استعلام کد اقتصادی

 

استعلام کد اقتصادی چیست؟

سایت استعلام آنلاین کد اقتصادی

جستجوی کد اقتصادی اخیراً به قوانین و مقررات کشور اضافه شده است. به تازگی قوانین جدیدی برای سازماندهی مالیاتی وضع شده که مطابق با آن‌ها، داشتن کد اقتصادی برای افراد حقیقی و حقوقی ضروری خواهد بود. افراد دارنده این کد، باید همکاری و معامله‌های خود را با اشخاصی انجام دهند که کد اقتصادی دارند؛ چرا که برای صدور فاکتورهای رسمی، به داشتن این کد نیاز است.

به همین دلیل است که استعلام کد اقتصادی باید عملیاتی آسان باشد. پیش از وضع قوانین جدید، هر مودی مالیاتی به کدی 12 رقمی نیاز داشت؛ خوشبختانه حالا افراد حقیقی می‌توانند با استفاده از شماره ملی و اشخاص حقوقی با استفاده از شناسه ملی، کد اقتصادی دریافت کنند.

راهنمای استعلام کد اقتصادی

زریقه استعلام گرفتن از کد اقتصادی

برای استعلام کد اقتصادی هر شخص حقیقی یا حقوقی، به شماره ملی آن شخص نیاز دارید. در صورت نداشتن شماره ملی، نخواهید توانست کد اقتصادی را جستجو کنید. برای استعلام کد اقتصادی اشخاص حقوقی، می‌توانید شناسه ملی آن‌ها را به کار ببرید.

برای این کار باید در سایت شناسه ملی شرکت‌ها، اسم شرکت مورد نظر را وارد کرده و اطلاعات شماره ثبت و شناسه ملی آن را دریافت کنید. حال برای استعلام شناسه ملی لازم است تا کد اقتصادی را در سایت اداره مالیات وارد کرده تا نتیجه جستجو را ببینید. در صورتی که شخص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی اقدام کرده یا کد صحیح باشد، نتیجه جستجو کد را تایید خواهد کرد. برای جستجوی کد اقتصادی اشخاص حقیقی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید.

استعلام کد اقتصادی شرکت

استعلام گرفتن از کد اقتصادی شرکتها

شرکت‌ها نیز در دسته افراد حقوقی قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند با گذراندن مراحلی اداری، در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، ثبت شوند. هر کدام از این کمپانی ها پس از ثبت شرکت، از شناسه ملی منحصر به فردی بهره‌مند بوده و می‌توان آن را کد ملی شرکت در نظر گرفت. در طی توافق سازمان مالیات با اداره ثبت شرکت‌ها، تمام شرکت‌ها و موسسه‌ها می‌توانند شناسه ملی خود را به عنوان کد اقتصادی فعال‌سازی کنند.

اهمیت فعال‌سازی کد اقتصادی به‌قدری است که در صورت تاخیر شرکت برای این کار تا سقف دو ماه، سازمان مالیاتی قادر است تا پس از مدتی آن شرکت را در سامانه شناسه ملی غیرفعالی مالیاتی اعلام کند. برای جستجوی کد اقتصادی، وارد سایت شناسه ملی شده و سپس می‌توانید نام، شماره ثبت یا شناسه ملی آن شرکت را مشاهده کنید. از همین بخش می‌توانید شناسه ملی شرکت را نیز دریافت کنید. در صورتی که شرکت وضعیت غیرفعال مالیاتی داشته باشد، اطلاعات مربوط به آن را در این بخش مشاهده خواهید کرد. حال زمان آن رسیده که وارد سایت استعلام کد اقتصادی شده و در قسمت درخواست شده، شناسه ملی یا همان کد اقتصادی را وارد کنید. اداره مالیات خیلی زود نتیجه را به شما نشان خواهد داد.

استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی

کد اقتصادی با شناسه ملی تفاوت داشته و این تفاوت در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی است. اشخاص حقیقی از کد ملی‌شان برای معامله‌ها استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که اشخاص حقوقی برای انجام معامله‌های خود به کد 12 رقمی اقتصادی نیاز دارند. برای جستجوی کد اقتصادی باید وارد سایت شده و در قسمت استعلام شخصیت حقوقی، اطلاعات سازمان مورد نظر را وارد خود را وارد کنید.

معرفی سامانه کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی، افراد به سامانه کد اقتصادی مراجعه می‌کنند. وجود این سایت سبب شده تا فرایند گرفتن این کد، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. همچنین شما می توانید از طریق سامانه آگاه ثبت، اقدام به استعلام و جستجوی کد اقتصادی شرکتهای تجاری در ایران کنید. برای این کار کافیست از طریق فرم درج شده در این صفحه یا تماس با کارشناسان ما، درخواست خود را ثبت نمایید.

استعلام کد اقتصادی آنلاین

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا کارشناسان و متخصصان حقوقی استعلام کد اقتصادی را بر عهده بگیرند. این افراد می‌توانند از موسسه‌هایی نظیر آگاه ثبت برای این کار کمک بگیرند. با کمک سامانه آگاه ثبت، تمامی مراحل جستجوی کد اقتصادی با سرعت و دقت کامل انجام خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از سامانه آگاه ثبت، با اهمیت استعلام کد اقتصادی و نحوه دریافت آن آشنا شدیم. در صورتی که برای فعال‌سازی یا استعلام این کد به مشکل برخوردید، می‌توانید از کارشناسان ما در این رابطه مشورت بگیرید. مشاوره سامانه ما بصورت کاملا رایگان و تخصصی به کاربران گرامی ارائه می شود.

آیا استعلام کد اقتصادی همان شناسه ملی است؟

از طریق سامانه آگاه ثبت به صورت آنلاین استعلام بگیرید

استعلام اعتبار کد اقتصادی را از کجا بگیریم؟

خیر با هم تفاوت دارد که در صفحه مربوطه به طور کامل توضیح داده شده است.

 

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…