Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات انحلال شرکت » انحلال شرکت سهامی خاص

انحلال شرکت سهامی خاص

بسیاری از شرکت ها در زمان ثبت شرکت ، با شور و شوق فراوانی شروع به کار می کنند و در ادامه مسیر ممکن است به دلیل عوامل پیش بینی شده یا نشده و مواردی مثل پایان کار و پروژه، قصد انحلال شرکت سهامی خاص خود را داشته باشند. پیش از خواندن این موضوع باید خاطر نشان کنم که به مقاله مناسبی مراجعه کرده اید و تمامی مواردی که به آن نیاز دارید را در این مقاله مطالعه خواهید کرد. انحلال شرکت سهامی خاص طبق قوانین تجارت درج شده، در شرایط مختلی می تواند صورت بگیرد و پیش از اقدام بهتر است تا با مدارک مورد نیاز، قوانین و مقررات، هزینه انحلال شرکت و تمامی نکاتی که ممکن است با آن ها سر و کار بزنید، آگاه شوید. پیش از آن به بررسی شرکت سهامی خاص می پردازیم تا درک بهتری از موضوع مورد بحث داشته باشید.

انحلال شرکت سهامی خاص چیست ؟

شرکت هایی که در سازمان ثبت شرکت ها به صورت قانونی ثبت شده اند و سرمایه آن ها بصورت واحد هایی به نام سهم، بین سهامداران تقسیم می شود و مجاز به شرکت کردن در بازار بورس نمی باشند را شرکت سهامی خاص می نامند. هر فرد بر اساس تعداد سهم خود، میزان سرمایه مشخصی را در شرکت سهیم است و حوزه کاری این شرکت های می تواند بسیار متنوع باشد. انحلال این نوع شرکت ها بستگی به شرایط خاص دارد و در زمان هایی امکان آن وجود دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

منظور از انحلال شرکت با سهامی خاص در ایران

یک شرکت تجاری به دلایل مختلفی می تواند روال انحلال را پیگیری کند که از مهم ترین آن ها می توان به مواردی مثل ورشکستگی، دریافت حکم از دادگاه کشور، مشخص کردن اهداف تجاری در مدت زمان خاص و نرسیدن به آنها و مواردی که در اساس نامه شرکت ذکر می شود که نمی توان آن ها را به یک لیست مشخص در آورد. بصورت دقیق تر اگر بخواهیم اشاره کنیم، اگر افرادی اقدام به ثبت شرکت با هدف رسیدن به یک درآمد یا به سر انجام رساندن یک پروژه، کرده باشند، زمانی که به هدف خود برسند می توانند شرکت را منحل کنند. از طرف دیگر وقتی شما یک شرکت تجاری سهامی خاص را ثبت می کنید، یک تاریخ مجاز به فعالیت وجود دارد که پس از آن شرکت نمی تواند بصورت قانونی فعالیت کرده و باید آن را منحل کرد. بدهی و عوامل اقتصادی که منجر به ورشکستگی می شود نیز از مهم ترین دلایلیست که موجب پایان دادن به فعالیت یک شرکت تجاری می شود.

آموزش انحلال شرکت سهامی خاص

برای پیگیری این امر می توان بصورت شخصی یا با کمک موسسه حقوقی آگاه ثبت اقدامات لازم را انجام داد. اگر شما موضوع انحلال شرکت خود را به ما واگذار کنید، به دلیل استفاده از وکلای با تجربه و کارشناسان حرفه ای، می توانید در سریع ترین زمان و با بهترین نتیجه ی ممکن، شرکت سهامی خود را منحل کرده و پیگیری سایر امور خود باشید. اما اگر قصد دارید به صورت شخصی آن را انجام دهید باید بدانید.

در گام اول باید یک مجمع عمومی در شرکت سهامی خاص شما تشکیل شود که کلیه سهامداران یا وکلای آنها در جلسه حضور داشته باشند. در گام بعدی باید یک صورت جلسه تحت عنوان انحلال شرکت سهامی خاص تنظیم و تشکیل شده و به امضای کلیه افراد و سهامداران به خصوص هیئت مدیره برسد. سپس شما با پست این صورت جلسه به همراه مدارک مورد نیاز به سازمان ثبت شرکت ها باید مراحل چاپ آگهی انحلال شرکت انجام شود. کلیه امور مالیاتی، حقوقی باقی مانده توسط مدیر تصفیه شرکت باید پیگیری شود و مسئولیت های این فرد تا زمان اتمام این پروسه ها پا برجا باقی خواهد ماند.

مدارک مورد نیاز برای انحلال شرکت سهامی خاص در ایران

  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر تصفیه
  • تهیه یک صورت جلسه به منظور ” انحلال شرکت سهامی خاص “
  • چاپ آگهی در روزنامه رسمی
  • ارائه آگهی شرکت در مجمع

مدت زمان انحلال شرکت سهامی خاص

از نظر مدت زمان انجام برای منحل کردن یک شرکت، زمان دقیقی وجود ندارد، اما این مورد قطعی می باشد که پس از تنظیم کردن صورت جلسه و اظهار نامه، بازه ی 5 روزه برای مراجعه و تحویل مدارک به اداره ثبت شرکتها زمان دارید.

هزینه انحلال شرکت سهامی خاص

برای منحل کردن این شرکت ها طبیعتا هزینه های خاص خود را باید پرداخت نمایید، اما به دلیل اینکه این هزینه ها یک جا مورد پرداخت نمی باشد، برای دریافت و برآورد هزینه های لازم بهتر است تا از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

جمع بندی

انحلال شرکت های سهامی خاص در کشور ایران همیشه مورد پرسش توسط کاربران آگاه ثبت قرار گرفته و قصد داشتیم در این مقاله بصورت جامع و کامل، به مهم ترین موارد آن بپردازیم. در نظر داشته باشید که کلیه مدارک مورد نیاز و قوانین لازم را به یاد داشته باشید تا بتوانید در سریع ترین زمان روال قانونی و حقوقی انحلال شرکت سهامی خاص خود را پیگیری نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران ما در تماس باشید و بصورت رایگان راهنمایی شوید.

هزینه انحلال شرکت سهامی خاص در تهران چقدر است؟

برای محاسبه نرخ و قیمت های موجود از طریق راه های ارتباطی بصورت رایگان با ما در تماس باشید.

آیا بدهی مالیاتی می تواند باعث منحل کردن یک شرکت شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که باعث انحلال یک شرکت سهامی می شود، موضوع مالیات و عدم پرداخت آن می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

۲ thoughts on “انحلال شرکت سهامی خاص”

  1. حسین ظریف ربیعی

    سلام ملاک دارایی و سرمایه شرکت سهامی خاص که در زمان انحلال در سال ۱۳۷۹ مبلغ ۱۵۰ م تومان بوده و کلیه اگهی بستانگاران و بدهکاران را در روزنامه اگهی کرده و در زمان انحلال بدرخواست مجمع بخاطر بدهی زیاد مازاد بر بر ۱۰ برابر سرمایه بوده بعد از ۲۰ سال تکلیف چیه ایا غراما که پولشون را نیامدن بگیرن یا بانگ که سند رهنی داره مازاد بر سرمایه ثبتی شرکت ۱۵۰ م ت سال ۱۳۷۹ حقی دارن ملاک تقویم اموال شرکت منحله زمان تاریخ انحلال است که لیست انحلال را ب دارایی در زمان قانونی دادن هست توضیحا اینکه شرکت منحله اظهار نامه انحلال را داده و ۱۰ درصد مالیات هم پرداخت شده ضمنا تکلیف طلبکاران که طلب شخصی و چک دارن و بانگ همکی هقشون ب سرمایه ثبتی شرکت میرسه یا چون نیامدن الان با توجه ب گران شدن املاک بیان بگن ما طلب مون بر اساس روز حساب میشه و طلبمون را بر اساس قیمت روز از املاک شرکت بدین اصولا تقویم دارایی شرکت ناریخ زمان انحلال است یا الان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *