Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت در مشهد مقدس با کمترین زمان

ثبت شرکت در مشهد مقدس با کمترین زمان

ثبت شرکت در مشهد

در شهر مشهد صنایع زیادی در حال فعالیت هستند که از جمله آنها می توان به صنایع نساجی، کانی های غیر فلزی، فولاد، کشاورزی، شیمیایی و صنایع غذایی اشاره کرد. به همین علت است که افراد زیادی تمایل دارند تا در شهر مشهد اقدام به تاسیس شرکت کنند تا از این طریق هم به کسب درآمد بپردازند و هم در چرخه اقتصادی و تولیدی کشور قدمی بردارند.پس با مراحل و شرایط ثبت شرکت در مشهد با ما همراه باشید.

از آنجایی که تقاضای تاسیس شرکت در حوزه های متفاوت در این شهر رو به افزایش گذاشته ما نیز از این فرصت استفاده کرده و قصد داریم تا اطلاعات جامع و مفیدی را در مورد شرکت هایی که می توانند در شهر مشهد فعالیت کنند با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل ثبت شرکت در مشهد

طریقه ثبت شرکت در مشهد

  • اولین مرحله در ثبت شرکت در مشهد مراجعه به سامانه و ثبت درخواست است.
  • در قدم بعدی باید نامی که با قوانین در نظرگرفته شده برای ثبت شرکت منافاتی نداشته باشد را انتخاب کرد.
  • در گام بعدی موضوعی که شرکت در آن فعالیت می کند، نشانی و محلی که برای استقرار شرکت در نظر گرفته شده است باید عنوان گردد.
  • سرمایه اولیه ای که برای شروع کار شرکت نیاز است باید مشخص و عنوان گردد.
  • بعد از آنکه کلیه مراحل بالا صورت گرفت افرادی که به عنوان صاحب کسب و کار معرفی شده اند باید هر چه سریع تر برای پلمپ دفاتر تجاری و مالی اقدام کنند. در ادامه نیز انجام اموری مالیاتی و گرفتن کد اقتصادی نیز باید انجام شود.

هزینه ثبت شرکت در مشهد

هزینه ثبت شرکت با توجه به حیطه فعالیت شرکت و نوع شرکت متفاوت است:

هزینه مشخص کردن نام شرکت

برای بررسی و تعیین نام برای شرکت، شما باید هزینه ای را به عنوان حق النام به کارشناسی اداره ثبت پرداخت کنید و سپس فیش واریزی را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید.

هزینه حق ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت همان هزینه ابطال فیش سرمایه است و برای سرمایه های مختلف نیز متفاوت است. این هزینه بر طبق تعرفه ای که اداره ثبت شرکت ها مشخص می کند تعیین خواهد شد.

هزینه درج آگهی در روزنامه های رسمی

شرکت هایی که به ثبت می رسند باید در دو نوبت در روزنامه ها آگهی ثبت کنند. اولین آگهی در روزنامه های محلی صورت می گیرد و هزینه آن باید به اداره ثبت شرکت ها پرداخت گردد. دومین آگاهی نیز در روزنامه رسمی کل کشور به چاپ می رسد و هزینه آن نیز باید به صورت اینترنتی پرداخت شود.

برای پرداخت روزنامه کثیرالانتشار کلیک کنید

هزینه پلمپ دفاتر تجاری

بعد از آنکه یک شرکت به ثبت رسید شرکت مذکور یک ماه وقت دارد تا هزینه پلمپ دفاتر مالی را پرداخت و آنها را تحویل بگیرد. هزینه این دفاتر با توجه به این که 50 برگی یا 100 برگی است متفاوت است.

انواع ثبت شرکت در مشهد

انواع ثبت شرکتها در مشهد

در قانون تجارت 7 دسته شرکت تعریف شده است و هر کدام از آنها نیز خصوصیات و ویژگی هایی را در قانون تجارت به خود اختصاص داده اند. تمامی شرکت ها اساسنامه دارند و در این اساسنامه ها نیز مواردی مانند اسم شرکت، حیطه یا موضوعی که شرکت در آن فعالیت می کند، مدت زمانی که شرکت مذکور در حال فعالیت است، آدرس، میزان آورده و غیره ذکر می شود.

افرادی که شرکت را تاسیس کرده اند می توانند ماده هایی را به اساسنامه اضافه کنند و هیچ محدودیتی در رابطه با اضافه کردن مواد وجود ندارد. البته این مواد نباید با مواد اصلی اساسنامه و قانون تجارت در تضاد و مغایرت باشند.

انواع شرکت هایی که در شهر مشهد می توان برای تاسیس آن ها اقدام کرد موارد زیر هستند:

ثبت شرکت در مشهد سهامی خاص و عام

یکی از انواع شرکت هایی که می توان برای تاسیس آن در شهر مشهد اقدام کرد شرکت های سهامی هستند. در این شرکت ها، سرمایه به سهم هایی که همه آن ها دارای ارزش یکسان هستند تقسیم شده و در اختیار شرکا قرار داده می شود.

در واقع هر یک از شریکان میزان مشخصی از سهام شرکت مذکور را در اختیار دارند. با این توضیح می توان متوجه شد که مسئولیت هر فرد در این شرکت به اندازه سهمی است که در اختیار گرفته است.

همانطوری که می دانید شرکت های سهامی دو نوع دارند: شرکت های سهامی عام و شرکت های سهامی خاص. در شرکت های سهامی عام، افرادی که شرکت را تاسیس کرده اند سهام را به مردم می فروشند و از این طریق مقداری از سرمایه شرکت تامین می شود. اما در شرکت های سهامی خاص تمام سرمایه مورد نیاز توسط افرادی که شرکت را تاسیس کرده اند تامین می شود.

ثبت شرکت های سهامی و مختلط غیر سهامی در مشهد

شرکت های مختلط به شرکت هایی گفته می شود که در آن، شرکاء سهامی و یک یا چند شریک ضامن و یا با مسئولیت محدود با هم تصمیم به تاسیس شرکت می گیرند. از آنجایی که مسئولیت شرکا در این شرکت با هم تفاوت دارد شرکت های مختلط نیز به دو دسته سهامی و غیر سهامی تقسیم بندی می شوند.

شرکت مختلط سهامی در واقع یک شرکت ترکیبی است و یک شرکت تضامنی و شرکت سهامی در تاسیس آن دخالت دارد. افرادی که موسسان این شرکت هستند در واقع تعدادی شریک سهام دار و شریک ضامن هستند. نوع دیگری از شرکت های مختلط که به آنها شرکت های مختلط غیر سهامی گفته می شود برای انجام امور تجاری و به صورت خصوصی بین چند شریک با مسئولیت محدود و چند شریک ضامن تاسیس می شوند. در واقع این شرکت های ترکیبی از شرکت های تضامنی با شرکت های مسئولیت محدود هستند.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

شرکت های تعاونی نوع دیگری از شرکت ها هستند که علاقه مندان به کار در شهر مشهد می توانند برای تاسیس آن اقدام کنند. شرکت های تعاونی که یکی از شرکت های تجاری محسوب می شوند با هدف بهبود وضعیت اقتصادی افرادی که در تاسیس شرکت تجاری شریک هستند تاسیس می شوند. سایر شرکت ها از جمله شرکت های سهامی عام و خاص برای آنکه سود بیشتری به دست آورند تاسیس می شوند اما این نوع شرکت ها برای بهبود وضع معیشت و رفاه شرکا و رفع نیازمندی های آنها ثبت شده و کار خود را شروع می کنند.

شرکت های نسبی در مشهد

شرکت های نسبی شرکت هایی هستند که برای امور تجاری تشکیل می شوند. این شرکت ها بین دو یا چند نفر ایجاد شده و معمولا میزان مسئولیتی که افراد در این شرکت ها دارند به اندازه سرمایه ای  است که برای تاسیس شرکت در اختیار قرار داده است. در شرکت های نسبی اگر دارایی شرکت برای ادای قرض کافی نباشد هر یک از شرکا باید به اندازه سرمایه ای که در شرکت داشته است قرض شرکت را بپردازد. در ثبت شرکت های نسبی باید عبارت شرکت نسبی و یا حداقل نام یکی از افرادی که در شرکت شریک هستند آورده شود.

ثبت شرکت در مشهد بصورت تضامنی

شرکت های تضامنی به شرکت هایی گفته می شوند که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شوند. در این شرکت ها تمامی افرادی مسئولیت تضامنی دارند. تضامنی بودن شرکت به این معنی است که اگر دارایی شرکت برای ادای کل قرض های شرکت کافی نباشد هر کدام از شرکا مسئولند تا تمام قرض شرکت را به طور کامل پرداخت کنند. در واقع تمام شرکاء شرکت های تضامنی در مقابل بدهی های شرکت مسئولیتی نامحدود دارند. اگر شرکت منحل شود اموال هر یک از شرکا تضمین کننده دیونی است که شرکت به گردن دارد.

ثبت شرکت در مشهد با مسئولیت محدود

شما می توانید برای کسب درآمد نسبت به ثبت شرکت های مسئولیت محدود در شهر مشهد اقدامات لازم را انجام دهید. در این نوع شرکت ها، همه سرمایه توسط مدیر عامل دریافت می شود و دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری برای تاسیس این شرکت وارد کار می شوند.

در شرکت های مسئولیت محدود، بدون اینکه سهام بین سهامداران تقسیم شود، شرکا تنها تا میزانی که سرمایه گذاری کرده در برابر شرکت و قرض ها و تعهداتی شرکت مسئول هستند. ضمنا در انتخاب نام برای شرکت های مسئولیت محدود نام هیچ کدام از شرکا نباید آورده شود.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *