ثبت برند شال و روسری

پوشاک در دنیای امروز یکی از مهم ترین ارکان زندگی انسان ها و به خصوص بانوان را تشکیل می دهد. در این میان شال و روسری برای زنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که انتخاب یک طرح و رنگ مناسب می تواند تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی و شیک بودن آن ها داشته باشد، اما انتخاب شال و روسری مناسب صرفاً به گزینش رنگ و طرح خاص محدود نمی شود و مواردی از قبیل کیفیت محصول و همچنین برند مربوطه را نیز شامل می گردد.

امروزه بسیاری از انسان ‌ها به این مقوله که از چه برندی پوشاک خود را خریداری کنند اهمیت بسیار زیادی می دهند و این امر یکی از مهم ترین نشانه های توجه افراد در قرن حاضر به کیفیت محصولات تولید شده و اصالت برند موردنظر است.

طریقه ثبت برند شال و روسری

امروزه برند های بسیار زیادی در عرصه تجارت و اقتصاد به رقابت در زمینه های مختلف و علی الخصوص زمینه پوشاک پرداخته‌ اند. شما نیز می توانید با ثبت برند شال و روسری به این عرصه رقابتی پیوسته و با ارائه محصولات مناسب، با کیفیت بالا و با قیمت منصفانه، بسیاری از مزایای اقتصادی را از آن خود کنید. ما در این مقاله به شما می گوییم که چگونه می توان برند شال و روسری را ثبت کرد.

انتخاب نام و علامت تجاری برای ثبت برند شال و روسری

 

برند هرگونه مارک، علامت، نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که به صورت انحصاری برای معرفی یک محصول یا یک شرکت خاص تعیین می گردد و می تواند شامل حروف نگارشی، اشکال هندسی یا مجموعه ‌ای از آنها باشد؛ بنابراین زمانی که از یک برند خاص سخن می گوییم علاوه بر علامت تجاری باید یک نام مشخص برای واحد تولیدی نیز در نظر بگیریم. انتخاب نام و عنوان مناسب با توجه به قوانین مندرج در این زمینه باید از شرایط ذیل تبعیت کرده باشد:

  1. نام تجاری و علامت مورد نظر باید به صورت خلاقانه انتخاب گردد. در واقع نام و علامت مورد نظر که مجموعاً برند واحد تولیدی را تشکیل می‌ دهند باید خاص و منحصر به فرد بوده و هیچ گونه تقلید از سایر نام ها یا برند های موجود در این عرصه نباشد.
  2. برند مورد نظر نباید دیگران را در خصوص نام علامت تجاری، آدرس و فعالیت واحد تولیدی به اشتباه اندازد.
  3. نام و علامتی که برای شرکت خود تعیین می‌ کنید باید مطابق با عرف جامعه، موازین اسلامی و قوانین مندرج در قانون اساسی باشد.
  4. شما برای تعیین برند و لوگوی مشخص و یا حتی نام واحد تولیدی اجازه استفاده از اسامی اشخاص مقدس، چهره لوگوی مربوط به آن ها و مواردی از این قبیل را نخواهید داشت.
  5. لوگوی انتخاب شده نباید به پرچم جمهوری اسلامی ایران یا سایر کشورها و یا ارگان های خاص بدون جلب رضایت آنها شباهت داشته باشد.

ویژگی های ثبت برند شال و روسری

ویژگی های ثبت برند شال و روسری

اگر می خواهید برند شما در عرصه پوشاک و سایر عرصه ها با سرعت بیشتری مطرح شده و ماندگاری طولانی تری نیز داشته باشد بهتر است در زمان انتخاب نام و علامت تجاری به موارد ذیل دقت کنید:

  1. برای شرکت خود یک نام ساده و روان انتخاب کنید.
  2. از انتخاب علائم تجاری مرموز، سوال برانگیز و مبهم خودداری کنید.
  3. سعی کنید با انتخاب نام و علامت تجاری، موقعیت محصول را در بین رقبا مشخص نمایید.
  4. از برندی استفاده کنید که به راحتی در حافظه افراد ماندگار باشد.
  5. پیام هایی که از طریق یک علامت تجاری یا نام انحصاری به دیگران القا می‌ شود را دست کم نگیرید.
  6. با توجه به سلایق مصرف‌کنندگان در یک دسته خاص همانند دختران و زنان در انتخاب شال و روسری و با انتخاب نام و علامت مناسب با سلایق این دسته از افراد اجتماع، توجه آنان را به محصولات خود جلب کنید.
  7. به قدرت تبلیغات برای برندهای ثبت شده توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شال و روسری

همانند ثبت سایر برندها ممکن است ثبت برند شال و روسری نیز به اسم اشخاص حقیقی یا حقوقی صورت گیرد. در این خصوص تفاوت خاصی میان مدارک مورد نیاز برای تقاضای ثبت برند شال و روسری وجود ندارد و صرفاً به ارائه مدارک مازاد در خصوص مدارک هویت اشخاص حقوقی همانند آگهی تاسیس و هرگونه تغییرات موجود در آن خلاصه می شود. بنابراین برای تقاضای ثبت برند شال و روسری باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  1. مدارک هویتی اشخاص حقیقی اعم از کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
  2. مدارک هویتی اشخاص حقوقی اعم از آگهی تاسیس واحد تولیدی و هرگونه تغییرات ایجاد شده در موسسه‌ مورد نظر و مدارک هویتی مدیرعامل
  3. ارائه کارت بازرگانی برای موسساتی که برند لاتین هستند و یا ریشه عربی دارند.
  4. ارائه ۱۲ نمونه از علامت تجاری به صورت گرافیکی و آپلود کردن آنها در اظهارنامه الکترونیکی
  5. ارائه مدارک مورد نظر در خصوص فعالیت شما در حوزه‌ تولید شال و روسری
  6. ارائه حداقل یک نسخه از جواز تاسیس بهره برداری پروانه ساخت و یا هرگونه مجوزی که برای فعالیت اشخاص حقوقی تعیین شده است.
  7. پرداخت مبالغ مربوط به هزینه های ثبت (این مبلغ برای افراد داخلی به صورت ریالی و برای متقاضیان ثبت برند های خارجی به صورت ارزی محاسبه می شود.)
  8. ارائه مدارکی دال بر نمایندگی در صورتی که امور مربوطه از جانب وکیل انجام می شود.

مدارک ثبت برند در سامانه آگاه ثبت را از اینجا می توانید مطالعه کنید.

مراحل ثبت برند شال و روسری

در این خصوص نیز همانند ثبت سایر برندها و علائم تجاری باید مراحل ذیل را برای دریافت تاییدیه نهایی سپری کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. انتخاب نوع اظهارنامه در پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی در قسمت ثبت علائم تجاری
  2. تکمیل فیلدهای مشخص شده در این سامانه (در این خصوص بهتر است از مهارت یک کارشناس متبحر استفاده نمایید.)
  3. بارگذاری تمامی مدارک ذکر شده از طریق اسکن و آپلود کردن آنها
  4. پرداخت هزینه‌ ثبت به صورت اینترنتی
  5. دریافت شماره اظهارنامه و همچنین دریافت رمز عبور از طریق تلفن
  6. دریافت تاییدیه از جانب مسئولین اداره مالکیت صنعتی
  7. چاپ آگهی تقاضای ثبت برند شال و روسری در روزنامه رسمی کشور در دو مرحله و به فاصله یک ماه
  8. دریافت تصدیق برند در صورت عدم ورود اعتراض به آگهی درج شده

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…