پاسخ دقیق به سوال چرا شرکت ثبت کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده که با همکارانتان به این موضوع فکر کنید که فعالیتتان را در قالب مجموعه آغاز نمایید، ولی شرکتی ثبت نکنید. چرا شرکت ثبت کنیم؟

این سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد؛ در حقیقت پاسخ به این سوالات یعنی بیان مزایا و فواید ثبت نمودن شرکت که پس از آن، پاسخ چرا شرکتثبت کنیم برای شما واضح وروشن میگردد.

 

اگر شما در موضوعات شرکت ها فرد تازه واردی باشید، لازم است تا برای شما تعریف کنیم که شرکتچیست تا پس از آن به پاسخ چرا شرکت ثبت کنیم برسیم. ثبت شرکت فواید بسیاری دارد که یکی یکی به بررسی آنان می‌پردازیم.

 

ثبت شرکت رایگان همان ثبت شرکت به وسیله شخص شماست که توسط سامانه ثبت شرکت ها امکان پذیر می‌باشد. با مطالعه راهنمای ثبت شرکت فوری به یک متخصص راهنما در امور ثبت شرکت رایگان تبدیل شوید، که این امر را به راحتی انجام میدهد. تنها کافیست به مقاله مربوطه مراجعه کرده و آنرا مطالعه نمایید.

 

شرکت چیست و چرا تاسیس می‌گردد؟

ساده ترین تعریفی که می توان از شرکت کرد به این صورت است که، تعریف شرکت در اصطلاح حقوقی اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری ، فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند. ثبت شرکتها با وجود افزایش تحولات زندگی شهری به میان آمد. افراد می توانند با کنار هم قرار دادن سرمایه، تخصص و تفکر خود درجهت کسب سود و منفعت بیشتر، عقد یا قراردادی را منعقد می کنند که شرکت نام دارد و بر اساس این قرارداد، سود حاصل از سرمایه را بین خود تقسیم نمایند. باید توجه داشت، شرکت ها از تاریخ ثبت آنها دارای شخصیت حقوقی می شوند و از آن زمان است که دارای حقوق و تکالیف می شوند و می توانند از امتیازات آن استفاده نمایند اشخاص حقوقی توسط مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه خود دارای صلاحیت هستند، اداره می شوند.

 

انواع شرکتها چیست؟

شرکتها در هنگام ثبت به دو دسته تقسیم می‌شوند. که این دو دسته عبارتند از:

  • شرکتهای مدنی
  • شرکتهای تجاری

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت فوری و بهره مندی از مزایای سریع ثبت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت آنلاین یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مراحل ثبت شرکت ارزان به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت فوری شرکت را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

1) انجام فعالیت ها ی شرکت به صورت قانونی

تمام فعالیت ها و کارهایی که می خواهیم در زمینه ی کار و تجارت انجام دهیم اگر در قالب شرکت انجام شود حالت رسمی پیدا کرده و دارای ارزش بیشتری می شود ،قانون بر فعالیت این شرکت ها نظارت دارد و همه فعالیت ها باید مطابق با قانون پیش روند در این صورت افراد و شرکت ها بیشتر تمایل دارند با شما همکاری کنند.

 

2) تمام اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئول هستند

زمانیکه شرکتی را به ثبت می رسانیم سود و زیان  و تمام فعالیت هایی  که در شرکت اتفاق می افتد بر عهده ی یک شخص نیست بلکه کلیه ی اعضای شرکت مسئول ان هستند.

 

چرا شرکت ثبت کنیم

 

3) تمام اعضا از حقوق قانونی بهره مند هستند و قانون از انها حمایت می کند

زمانیکه شراکت اعضا به صورت قانونی باشد هرگاه مشکلی بین اعضا پیش بیاید از طریق قانون می توانند حل و فصل کنند.

 

4) با ثبت شرکت می توانند در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند

افراد به صورت شخصی نمی توانند در مزایدات و مناقصات شرکت کنند بلکه باید در قالب شرکت در این مناقصات شرکت کنند.

 

5) شرکت های بزرگ  و برند ها، نماینده گی خود را به شرکت ها می دهند

اگر شخصی بخواهد از یکی از شرکت های معتبر نماینده گی بگیرد و با ان شرکت کار کند ابتدا باید شرکت خود را به ثبت برساند زیرا این نماینده گی ها با شرکتها راحتتر کار می کنند.

 

6) تمام اطلاعات مربوط به شرکت ها باید واضح و کامل باشد

پس از اینکه شرکت خود را به ثبت فوری رساندید باید هیچ  گونه ابهامی راجع به شرکت برای افرادی که می خواهند با شرکت کار کنند وجود نداشته باشد ،شرکتها  موظف هستند تمام اطلاعات مورد نیاز را در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ برسانند.

 

7) هر چه قدر از تاریخ ثبت شرکت ها بگذرد به اعتبار شرکت افزوده می شود

 

8) با ثبت شرکت ها می شود از مزایای دریافت وام و اعتبارات استفاده کرد

برخی از امتیازات و وام ها به اشخاص داده نمی شود و فقط در قالب ثبت شرکت فوری می شود از این تسهیلات و امتیازات برخوردار شد.

 

9) باثبت فوری شرکت می توان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت

 

در این مقاله به سوال چرا شرکت ثبت کنیم پاسخ دادیم، مزیت ثبت نمودن شرکت این است که شما می‌توانید با تاسیس، هرچه زودتر از این مزایا بهره مند شوید تا در بازارهای پررقابت امروز، از رقبای خود عقب نمانید و هرچه سریعتر تجارت بزرگ خود را آغاز کنید.

ثبت شرکت آنلاین را هم می توانید بدون نگرانی و تنها با صرف هزینه بسیار کم و بدون واسطه به موسسه حقوقی آگاه ثبت واگذار کنید. حتی حضور شما برای ثبت این شرکت لازم نیست و همه فرآیند ثبت شرکت به صورت آنلاین و توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…