واردات کالا با کارت بازرگانی

نحوه واردات کالا با کارت بازرگانی

در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت قصد داریم درباره واردات کالا با کارت بازرگانی با یک دیگر صحبت کنیم و ببینیم که آیا می شود با دریافت کارت بازرگانی، کالاهای خارجی را به کشور وارد کرد یا خیر. در این مقاله ما را همراهی کنید تا به شرایط واردات کالا با کارت بازرگانی  بپردازیم و مهم ترین نکات را بررسی کنیم. همان گونه که می دانید صادرات و واردات کالا، پایه های یک تجارت هستند و به هیچ عنوان نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

نحوه واردات کالا با کارت بازرگانی

واردات کالا از جمله کار هایی است که برخی نیاز های جامعه را بر طرف می کند. بازرگانان و شرکت های بسیاری تمام تلاش خود را می کنند تا پس از ثبت شرکت، با صادرات و واردات نیاز های جامعه را در کوتاه ترین زمان ممکن بر طرف کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که یک وارد کننده باید به کار های زیادی مثل بانکداری بین المللی،  حمل و نقل بین المللی،  مسائل گمرکی،  ترخیص کالا و هم چنین تخصیص ارز مسلط باشد و بتواند در هر لحظه بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. اگر تازگی وارد این کار شده اید باید خدمتتان عرض کنیم که اولین قدمی که باید برگردید این است که کارت بازرگانی بگیرید. لازم به ذکر است که کارت بازرگانی انواع و اقسام گوناگونی دارد.

  • کارت تجاری
  • کارت موردی
  • کارت صنعتی
  • کارت خدماتی
  • و غیره

 

تعیین حوزه فعالیت برای واردات کالا با کارت بازرگانی

دقت کنید که اگر کارت بازرگانی خود را نگیرید نمی توانید به فعالیت خود ادامه بدهید. کارت های بازرگانی از نظر حقیقی و حقوقی بودن نیز به دو دسته تقسیم می شوند.  چنان چه کارت بازرگانی خود را دریافت کردید می توانید به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کنید.  دقت کنید که این حوزه ها می توانند جا های مختلفی باشند و هم چنین به شکل های مختلف انتخاب شدند. بعضی از افراد بنا به دلایلی تنها در یک کشور فعالیت می کنند اما برخی دیگر این گونه نیستند و ارتباطات گسترده تری دارند  و در چند کشور تجارت می کنند . بهتر است اضافه کنیم که برخی دیگر یک محصول خاصی را وارد می کنند که تنها در یک مناطق خاص وجود دارند و آن ها مجبور به انتخاب آن کشور و یا کشور ها هستند.  با توجه به تمام این تفاسیر نیز انتخاب یک حوزه فعالیت مشخص خیلی بهتر از حوزه های پراکنده است. اگر مایل هستید بیش تر در این باره بدانید می توانید با مشاور ها در این باره صحبت کنید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

بررسی اخبار برای واردات کالا با کارت بازرگانی

قوانین واردات کالا با کارت بازرگانی

در بخش های ابتدایی این مقاله نیز اشاره کردیم که یک تاجر باید بر روی  برخی مسائل مسلط باشد. حال در این بخش نیز اضافه می کنیم که یک تاجر باید هر روز خبر های جدید مرتبط با واردات کالا با کارت بازرگانی را پیگیری کند. خب قطعا می دانید که این کسب و کار نیز قوانین خاص خود را دارد و فرد باید به تمام این قوانین مسلط باشد. این قوانین معمولا در حال تغییر و تحول هستند و این که تاجر آن ها به روز کند به نفع آن است زیرا گاهی ممکن است وارد کردن یک کالا ممنوع شود و یا این که وارد کردن یک کالا آزاد شود. قطعا شما بهتر از هر کسی می دانید این روز ها کسی بیش ترین سود را می برد که اولین نفر به خبر های مهم دسترسی پیدا کند. اگر شما زود تر از هر کسی بفهمید که فلان کالا قرار است گران شود می توانید زود تر از هر کسی ان را وارد کنید و کلی سود کنید.

