ثبت برند حبوبات و خشکبار و هر آنچه باید بدانید

ثبت برند حبوبات و خشکبار به عنوان یکی از انواع مواد غذایی که در تمام کشورها مورد توجه قرار گرفته است اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه در قانون ثبت به ایجاد یک برند خاص در تمامی حوزه ها برای تفکیک فعالیت های یک شرکت از سایر شرکت هایی که در آن حوزه فعالیت می کنند تاکید شده است. قانون ثبت و قانون تجارت در این زمینه قوانین موجود را با پیروی از قوانین پایه همانند قانون اساسی تدوین کرده اند.

روش ثبت برند خشکبار و حبوبات

ثبت برند مواد غذایی جهت فعالیت در این زمینه نیز کاملا ضروری است. امروزه تمام کشورهای صنعتی و اغلب کشورهای در حال توسعه به ثبت برند مواد غذایی همانند ثبت برند حبوبات و خشکبار تاکید می کنند.

هرگونه فعالیت در زمینه تولید مواد غذایی و توزیع آن ها بدون ثبت برند ممنوع بوده و پیگرد قانونی و قضایی خواهد داشت. در ادامه این مقاله با بررسی زوایای مختلف ثبت برند با ما همراه باشید.

 

تفاوت برند مواد غذایی و ثبت برند حبوبات و خشکبار

در صورتی که قصد دارید در عرصه تولید مواد غذایی فعالیت کنید، نمی توانید به صورت واقعی به دنبال ثبت برند مواد غذایی باشید. برند مواد غذایی یک اصطلاح کلی است و در زیر مجموعه انواع برندها قرار نمی گیرد. تمامی برندهای موجود که با تغذیه انسان سر و کار دارند در زیر مجموعه این برند قرار می گیرند. به عنوان مثال برای هر کدام از مواد ذیل باید یک برند خاص دریافت شود:

  • گروه نمک و افزودنی های خوراکی و مجاز
  • گروه روغن، کیک، شیرینی و فراورده های حاصل از آرد
  • گروه غلات
  • گروه لبنیات، کنسروها و فراورده های گوشتی
  • گروه آبمیوه، انواع عرق و سرکه ها
  • گروه خشکبار، حبوبات، ادویه جات، کنسروهای غیرگوشتی و سبزیجات به همراه محصولات و فرآورده های حاصل از کشاورزی

طریقه ثبت برند حبوبات و خشکبار

اکنون که دسته مورد نظر خود جهت تولید مواد غذایی را انتخاب کرده اید باید به فکر تهیه یک برند ویژه باشید. این برند باید کاملا منحصر بفرد باشد و پیش از شما توسط واحدهای تولید کننده استفاده نشده باشد.

در واقع شما باید یک نام تجاری، یک لوگو یا علامت خاص انتخاب نموده و در صورت تایید توسط کارشناسان مربوطه با همان نام و نشان فعالیت خود را آغاز نمایید.

برندی که انتخاب می کنید باید یک برند مناسب با فعالیت شما باشد، در واقع شما نمی توانید از برندی استفاده کنید که به گونه ای معرف سایر دسته ها باشد و احتمال اشتباه مصرف کننده را افزایش دهد.

از طرف دیگر لوگوی مورد نظر باید با تمام موازین اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تطابق داشته باشد و هر گونه اختلاف با آن مردود اعلام می شود. شما برای ثبت برند موظف به ارائه پنج نام تجاری با ذکر اولویت جهت بررسی در جلسه کارشناسی خواهید بود.

