Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » رتبه بندی شرکت » تعریف گرید بندی شرکت ها چیست؟

تعریف گرید بندی شرکت ها چیست؟

یک فرد با ستاره به دست جلوی مانیتور در حال تعریف رتبه بندی شرکت ها

 

اگر شما برای اولین بار با یک شرکت قصد انجام معامله داشته باشید، چطور میتونید به اون شرکت اعتماد کنید؟ تعریف رتبه بندی شرکت ها در این قسمت عنوان می‌شود؛ تا اعتبار شرکت ها را مشخص نماید. رتبه بندی شرکت ها چیست؟ این نیز یکی از سوالاتی است که در این مقاله برای شما پاسخ خواهیم داد. اهمیت رتبه بندی شرکت ها اینگونه است که شرکت شما برای جذب مشتری جدید، نیاز به رتبه های بالاتر دارد.

شاید بپرسید چطور؟ پاسخ این است که مشتریان جدید، شناخت چندانی از شرکت و یا موسسه شما ندارند؛ رتبه بندی شرکت ها درحقیقت میزان اعتبار شرکت ها می‌باشد که توسط تیم فنی ثبت شرکت آگاه ثبت به صورت آنلاین برای شما انجام می‌گیرد.

برای جلب اعتماد مشتری، نیازمند رتبه بندی هستیم؛ هرچه رتبه شرکتی بالاتر باشد، آن شرکت اعتبار بیشتری دارد و بالعکس، شرکت های با رتبه پایینتر، اعتبار کمتری دارند.

اگر شما فرد به روز و دقیقی باشید، حتما به این فکر می کنید که چگونه مشتری به دست بیارم؛ ولی در اینجا به این نکته بر میخوریم که امروزه مشتری‌ها به راحتی به شرکت ما اعتماد نمیکنند! حال بحث تعریف رتبه بندی شرکت ها و مراحل اخذ آن به میان می آید که در این سیستم، شما با داشتن رتبه بالاتر، می توانید اعتماد بیشتری را به خود جلب کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

 

تعریف رتبه بندی شرکت ها چیست؟

یکی از مهمترین اموری که هر شرکتی پس از ثبت شرکت آنلاین باید نسبت به دریافت آن اقدام کند، دریافت رتبه بندی شرکت ها می‌باشد. رتبه بندی برای هر شرکتی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد، که به عنوان مثال میتوان برای شما اینگونه تعریف کرد که شما با کسب گرید و رتبه مناسب شرکت خود، می توانید از نقاط ضعف و قوت خود با خبر شوید و تمام تلاش خود را جهت رشد و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و نواقص خود به کار بگیرید.

همچنین شما با مطلع بودن از تعریف رتبه شرکت ها و اقدام جهت دریافت آن، می توانید استراتژی‌ها و اهداف بلند مدتی را برنامه ریزی کنید و در کمترین زمان ممکن بتوانید به دستاوردهای مورد نظر خود برسید و در مسیر پیشرفت، قدم بردارید.

تعریف گرید بندی شرکت ها به اینصورت است که با دریافت رتبه بندی شرکتتان می توانید جایگاه شرکت خود را در زمینه فعالیت مربوطه، بهتر بشناسید و آگاهی و دانش بسیار بیشتری، با رقبای خود به رقابت سالم بپردازید و به راحتی آنان را کنار بزنید. ادامه تعریف رتبه شرکت را در قسمت های بعدی بیان می‌کنیم. حال اجازه دهید به سوال چرا دریافت رتبه بندی شرکت ها اهمیت دارد، پاسخ دهیم.

 

چرا دریافت رتبه بندی شرکت اهمیت دارد؟

تعریف گرید بندی شرکت ها اینگونه است که برای این سوال، 3 مورد را بیان می‌کند. در ادامه این 3 مورد را مطالعه نمایید.

1) رتبه بندی شرکت ها در رشته های یکسان یک ظاهر کلی از وضعیت آن شرکت را نشان داده که از این رو، مقایسه میان نقاط ضعف و قوت راحتتر خواهد بود.

2) برای شرکت در مناقصه ها، شرکت ها حتما باید گواهینامه صلاحیت از سازمان مدیریت و برنامه داشته باشند که در صورت نداشتن، امکان پذیر نیست.

3) کارفرما بنا به همین سند رتبه شرکت، آگاهی و اطمینان کافی از میزان توان خروجی فنی و توان مالی آن داشته و از میان شرکت های مختلف، انتخاب بهتری می تواند داشته باشد.

 

جواب این سوال که برای شما در 3 مورد بیان شده، خروجی تعریف رتبه بندی شرکت بود، که قسمتی از آن را برای شما بیان کردیم.

 

 

تعریف قسمت های رتبه بندی شرکت

 

تعریف گرید بندی شرکت ها

 

تعریف رتبه بندی نوعی معیار سنجش است که به یک شرکت اعتبار می‌دهد. رتبه بندی شرکت ها را می توان معیار، قابلیت، صلاحیت و شایستگی دانست که براساس استانداردها و آئین نامه هایی از قبل تعریف شده، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعریف و به یک شرکت اختصاص داده می شود که عامل اصلی ایجاد اعتماد است.

به طور حتم هر طرف قراردادی مایل است با شرکتی مذاکره و قرارداد داشته باشد، که براساس صلاحیت های تخصصی، ملاک های ارزش گذاری، تجربه های علمی و فنی تأیید شده باشد که همین تأیید صلاحیت، گرید یا رتبه بندی شرکت می باشد زیرا که یک مشتری غریبه، شناختی از شرکت شما ندارد و ملاک سنجش او، همین رتبه بندی است.

رتبه بندی ها می توانند بر اساس تجارب کاری، سوابق بیمه ای برای صحت انجام قراردادهای مربوطه، برحسب تعداد نفرات و کارایی آنها، توان مالی و اقتصادی، توان فنی، مهندسی و علمی و اظهارنامه آخرین سال کاری شرکت نیز ارزیابی گردد.

براساس مصوبات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت فنی و عمرانی استانداری ها، تعریف رتبه بندی شرکت ها در ۵ دسته کلی به شرح زیر تقسیم می شوند.

 

دسته های اصلی رتبه بندی شرکت ها

  1. رتبه بندی شرکت های مشاور
  2. رتبه بندی شرکتهای پیمانکار
  3. رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت های انبوه ساز
  5. رتبه بندی شرکت های طرح و ساخت (EPC)

 

شرایط و ضوابط دریافت گرید بندی برای شرکت ها

  1. عدم سوء پیشینه شرکت که منجر به محدودیت جهت انجام پروژه ها باشد.
  2. عدم اشتغال مدیران شرکت در مشاغل دولتی

 

برای دریافت رتبه بندی یا گرید بالا و مناسب برای شرکت یا مجموعه ی خود، مراحلی را باید طی کنید که از مراحل مربوط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ثبت نام اولیه در سامانه ساجات و دریافت شناسه و کد رهگیری
  2. بارگذاری مدارک مورد نیاز در سیستم ساجات
  3. تحویل مدارک مورد نیاز به سازمان ساجات
  4. پرداخت فیش و هزینه مربوط به صندوق این سازمان
  5. پیگیری های لازم جهت اخذ رتبه بندی شرکت ها

 

مهم ترین مرحله در تعریف دریافت رتبه بندی شرکت ها تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز می باشد زیرا که در صورت وجود نواقص در این مرحله با مشکلات بسیاری زیادی مواجه خواهید شد و هزینه های صرف شده نیز چند برابر خواعهد شد، پس پیشنهاد ما برای شما، مراجعه به رتبه بندی شرکت ها مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. تا مشاوران حقوقی آگاه ثبت مراحل دریافت گرید بندی شرکت را برای شما آسان نمایند.

 

هزینه رتبه بندی شرکت ها چقدر است؟

هزینه های مربوط به دریافت رتبه بندی شرکت ها به دو دسته تقسیم می شود که تعریف یکسری از این هزینه ها، هزینه های عملیاتی می باشد که عبارتند از اجرای قوانین و استاندارد های مطابق آیین نامه اخذ رتبه بندی شرکت ها، که معمولا میزان این هزینه ها بسیار بیشتر و زیاد می باشد.

هزینه های دیگر مربوطه به فیش های واریزی به سامانه ساجات می باشد که معمولا مقدار و میزان این هزینه ها کم می باشد. هم چنین برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور و تهیه کپی برابر اصل مدارک نیز بایستی هزینه هایی را متحمل شوید.

 

تعریف گرید بندی شرکت ها پایان یافت. جهت اطلاع دقیقتر تعریف رتبه بندی شرکت ها با تلفن های ثابت موسسه ثبت شرکتی آگاه ثبت تماس حاصل فرمایید. این موسسه با مجموعه‌ی افراد مجرب و فوق حرفه‌ای در زمینه های ثبتی، شمارا با مشاوره های رایگان تلفنی در مسیر موفقیت قرار می دهد؛ پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *