تمدید شرکت تضامنی

پیش از بررسی شرایط و آموزش تمدید شرکت تضامنی بهتر است اشاره ای به ساختار و نوع این گروه از شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران بپردازیم. شرکت‌های تضامنی از جمله شرکت‌های مجاز برای فعالیت در ایران هستند که در حوزه بازرگانی و تجارت فعالیت می‌کنند، این شرکت‌ها با همکاری دو یا چند نفر آغاز به کار می‌کنند و مسئولیت افراد شرکت در برابر شخص ثالث از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سازو کار شرکت تضامنی به این صورت است که در صورت ایجاد هرگونه قرض و بدیعی شرکا موظف هستند تا آن را پرداخت کنند حتی اگر میزان بدهی از میزان سهام آنان بیشتر باشد.

 

نحوه تمدید شرکت تضامنی

زمانی که یک شرکت تضامنی توسط اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد این موضوع مادام‌العمر نیست و تنها برای مدت محدود و مشخصی است. از همین رو تمدید شرکت تضامنی موضوعیست که باید به آن پرداخته شود تا اعتبار و مدت زمان فعالیت شرکت را مجدد تمدید کرد. به این ترتیب پس از پایان دوره اعتبار ثبت شرکت تضامنی مدیران شرکت باید اقدام به تمدید دوره فعالیت شرکت کنند.

علاوه بر تمدید شرکت تضامنی، دوره فعالیت برخی از اعضای شرکت نیز نیازمند تمدید است و بهتر است در موعد مقرر اقدام به تمدید هر کدام از موارد مورد نیاز کنید. به طور کلی مسئله تمدید در شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در انجام امور شرکت و فعالیت‌های اداری تاثیر زیادی دارد.

در اصل زمانی که شرکت تضامنی در زمان مقرر تمدید نشود اعتبار خود را از دست می‌دهد و قادر به انجام فعالیت‌های مختلف اداری و دولتی نخواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای تمدید شرکت تضامنی

مدرک لازم تمدید شرکت تضامنی

برای تمدید شرکت تضامنی باید مدارک مشخص شده از جانب اداره ثبت شرکت‌ها را تکمیل کنید. این مدارک شامل:

صورتجلسه‌ای با عنوان تمدید شرکت تضامنی به همراه امضای تمام اعضای هیئت مدیره، تنظیم اظهارنامه برای تمدید شرکت تضامنی، مدارک شناسایی شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای مهم شرکت، ارائه یک لیست کامل از میزان سرمایه شرکت تضامنی، میزان سهام و سهم هر یک از سهامداران

و اسناد مربوط به ثبت شرکت و روزنامه رسمی است.

شرایط انتخاب اسم شرکتهای تضامنی  پیش از تمدید

 

به هنگام نام گذاری شرکت‌های تضامنی حتما باید از عبارت تضامنی و نام یکی از شریکان در نام شرکت استفاده شود البته اداره ثبت شرکت‌ها این اجازه را به شرکت‌های تضامنی می دهد تا به هنگام انتخاب نام از عبارت و شرکا نیز استفاده شود.در شرکت‌های تضامنی اعتبار شرکا اهمیت بسیار زیادی دارد و به هنگام تاسیس شرکت باید به این موضوع و انتخاب شریک مناسب توجه کنید، چرا که به هنگام بروز هرگونه مشکل و اختلال مالی شرکا نسبت به شرکت تعهد دارند و اگر شریکی در این مرحله از اعتبار کافی برخوردار نباشد مشکلاتی در روند اداره شرکت پیش خواهد آمد.

 

اساس نامه تمدید شرکت تضامنی

قوانین تمدید شرکت تضامنی

نکته مهم دیگر به هنگام تاسیس شرکت تضامنی ایجاد یک اساسنامه است، در اساسنامه که توسط موسسین شرکت تنظیم می‌شود اطلاعات مهم درباره شرکت تضامنی ذکر شده است. اطلاعاتی همچون نام شرکت تضامنی، موضوع فعالیت شرکت تضامنی، مقدار سرمایه‌گذاری هر کدام از شرکای شرکت، نام و تعداد و مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره، تعیین وضعیت حق امضا در شرکت تضامنی، مشخص کردن شرایط سود و زبان شرکت در بین شرکا، مدت زمان فعالیت شرکت و مقدار تمام سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی تمامی مواردی هستند که باید در اساسنامه شرکت تضامنی ذکر شوند.

بسیاری از صرافی‌ها و همچنین تاجران و بازرگانان علاقمند هستید تا با شرکت‌های تضامنی فعالیت کنند، چرا که در همه حال شخص مقابل آن‌ها شرکای شرکت هستند و نه خود شرکت، در چنین شرایطی در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند آن را از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی پیگیری کنند.

 

تمدید و ثبت شرکت تضامنی

زمانی که دو یا چند نفر تصمیم به تاسیس یک شرکت تضامنی بگیرند در مرحله اول باید شرکت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند تا از لحاظ قانونی اجازه فعالیت داشته باشند، از طرفی ثبت شرکت نیز برای صاحبان آن فواید زیادی را به همراه دارد و از این رو این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراحل ثبت شرکت تضامنی به شرح زیر است:

۱- در مرحله اول باید سه نوع سند در طی جلسات شرکت تضامنی تنظیم شده و توسط اعضای هیئت مدیره به امضا برسند، این اسناد شامل اساسنامه، شرکتنامه و تقاضا نامه است. وجود این اسناد در کنار سایر مدارک الزامی است.

۲- به هنگام ثبت شرکت تضامنی باید تمام مدارک لازم را تکمیل کنید در غیر این صورت کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها تقاضای شما را برگشت خواهند زد و مجددا باید اقدام کنید که زمان و هزینه زیادی را از شما خواهد گرفت.

۳- در مرحله سوم مدارک تکمیل شده را باید در سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید و سپس نام انتخابی خود را در سامانه وارد کنید. انتخاب نام برای شرکت تضامنی یکی از مراحل بسیار مهم به حساب می‌آید، چرا که باید در این مرحله قوانین مشخصی را رعایت کنید. از جمله اینکه نام انتخابی شما برای شرکت نباید تکراری باشد و همچنین از معنا و مفهوم مناسب برخوردار باشد و به هر میزان که نام انتخابی با محصولات و خدمات شرکت تضامنی هم‌خوانی داشته باشد به همان میزان در نحوه و میزان فروش تاثیر مثبت خواهد داشت.

۴- پس از اینکه تمام این مراحل به درستی طی شود مدارک توسط کارشناسان بررسی می‌شود و در صورت نبود هیچ‌گونه مشکلی دستور ثبت شرکت صادر می‌شود.

۵- پس از نهایی شدن تمام مراحل باید هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت و چاپ آگهی در روزنامه رسمی را پرداخت کنید.

۶- چاپ آگهی در روزنامه رسمی نیز یکی از مراحل مهم ثبت شرکت تضامنی است، در این روزنامه اطلاعات مربوط به شرکت طی یک آگهی چاپ و منتشر می‌شود که میزان هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

پس از اینکه تمام مراحل با موافقت پشت سر گذاشته شد مسئولان شرکت تضامنی باید اقدام به انجام موارد مربوط به پرداخت مالیات کنند و لازمه این کار تنظیم پرونده دارایی است. از جمله موارد مهم دیگر پس از ثبت شرکت دریافت کد اقتصادی و تهیه دفاتر پلمپ برای شرکت تضامنی است.

 

تفاوت تمدید شرکت‌های تضامنی با سایر شرکت‌ها

شرکت‌های تضامنی با سایر شرکت‌ها تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

زمانی شرکا طلبکار شخصی داشته باشند این امکان وجود ندارد که بدهی آنان از طریق اموال شرکت پرداخت شود و طرف حساب طلبکاران تنها خود شخص است و باید این بدهی از طریق اموال شخصی فرد پرداخت شود.

در صورت ورشکستگی هر کدام از شرکا شرکت تضامنی دچار ورشکستگی و از دست دادن سرمایه نمی‌شود و شرکای دیگر می‌توانند با در نظر گرفتن تمام شرایط و جوانب اقدام به خارج کردن فرد ورشکسته از شرکت تضامنی کنند.

شرکت‌های تضامنی جزو شرکت‌های سهامی هستند و در تمام شرکت‌های سهامی میزان سهام از جانب قانونگذار تعیین می‌شود اما در شرکت‌های تضامنی چنین حالتی برای تعیین حداقل سرمایه وجود ندارد.

به طور کلی مهم‌ترین تفاوت شرکت‌های تضامنی با سایر شرکت‌ها این است که قصور و بدهی هر کدام از شرکا نمی‌تواند تاثیر مخربی بر روی شرکت بگذارد و یا سبب انحلال شرکت تضامنی شود مگر در شرایط خاص، که همین موضوع هم سبب علاقمندی افراد به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تضامنی شده است.

 

 

انحلال و تمدید شرکت تضامنی

انحلال کردن شرکت تضامنی

در برخی از موارد نیز امکان تمدید شرکت تضامنی وجود ندارد و این امر سبب انحلال شرکت تضامنی می‌شود. به عنوان مثال زمانی که فعالیت‌های شرکت به طور کامل انجام شده باشد و یا شرکت توانایی انجام فعالیت‌های مشخص شده را نداشته باشد منحل می‌شود.

زمانی که یکی از شرکا به دلایل مختلفی تقاضای انحلال شرکت را داشته باشد و با مراجعه به دادگاه بتواند رای را به نفع تقاضای خود صادر کند شرکت تضامنی منحل می‌شود. و یا حتی زمانی که تمام شرکا تصمیم به انحلال شرکت تضامنی بگیرند این امر اتفاق می‌افتد.

 

جمع بندی

تمدید شرکت تضامنی برای از سر گیری مجدد فعالیت های اقتصادی و تجاری موضوع بسیار مهمی است که می توانید از طریق سامانه آگاه ثبت اقدام به آن نمایید. برای تمدید فعالیت شرکت تضامنی خود می توانید همه روزه از طریق شماره تلفن های ثبت شده یا فرم های تماس و واتساپ، با مشاورین و کارشناسان حقوقی آگاه ثبت تماس گرفته تا مراحل تمدید شرکت خود را پیش ببرید.

سوالات متداول

تمدید شرکت تضامنی چیست؟

منظور از تمدید شرکت تضامنی، تمدید مدت زمان اعتبار شرکت و همچنین اعضای مشغول به کار در آن می باشد که می توانید از طریق سامانه آگاه ثبت، اقدام به انجام آن دهید.

هزینه تمدید شرکت تضامنی چقدر است؟

برای تمدید شرکت تضامنی نیاز به پرداخت هزینه زیادی نداشته و برای اطلاع دقیق از قیمت و تعرفه تمدید شرکتهای تضامنی با ما تماس بگیرید.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…