Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند رنگ

ثبت برند رنگ

ثبت برند رنگ چه شرایطی دارد

لازم به ذکر است که ثبت برند در خیلی از کسب و کار ها الزامی نیست اما به خاطر محاسنی که این کار دارد خیلی از افراد به سمت ثبت علامت تجاری محصول و کالای خود مثل: برند رنگ ترغیب می شوند. معمولا شرکت هایی که در زمینه دارو  مواد غذایی،  انواع نوشیدنی ها و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند مجبور به ثبت برند خود هستند. ما در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت به بررسی شرایط ثبت برند رنگ، هزینه ها، مدارک لازم ثبت برند می پردازیم و در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید، می توانید با مشاوره رایگان اطلاعات لازم را از ما بدست بیاورید.

مزایای ثبت برند رنگ

ثبت برند رنگ چقدر هزینه دارد

 به نظر شما رنگی که هیچ برندی ندارد و هیچ اسمی بر روی جلد آن ذکر نشده است و شما نمی دانید که این رنگ کجا تهیه شده است و چه کسی آن را تولیده کرده است برای مشتری قابل اعتماد است؟ خیر. زمانی که محصول شما هیچ برندی نداشته باش هیچ گونه هویتی ندارد و شما به هیچ عنوان نباید انتظار فروش آن محصول را داشته باشید اما زمانی که نام برند شما بر روی محصولی درج شده است و مشتری از مصرف آن راضی بوده است بار بعد به راحتی می تواند محصول را پیدا کند. پس ثبت برند رنگ از همان ابتدای فعالیت ضروری است.

رقابت سالم با ثبت برند رنگ

 از آن جایی که رقابت بین همکاران زیاد است، زمانی که شما برند رنگ خود را ثبت می کنید تمام تلاش خود را می کنید تا مشتری ها نام علامت تجاری شما را به نیکی به یاد آورند و  به هیچ وجه راضی نمی شوید که به خاطر کمی کم‌ کاری و یا سهل انگاری نام برندتان زیر سوال برود. تمام این موارد دست به دست یک دیگر می دهند تا شما در بالا ترین سطح کاری خود قرار بگیرید.  علاوه بر این ها زمانی که شما از همان اول کار برند رنگ خود را ثبت می کنید این وجه تمایز شما را با سایر رقیب ها نشان می دهد و به طور غیر مستقیم بیان کننده جدیت کار شما است. باید به مزایای این کار در یک بخش خلاصه نمی شود با ما در بخش بعد نیز همراه باشید تا بیش تر در این باره صحبت کنیم.

هزینه ثبت برند رنگ

هزینه ثبت برند و نشان تجاری در حوزه رنگ، بر اساس شرایط متفاوتی سنجیده می شود. ابتدا باید در نظر داشته باشید که روش انجام آن را به چه شکل انتخاب می کنید. اگر بصورت شخصی قصد ثبت برند را دارید، ممکن است هزینه های شما اندکی کمتر شود. در طرف مقابل اگر با استفاده از مشاوره رایگان ثبت برند آگاه ثبت اقدام کنید، هزینه های حق الثبت که مقدار آن جزئی می باشد از شما دریافت خواهد شد. با این حال هیچ جای نگرانی نیست، اگر قصد دارید هزینه مورد نیاز برای ثبت نشان تجاری در زمینه رنگ را بدانید، همین حالا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید.

مراحل ثبت برند رنگ

ثبت برند رنگ چه مدارکی لازم دارد

بعد از این که نام برند خود را انتخاب کردید باید اقدام به استعلام برند رنگ خود کنید که از پیش ثبت نشده باشد. البته این کار را همکاران ما در آگاه ثبت برای شما انجام می دهند. آن ها در اداره ثبت و یا روزنامه رسمی جست و جو می کنند تا بفهمند نامی مشابه با نام منتخب شما به ثبت رسیده است یا خیر. بعد از آن نیز باید مدارک ثبت برند را تهیه کنید. شایان ذکر است که معمولا ثبت اظهار نامه با پرداخت هزینه همراه است. این وجه به حساب اداره ثبت شرکت واریز می شود و چنان چه نام برند تایید شد، به روزنامه رسمی فرستاده می شود.

افزایش در آمد و سود سازی با ثبت برند رنگ

زمانی که شما برند را به ثبت می رسانید سازمان اداره مالکیت معنوی، حامی شما خواهد بود آن وقت است که اگر کسی مشابه محصول شما را با نام خود فروخت شما می توانید از آن شکایت کنید و خسارت بگیرید. همچنین می توانید دست افراد سود جو را از کسب و کار خود قطع کنید.با ثبت برند رنگ، شما می توانید به غیر از شهر خود نمایندگی های مختلفی در سراسر کشور داشته باشید و یا این که برند رنگ خود را در کشور های دیگر ثبت کنید و از بازار های آن ها نیز استفاده کنید.

این کار قطعا سود شما را چندین برابر می کند. آیا می دانستید که این برند ثبت شده قابل انتقال است و اگر مدت زمانی بر روی علامت تجاری خود فعالیت کنید، قادر خواهید بود آن را به فروش برسانید؟  شما می توانید بعد از این که برند تجاری رنگ خود را به ثبت رساندید آن را بفروشید و یا این که آن را به فرد دیگر واگذار کنید و مبلغی را از آن فرد تحویل بگیرید.  تمام این مواد ذکر شده دلایل قانع کننده ای هستند تا شما به زودی برند خود را به ثبت برسانید. لازم به ذکر است که ثبت شرکت در کنار برند شما می تواند اعتبار و ارزش کسب و کارتان را افزایش دهد. برای اطلاع از شرایط و مدارک ثبت شرکت کلیک کنید.

شرایط انتخاب اسم مناسب برای برند رنگ

ثبت برند رنگ آنلاین

اگر می خواهید نام برندتان همیشه در ذهن مشتری ها بماند باید نامی را انتخاب کنید که خاص باشد و تلفظ آن سخت نباشد. اگر یک اسم خاص انتخاب کنید مطمئن باشید که همین عامل موجب می شود که خیلی از افراد شما را انتخاب کنند. دقت کنید که بهتر است چند نام انتخاب کنید زیرا ممکن است به دلایلی یک و یا تعدادی از آن ها را رد شود. ما تعدادی از این دلایل را برای شما بازگو می کنیم.

  • نام منتخب شما باید متناسب با شئونات اسلامی باشد.
  • از نام سلبریتی های برای برند خود استفاده نکنید.
  • از نام هایی که مشابه آن ها به ثبت رسیده است استفاده نکنید.
  • از حروف لاتین و یا اعداد خالی استفاده نکنید

چنان چه به این موارد یا موارد این چنینی که قطعا مشاور های ما آن ها را به شما گوشزد می کنند توجه نکنید، اداره ی ثبت شرکت اسامی مد نظر شما را رد می کند  و برای مدتی کار به تعویق می افتد . در در ادامه به مراحل انجام و روش های ثبت برند رنگ می پردازیم.

مدت زمان ثبت برند رنگ

ما نمی توانیم یک زمان مشخص برای ثبت برند رنگ اعلام کنیم زیرا این کار برای هر کسی یک زمانی را لازم دارد. معمولا ۶۰ روز تا کارشناس ثبت نظر خود را صادر کند . به طور میانگین نیز ۳۰ روز زمان لازم است که روزنامه رسمی پرونده تشکیل شود و ۳۰ روز دیگر هم برای انتشار روزنامه دوم و صدور سند برند لازم است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش با کارشناس های ما تماس بگیرید و با نظر آن ها پیش بروید.

جمع بندی

رنگ ها امروزه به ساختمان ها، ابزار ها و وسایل مختلف، حس و حال خوبی می بخشند و برای فعالیت در زمینه فروش آنها بهتر است اقدام به ثبت برند کنید تا بتوانید محصولاتتان را با یک نشان تجاری منحصر به فرد به فروش برسانید. این کار باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود و اعتماد مشتریان به محصولاتتان افزایش پیدا می کند. در این مسیر بهتر است یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید و با تهیه مدارک ثبت برند، مسیر ثبتی خود را آغاز کنید.

سوالات متداول

هزینه ثبت برند رنگ در تهران چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت نشان تجاری و برند رنگ، با کارشناسان ما در آگاه ثبت تماس بگیرید.

چه قدر طول می کشد تا برند ما ثبت شود؟

بصورت میانگین بازه ای بین 30 الی 50 روز کاری زمان لازم است تا برند رنگ شما به ثبت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *