Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » دسته‌بندی نشده » کارت پیله وری چیست؟

کارت پیله وری چیست؟

کارت پیله وری چیست؟

 

کارت پیله وری یکی از خدماتی هست که سازمان صنعت و معدن و تجارت برای مرزنشینان کشور در نظر گرفته است. کارت پیله وری طبق قانون صرفاً جهت اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که از لحاظ معیشتی در دهک‌های پایین قرار دارند است و دارندگان این کارت حق وکالت ندارند و باید خود شخص رأساً اقدام به مبادلات مرزی اقدام نمایند.

 

شرایط دریافت کارت چیست؟

افراد ساکن بخش‌هاى مرزى کشور که سه سال مستمر در این مناطق سکونت داشته و داراى اهلیت مندرج در ماده (۲۱۱) قانون مدنى براى خرید و فروش کالا مى‌باشند مى‌توانند با دریافت کارت پیله‌ورى به نام خود، نسبت به مبادلات مرزى در چارچوب مقررات ماده (۲۰) آئین‌نامه مقررات صادرات و واردات اقدام نمایند.

تبصره: کارت پیله‌وری توسط بازرگانی محل صادر می‌گردد و دارای یک سال اعتبار از تاریخ صدور است (از ماده ۱۹ آئین‌نامه مقررات صادرات و واردات).

 

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت پیله وری برای شخص حقیقی

تقاضانامه (متقاضی)

چهار قطعه عکس ۳x۴ و یک برگ پوشه

یک برگ فتوکپى شناسنامه

فتوکپى کارت پایان خدمت

گواهى عدم سوء‌پیشینه

گواهى عدم اعتیاد

تکمیل فرم مشخصات فردى و گواهى تصدیق دو نفر معرف با مشخصات کارمند و کاسب

 

کارت پیله وری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

این کارت‌ها را به کسانی تعلق می‌گیرد که در یکی از مرزها ساکن باشند همچنین این کارت‌ها سقف معامله دارند مثلاً از هزار دلار به بالا حق فعالیت بیشتر را ندارند به این شکل است که می‌توانند از آن سمت مرز خرید کنند و در ایران بفروشند و یا برعکس.

همچنین موارد زیر هم برای دریافت کارت مرز نشینی مهم است:

گیرنده کارت نباید کارمند دولت باشد.

باید دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشد

نباید هیچ‌گونه سوء پیشینه کیفری داشته باشد

باید ساکن شهرستان دارای بازارچه باشد

کارت پیله‌وری توسط اداره بازرگانی محل صادر می‌گردد و دارای یک سال اعتبار از تاریخ صدور است.

 

مشخصات دفترچه‌هاى اعضاء تعاونى مرزنشینان

این دفترچه به موجب آئین‌نامه اجرائى قانون مقررات صادرات و واردات صادر گردیده و دارنده آن مجاز است طبق آئین‌نامه اجرائى و با رعایت مقررات اقدام به مبادلات مرزى نمایند.

این دفترچه فقط توسط متقاضى که مشخصات وى در آن درج شده است (بدون حق توکیل) و یا توسط شرکت تعاونى مرزنشینان که متقاضى در آن عضو است قابل استفاده بوده و تحت شرایطى قابل انتقال و واگذارى نمى‌باشد.

 

کارت پیله وری را در این مقاله برای شما شرح دادیم و نکاتی که مربوط به آن بود را نیز برای شما مطرح کردیم؛ متخصصین ثبت آگاه همواره در تلاشند تا به شما در مسائل حقوقی کمک برسانند. آگاه ثبت منتظر تماس های شماست تا شمارا به صورت تلفنی و کاملا رایگان راهنمایی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

۶ thoughts on “کارت پیله وری چیست؟”

  1. سلام خدمت شما من برای کارت پیله وری اقدام کردم از من مدرک تحصیلی سیکل خواستند من پنجم ابتدایی دارم میخواستم بدونم مدرک تحصیلی نیاز هست با تشکر

  2. سلام خدا قوت .۲تا سوال دارم
    من که مرکز استان‌هستم‌و فاصله حدودی ۳۰ تا۴۰‌کیلومتری‌با‌مرز‌یا بازارچه دارم میتونم‌کارت مرز‌نشینی‌یا پیله‌وری‌بگیرم؟
    ضمنا من مدتی‌هست در‌سلیمانیه مشغول هستم‌ واز‌کنسولگری ایران‌در‌سلیمانیه تاییدیه اشتغال دارم میتونم برای‌مجوز حمل‌کالا اقدام‌کنم؟

    1. جناب مهدی
      بله میتوانید کارت پیله وری و مرزنشینی دریافت کنید. کافیست با مشاورین آگاه تماس بگیرید ۰۲۱۴۱۸۵۸
      پیروز باشید

  3. سلام خداقوت آیا محدودیت رفت و آمد داره این کارت پیله وران یا نه؟ مثلا بنده بخوام دو یا سه بار در ماه از مرز خارج بشم صرفاً برای خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *