ثبت شرکت خدمات نظافتی

یکی از بخش های مطرح شده در قانون به ثبت شرکت خدمات نظافتی پرداخته است. شرکت خدمات نظافتی زیر مجموعه شرکت های خدماتی است که با هدف تولید یک محصول یا کالا تشکیل نمی شوند، بلکه فعالیت و خدمت آن هاست که مشمول درآمد می گردد.

شرکت های خدماتی انواع مختلفی دارند، با این حال شرکت هایی که خدمات مربوط به نظافت را ارائه می کنند شهرت بسیار زیادی داشته و با گذشت زمان نیز توسعه بسیار زیادی یافته اند.

امروزه بسیاری از انسان ها در  بخش های اداری، تجاری و مسکونی به این شرکت ها نیاز داشته و با بهره گیری از نیروی کار ماهر و توانمند مشکلات مربوط به نظافت ساختمان را رفع می کنند.

ثبت و تشکیل چنین شرکت هایی کار دشواری نیست و با هزینه ای اندک نیز می توان یک شرکت خدمات نظافتی را راه اندازی کرد. در خصوص خدمات نیز همانند تولید کالا، کیفیت کار حرف اول را می زند.

شما می توانید با بهره گیری از نیروهایی که توانایی نظافت ساختمان را داشته باشند و به برخی از امور فنی جهت جلوگیری از بروز سانحه در حین کار آشنا باشند و همچنین از لحاظ سنی شرایط قانونی جهت انجام کارهای نظافتی را داشته باشند مبادرت به تشکیل و ثبت شرکت خدمات نظافتی نمایید.

شرایط ثبت شرکت خدمات نظافتی

تفاوتی ندارد شرکت مورد نظر شما چه شرکتی است و می خواهد در چه عرصه ای فعالیت کند، در هر صورت شما باید شرکت خود را با توجه به یکی از قالب های موجود در قانون تجارت به ثبت برسانید.

هر چند قالب های متعددی در قانون تجارت برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده است، اما در عمل شاهد شکل گیری شرکت ها در دو قالب خاص و شناخته شده هستیم؛ شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود!

اگر شرکت خود را در قالب های یاد شده ثبت کنید شرایط بهتر و مطلوب تری را از حیث حمایت های دولتی و شرکت در مزایده ها خواهید داشت. شرایط لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص یا مسئولیت محدود عبارت است از :

  1. برای ثبت شرکت سهامی خاص باید سه نفر به عنوان هیئت مدیره و دو نفر نیز به عنوان بازرس اصلی و فرعی یا عضو علل البدل حضور داشته باشند. این تعداد برای ثبت شرکت خدمات نظافتی با مسئولیت محدود صرفا دو نفر به عنوان هیئت مدیره است.
  2. سرمایه اولیه تشکیل این گونه شرکت ها 100 هزار تومان است. این میزان در شرکت های سهامی خاص و شرکت هایی با مسئولیت محدود با یکدیگر تفاوت ندارد.

اگر شرکت خود را در قالب سهامی خاص ثبت می کنید، باید 35 درصد از سرمایه شرکت در حسابی به نام شرکت مورد نظر و در بانک سپرده گذاری شود. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود از طریق وعده در پرداخت تامین می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمات نظافتی

اکنون که تصمیم به ثبت شرکت خدمات نظافتی گرفته اید باید مدارک ذیل را جهت تشکیل پرونده فراهم کرده و آن ها را تکمیل کنید:

  1. تهیه دو نسخه شرکت نامه شرکت خدماتی و تکمیل آن ها
  2. دریافت یک فرم مبنی بر ثبت شرکت خدماتی
  3. ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور مبنی بر تشکیل شرکت خدماتی مورد نظر
  4. دریافت گواهی عدم سو پیشینه موثر برای تمامی اعضا تشکیل دهنده شرکت
  5. ارائه گواهی پایان خدمت و یا کارت معافی
  6. گواهی پرداخت هزینه های اعلام شده توسط اداره ثبت
  7. دو نسخه از اساسنامه شرکت با ذکر دقیق فعالیت مورد نظر به همراه امضای تمامی شرکا
  8. تهیه دو نسخه تقاضا نامه ثبت شرکت خدماتی و تکمیل آن
  9. تهیه صورت جلسه از جلسه مجمع عمومی و امضای تمامی اعضا
  10. گواهی سپرده گذاری 35 درصد از کل سرمایه در سپرده بانکی و به نام شرکت ( برای شرکت های سهامی خاص )
  11. کارت ملی و شناسنامه تمام اعضا به همراه کپی برابر اصل آن ها

مراحل ثبت شرکت خدمات نظافتی

مراحل ذیل را باید در خصوص تمامی شرکت های خدماتی اعم از شرکت های خدمات نظافتی و سایر موارد و همچنین شرکت های سهامی خاص یا شرکت هایی با مسئولیت محدود طی نمود. این مراحل عبارتند از:

  1. ارائه تمامی فرم هایی که توسط اعضای تشکیل دهنده شرکت امضا شده و تایید شده اند.
  2. انتخاب پنج نام برای شرکت خدمات نظافتی بدین شرط که نام های مذکور نباید توسط هیچ شرکت دیگری انتخاب شده و بکار رفته باشد. این نام ها را باید به ترتیب اولویت از حیث اعتبار برای شرکا درج نمود.
  3. پرداخت حق ثبت شرکت با توجه به سرمایه اولیه
  4. ارائه فیش پرداخت حق ثبت به ممیزی و دریافت دستور ثبت شرکت در اداره ثبت
  5. بررسی تمامی مدارک و فرم ها توسط کارشناس اداره ثبت و رفع اشتباهات موجود
  6. امضا رییس اداره ثبت
  7. درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار
  8. مهر و امضا و دریافت شماره ثبت پس از اتمام زمان آگهی
  9. نهایی شدن ثبت شرکت و بهره مندی از مزایای قانونی و حمایت های دولت

سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت خدمات نظافتی

سوالات ثبت شرکت خدمات نظافتی

در خصوص ثبت شرکت های خدماتی و بخصوص شرکت خدمات نظافتی سوالات متداولی مطرح می گردد. در پایان مقاله به مهم ترین و متداول ترین سوالات موجود در این زمینه پاسخ می دهیم:

  1. چه مدت زمانی برای ثبت شرکت خدمات نظافتی لازم است؟ ثبت این شرکت از هفت روز کاری الی بیست روز زمان می برد.
  2. آیا ثبت شرکت خدمات نظافتی نیاز به دریافت مجوز خاصی دارد؟ خیر! بر خلاف بسیاری از شرکت های خدماتی این گونه فعالیت ها هیچ گونه مجوز خاصی لازم ندارند.
  3. هزینه ثبت شرکت خدماتی چقدر است؟ هزینه ثبت شرکت ها با توجه به معیارهای متفاوتی تعیین می گردد. سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته شده است یکی از مهم ترین کاراکترهای موجود در این زمینه خواهد بود. امروزه این مبلغ به صورت میانگین چیزی در حدود یک الی دو میلیون تومان است.

شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و سوالات خود را به صورت دقیق مطرح کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ داده و شما را در راستای ثبت شرکت خود یاری می کنند.

 

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…