نحوه ثبت برند تولید پلاستیک

ثبت برند برای برخی از مشاغل دارای ضرورت است، یکی از کسب و کارهایی که لازم است پیش از شروع فعالیت خود اقدام به ثبت برند نمایند، تولید پلاستیک است که تنها در این صورت است که می توانند محصولات خود را به صورت کاملا انحصاری در بازارهای داخلی و خارجی با ثبت برند تولید پلاستیک انجام دهند.

به عبارتی برند، علامت تجاری مشاغلی است که تصمیم دارند به صورت حرفه ای و قانونی در بازار حاضر شده و کالا و خدمات خود را از دیگر رقبا متمایز نمایند تا در جهت گسترش و توسعه شرکت و کسب و کار خود قدم موثری را برداشته باشند. در این خصوص می توانید با دریافت مشاوره های لازم از سوی کارشناسان موسسه پایدار ثبت اقدام نمایید تا در زمانی کوتاه تر و با اطمینان از صحت روند کامل ثبت برند، عمل نمایید.

مراحل ثبت برند تولید پلاستیک

در صورتی که قصد دارید برای ثبت برند تولید پلاستیک اقدام کنید، می توانید آن را به صورت شخص حقیقی یا حقوقی به ثبت برسانید. برای اشخاص حقیقی داشتن مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی ضرورت دارد.

همچنین می بایست تصویر مجوز تاسیس خود را ارائه نماید. این می تواند جواز فعالیت یا پروانه بهره برداری نیز باشد. همچنین در صورتی که از نام و علائم لاتین در برند استفاده شود، داشتن کارت بازرگانی و ارائه تصویر آن ضرورت دارد.

از سویی دیگر، برای ثبت برند با نام اشخاص حقوقی، داشتن جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری به نام شرکت الزامی است. همچنین بایستی تصویر مدارک ثبتی که شامل آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت است را به درخواست ثبت برند خود پیوست نماید.

ضمن آنکه اشخاص حقیقی و حقوقی لازم است که هنگام ثبت برند تولید پلاستیک از نمونه گرافیکی علامت تجاری خود در ابعاد 10*10 سانتی متر در تعداد ده نمونه تهیه کرده و به اظهارنامه ثبت برند تولید پلاستیک ضمیمه کنند. این درحالی است که اگر تصویر برند به صورت سه بعدی باشد، می بایست از شش زاویه مختلف نیز از علامت تجاری خود نمونه گرافیکی تهیه نماید.

نحوه ثبت الکترونیکی برند پلاستیک

ثبت برند تولید پلاستیک آنلاین

هنگامی که برای انتخاب صحیح برند خود استعلام دریافت کرده و مطمئن شدید که از سوی دیگر افراد ثبت نشده است، می بایست در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی وارد شده و برای ثبت برند خود و تکمیل اظهارنامه اقدام نمایید. در اولین گام روشن نمایید که برند خود را به صورت شخص حقیقی یا حقوقی ثبت می کنید و پس از آن مطابق با اطلاعات و مشخصات درخواستی فرم را تکمیل کرده و مدارک را بارگذاری نمایید.

دقت داشته باشید که مجوزهای فعالیت خود را پیش از هر اقدامی دریافت کرده و در تکمیل مدارک، نهایت دقت را داشته باشید. کارشناسان این اداره پس از بررسی اطلاعات ثبت شده در سامانه و مطابقت مدارک ارسال شده، در خصوص تایید درخواست ثبت برند تولید پلاستیک اقدام می کنند.

توجه داشته باشید که هر گونه نقص در مدارک و یا ایراد در ثبت اطلاعات باعث کند شدن روند ثبت برند شده و منجر به رد درخواست خواهد شد. بنابراین در این خصوص توصیه می شود از کارشناسان آگاه ثبت، مشاوره های لازم را دریافت کنید. ضمن آنکه بایستی تمامی مراحل ثبت و ارائه مدارک، مطابق با قوانین و ضوابط اداره مالکیت معنوی باشد و طبقه کالای تولید شده توسط کسب و کار با طبقه محصول مطابقت لازم را داشته باشد.

تحویل مدارک به اداره مالکیت معنوی برای ثبت برند تولید پلاستیک

در صورتی که از سوی این اداره تایید صورت گیرد، می توانید مدارک را به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی تحویل نمایید و گواهی ثبت برند تولید پلاستیک  را پس از پرداخت هزینه های ارائه شده مطابق با طبقه کالای خود، دریافت نمایید.

هنگامی که مدارک را تحویل نمودید، آگهی مرحله اول منتشر خواهد شد که لازم است در این خصوص و نشر آگهی در روزنامه رسمی و حق ثبت آن اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که پس از انتشار آگهی، سی روز کاری فرصت خواهید  داشت تا در صورت عدم دریافت اعتراض در خصوص ثبت برند، برای انتشار نوبت دوم آگهی اقدامات لازم را صورت دهید.

انتخاب نام برند در ثبت برند تولید پلاستیک

اولین نکته ای که باید در هنگام ثبت برند تولید پلاستیک به آن توجه داشته باشید، انتخاب نامی متناسب با محصول تولید شده خود می باشد. ضمن آن که تمایزات لازم را با دیگر کالا و خدمات هم رده محصولات شما ایجاد کند. این نام و علامت تجاری باید خلاقانه بوده و از هر گونه کپی برداری پرهیز شود. ضمن آن که توصیه می شود، پیش از هر اقدامی برای استعلام برند آن اقدام نمایید تا اطمینان حاصل نمایید که پیش از این، از سوی شخص ثالث دیگری ثبت نشده باشد.

از دیگر نکات بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که علامت تجاری شما نبایستی باعث گمراهی مشتریان شده و آن ها را به سوی برند معتبر دیگری سوق دهد. ضمن آن که استفاده از نام های عام و علائم ممنوع، اجتناب شود. از سویی دیگر، استفاده از نام و علامت های دولتی ممنوع بوده و هیچ یک از عبارات نبایستی منتسب به مقامات دولتی و رسمی باشد.

مزیت ثبت برند در تولید پلاستیک

مزیت های ثبت برند تولید پلاستیک چیست

بسیاری از کسب و کارها که الزامی در ثبت برند خود ندارند، بدون توجه به مزیت های بی شمار آن، اقدامی برای ثبت برند نمی کنند. این در حالی است که به سادگی دیگر رقبا می توانند از اعتبار و اعتماد ایجاد شده آن برند و خدمات و محصولات ارائه شده استفاده کرده و به نفع خود بهره برداری کنند. از سویی دیگر، عدم ثبت برند تولید پلاستیک می تواند باعث شود تا در شرایط سرقت و سوء استفاده از برند، هیچ اقدام قانونی و رسمی صورت نگیرد و حق شکایت و اعتراضی محفوظ نباشد.

بنابراین توصیه می شود، برای حفظ تلاش و اقدامات خود در خصوص گسترش کسب و کار و بازار ایجاد شده، برای ثبت برند خود اقدام نموده و مراحل ثبت برند را به درستی پشت سر بگذارید. برای این کار می توانید از خدمات ثبتی موسسه آگاه ثبت نیز استفاده نمایید. کارشناسان آگاه ثبت با تجربه و تخصص خود در این زمینه شما را یاری می کنند.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…