Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبتی » استعلام شرکت های موجود در ترکیه

استعلام شرکت های موجود در ترکیه

  • by
استعلام شرکت های ترکیه

طبق قانون کلیه اتباع کشورهای خارجی جهت شروع هر نوع کسب و کار باید اقدام به ثبت شرکت نموده و درخواست اجازه کار دهند. پس از دریافت اجازه کار، افراد قادر به رفت و آمد در کشور ترکیه خواهند بود و بعد از ۵ سال می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. پیش از اقدام به ثبت شرکت لازم است ابتدا استعلام شرکت های ترکیه را بررسی کرده و سپس با آگاهی کامل اقدام به ثبت شرکت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور را با شما در میان بگذاریم.

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند. اگر قصد دارید خودتان شرکت ثبت کنید پس این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا به یک متخصص امور ثبتی تبدیل شوید که امور ثبت شرکتها را به راحتی انجام دهید، و درگیر مسائل و مشکلات حقوقی آن نشوید.

 

چرا ثبت شرکت در ترکیه؟

شاید پیش از اقدام به استعلام شرکت های ترکیه این سوال برایتان پیش بیاید که ثبت شرکت در ترکیه از چه لحاظ‌هایی اهمیت دارد؟ نکته‌ای ممکن است در ارتباط با ترکیه ندانید، این است که درآمد اقتصادی این کشور محدود به حوزه گردشگری نمی‌شود و در سال‌های اخیر توانسته سرمایه‌گذاران خارجی زیادی را نیز جذب کند.

اقتصاد ترکیه به دلایل مختلفی از جمله پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و تجارت آزاد در این کشور، روند روبه رشدی را پیش گرفته و برای اتباع خارجی و به خصوص ایرانی‌ها، که در معرض انواع تحریم های بانکی و اقتصادی قرار دارند، انتخابی درست و کارآمد برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. این کشور به دلیل نزدیکی فرهنگی به ایران و همچنین تجارت بالایی که با کشور ما دارد، به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای ثبت شرکت خارجی بدل شده است. فراموش نکنید که پیش از اقدام به ثبت شرکت، ملزم به استعلام شرکت های ترکیه و گرفتن راهنمایی از مشاوران و متخصصی در این زمینه هستید.

 

آیا ثبت شرکت رایگان امکان پذیر است؟ این سوالی است که روزانه تعداد زیادی از متقاضیان ازمشاورین ما میپرسند؛ پاسخ سوال را در مقاله ثبت شرکت رایگان کاملا به طور واضح بیان نموده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به این مطلب به طور کامل جوانب این سوال را مطالعه نمایید.

 

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

پس از استعلام شرکت های ترکیه و گرفتن مشورت از افراد متخصص در زمینه‌های مهاجرتی و حقوقی، می‌توانید نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید. ثبت شرکت در ترکیه مزایای بسیاری دارد، برخی از این مزایا به شرح زیر می‌باشند:

  • پس از استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور، از تمام محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در ایران با آن‌ها سر و کار داشته‌اید خلاص می‌شوید و می‌توانید از تمامی بانک‌های ترکیه نقل و انتقال پول با تمام دنیا داشته باشید.
  • استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور گشایش LC و اعتبار بدون درگیری های ناشی از تحریم را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • با استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور، شرایط بسیار مناسبی برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، برایتان فراهم خواهد شد.
  • اقامت در ترکیه از طریق ثبت شرکت در ابتدا ۵ سال و موقتی بوده که با گذشت ۳ سال از آن می توانیداقامت دائم دریافت نمایید.
  • وجود امنیت پایدار در کشور ترکیه
  • وجود نیروی کار فعال کافی با دستمزدهای پائین به نسبت کشورهای خارجی دیگر
  • هزینه‌های پایین شرکت داری در ترکیه به نسبت کشورهای دیگر
  • پس از استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور امکان خرید ملک، اتومبیل، لوازم منزل و ابزار آلات بصورت اقساط برایتان فراهم خواهد شد.
  • بهره‌مندی از تسهیلات بانک‌های ترکیه با نرخ سود پایین

 

 

استعلام شرکت های ترکیه به چه منظور انجام می‌شود؟

 

نوشته استعلام شرکت های ترکیه

 

با گرفتن استعلام شرکت های ترکیه می‌توانید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید که تکراری نبوده و امکان ثبت شرکتی با این نام در ترکیه امکان‌پذیر باشد. برای استعلام شرکت های ترکیه لازم است از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا گرفتن استعلام شرکت های ترکیه برای افراد غیر متخصص کاری دشوار بوده و نیازمند اطلاعات تخصصی در این زمینه است.

 

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

  1. پس از انجام تمام مراحل مرتبط با استعلام شرکت های ترکیه، نوبت به ثبت شرکت در این کشور می‌رسد. مدت زمان ثبت شرکت از زمان حضور شرکا در ترکیه حدود ۶ روز کاری است.
  2. هنگام اقدام برای ثبت شرکت در ترکیه، ارائه اجاره‌نامه‌ای به نام شرکت ضروری است. همچنین در ترکیه امکان تهیه home office نیز وجود دارد.
  3. پیش از ۲۰۱۲ محدودیت‌هایی در ارتباط با تعداد سهامداران برای ثبت شرکت وجود داشت، اما پس از سال ۲۰۱۲ با تصویب قانونی در این زمینه، محدودیت در تعداد سهامداران برداشته شد و حداقل با یک فرد نیز می‌شود شرکتی در ترکیه به ثبت رساندو نیاز و لزومی به شریک ترک نخواهد بود.
  4. یک چهارم سرمایه شرکتی که آن را به ثبت می‌رسانید، در هنگام تاسیس شرکت در ترکیه باید به بانک واریز شده و چند روز در حساب مسدود خواهد شد.
  5. برای ثبت شرکت در ترکیه، تنها حضور یکی از سهامداران (مدیر عامل) کافیست.
  6. شرکت‌های ترکیه ملزم به داشتن حسابدار شرکت هستند.

 

هزینه ثبت شرکت اینگونه است که باید به این نکته توجه داشته باشید که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکتها دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه به شرح زیر می‌باشند:

  • اصل پاسپورت هر یک از شرکاء
  • دو قطعه عکس
  • چند اسم انتخابی برای شرکت
  • زمینه فعالیت شرکت
  • تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء
  • تعیین مدیر شرکت
  • تعیین آدرس دفتر شرکت
  • دادن وکالت به شخص تعیین شده از کارگزار
  • حداقل سرمایه ۱۰۰۰۰ لیر

 

پس از استعلام شرکت های ترکیه و ثبت شرکت در این کشور، برای دریافت اجازه کارملزم به استخدام یک کارمند در سال اول و ۵ کارمند ترک از سال دوم خواهید بود.

اگر محل کار شرکت اجاره‌ای باشد، ۲۳ درصد مالیات بر اجاره برای شرکت در نظر گرفته می‌شود. مالیات بر درآمد نیز معادل ۱۸٪ سود خالص شرکت خواهد بود.

دقت داشته باشید که برای اخذ اقامت از کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت، لازم است شرکت شما در تمام مدت ۵ سال فعالیت مداوم داشته باشد.

برای راه‌اندازی هر نوع کسب و کاری اعم از رستوران، سوپرمارکت و …باید حتما شرکتی به ثبت برسد.

 

کلام آخر

ثبت شرکت در ترکیه می‌تواند هم از لحاظ اقتصادی به نفع شما باشد و هم موجب اخذ اقامت این کشور شود. گرفتن مشاوره در زمینه‌های مرتبط با مهاجرت و ثبت شرکت در کشورهای مختلف می‌تواند کمک شایانی به شما کند. پس سعی کنید تا حد امکان از فرد قابل اطمینان و تخصصی، برای استعلام شرکت های ترکیه، انتخاب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *