ثبت برند آرد

نحوه ثبت برند آرد

ثبت برندهای تجاری به این دلیل انجام می‌شود که افراد متفرقه از نام و برند شما سوءاستفاده نکنند. در واقع هدف از این کار این است که اصل یا تقلبی بودن یک محصول با استفاده از برند مشخص شود. این مسئله درباره برند تولید آرد نیز کاملا صدق می‌کند. در واقع ثبت برند آرد باعث می‌شود شما علاوه بر جلوگیری از سوءاستفاده از نام برند خود، سود بسیاری نیز در این راه کسب کنید و خود را به عنوان یک شرکت منحصر به فرد در زمینه تولید و توزیع آرد به مشتریان معرفی کنید.

نحوه ثبت برند آرد

بر اساس قانون تصویب شده در کشور، ثبت برند یک اقدام اختیاری محسوب می‌شود، اما الزاماتی هم در این زمینه از سوی دولت تعیین شده است، از جمله اینکه ثبت برند برای تولیدات مواد غذایی کاملا اجباری است. از سوی دیگر حق استفاده از یک برند فقط برای کسی محفوظ است که این برند را به نام خود ثبت کرده باشد. به طور کلی ثبت برند در موارد زیر از سوی مقامات کشور به طور کامل اجباری است و باید انجام شود:

  • برند مربوط به داروهای اختصاصی که استفاده طبی دارد و با یا بدون نسخه پزشک مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.
  • مواد غذایی که در ظرف‌های دربسته و دارای نام و نشان مشخص باشند. از جمله مواد غذایی که ثبت برند برای آن‌ها اجباری است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مواد غذایی کنسرو شده، آردهای مخصوص تولید انواع نان، انواع چای‌ها، انواع کاکائو، انواع شکلات، آب‌نبات، انواع پنیر، شیر و فرآورده‌های آن، انواع مربا، انواع ترشی، کره و روغن‌های مصرفی خانوار و موارد دیگر.
  • انواع آب‌های معدنی یا گازدار، انواع آب‌میوه‌ها و انواع نوشابه‌ها که در ظرف مشخصی قرار داده می‌شود و اسم مشخصی نیز دارند.
  • انواع لوازم آرایشی و بهداشتی که مربوط به استفاده مستقیم بر روی بدن انسان است، از قبیل انواع صابون، انواع مواد آرایشی به صورت خمیر، انواع محلول‌ها، انواع عطرها و ادکلن‌ها و غیره

مراحل ثبت برند آرد

ثبت برند آرد چه مراحلی دارد

برای ثبت برند آرد ابتدا باید یک اظهارنامه که در آن درخواست و شرایط فرد متقاضی ذکر شده باشد، از طرف وی نوشته شود و این اظهارنامه به امضای مدیران شرکت تولید آرد برسد. سپس این اظهارنامه باید به نهادهای زیربط مسئول در زمینه ثبت برند ارائه شود تا این نهادها نسبت به بررسی شرایط و صدور مجوز برای ثبت برند اقدام کنند. پس از این مرحله نوبت به تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای انجام این کار می‌رسد که باید در اسرع وقت تهیه و به نهاد مربوطه ارائه شود. پس از آن هزینه‌های مشخص شده پرداخت و بررسی شرایط فرد متقاضی برای ثبت برند، از سوی نهادهای زیربط آغاز خواهد شد.

شرایط ثبت برند آرد

برای اینکه بتوانید برند مورد نظر خود را برای شرکت تولید آرد ثبت کنید، باید شرایطی را در این زمینه رعایت کنید. از جمله این شرایط که بسیار مهم است، این است که نام برند مورد نظر شما برای مشتری گمراه کننده نباشد. از سوی دیگر این نام باید متفاوت و متمایز از نام‌های دیگر باشد و همچنین خلاقیت در انتخاب آن به کار رفته باشد.

از سوی دیگر اظهارنامه‌ای که شما تهیه می‌کنید نیز باید تحت شرایط خاصی نوشته شود و در عین حال به زبان فارسی باشد. تاریخ و امضای آن کاملا مشخص باشد و مسائل زیر نیز در آن رعایت شده باشد:

  • مشخصات دقیق صاحب برند بر اساس شناسنامه وی، محل اقامت وی، تابعیت او، و محل دقیق شرکت یا موسسه تولید و پخش آرد
  • مشخصات دقیق و محل اقامت وکیل، در مواردی که اظهارنامه توسط وکیل تنظیم و نوشته شده باشد
  • تعیین دقیق اینکه برند مربوط به تولید و پخش آرد است.
  • ارائه توضیحات کامل درباره نوع کالا و کیفیت آن که قرار است بر اساس برند مطرح شده تولید و در بازار پخش شود.

مدارک ثبت برند آرد

مدارک لازم جهت ثبت برند آرد

مدارک ثبت برند آرد که باید ضمیمه اظهارنامه شود، به شرح زیر است:

  • نسخه اصلی یا کپی مربوط به وکالت‌نامه، در صورتی که وکیل مسئول رسیدگی به امور باشد.
  • ارائه 10 نمونه از محصول تولیدی برند
  • ضروری است بر روی هر نمونه مهر شعبه ثبت شرکت‌ها و علایم تجاری درج شده باشد
  • ارائه کپی از برند در صورتی که برند مزبور در خارج از کشور ثبت شده باشد. به همراه ترجمه آن.
  • ارائه گواهی مقامات ذی‌صلاح در مواردی که برند برای یک ناحیه مشخص از کشور باشد یا محصول کشاورزان یک منطقه باشد.

قوانین ثبت برند آرد

قوانین ثبت برند آرد در ایران

اقوانین مختلفی برای ثبت برند آرد وجود دارد. نخست آن که برند باید جدید و غیر تکراری باشد و همچنین نام انتخاب شده باید متعارف و بر اساس عرف جامعه، قابل یادآوری و کوتاه باشد. همچنین نباید از نام‌های خارجی برای این منظور استفاده شود. در عین حال فرد متقاضی برند باید سابقه فعالیت در زمینه تولید و توزیع آرد را داشته باشد و در این زمینه دارای اعتبار کافی و مطلوبی باشد. عدم داشتن سو پیشینه نیز از جمله قوانین مربوط به ثبت برند آرد است. فرد متقاضی باید در زمینه تولید آرد با کیفیت و مرغوب در میان مشتریان معروف باشد.

افرادی که می‌توانند در زمینه این موارد درباره متقاضی گواهی دهند و اداره ثبت موظف است گواهی این افراد را قبول کند، شامل موارد زیر است:

  • اتحادیه صنفی آرد و نان
  • اتاق بازرگانی یا صنایع
  • شهرداری منطقه محل اقامت و یا دفتر کار فرد متقاضی
  • فرمانداری شهرستان محل اقامت و یا دفتر کار فرد متقاضی

هزینه‌های ثبت برند آرد

ثبت برند آرد چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت برند به طور کلی حدود سه میلیون تومان است که بسته به شرایط ممکن است تغییر کند، که البته این تغییر چندان چشمگیر نخواهد بود. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به تبلیغات و انتشار آگهی در روزنامه‌های رسمی و کثیر الانتشار، هزینه ثبت برند، هزینه مربوط به استعلام‌های مورد نیاز و موارد دیگر است. از سوی دیگر این مسئله را نیز مدنظر داشته باشید که هزینه‌های مربوط به تهیه مدارک و گواهی‌های مربوطه نیز به این هزینه‌ها اضافه می‌شود.

مدت زمان ثبت برند آرد

به طور کلی زمان مورد نیاز برای ثبت برند آرد بین 60 تا 70 روز است. در عین حال در صورتی که مدارک خود را در زمان سریع‌تری تهیه کنید و آن را به نهادهای مربوطه ارائه دهید، می‌توانید در زمان کوتاه‌تری به هدف خود مبنی بر ثبت برند دست یابید. در عین حال درست بودن تمامی مدارک ارائه شده نیز از شرط‌های اصلی کوتاه‌تر شدن زمان ثبت برند است. در عین حال شما می‌توانید از طریق سایت‌های مربوط به نهادهای زیربط برای ارائه و ثبت تقاضای خود استفاده کنید. به این ترتیب در وقت و هزینه رفت و آمد خود به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد. البته پیش از هر اقدامی مدارک مورد نیاز برای این کار را کامل کنید.

مشاوره رایگان برای ثبت برند آرد

عدم آگاهی از شرایط و قوانین ثبت برند آرد باعث خواهد شد شما نتوانید به موقع کارهای مورد نیاز در این زمینه را انجام دهید و ممکن است به دلیل آگاه نبودن از مدارک ضروری برای این کار، زمان شما از دست برود و مجبور شوید هزینه‌های بیشتری برای این منظور بپردازید. بنابراین اکیدا توصیه می‌شود در این مورد با افراد آگاه به طور کامل مشورت کنید تا از تمامی قوانین مربوط به ثبت برند آرد آگاهی کامل داشته باشید. به همین جهت می توانید از طریق مشاوره رایگان ثبت برند آگاه ثبت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شرایط ثبت برند آرد در ایران چیست؟

برای ثبت نام تجاری در زمینه آرد، تهیه مدارک، انتخاب اسم برند، پرداخت هزینه ها و پیگیری مراحل از اصلی ترین شرایط آن می باشند.

هزینه ثبت نام تجاری آرد چقدر است؟

این هزینه بر اساس اشخاص حقیقی و حقوقی، نحوه پیگیری مراحل توسط شما و لاتین یا فارسی بودن برند تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت با سامانه آگاه در تماس باشید.

برای ثبت کردن و دریافت مجوز برند آرد کافیست فرم را ارسال کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…