Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » دسته‌بندی نشده » آموزش ثبت برند طلا در ایران یا خارج

آموزش ثبت برند طلا در ایران یا خارج

مدارک برای ثبت موسسه زیبایی
ثبت برند طلا در ایران

در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت قصد داریم در باره نحوه ثبت برند طلا صحبت کنیم. اگر شما نیز هم چنان برند خود را ثبت نکرده اید با ما همراه باشید تا با یک دیگر بخوانیم که چگونه برند طلا ثبت کنیم.  لازم به ذکر است که ثبت برند یکی از مراحل اولیه ی شروع کار است. دقت کنید که در واقع برند نماد، اسم و سمبل یک کار است و به مشتری ها نشان می دهد که نوع فعالیت شما چیست و چه هدفی از انجام این کار دارید. آیا می دانستید که با ثبت برند می توانید در ذهن مخاطب بمانید؟ برای یک کسب و کار هیچ چیزی بهتر از ماندگار ماندن و استمرار فعالیت نیست. شما با ثبت برند به کار خود نام و در واقع جان می بخشید و در راستای بزرگ تر شدن آن تلاش می کنید.

مزایای ثبت برند طلا در ایران یا کشور های خارجی

  • شما می توانید با این کار تبلیغات بگیرید و بیش تر شناخته شوید.
  • اعطای نمایندگی از دیگر مزیت های ثبت برند است.
  • بازاریابی بهتر و گسترده تر
  • بهتر شدن کیفیت کار
  • واگذاری برند

مدارک لازم برای ثبت برند طلا

مدارک لازم ثبت برند طلا

طلا و جواهر فروشی از جمله شغل های لاکچری هست که با ثبت برند قطعا شکل تازه و فوق العاده ای به خود می گیرد. برای ثبت برند طلا باید یک سری مدارک تهیه کنید. قبل از هر چیزی باید خدمتتان عرض کنیم که مدارک افراد حقیقی و حقوقی با یک دیگر متفاوت هستند.

  1. افراد حقیقی : این افراد باید علاوه بر مدارک شناسایی خود پروانه ساخت، پروانه بهره برداری و یک کپی از مجوز فعالیت خود را به اداره ثبت تحویل دهند.
  2. افراد حقوقی: این افراد نیز باید یک کپی روزنامه رسمی تاسیس به موارد بالا اضافه کنند و چنان چه در برند خود حروف لاتین به کار برده اند وجود کارت بازرگانی الزامی است. 

مراحل ثبت برند طلا

شایان ذکر است که اولین مرحله در ثبت برند طلا این است که شما مدارک لازم را تکمیل کنید و سپس ثبت نام اولیه را انجام بدهید. بعد از آن نیز باید اقرار نامه صادر شود و گواهی امضای الکترونیکی را بگیرید . دقت کنید که گواهی امضای الکترونیکی لازمه ی ادامه ی کار است. این مرحله از کار یک هزینه ی کمی دارد که حتما باید آن را بپردازید تا بتوانید مراحل دیگر را انجام بدهید. مرحله ی دوم این است که اظهار نامه خود را به صورت سیستمی ثبت کنید. حواستان باشد که هزینه ی ثبت اظهار نامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. نکته ی بسیار مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که باید طبقه برند  و هم چنین  ریز کالا را انتخاب کنید.

 طبقه هایی هم چون ۳۵ و ۳۹ را در اظهار نامه ثبت کنید تا بعد ها در مسائلی خرید، فروش اینترنتی،  حمل و نقل،  صادرات و غیره به مشکل بر نخورید.  بعد از آن باید منتظر جواب کارشناس بمانید تا مراحل طی شده را تایید کند. چنان چه برند شما لوگو داشته باشد ابتدا آن را بررسی می کنند و سپس ریز کالا ها، طبقات و غیره نیز بررسی می شوند. اگر تمام موارد تایید شدند وی برای تایید نهایی وارد کارتابل رییس می شود.

انتخاب اسم برای برند طلا

ثبت برند طلا چقدر هزینه دارد

دقت کنید که اگر نامی که انتخاب می کنید قبلا به ثبت رسیده باشد و یا این که با قوانین اسلامی هم خوانی نداشته باشد رد می شود. بعد از تایید نام شرکت مدت زمان ۳۰ روز برای صدور آگهی لازم است و بعد از این که این مدت طی شد آگهی تایید و آن وقت مقدار حق الثبت روی سامانه نمایش داده می شود. در این مرحله باید حق الثبت پرداخت شود تا کارشناس روزنامه نهایی ثبت برند را بر روی سامانه بگذارند. زمانی که شما هزینه ی این کار را بپردازید می توان گفت که تقریبا کار تمام است و آن وقت است که شما می توانید استعلام بگیرید و برند خود را ثبت شده بدانید.

نکات مهم در ثبت برند طلا

از آن جایی که قرار است میلیون ها نفر نام برند شما را بشنوند و آن را با خود تکرار کنند شما باید با وسواس تمام آن نام را انتخاب کنید. حتما به مواردی که در بخش قبل اشاره کردیم توجه کنید. از آن جایی که ممکن است به هر دلیلی یکی از  نام های انتخابی شما را رد کنند شما می توانید چندین نام برای برند خود انتخاب کنید تا کارشناس های اداره ی ثبت به آن ها رسیدگی کنند و در صورتی که مشکلی نداشته باشند یکی از آن ها را تایید کنند. البته شما خود نیز می توانید از طریق استعلام برند متوجه شوید که آیا قبلا شرکتی با این نام به ثبت رسیده است یا خیر.

مدت زمان لازم برای ثبت برند طلا

خیلی از کاربران از ما می پرسند که چه قدر زمان باید برای ثبت خود بگذارند و این کار چه قدر زمان بر است ‌. باید به این نکته اشاره کنیم که ما هیچ گاه نمی توانیم یک تاریخ دقیق به آن ها بدهیم زیرا انجام این کار در گرو چند چیز است. در برخی از موارد مدارک کامل نیست و این قضیه نیز کار را به تعویق می اندازد. با این حال برای اطلاعات بیشتر در باره مدت زمان ثبت برند تجاری طلا می توانید با ما در تماس باشید.

برای ثبت برند طلا خود به کجا مراجعه کنیم ؟

نحوه ثبت برند طلا

از آن جایی که ثبت برند به صورت آنلاین نیز انجام می شود پس شما می توانید با خیال راحت این کار را انجام بدهید. شما می توانید کار را به صورت تمام و کمال به موسسه حقوقی آگاه ثبت بسپارید و هیچ کدام از این مراحل را طی نکنید. اما به صورت آنلاین می توانید وارد سایت شوید و مدارک لازم را بار گذاری کنید. بعد از این درخواست مورد استقبال قرار می گیرد و شما می توانید کد را دریافت کنید و بررسی کنید که کار در چه وضعیتی است‌. در رابطه با مدت اعتبار این ثبت برند ها نیز باید اضافه کنیم که این ثبت برند ها ده سال اعتبار دارند و زمانی که مدت اعتبار نیز به پایان می رسد ۶ ماه مهلت تمدید دارید. برای تمدید نیز باید حق الثبت بپردازید و هزینه ی آن را بپردازید و اگر هزینه را به موقع پرداخت نکنید باید جریمه ی آن را بپردازید

هزینه ی ثبت برند طلا چه قدر است

در بخش آخر نیز به یکی از اصلی ترین مسائل در ثبت برند طلا می پردازیم. قطعا پرداخت هزینه در هر کاری مهم است و باید قبل از انجام کار دو طرف کار به یک توافقی در رابطه با آن برسند. از آن جایی که یک سری تفاوت در ثبت شرکت حقیقی و حقوقی وجود دارد ما نمی توانیم یک قیمت دقیق به شما اعلام کنیم. اگر مایل هستید به طور دقیق درباره هزینه ی ثبت برند طلا بدانید می توانید با کارشناس های ما تماس بگیرید و در این باره از آن ها سوال بپرسید.  البته حواستان باشد که بخش بیش تر این پول برای انجام مراحل به حساب اداره ثبت شرکت واریز می شود و تیم ما مبلغ کمی را بابت حق الزحمه دریافت می کند پس تعلل را کنار بگذارید و همین حالا برند خود را به ثبت برسانید.

جمع بندی

ثبت برند طلا بصورت حقوقی یا حقیقی، در سامانه آگاه ثبت قابل پیگیری و انجام است و برای تسریع در امور بهتر است تا با شرایط آن آشنا باشید. از مهم ترین مسائل در زمان ثبت نشان تجاری طلا، تهیه مدارک لازم، اطلاع از شرایط انتخاب اسم، قوانین ثبت برند و پرداخت هزینه ثبت برند می باشد که بهتر است تا با مطالعه این مقاله از آن آگاه شوید. با این حال هیچ مشکلی نیست اگر سوالات بیشتری داشتید می توانید با مشاوران حقوقی ما در تماس باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

هزینه ثبت برند طلا چقدر است؟

هزینه و تعرفه ثبت برند تجاری در حوزه طلا بستگی به عوامل مختلفی مثل : حقیقی یا حقوقی بودن آن دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق با ما در تماس باشید.

آیا خرید برند آماده طلا امکان پذیر است؟

بله. شما می توانید از طریق سامانه آگاه ثبت اقدام به خرید برند های ثبت شده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *