Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبتی » استعلام موجودیت شرکت

استعلام موجودیت شرکت

سایت استعلام موجودیت شرکت

استعلام شرکت ثبت شده یا استعلام موجودیت شرکت، موضوعیست که قصد داریم در باره آن به توضیحات کاربردی و مختصری در این مقاله از آگاه ثبت بپردازیم.اصولا استعلام گیری از وضعیت ثبت یک شرکت، در مراحلی که فرد یا افرادی قصد ثبت یک شرکت را دارند، رخ می دهد. از این رو باید با مراحل و روش های استعلام گیری آشنا باشید تا بتوانید سریع تر اقدامات خود را پیش ببرید. جستجوی وضعیت موجودیت شرکتها نیز بر اساس : کد ملی ( شناسه ملی)، شماره ثبت، روزنامه رسمی، بصورت آنلاین قابل انجام است.شرکت ها برای اینکه به کسب و کار خود رنگ و بوی قانونی و هدفمندی ببخشند، نیاز دارند تا بر اساس ضوابط و قوانین درج شده، با ثبت شرکت، تمامی فعالیت های خود را بصورت رسمی پیگیری کنند. حال اینکه از کجا بفهمیم شرکتی قبلا ثبت شده و سریع ترین روش برای دسترسی به آن کدام است، در این مقاله از سامانه آگاه ثبت بررسی می شود.

 

استعلام موجودیت شرکت چیست؟

 

منظور از استعلام موجودیت شرکتها در ایران، جستجوی مشخصات یک شرکت یا موسسه بر اساس کد ملیِ، شماره ثبت، روزنامه رسمی است که از طریق ان می توان به مشخصات کلی یک شرکت دست پیدا کرد. یکی از قوانین و شرایط ثبت شرکت در ایران، عدم انتخاب اسامی تکراری برای نام شرکت است که از طریق استعلام موجودیت، می توان این مرحله را به خوبی انجام داد. از طرف دیگر بسیاری از افراد، به دلیل اینکه اطمینان به همکاری با یک شرکت تجاری یا غیر تجاری را ندارند، قصد دارند تا از طریق روش های معتبر، اقدام به بررسی موجودیت و هویت یک شرکت کنند.

آموزش استعلام موجودیت شرکت بصورت رایگان و فوری 

 

آموزش استعلام موجودیت شرکتها

برای اینکه بفهمیم یک شرکت ثبت شده است یا خیر، باید از طریق شماره ثبت آن، شناسه و کد ملی یا از طریق روزنامه رسمی که به شرکت اختصاص داده شده است، اقدام کنیم. این برای مواقعی می باشد که شما قصد داریم تا با یک شرکت همکاری داشته باشید و برای اطمینان خاطر، نیاز به پیگیری وضعیت قانونی آن پیدا می کنید.از طرف دیگر باید اطلاع داشته باشید، اگر شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، توسط شخص دیگری با آن نام از پیش ثبت شده باشد، شما مجاز به این کار نمی باشید. لازم است بدانید یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران امروزه از ما می پرسند، نحوه دسترسی به فهرست شرکت های ثبت شده در ایران می باشد که از چه طریق می توان آن ها را مشاهده کرد؟

نحوه دسترسی به شرکت های ثبت شده در کشور ایران

 

استعلام موجودیت شرکت های دارای مجوز

با ورود به سامانه می توانید از 3 روش به راحتی استعلام شرکت های ثبت شده و موجودیت آن ها را دریافت نمایید. در این وبسایت از طریق درج نام شرکت، کد ملی و شماره ثبت آن می توان پیگیری کرد که آیا شرکت X ثبت شده است یا خیر. در صورت داشتن واحد کل، اداره ثبتی و نوع شخصیت شرکت مورد نظر نیز نتیجه داده شده به شما بسیار دقیق تر خواهد بود. پس از درج اطلاعات مورد نیاز کافیست با تکمیل تصویر امنیتی و کلیک بر روی دکمه جستجو، اقدام به مشاهده نتیجه از وبسایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، که توسط قوه قضائیه تائید شده است، بپردازید.

استعلام موجودیت شرکت

پس از آن اطلاعات مورد نظر یک یا چندین شرکت نمایش داده می شود که برای نمایش دقیق تر باید بر روی نام شرکت مورد نظر کلیک کرده تا مشخصات آن بصورت شماره ثبت، ملی، وضعیت و … برای شما در این صفحه نمایش داده شود که می توانید استعلام موجودیت شرکت را پیگیری نمایید.

نتیجه استعلام موجودیت شرکت ها

 

راهنمای استعلام موجودیت شرکت در سامانه قوه قضائیه

پس از آن اطلاعات شرکت ثبت شده بصورت موارد زیر برای شما به نمایش گذاشته می شود که می توانید از ان استفاده نمایید.

  • اطلاعات اداره کل و واحد ثبتی ثبت کننده
  • کد پستی، شماره ثبت و وضعیت شخصیت حقوقی
  • نمایش کد ملی فرد حقوقی، تاریخ تاسیس و آخرین تغییراتی که در مراحل ثبت درج شده است
  • نمایش نوع شرکت که می تواند در انواع: سهامی عام، خاص، مسئولیت محدود و.. باشد

 

نقش وبسایت روزنامه رسمی در استعلام گیری شرکت های ثبت شده

 

فرض کنید در وبسایت بالا مشخصات یک شرکت ثبت شده را پیدا کرده و از طریق آن قصد همکاری یا ارتباط با آنها را دارید و بخشی از آدرس یا اطلاعات آن تغییر کرده است، در این صورت برای اینکه به راحتی با آنها ارتباط داشته باشید و با مشکلی مواجه نشوید، می توانید از وبسایت روزنامه رسمی با آدرس آخرین تغییرات و مشخصات را مشاهده کنید.

 

مشاوره رایگان استعلام موجودیت انواع شرکتها در سامانه آگاه ثبت

 

استعلام موجودیت شرکت های ثبت شده از روش هایی که در این مقاله از آگاه ثبت بررسی شد، می تواند در کاهش زمان و هزینه شما تاثیر مثبتی گذاشته و می توانید در صورت داشتن نیاز به راهنمایی بیشتر، بصورت رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید. در سامانه آگاه ثبت شما می توانید به جستجوی لیست کاملی از انواع شرکتهای ثبت شده از طریق: کد ملی، شناسه ملی، شماره ثبت، روزنامه رسمی، بصورت معتبر از قوه قضائیه بپردازید. کلیه این فرآیند بصورت آنلاین و رایگان قابل انجام است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. برای این کار کافیست با شماره تلفن 021-41858 تماس گرفته یا از طریق بخش نظرات و فرم های موجود، درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

سوالات پرتکرار کاربران

 

به منظور بررسی قانونی بودن یک شرکت ثبت شده می توان از این سامانه استفاده کرد.

از طریق سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی می توان به لیست شرکت های ثبت شده به راحتی دسترسی پیدا کرد.

سامانه استعلام شخصیت های حقوقی، بهترین راه برای استعلام موجودیت شرکت های حقوقی می باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *