ثبت برند روغن موتور و همه چیز راجع به آن

امروزه صاحبان کسب و کار و شرکت ها، ثبت برند خود را یکی از دلایل مهم در کسب موفقیت می دانند. به عبارتی برای معرفی خدمات و محصولات خود و جذب مشتریان بیشتر، نیاز به علامت تجاری دارند که آن ها را از رقبا، مجزا نماید.

در حقیقت ثبت برند در هر حوزه ای، می تواند مانع سوء استفاده رقبا شده و از کپی برداری جلوگیری بعمل آورد. در صورتی که در حوزه تولید روغن موتور فعالیت داشته و می خواهید محصولات خود را با یک علامت تجاری منحصر به فرد به بازار عرضه کرده و فروش مناسبی را در بازارهای داخلی و بین المللی کسب نمایید، لازم است که ثبت برند روغن موتور را انجام دهید.

نکات مهم در انتخاب برند روغن موتور

در صورتی که در حوزه تولید روغن موتور فعالیت داشته و می خواهید برای ارتقاء و گسترش بازار فروش محصولات خود، کار ثبت برند روغن موتور را انجام دهید، اولین قدم آن است که برای برند خود نامی مناسب انتخاب نمایید. برای این کار لازم است که خلاقیت لازم را در این خصوص به کار ببندید.

ابداع علامت تجاری و تکراری نبودن آن یکی از نکات مهمی است که باید مدنظر داشته باشید. برخی از افراد تصور می کنند که می توانند با استفاده از یک برند و علامت تجاری ثبت شده و تنها با کمی تغییرات در تعداد حروف یا شکل آن، اقدام به ثبت برند روغن موتور نمایند.

اما کارشناس ثبت برند، این گونه علامت های تجاری را رد کرده و مانع ثبت آن می شود. این مهم است که بدانید برند شما در نگاه اول نمی بایست، شباهتی با علامت ثبت شده دیگری داشته باشد. این درحالی است که ممکن است تغییرات جزئی در علامت جدید در مقایسه با علامت تجاری قبلی ایجاد شده باشد.

برند و علامت تجاری خود را به گونه ای طراحی و ترسیم نمایید که کاملا روشن و صراحت داشته باشد به گونه ای که مخاطبان را گمراه نکرده و آنان را به خطا نیندازد. به خاطر داشته باشید که کارشناسان ثبت برند، تمامی طرح ها و علامت های تجاری که ذهن مخاطب را فریب می دهد، رد کرده و ثبت نخواهند کرد. بهترین حالت برای ثبت برند روغن موتور این است که علامت تجاری را برای محصولات و خدمات خود انتخاب کنید که نسبت به دیگر برندها تمایز داشته و کاملا تشخیص داده شود.

مدارک ثبت برند روغن موتور

برای ثبت برند روغن موتور، اولین قدم آن است که اظهارنامه ثبت برند را در دو نسخه تکمیل نمایید. سپس متناسب با آن که می خواهید ثبت برند را به صورت حقیقی ثبت نمایید یا به صورت شخص حقوقی، مدارک هویتی متفاوت است. برای اشخاص حقیقی ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه ضرورت دارد.

درحالی که برای اشخاص حقوقی لازم است که تصویر آخرین تغییرات روزنامه رسمی را به همراه تصاویر کارت ملی و شناسنامه کسانی که حق امضا دارند نیز پیوست گردد. همچنین در صورتی که فرآیند ثبت توسط نماینده قانونی شما انجام می شود، مدارک هویتی ایشان نیز باید پیوست شود.

یکی از نکاتی که در این خصوص باید توجه داشته باشید ارائه نمونه گرافیکی برند است که لازم است در ده نمونه و با ابعاد 10*10 ارائه شود. اگر طرح ارائه شده به صورت سه بعدی است، آن را به صورت دو بعدی و از شش زاویه مختلف ارائه نمایید. آن چه که اهمیت دارد این است که تمامی زوایای طرح برای کارشناس قابل رویت باشد.

برای ثبت برند روغن موتور، می بایست جوازهای تاسیس از اداره صنایع را به همراه پروانه بهره برداری داشته باشید و ارائه دهید. در کنار تمامی این مراحل، پرداخت هزینه های قانونی نیز برای این نوع از ثبت الزامی است. رسید پرداخت را همراه با دیگر مدارک باید به مراجع ثبت علائم تجاری تحویل نمایید.

اهمیت ثبت برند روغن موتور

لزوم ثبت برند روغن موتور

مجموعه های تولیدی که کار ثبت برند را به صورت حقیقی یا حقوقی ثبت می نمایند، در جهت بهینه سازی کیفیت کالا و خدمات خود قدم برداشته و انگیزه کافی برای سرمایه گذاری های بیشتر را کسب می کنند. این خود یک ابزار کارآمد برای بازاریابی فروش بوده و باعث ایجاد اعتبار بیشتر برای یک کسب و کار خواهد بود.

برای کسانی که در حوزه تولید روغن موتور فعالیت دارند، ثبت برند روغن موتور به آن ها کمک می کند که ارزش افزوده ای به سهام آن ها ایجاد شده و نتیجه حاصله دریافت درآمد بیشتر شرکت خواهد بود. این امر می تواند در اخذ وام های کارساز نیز نقش مهمی را ایفا کند.

از سویی دیگر برای کسانی که تصمیم دارند کسب و کار خود را گسترش دهند، ثبت برند، یکی از الزامات اعطای نمایندگی محسوب می شود. هنگامی که برای ثبت برند روغن موتور اقدام می شود، می توان آن را انتقال داده و یا به شرکت های دیگر اجازه استفاده از این برند را داد که خود مسیر و منبع درآمد مناسبی برای مجموعه خواهد بود.

مراحل ثبت برند روغن موتور

لازم است بدانید که ثبت علائم تجاری و برند، در اداره کل مالکیت صنعتی انجام می شود. البته توجه داشته باید که داشتن علامت تجاری و ثبت برند، برای تمامی کسب و کارها الزام ندارد. صاحبان کسب و کار می توانند محصولات و خدمات خود را بدون ثبت برند خاصی ارائه نمایند و یا برای ثبت آن اقدامات قانونی را انجام دهند.

اما ثبت برند علائم تجاری، باعث می شود که محصولات از یکدیگر تمیز داده شده و در زمان کمتری محصولات به بازار معرفی شوند. در صورتی که ثبت برند از سوی دو متقاضی هم زمان صورت گیرد، تاریخ تقاضای هر یک زودتر باشد، ثبت برند آن ارجح تر خواهد بود.

ثبت برند روغن ترمز و تعیین نام برند می بایست مطابق با قوانین شرعی و نظم جامعه بوده و باعث گمراهی افراد در خصوص کالا و خدمات خود نشود. همچنین از حروف، نشان و علامت های دولتی یا نظامی استفاده ننماید.

حرف آخر

یکی از مهم ترین مسائل که باید هنگام انتخاب نام برند در نظر داشت، توجه به قوانین ثبت برند است. ویژگی های نام برند، تاثیر مستقیمی در معرفی یک برند در بازار رقابتی دارد. بنابراین با توجه به دستورالعمل های ارائه شده و با ایده هایی نوآورانه می توان نامی مناسب برای برند تعیین نمود تا از طرفی به سهولت مقدمات ثبت آن نیز انجام شده  از سویی دیگر، در برندسازی سرعت بیشتری را شاهد باشیم.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…