انتخاب کشور و کالای مورد نظر جهت واردات کالا با کارت بازرگانی

واردات کالا با کارت بازرگانی به داخل کشور

چنان چه تمام این مراحل را پشت سر گذاشتید وقت آن رسیده است که به فکر بازار کار خود باشید و با مشتری های خود در خارج از کشور وارد مذاکره شوید.  برای این کار نیز باید به زبان آن کشور و یا زبان بین المللی و هم چنین قوانین آن کشوری که قرار است در آن کار کنید  مسلط باشید. بهترین کار این است که فورا با یک گروه خاص قرار داد نبندید و کمی در آن بازار هم تحقیق کنید و چندین فروشنده داشته باشید تا آن ها کار ها برای شما انجام بدهند و یا این که در انجام کار ها به شما کمک کند. بعد از این که با فروشنده مورد نظر به توافق رسیدید می توانید از آن درخواست پیش فاکتور کنید. پیش فاکتور در واقع یک سند تجاری محسوب می شود و حضور آن موجب می شود که شما بار دیگر خیلی راحت تر خرید خود را انجام بدهید.

ثبت سفارش واردات کالا

پیش فاکتور تمام اطلاعت مربوط به کالا مثل جنس آن کالا، تعداد ، وزن ، قیمت تمام شده و غیره را در بر دارد و اطلاعات خیلی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.  بعد از این که تمام این مسائل بررسی و تایید شدند شما می توانید خرید خود برای واردات کالا با کارت بازرگانی را ثبت کنید.  در این بخش باید هزینه ی کار را بپردازید آن وقت است که تخصیص ارز و پرداخت بین المللی به میان می آید.  بعد از این که خرید خود را انجام دادید و نوبت به ترخیص کالا از گمرک رسید اهمیت کارت بازرگانی مشخص می شود. چنان چه شما تمام این کار ها را انجام بدهید اما کارت بازرگانی نداشته باشید کالای خریداری شده ی شما در گمرک می ماند.

نکات مهم جهت واردات کالا با کارت بازرگانی

هر شخص حقیقی و یا حقوقی می تواند کارت بازرگانی تهیه کنید اما  خب این کار کمی دشوار است و شما باید قوانین زیادی را رعایت کنید.  کسی که قصد دارد کارت بازرگانی تهیه کنید باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد و سه سال از فعالیت تجاری که می کند گذشته باشد.  برای آقایان نیز حتما باید وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند. اگر قصد دارید بیش تر درباره این قوانین بدانید و یا این که کار تهیه کارت بازرگانی را به کسی تحویل بدهید می توانید روی کمک ما حساب کنید ‌. تیم ما و کادر بی نظیر ما این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه برای شما انجام می دهند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت به بررسی نکات مهم برای واردات کالا با کارت بازرگانی اشاره کردیم، لازم است بدانید جهت دریافت و اخذ کارت بازرگانی شما می توانید بصورت آنلاین و اینترنتی از طریق سامانه ما کارت خود را دریافت کنید. برای اطلاع از شرایط دریافت کارت بازرگانی برای واردات کالا، می توانید درخواست خود را از صفحه کارت بازرگانی ثبت کرده تا مشاورین ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند. سامانه آگاه ثبت بصورت رایگان مشاوره دریافت این کارت را برای امور صادرات و واردات در اختیار شما قرار داده و می توانید با بهترین شرایط آن را دریافت کنید. همچنین راجع به تمام مسايل ثبتی و حقوقی مثل شرایط و مدارک ثبت شرکت و …. اطلاعات داشته باشید.

سوالات متداول

آیا واردات کالا با کارت بازرگانی به ایران شرایط خاصی دارد؟

بسته به نوع فعالیت و کالای مورد نظر، دریافت کارت بازرگانی اولین شرط می باشد و پس از آن ممکن است یک سری از کالاها نیاز به دریافت مجوز های خاصی داشته باشد.

هزینه دریافت کارت بازرگانی جهت واردات چقدر است؟

برای اطلاع از دریافت کارت بازرگانی جهت واردات کالا می توانید با ما در تماس باشید تا تعرفه های دقیق را مطلع شوید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…