مزایای ثبت شرکت

 

اگر بخواهیم به یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت اشاره کنیم، می توانیم بگوییم که ثبت و تاسیس شرکت به شما این اجازه را می دهد که از تخصص افراد بسیار زیاد و با استعدادی در شرکت خود، بهره مند شوید. شما این افراد را در مجموعه ی خود استخدام می کنید و خاطر قوانین وضع شده، این افراد در چارچوب قوانین برای شما کار می کنند. حتی شما می توانید با استفاده از تخصص افراد دیگر، به زمینه هایی ورود کنید که حتی در آن ها تخصصی ندارید و یا حتی فکرش را هم نمی کردید؛ و دامنه ی فعالیت شرکت خود را هر روز گسترش دهید.

 

مزایای ثبت و تاسیس شرکت به شرح مفصل

شاید به این فکر کنید که طبق ماده ی 195 قانون تجارت، علت اجباری بودن ثبت شرکت ها فقط به دلیل این باشد که دولت به دنبال دریافت مالیات از این شرکت ها بوده و هیچ بازدهی و سودی برای خود شرکت در حال تاسیس ندارد؛ ولی این حقیقت ندارد، یا بهتر است بگوییم این طرز فکر غلط است؛ که در ادامه بیشتر برای شما از مزایای ثبت شرکت می گوییم.

شرکت ها شاید سالیانه مجبور به پرداخت مالیات باشند اما عمدتا به این دلیل ثبت می شوند که اعتبار قانونی داشته باشند و اتفاقا دولت با شناسایی این شرکت‌ها خیلی راحت تر می‌تواند از آنها حمایت کند. نکته ی قابل توجه بعدی این است که مزیت ثبت شرکت، کاملا برای بخشیدن اعتبار و منافع به آن شرکت بوده و برای افرادی که به کسب و کار خودشان احترام گذاشته و آن را بصورت قانونی و با حمایت قانون انجام می دهند.

ثبت شرکت فوری دارای مزایای بسیار مهمی است که شمارا در عرصه‌ی رقابت ها از رقیبانتان پیش می‌اندازد؛ تمامی از مزیت هارا در مقاله مزایای ثبت شرکت فوری به طور کامل بررسی نموده ایم تا با درنظر گرفتن این مزایا به ثبت شرکت فوری بپردازید.

 

در زیر به برخی از بزرگترین مزایای ثبت شرکت و تاثیر مستقیم آن در کسب و کار ها اشاره می کنیم تا اگر هنوز در ثبت شرکت خود تردید دارید راحت تر تصمیم گیری کنید:

 

ثبت شرکت به فعالیت های شرکت اعتبار می دهد.

اولین پیامی که یک شرکت ثبت شده با خود حمل می کند این است که به مخاطبین، جامعه مشتریان، تامین کنندگان، زنجیره تامین و البته شرکای تجاری بگوید که ما اعتبار قانونی داریم و تمامی فعالیت های انجام شده توسط ما زیر نظر قانون و با پشتوانه ی آن صورت می گیرد و شما به راحتی و با خیالی آسوده و راحت می توانید به همکاری در زمینه های مختلف با ما بپردازید.

نکته ی بعدی این است که شرکت، به صاحبانش اعتبار و هویت می بخشد و این زمانی صادق است که شرکت ثبت شده باشد و زیر سایه ی قانون قرار گرفته باشد؛ تنها در اینصورت است که ارگان ها و افراد خارجی که تا به حال با آنان معامله و تعامل نداشته اند، حاضر به خرید، دریافت خدمات و فعالیت از آنان می گردند.

فقط کافی است که شما برای چند لحظه خود را در جای مخاطبانتان قرار دهید! آیا حاضرید با شخصی کار کنید که اعتباری نزد شما ندارد؟ فاقد شناسنامه است؟ به خوبی برای شما شناخته شده نیست؟ اگر زیر تعهداتشان بزنند شما باید چه کنید؟ آیا حتی شما به عنوان یک مشتری حاضر به خرید محصولات شرکت هایی که کد اقتصادی ندارند و یا ثبت نشده اند هستید؟

جواب به تمامی سوالات بالا، نشان دهنده ی اهمیت و مزایای ثبت شرکت است.

 

با مطالعه راهنمای ثبت شرکت فوری به یک متخصص امور ثبت شرکتی تبدیل شوید که این امر را به راحتی انجام میدهد. تنها کافیست به مقاله مربوطه مراجعه کرده و آنرا مطالعه نمایید.

 

شراکت در حوزه ی قانون و با اطمینان صورت می گیرد.

نکته ی دیگری که بسیار حائذ اهمیت است، شراکت در شرکت هاست. این را حتما در نظر داشته باشید که شما نمی توانید به طور شخصی یک شرکت را تاسیس کنید، زیرا که تعریف شرکت از اجتماع 2 نفر به بالا صورت می گیرد. یعنی برای اینکه بتوانید یک شرکت را به ثبت برسانید، باید با 2 یاچند نفر دیگر، شراکت کنید.

هرچقدر هم که شما با شریکتان دوست باشید و ما بگوییم که کار تیمی بسیار هیجان انگیز و خوب است، ولی همه ی ما این را به خوبی می دانیم که مشارکت با دیگران، هم روی خوش دارد و هم روی بد؛ گاهی اختلافات پیش می آید و گاهی عدم تفاهم و یا شک و شبهه باعث می شود تا موضوعاتی مطرح شود که نگران کننده خواهد بود.

 

تمامی تعرفه ها و هزینه ثبت شرکت را در مقاله ای برای شما بیان کرده ایم، تا متقاضیان به این تعرفه ها دسترسی داشته باشند و بتوانند این هزینه ها را مدیریت کنند؛ ولی لازم به ذکر است که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

مزایای تاسیس شرکت در آگاه ثبت

 

یکی از قالب های پرطرفدار ثبت موسسه، موسسه خدماتی است که روزانه سوالات بسیار زیادی را پیرامون خود به همراه دارد؛ برای ثبت موسسه خدماتی مقاله ای را تهیه نموده‌ایم که تمامی جوانب ثبت نمودن شرکت خدماتی نظافتی را دربر می‌گیرد؛ پیشنهاد میکنیم این مطلب جامع و فوق العاده را حتما مطالعه نمایید.

 

اعتبار قرار دادهای شرکت، افزایش می یابد.

در نظر داشته باشید، از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که هنگامی که یک شرکت به ثبت می رسد، یکی از مراحل آن، دریافت کد اقتصادی می باشد و خود شرکت نیز یک شناسه ملی دریافت خواهد کرد که این 2 شماره، در همه ی قرار داد هایی که توسط این شرکت تنظیم می شوند و یا این شرکت یک طرف قرارداد باشد، درج خواهد شد. پس کاملا طبیعی است که شرکت هایی که دارای این کد ها بوده و در قراردادشان درج می شود به خوبی شناخته شده اند و همچنین برای اطمینان خاطر مشتریان، آن ها می توانند با استعلام گرفتن از این کد ها از وضعیت مالیاتی و اعتباری شما با خبر شوند، سابقه فعالیت شما و حتی میزان سابقه شما را ببینند و به راحتی به شما اطمینان پیدا کنند.

 

امکان عقد قرار داد های بزرگ فراهم می شود.

به طور حتم، داشتن اعتبار قانونی، باعث می شود که قرارداد های بزرگتری نیز تنظیم کنید. البته این بستگی به شانس شما هم دارد 😊 زیرا پیدا کردن مشتریان بزرگ، خیلی راحت نیست ولی باید این امکان را فراهم کرد تا در زمان ملاقات، بتوان با آن ها وارد مذاکره شد.

به عنوان مثال در بسیاری از مواقع شرکت های بزرگ داخلی و یا حتی بین المللی مناقصه و یا مزایده هایی را مطرح می کنند و در شرایط خود اینگونه بیان می کنند که: تنها شرکت هایی را می پذیریم که قانونی باشند (و مثلا یکی دو سال هم تجربه داشته باشند). طبیعی است که در این حالت تنها شرکت هایی که ثبت شده اند می توانند شانس خود را برای این فرصت ها امتحان کنند.

در نمونه ی دیگر می توان به دریافت شعبه های شرکت های بزرگ اشاره کرد که این نیز مستلزم شرکت ثبت و تاسیس شده، و از مزایای آن است.

 

ثبت موسسه سریع از خدمات پرطرفداری است که امروزه بازار داغی پیدا کرده است، مراحل ثبت موسسه فوری را در مقاله‌ای به طور کامل برای شما بررسی نمودیم؛ که مطالعه آنرا به شما پیشنهاد میکنیم. مطالعه این مقاله‌ی ارزنده خالی از لطف نیست.

 

امکان تامین سرمایه فراهم است.

این موضوع برای همه ی افراد واضح و روشن است که در برخی موارد در روند کار، نیاز به سرمایه بیشتری داریم که آن هم از توانایی های ما خارج باشد و نداشتن سرمایه کافی هم ممکن است این فرصت ها را از دست شما در بیاورد؛ یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت، این است که در تمامی قالب های شرکت ها همیشه یک نکته وجود دارد و آن هم امکان افزایش سرمایه در قالب برخی از اقدام های قانونی است.

یکی از این راه ها، اضافه کردن شریک و یا سهامدار می باشد. شما در قالب یک فرد، معمولا برای انجام یک کار نمی توانید سرمایه ی فراوانی را از راه های مختلف جذب کنید؛ ولی در قالب شخصیت های حقوقی می توانید با فروختن یا دادن سهم به برخی از افراد، آن ها را نیز در سود خود، سهیم کنید؛ این افراد نیز به دلیل اینکه اولا دارای شخصیت حقوقی خواهند شد و دوما از سود خود از این سرمایه گذاری اطمینان خواهند داشت، خیلی راحت تر با شما مشارکت خواهند کرد و سرمایه خود را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

امکان بهره مندی از دانش و تخصص دیگران، وجود دارد.

شکی در این نیست که برای انجام دادن یک کار، به تخصص ها و مهارت های فراوانی نیاز داریم؛ این را هم در نظر بگیرید که افراد بروسلی نیستند! یعنی یک نفر نمی تواند به طور همزمان چند تخصص را داشته باشد و برای جبران نداسته هایشان، مجبورند از دیگران کمک بگیرند. ضمنا شاید در طول فعالیت ها، به هر دلیلی خودتان نتوانید همه ی امور را پیگیری کنید و نیازبه کمک برخی افراد داشته باشید.

ثبت و تاسیس شرکت به شما این اجازه را می دهد که از تخصص افراد بسیار زیاد و با استعدادی در شرکت خود، بهره مند شوید. شما این افراد را در مجموعه ی خود استخدام می کنید و خاطر قوانین وضع شده، این افراد در چارچوب قوانین برای شما کار می کنند. حتی شما می توانید با استفاده از تخصص افراد دیگر، به زمینه هایی ورود کنید که حتی در آن ها تخصصی ندارید و یا حتی فکرش را هم نمی کردید؛ و دامنه ی فعالیت شرکت خود را هر روز گسترش دهید.

 

 

مزایای ثبت و تاسیس شرکت آنلاین

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و شرکت را به خوبی ثبت کنید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

مزایای ثبت و تاسیس شرکت به شرح مختصر

  1. انجام فعالیت ها ی شرکت به صورت قانونی :

تمام فعالیت ها و کارهایی که می خواهیم در زمینه ی کار و تجارت انجام دهیم اگر در قالب شرکت انجام شود حالت رسمی پیدا کرده و دارای ارزش بیشتری می شود ،قانون بر فعالیت این شرکت ها نظارت دارد و همه فعالیت ها باید مطابق با قانون پیش روند در این صورت افراد و شرکت ها بیشتر تمایل دارند با شما همکاری کنند.

  1. تمام اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئول هستند:

    زمانیکه شرکتی را به ثبت می رسانیم سود و زیان  و تمام فعالیت هایی  که در شرکت اتفاق می افتد بر عهده ی یک شخص نیست بلکه کلیه ی اعضای شرکت مسئول ان هستند.

  2. تمام اعضا از حقوق قانونی بهره مند هستند و قانون از انها حمایت می کند:

زمانیکه شراکت اعضا به صورت قانونی باشد هرگاه مشکلی بین اعضا پیش بیاید از طریق قانون می توانند حل و فصل کنند.

  1. با ثبت شرکت می توانند در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند:

افراد به صورت شخصی نمی توانند در مزایدات و مناقصات شرکت کنند بلکه باید در قالب شرکت در این مناقصات شرکت کنند.

  1. شرکت های بزرگ  و برند ها، نماینده گی خود را به شرکت ها می دهند:

اگر شخصی بخواهد از یکی از شرکت های معتبر نماینده گی بگیرد و با ان شرکت کار کند ابتدا باید شرکت خود را به ثبت برساند زیرا این نماینده گی ها با شرکتها راحتتر کار می کنند.

  1. تمام اطلاعات مربوط به شرکت ها باید واضح و کامل باشد :

پس از اینکه شرکت خود را به ثبت رساندید باید هیچ  گونه ابهامی راجع به شرکت برای افرادی که می خواهند با شرکت کار کنند وجود نداشته باشد ،شرکتها  موظف هستند تمام اطلاعات مورد نیاز را در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ برسانند.

  1. هر چه قدر از تاریخ ثبت شرکت ها بگذرد به اعتبار شرکت افزوده می شود.

  2. با ثبت شرکت ها می شود از مزایای دریافت وام و اعتبارات استفاده کرد :

برخی از امتیازات و وام ها به اشخاص داده نمی شود و فقط در قالب شرکت می شود از این تسهیلات و امتیازات برخوردار شد.

  1. باثبت شرکت می توان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت .

 

احتمالا تا الان مزایای ثبت شرکت در کسب و کار خودتان را با توضیحات فوق به خوبی درک کرده باشید. اما این تنها بخش هایی مشخص از مزایای تاسیس شرکت در کسب و کار شما است. داشتن وجهه ی کاری، داشتن کلاس کاری، هویت اجتماعی، استقلال و .. از دیگر مزایای ثبت شرکت هستند.

ثبت شرکت آنلاین را هم می توانید بدون نگرانی و تنها با صرف هزینه بسیار کم و بدون واسطه به موسسه حقوقی آگاه ثبت واگذار کنید. حتی حضور شما برای ثبت این شرکت لازم نیست و همه فرآیند ثبت شرکت به صورت آنلاین و توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…