Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات آموزشی کارت بازرگانی » برترین روش دریافت کارت بازرگانی حقوقی در اتاق بازرگانی

برترین روش دریافت کارت بازرگانی حقوقی در اتاق بازرگانی

  • by
مدارک اخذ کارت بازرگانی حقوقی

 

تفاوت های چندانی میان کارت های بازرگانی در امور بازرگانی وجود ندارد. کارت بازرگانی حقوقی با نوع حقیقی آن تفاوتی ندارد، ولی می‌توان به این مورد اشاره نمود که در دریافت مالیات و مدارک و شرایط دریافت کارت بازرگانی حقوقی نسبت به حقیقی تفاوت هایی میباشد.

اما باید این مورد را نیز به شما بیان کرد که کارت بازرگانی حقوقی در دید عموم اعتبار بیشتری نسبت به نوع حقیقی آن دارد، و استدلال آن نیز بر این دلیل است که پشتوانه‌ی حقوقی این کارت، شرکت است ولی در مورد کارت بازرگانی حقیقی باید این را بیان کرد که پشتوانه این کارت، یک شخص می‌باشد.

 

دریافت کارت بازرگانی حقوقی آسان بوده که در این مقاله می‌توانید با متخصصین ما به بررسی این شرایط ومدارک بپردازید. پیشنهاد آگاه ثبت در این بخش مطالعه کارت بازرگانی حقیقی می‌باشد، زیرا با مطالعه این مقاله پرمحتوا، می‌توانید به تمامی مراحل کارت بازرگانی حقیقی مسلط خواهید شد. مرحل دریافت این کارت بسیار پیچیده بوده که می‌توانید ساده ترین روش آن را به راحتی و سادگی بیان متخصصین آگاه بیاموزید.

 

کارت بازرگانی حقوقی

کارت بازرگانی حقوقی از مدارک مهم مورد نیاز تاجران فعال حوزه در واردات و صادرات می باشد که اخذ آن شرایط خاصی دارد. دریافت کارتهای بازرگانی برای آن دسته از افراد حقوقی که می‌خواهند به کار تجارت در سطح جهان یعنی صادرات یا واردات کالا و خدمات به کشور انجام دهند، الزامی است.

 

تفاوت کارت بازرگانی حقوقی

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان تفاوت کارت بازرگانی حقوقی را در مجوز واردات و صادرات نوع کالا، مدارک مورد نیاز جهت دریافت و نرخ مالیات دانست.

 

نرخ مالیات دارندگان کارت بازرگانی حقوقی

مطابق قانون، نرخ مالیات برای دارندگان کارت بازرگانی حقیقی به صورت تصاعدی محاسبه شده و بین ۱۵ تا ۳۵ درصد درآمد آن ‌ها متغیر است.

اما برای شرکت‌ ها و مؤسساتی که دارای کارت بازرگانی حقوقی هستند نرخ مالیات ثابت و ۲۵ درصد خواهد بود.

 

انواع کارت بازرگانی حقوقی

در این بخش مادر مورد انواع کارتهای بازرگانی به شما توضیحاتی را ارائه می کنیم؛ تا شما در مورد نوع کارت بازرگانی مورد نظر خود، و اخذ آن به نتیجه ی درست و مورد نظر خود برسید تا هنگام مراحل کارت بازرگانی یادتان نیوفتد که هنوز نمیدانید چه نوع کارت بازرگانی باید دریافت کنید؛ و زمان زیادی را از دست می دهید تا در مقالات دیگر، به دنبال انواع کارت بازرگانی و تعاریف آنان بگردید ولی اگر این تعاریف را می دانید، به شما پیشنهاد می کنیم جهت سریعتر شدن زمان و مراحل تعریف کارتهای بازرگانی خود، این بخش را رد (Skip) کنید.

  • کارت‌بازرگانی تجاری
  • کارت‌بازرگانی خدماتی
  • کارت‌بازرگانی موردی
  • کارت‌بازرگانی تولیدی/صنعتی

 

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان نیست و این شروط با یکدیگر متفاوتند؛ در مقاله شرایط اخذ کارت بازرگانی ما شروط دریافت را حتی برای اشخاص غیر ایرانی را برای شما بیان کرده ایم که پیشنهاد میکنیم آنرا مطالعه نمایید.

 

مدارک اخذ کارت بازرگانی حقوقی

 

مدارک اخذ کارت بازرگانی حقوقی چیست؟

برای اقدام به اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی، باید این مدارک به طور کامل، آماده باشند تا در کمترین زمان بتوانید جهت اخذ کارت بازرگانی، اقدام کنید. مدارک دریافت کارت بازرگانی را به طور کامل در مقاله‌ای مجزا برای شما متقاضیان عزیز بیان نموده ایم. در صورت علاقه میتوانید به مطالعه آن مقاله بپردازید.

  1. تکمیل دو برگ فرم عضویت اتاق
  2. دو برگ اصل اظهارنامه ثبت در دفتر تجارتی که به گواهی اداره ی ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  3. داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها
  4. دو برگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکت
  5. فتوکپی شرکت نامه (در مورد شرکت های بامسئولیت محدود)
  6. دو برگ فتوکپی روزنامه رسمی در مورد آگهی روزنامه تاسیس شرکت و آگهی هر نوع تغییرات و دو برگ
  7. فتوکپی اساسنامه شرکت
  8. اصل و فتوکپی گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل
  9. دو سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل (حداقل سن 18 سال تمام) و  بررسی اصل آن.
  10. اصل گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت
  11. عکس شش در چهار مدیر عامل چهار قطعه(جدید،تمام رخ،ساده)
  12. دو برگ فتوکپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان و روئت اصل آن
  13. فتوکپی سند مالکیت و یا اجاره نامه محل کار(رسمی یا عادی که در صورت عادی بودن اجاره نامه، روئت اصل سند مادر الزامی است) و چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده باشد ارائه اظهارنامه ی کتبی سایر مالکین نیز الزامی است.
  14. فرم تکمیل شده مشخصات بازرگانی
  15. تکمیل فرم تعهد نامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضای مدیر عامل توسط دفاتر رسمی یا تصدیق آن
  16. توسط کارگاه(برای واحدهای تولیدی)
  17. دو برگ از اصل و فتوکپی فیش بانکی به مبلغ 400.000 ریال

 

ما با بیان تمام مدارک اخذ کارت بازرگانی حقوقی، بر این باوریم که شما قبل از اقدام به اخذ کارت بازرگانی، تمام این مدارک را به صورت دقیق آماده کرده اید تا مراحل اخذ کارت بازرگانی شما، در زمانی کوتاه صورت گیرد، تا به شروع تجارت خود بپردازید.

 

موارد ابطال پس از اخذ کارتهای بازرگانی

ابطال اختیاری، اجباری و تعلیق کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی ممکن است اختیاری یا اجباری باشد که به بررسی دقیق آنها می پردازیم.

 

ابطال اختیاری

شخص حقیقی یا حقوقی می توانند از داشتن کارتهای بازرگانی منصرف شده و با رعایت موارد و ارائه مدارک زیر به اتاق بازرگانی و یا اتاق تعاون و اداره کل صادرات و واردات وزارت بازرگانی در تهران یا بازرگانی استان ها تقاضای اخذ ابطال کارت بازرگانی خود را بنماید.

 

شخص حقوقی

  • گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی آخرین سالی که تا آن زمان اظهارنامه مالیاتی آن پذیرفته شده است.
  • اظهارنامه ابطال ثبت دفاتر تجاری
  • صورت جلسه مجمع عمومی برای شرکت های سهامی عام و خاص و تعاونی ها و صورت جلسه هیات مدیره برای سایر شرکت ها (اگر از صورتجلسه ها اطلاعات کافی ندارید، به درخواست تنظیم صورتجلسه آنلاین مراجعه کنید.)
  • تصویر روزنامه رسمی اعلام رسمی انحلال شرکت و در صورت انحلال شرکت نیازی به ارائه مدارک مذکور در ردیف های 3 و 4 نمی باشد.
  • ارائه اصل کارت بازرگانی

 

ابطال اجباری

به موجب ماده 30 قانون امور گمرکی ایران، اگر دارنده کارت بازرگانی مرتکب جرم قاچاق شده، علاوه بر مجازات، محکوم به ابطال کارت بازرگانی می گردد که در این صورت کارت شخص بازرگان به طور موقت یا دائم بر حسب مورد باطل می شود و نیز بنا به پیشنهاد گمرک و تشخیص کمیسیون وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن نیز ممکن است در دادگاه موجبات ابطال کارت بازرگانی تاجر فراهم گردد.

 

در این مقاله، سعی شد تا تمام مراحل، مدارک و نکات در جهت دریافت کارت بازرگانی حقوقی بیان شود، تا متقاضیان اخذ کارت بازرگانی در کمترین زمان به آن دست پیدا کنند و به بیراهه نروند؛ ولی آیا شما هم مانند 85% افراد در میانه ی راه خسته و گم میشوید یا آنرا به گارشناسان امور کارت بازرگانی میسپارید؟

 

پس قبل از آنکه نسبت به اخذ کارت بازرگانی حقوقی اقدام کنید؛ برای سهولت،فرم دریافت کارت بازرگانی حقوقی آنلاین را پر کنید یا  درخواست مشاوره رایگان ثبت کنید تا تمامی مراحل توسط کارشناسان ما انجام شوند یا شما را در این مسیر با مشاوره ی رایگان راهنمایی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *