تفاوت برند شخصی با برند حقوقی

تفاوت برند شخصی و حقوقی چیست؟

تفاوت برند شخصی با برند حقوقی، که با واژه هایی مثل: نام تجاری شخصی و نام تجاری حقوقی شناخته می شوند، موضوع بحث ما در این مقاله از سامانه آگاه ثبت می باشد.اما قبل از آن بهتر است یک سری تعریف های کلی در رابطه با ثبت برند و مزایای این کار داشته باشیم و سپس به تفاوت ثبت این دو نوع برند بپردازیم. ثبت برند به فرد این امکان را می دهد تا بتواند با تبلیغاتی که انجام می دهد کسب و کار خود را به دیگران معرفی کند و این گونه به کسب و کار خود رونق  بدهد.

همچنین می تواند درآمد خود را چندین برابر کند و از حق و حقوق و مالکیت معنوی محصولات خود دفاع کند. در کنار ثبت نام تجاری، زمانی که فرد اقدام به تاسیس و ثبت شرکت خود کند، می تواند از وام و تسهیلات بانکی استفاده کند و یا این که در جاهای دیگر نیز نمایندگی داشته باشد‌.  شرکت در مزایده و مناقصه از دیگر مزایای ثبت شرکت به حساب می آید. خب در ادامه ی مقاله به معرفی برند حقوقی ، برند حقیقی می پردازیم و در آخر نیز اضافه می کنیم که ثبت هر کدام از این برند ها به چه مدارکی نیاز دارد‌.

برند شخصی

تفاوت ثبت کردن برند شخصی و حقوقی

زمانی که فرد قصد دارد تخصص خود را به دیگران نشان بدهد و از طریق آن کسب درآمد کند لازم است برند خود را به ثبت برساند. این برند در واقع دارایی شخصی فرد به حساب می آید.  معمولا خدماتی که این افراد برای عرضه دارند در راستای علم و دانش است. برای این که فرد برند خود را به ثبت برساند لازم است ابتدا توانایی خود را کشف کند و مشخص کند که چه نوع خدماتی برای مصرف کننده دارد و سپس از طریق فضای مجازی و تبلیغ در آن،  مصاحبه و دیگر افراد کسب و کار خود را به دیگران معرفی کند. این تبلیغات موجب معروف شدن در حرفه ، شناخته تر شدن، وصل شدن به حرفه ای های کار و افزایش درآمد می شود.

برند حقوقی

بیش تر مواقع شاهد ثبت برند حقوقی هستیم. چنان چه یک شرکت به ثبت نرسیده باشد و محصولی را به بازار عرضه کند کم تر کسی به آن محصول اعتماد می کند. گمان کنید که فردی یک محصول  لوازم آرایشی به بازار عرضه می کند و یک مشتری از محصول راضی است و قصد دارد بار دیگر از آن محصول استفاده کند چه باید کند؟؟ اگر مایل هستید بار دیگر محصولات خود را بفروشید  باید برند حقوقی خود را به ثبت برسانید. باید خدمتتان عرض کنیم که تفاوت زیادی در به ثبت رساندن برند شخصی و حقوقی  وجود ندارد اما مدارکی که اشخاص حقیقی و حقوقی باید تحویل اداره ثبت بدهند با یک دیگر متفاوت هستند در بخش بعد با ما همراه باشید تا به این تفاوت ها بپردازیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی

ثبت برند شخصی و حقوقی چه مدارکی لازم دارند؟

مدارکی که برای اشخاص حقیقی نیاز است کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی فرد، گواهی و مجوز های لازم بسته به بین المللی بودن یا همان لاتین بودن یا داخلی بودن برند، نیاز است.  دقت کنید چنان چه برند لاتین باشد باید کارت بازرگانی را نیز به این مدارک اضافه کنید. گواهی امضا نیز یکی از مدارکی است که برای هر دو ثبت برند لازم است و تا زمانی که آن را دریافت نکنید نمی توانید سایر مراحل را طی کنید. در این مسیر باید توجه داشته باشید که از قوانین و شرایط ثبت برند تجاری پیروی کرده و حتما قبل از اقدام به ثبت برند حقیقی، از صفحه استعلام برند ، درخواست خود را ثبت کنید تا نام تجاری مورد نظر شما از پیش ثبت نشده باشد.

مدارک ثبت برند حقوقی

مدارک ثبت برند حقیقی شامل : شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی اما برای برند حقوقی این گونه نیست و کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت باید تحویل داده شود.  آگهی ثبت و تاسیس شرکت،  ذکر حوزه فعالیت و دریافت مجوز های لازم مثل: گواهی کسب، پروانه بهره برداری و … نیز لازم هستند.  بهتر است اضافه کنیم که باید مدارک وکیلی  که پیگیر کار است تحویل داده شود  و آدرس دقیق شرکت را نیز ضروری است. در ثبت برند حقوقی نیز کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند ضروری است.

مراحل ثبت برند حقیقی و حقوقی چگونه است

اولین مرحله برای ثبت برند برای هر دو شخص حقیقی و حقوقی این است مدارک فوق را تحویل بدهند و ثبت نام اولیه را انجام دهند ‌. پس از انجام این کار باید اظهار نامه را به ثبت برساند و در این مرحله نیز ریز کالا و طبقات مشخص می شوند. بهترین کار این است یک فرد کار بلد این کار را انجام بدهد و برای همراهی یک وکیل با تجربه می توانید از طریق تماس با مشاورین ما در آگاه ثبت، اطلاعات لازم را بدست بیاورید. زیرا این کار ریز کاری های زیادی دارد که بهتر است یک فرد با تجربه آن را انجام بدهد. چنان چه این مراحل به درستی انجام شود کارشناس تایید را انجام بدهد در مدت سی روز کاری آگهی را بر روی سایت به نمایش می گذارد و وی می تواند آن را بر روی سایت مشاهده کند. البته باید برای انجام این مراحل هزینه های جداگانه پرداخت کند که مشاور های ما در رابطه با هر کدام  توضیح  می دهند.

تفاوت نام برند شخصی و حقوقی

باید بدانید که انتخاب نام یکی از مهم ترین و اساسی ترین کار هایی است که باید انجام شود. اگر بخواهیم به طور تخصصی به این مسئله نگاه کنیم باید بگوئیم که نام برند برای اشخاص حقیقی بیش تر نام خود فرد می باشد در غیر این تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند و شما تنها باید به این موارد توجه کنید.

  • نام انتخابی شما قبلا به ثبت نرسیده باشد .
  • از حروف و اعداد بع تنهایی استفاده نکنید.
  • نام انتخابی مخالف با شرع اسلامی نباشد.
  • نام ساده و جذابی باشد.

از آن جایی که افراد با سواد های مختلف و زبان های مختلف قرار است نام این برند را تلفظ کنند باید این نام با دقت انتخاب شود که در ذهن همه بماند و همه به درستی آن را تلفظ کنند.

تفاوت هزینه ثبت برند ثبت برند حقیقی و حقوقی

تفاوت هزینه های ثبت برند شخصی و حقوقی

هزینه ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی با یک دیگر متفاوت هستند و چنان چه قصد دارید بیش تر در رابطه با هزینه ی این کار بدانید با کارشناس های ما تماس بگیرید. ‌شما می توانید از راه های تماس تلفنی ، حضور در دفتر و یا چت با کارشناس های ما صحبت کنید تا آن ها به صورت کامل شما را راهنمایی کنند و به سوالات شما پاسخ دهند. با این حال تعرفه و قیمت ثبت نام تجاری در ایران و خارج از کشور تفاوت های چندانی با یکدیگر دارد.

جمع بندی

برند حقیقی و حقوقی دو اقدام متفاوت برای افرادی می باشد که قصد دارند تا نام تجاری خود را بصورت رسمی و قانونی در سامانه مالکیت معنوی به ثبت برسانند. برای سریع تر پیش رفتن در این مسیر می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان آگاه ثبت، اطلاعات لازم را بدست بیاورید و با تعرفه های اقتصادی و به صرفه، برند حقیقی یا حقوقی خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

تفاوت برند حقیقی و حقوقی چیست؟

نام تجاری حقیقی به برندی گفته می شود که اشخاص می توانند برای خود ثبت کنند و برند حقوقی به منزله استفاده در شرکتها یا موسسات تجاری استفاده می شود.

تفاوت هزینه ثبت برند حقیقی با حقوقی چقدر است؟

هزینه ثبت برند حقوقی و حقیقی بستگی به داخلی یا بین المللی بودن برند و روش های انجام و پیگیری مراحل دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق در شهر و کشور مورد نظر با ما تماس بگیرید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…