورد این برندها مطرح می کنند.

این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که باید به شدت جدی گرفته شود تا در ادامه هزینه و وقتی که برای ثبت برند در نظر گرفته اید بیهود به هدر نرود.

تهیه مدارک ثبت برند شرکت طراحی سایت

دومین قدم در ثبت شرکت طراحی سایت تهیه مدارک لازم است. مدارکی که یک شخص حقیقی برای ثبت برند باید ارائه کند به شرح زیر است:

  • ارائه کپی از شناسنامه و کارت ملی
  • کارت بازرگانی در صورتی که برند شما لاتین باشد
  • ارائه یک کپی از اصل مجوز مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز تاسیس و یا گواهی هایی که برای فعالیت های مختلف از سوی نهادهای نظارتی و حاکمیتی صادر می شود.
  • اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن، کد پستی و ایمیل

مدارکی که یک فرد حقوقی برای ثبت برند شرکت طراحی سایت باید ارائه دهد نیز به شرح زیر است:

  • ارائه کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابی لاتین بوده و یا یک حرف لاتین در آن وجود داشته باشد
  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افرادی که در شرکت مورد نظر حق امضائی برای آنها در نظر گرفته شده است
  • ارائه یک کپی از روزنامه ای که آگهی تاسیس شرکت در آن درج شده است
  • ارائه یک کپی از روزنامه ای که آخرین تغییرات شرکت در آن ثبت شده است
  • ارائه یک کپی از اصل مجوز فعالیت مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت و یا جواز تاسیس و یا گواهی هایی که از طرف نهادهای نظارتی صادر شده است

ثبت نام در سامانه اداره مالیکت معنوی

در مرحله سوم باید به سامانه مرکز مالیکت معنوی مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که اکانت شما باید به تایید برسد و برای تایید اکانت نیز باید همراه با برگه ای که سامانه اداره مالکیت در اختیار شما قرار می دهد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و گواهی امضاء دریافت نمایید.

بعد از آنکه گواهی را دریافت کردید اطلاعات موجود در آن را در سامانه مرکز مالیکت معنوی وارد کرده تا اکانت کاربری که ساخته اید تایید شود و در نهایت نیز بتوانید اظهارنامه ثبت برند شرکت طراحی سایت ثبت نمایید.

ثبت اظهارنامه برای ثبت برند شرکت طراحی سایت

برای ثبت اظهارنامه باید به سایت مالکیت معنوی مراجعه کرده و به قسمت ثبت اظهارنامه بروید. در این قسمت باید مدارکی مانند کپی شناسنامه، مجوز فعالیت و یک نمونه از برند در اندازه 6 در 6سانتی متر را در آن بارگذاری کنید.

راه آسانتر و سریعتر برای همه مراحل و همچنین ثبت اظهارنامه میتوانید به آگاه ثبت درخواست دهید.

مراجعه حضوری

در این مرحله باید به اداره ثبت رفته و کلیه مدارکی که آماده کرده بودید را به صورت حضوری در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهید. علاوه بر مدارک، روزنامه رسمی که دو نوبت آگهی در آنها چاپ کرده اید و یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و 10 نمونه از برند را در ابعاد 6 در 6سانتی متر به اداره برده و با ارائه رسید پرداخت هزینه ها، سند برندتان را بگیرید.

و البته میتوانید به صورت غیرحضوری مراحل را به آگاه ثبت بسپارید.

دقت داشته باشید که شما باید در روزنامه های رسمی آگهی چاپ کنید و اعلام کنید که قصد دارید یک برند را ثبت نمایید. اگر در طی مدت یک ماه هیچ فردی در مورد ثبت برند شرکت طراحی سایت شما شکایتی را مطرح نکرد نوبت به چاپ آگهی در روزنامه دوم می رسد.

معمولا بعد از تشکیل پرونده، از طرف اداره مالکیت تقاضای ثبت آگهی در روزنامه به آدرس شما ارسال می شود. در این زمان باید هزینه آن را واریز کنید تا بعد از یک هفته روزنامه چاپ و در اختیار شما قرار داده شود. برای پرداخت هزینه کلیک کنید.

اگر در مدت سی روز کسی اعتراض نداشت شما باید هزینه چاپ آگهی در روزنامه دوم را نیز بپردازید. این مرحله نیز حدود یک هفته طول می کشد و بعد از یک هفته روزنامه به آدرس شما ارسال می شود.

تمدید برند شرکت طراحی سایت

دقت داشته باشید که برندهای ثبت شده ده سال اعتبار دارند و بعد از تمام شدن این مدت زمان شما باید با آماده کردن مدارک مورد نیاز برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهید.

هزینه ثبت برند شرکت طراحی سایت

هزینه ثبت برند  با توجه به طبقاتی برآورد می شود که برند در آنها ثبت شده است. هر چه تعداد طبقات افزایش پیدا کند هزینه ای که برای ثبت برند نیز باید پرداخت گردد زیادتر می شود.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…