مدارک برای ثبت برند حبوبات و خشکبار

مدارک ثبت برند خشکبار و حبوبات

اگر می خواهید به فعالیت خود در زمینه تولید مواد غذایی رنگ و بوی قانونی بدهید، باید مدارک ذیل را جهت ثبت برند ارائه کنید. این مدارک عبارتند از:

  • شناسنامه متقاضی و کارت ملی او
  • اراه مدرک دال بر فعالیت در این زمینه
  • ده نمونه از لوگوی پیشنهادی برای ثبت برند با ابعاد 10 در 10
  • گواهی رسمی دال بر تایید نام کاربری در سامانه ثبت
  • تصویر کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین و عربی
  • اراه وکالت نامه در صورت وکالت در این زمینه

هزینه ثبت برند خشکبار و حبوبات

هزینه ثبت برند خشکبار و حبوبات چقدر است

رایج ترین سوالی که در این زمینه مطرح می گردد هزینه ثبت برند مواد غذایی است. هزینه ثبت این برند در تمامی موارد یاد شده یکسان است و به شرح ذیل بیان می گردد:

  1. هزینه ثبت اظهارنامه برند در حوزه مواد غذایی در کافینت یا به صورت شخصی ( متغیر است )
  2. هزینه آگهی تقاضای برند در روزنامه رسمی کشور که در سال 1399 به مبلغ 196 هزار تومان به بالا است.
  3. هزینه حق الثبت برند که با توجه به شخصی بودن با حقوقی بودن برند متفاوت است. این هزینه برای برند شخصی از 120 و برای برند حقوقی از 240 هزار تومان به بالا خواهد بود و با توجه به طبقات موجود تعیین می گردد.
  4. هزینه آگهی ثبت علامت تجاری در روزنامه کثیرالانتشار جهت نهایی شدن برند هم از 196 هزار تومان شروع شده و ممکن است بنابر موارد خاصی افزایش یابد.

پس از ثبت برند مواردی همچون نام محصول، مواد تشکیل دهنده، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، شماره پروانه ساخت، وزن خالص، نام واحد تولیدی و آدرس آن به همراه جمله ساخت ایران بر روی بسته بندی محصول درج می گردد.

هم اکنون با مشاورین آگاه ثبت به صورت رایگان در ارتباط باشید

مزایای ثبت برند حبوبات و خشکبار

مزیت ثبت برند خشکبار و حبوبات

ثبت برند شاید در ابتدا با طی کردن پروسه های زمانبر و پرداخت هزینه همراه باشد، اما در بلند مدت دارای مزایای قابل توجهی است که منافع اقتصادی و سلامت مصرف کننده را تضمین می کند.

ثبت برند یکی از مهم ترین گام های موجود جهت پیشرفت جوامع است و باعث می شود مصرف کنندگان یک ماده غذایی را با اطمینان خاطر انتخاب کرده و خریداری کنند. قطعا نگاه انسان امروز بیشتر به سمت خرید مواد غذایی دارای برند معطوف می گردد تا محصولاتی که نام و نشان خاصی ندارند.

تضمین منافع تولید کننده یکی دیگر از مزایای ثبت برند مواد غذایی است. یک تولید کننده پس از ثبت برند خود به صورت قانونی می تواند مبادرت به توزیع اقلام تولید شده در سراسر کشور و حتی ارسال و صادر نمودن آن به سایر کشورها نماید.

حمایت های قانونی یکی دیگر از مزایای موجود برای واحدهای تولیدی دارای برند است. افزایش سلامت مواد تولید شده در سایه بازرسی های مداوم و افزایش توجه کارکنان به کیفیت مواد غذایی نیز می تواند دو نمونه دیگر از مزایای ثبت برند مواد غذایی و به تبع آن ثبت برند خشکبار و حبوبات باشد.

مراحل ثبت برند خشکبار و حبوبات

پس از تهیه مدارک فوق می توانید به صورت ذیل جهت ثبت برند خود اقدام کنید. این مراحل عبارتند از:

  • استعلام نام تجاری و برند مورد نظر از سایت مالکیت معنوی
  • ثبت اظهار نامه در سامانه ثبت و تایید نهایی
  • اخذ گواهی ده ساله بعد از 50 الی 90 روز
  • درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار جهت اطلاع عموم از ثبت برند حبوبات و خشکبار

برای درج آگهی در روزنامه کلیک کنید


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…