Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند در رشت

ثبت برند در رشت

نحوه ثبت برند در رشت

اگر شما هم چند وقتی است که به ثبت برند در رشت فکر می کنید در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت با ما همراه باشید.  ما امروز قرار است به شما بگوئیم که ثبت برند در شهر رشت چه مزایایی دارد و چه اقداماتی برای آن باید انجام داد، سپس به قوانین، مدارک و هزینه های مورد نیاز می پردازیم. قطعا خود شما هم زمانی که قصد همکاری با یک شرکتی را دارید که صاحب برند است و به اصطلاح عامیانه تر دک و پوز بهتری دارد بیش تر قرار داد می بندید. ثبت برند در واقع ثبت علامت تجاری شما است و شما می توانید به وسیله ی آن نشان تجاری شرکت خود را ثبت کنید. باید خدمتتان عرض کنیم که برند هر شرکتی به طور معمول با یک شعار همراه است و نوع فعالیت شما را نشان می دهد و می گوید که این شرکت چه هدفی دارد و چه چیزی برای ارائه دارد. ثبت برند در رشت مزایای فراوانی دارد که ما در این بخش تنها به تعداد محدودی از آن ها می پردازیم.

مزایای ثبت برند در رشت

ثبت نشان تجاری یا همان برند در شهر های مختلف ایران از جمله استان گیلان و شهر رشت، مزایایی با خود همراه دارد که از مهم ترین آنها: حفظ حق و حقوق و مالکیت معنوی یک محصول یا خدمات می باشد. از سایر مزایای داشتن یک علامت تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می توانید بعد از مدتی برند خود را واگذار کنید. ( برای خرید برند کلیک کنید )
  • شما می توانید با کمک این برند نمایندگی های متعددی داشته باشید.
  • یکی از اصلی ترین مزیت های داشتن برند این است که شما بیش تر از قبل برای پیشرفت تلاش می کنید و سطح خود را بالا می برید.

مدارک ثبت برند در رشت

 همانطور که در مقاله مدارک ثبت برند به طور کامل همه موارد مورد نیاز انواع برند آورده شده، حال شما باید برای ثبت برند در رشت چندین مرحله را بگذرانید و مدارک خاصی را به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که مدارک اشخاص حقیقی و حقوقی با یک دیگر تفاوت دارند. شخص حقیقی برای دریافت برند باید مدارکی هم چون پروانه ساخت، پروانه بهره برداری،  کپی مجوز فعالیت مثل جواز تاسیس و مجوز کسب داشته باشد. فرد حقوقی باید علاوه بر این مدرک کپی روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت را نیز با خود به همراه داشته باشد.

 زمانی که مدارک تکمیل شده را ارائه دادید باید ثبت نام اولیه انجام بدهید  علاوه بر آن اقرار نامه صادر شده و گواهی لازم است تا پروسه ثبت نام انجام شود. در مرحله ی بعد که ثبت نام تکمیل شد باید با توجه به نوع فعالیت اقدامات لازم را انجام بدهید و منتظر اظهار نامه باشید.  باید به این نکته توجه کنید که هزینه اظهار نامه حقوقی و حقیقی با یک دیگر متفاوت است. مسئله ای که در این بخش خیلی مهم است این است که گمان کنید که یک برند مواد غذایی دارید ولی کلمه تبلیغات در اظهار نامه درج نشده است بعدا اگر بخواهید تبلیغ انجام بدهی  به مشکل بر می خورید مگر این که داخل سند برند قید شده باشد پس حتما به این نکات توجه کنید .

منتظر جواب اظهار نامه بمانید

شما در این مرحله از ثبت برند در رشت، باید منتظر جواب اظهار نامه بمانید. شایان ذکر است که اگر برند شما لوگو نیز داشته باشد کارشناس ها آن را هم چک می کنند و بعد از آن ریز کالا و طبقه ها را بررسی کنند چنان چه همه موارد بررسی شد تایید نهایی انجام می شود. مر حله ی بعد این است که اگر برند به مرحله آگهی برسد بعد از صادر شدن آگهی باید هزینه روزنامه رسمی پرداخت شود و بعد از صادر شدن آگهی باید اجازه بدهید که حداکثر ۳۰ روز بگذرد و اگر هیچ شکایتی بابت نام مشابه نداشت تایید انجام می شود و بعد از این دوره یک ماهه به اتمام رسید آگهی تقاضا و مقدار هزینه حق ثبت بر روی سامانه به نمایش گذاشته می شود.  در آخر شما باید حق الثبت را پرداخت می کنید کارشناس روزنامه رسمی که همان روزنامه نهایی است را بر روی سامانه می گذارد و بعد شما می توانید خودتان و یا وکیل شرکت برند شرکت را تحویل بگیرد.

استعلام برند در رشت

ثبت برند در رشت رایگان

قبل از این که کاری را انجام بدهید استعلام برند کنید. این کار جز اولین کار هایی این که ثبت برند در رشت باید انجام بدهید.  برای این کار کافی است که نام مورد نظر را سرچ کنید و یا این که خودتان وارد روزنامه رسمی شوید و نام مورد نظر را سرچ کنید که آیا این است قبلا ثبت شده است یا خیر. البته که اگر شما کار خود را به تیم آگاه ثبت بسپارید تمام این کار ها را مشاوران تیم ما انجام می دهند و اصلا نیاری نیست که شما کاری بکنید. خیلی از افراد  از ما می پرسند که این پروسه ثبت برند در رشت چه قدر طول می کشد باید خدمتتان عرض کنیم که ما نمی توانیم یک زمان مشخص به شما اعلام کنیم زیرا ممکن است فردی تمام مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده باشد و کار او سریع انجام شود و ممکن است فرد و یا شرکتی یکی یا مقداری از مدارک خود را آماده نداشته باشد و باید نسبت به داشتن آن ها اقدام کند و این زمان به پروسه ثبت برند اضافه می شود اما خب به طور میانگین این کار بین یک الی سه ماه طول می کشد.

کلام آخر در رابطه با ثبت برند در رشت

اگر می خواهید برندتان در شهر رشت، برند موفقی باشد و در ذهن ها ماندگار باشد باید چند نکته را در نظر بگیرید.  باید تمام تلاش خود را بکنید تا این برند در عین سادگی جذاب باشد . جذابیت نام یک برند اولین نکته در پیشرفت آن برند است. گزینه ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که نامی را انتخاب کنید تا در ذهن ها بماند.  یک نام ساده انتخاب کنید که در ذهن ها ماندگار باشد و در تلفظ های گوناگون نیز معنا و مفهوم داشته باشد.  اما به عنوان نکته ی آخر باید در رابطه با زمان اعتبار این برند بدانید. معمولا این ثبت برند ها تا یک زمان خاصی اعتبار دارند و بعد از آن ارزش خود را از دست می دهند تاریخ اعتبار این برند ها ۱۰ سال است و بعد از این که این تاریخ گذشت شما تا ۶ ماه فرصت دارید تا این برند را تمدید کنید پس همین حالا نسبت به ثبت برند در رشت اقدام کنید.  ما کار شما را به حرفه ای ترین افراد می سپاریم تا به تک تک نکات مهم توجه کنند.

سوالات متداول

هزینه ثبت برند در رشت چقدر است ؟

با توجه به نوسانات ارزی در داخل و خارج از ایران، تعرفه های ثبت برند در کشور های خارجی متغیر است اما در شهر رشت این هزینه سالانه تغییر می کند. برای اطلاع از نرخ دقیق و هزینه ثبت نشان تجاری خود در این شهر، با مشاوران ما در تماس باشید.

آیا وکلای شما کلیه امور مربوط به ثبت برند در استان گیلان را پیگیری می کنند؟

مشاورین و کارشناسان حقوقی آگاه ثبت با تجربه ثبت تعداد بالایی برند در این استان و شهر رشت، کلیه امور حقوقی و اداری شما را انجام خواهند داد و برای اطلاعات بیشتر از طریق فرم های ارتباطی، مشخصات خود را برای ما ارسال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *