مراحل ثبت شرکت و موسسه ارزان در 10 قدم

 

موسسه یکی از انواع مجموعه‌های پرطرفداری است که مراحل ثبت ارزان آن با ثبت شرکت ارزان تفاوت‌هایی دارد؛ مراحل ثبت موسسه ارزان بسیار ساده بوده و با طی نمودن چند مرحله مشخص، می‌توانید موسسه خود را به صورت ارزان به ثبت برسانید.

تفاوت‌های ثبت شرکت و ثبت موسسه ارزان را در این مقاله بیان نخواهیم نمود، ولی اگر نیاز دارید تا از این موضوع مطلع شوید، می‌توانید در بخش نظرات از متخصصین آگاه درخواست کنید تا در اسرع وقت، مقاله مربوطه را برای شما تهیه نمایند.

 

در آخر لازم به ذکر است موسسات غیرتجاری طرفداران بسیاری دارد که آگاه ثبت برای تسریع شدن امر تاسیس آنها، مراحل ثبت موسسه فوری را در این مقاله بررسی نموده است. آگاه ثبت اولین سامانه اینترنتی کشور است که تمامی امور ثبت شرکت، ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی را به صورت آنلاین و فوری برای شما انجام خواهد داد.

 

مراحل ثبت موسسه شامل چند مرحله است؟

موسسه های غیرتجاری از مجموعه هایی می‌باشند که برای اهداف غیرتجاری مانند امور فرهنگی هنری، خیریه و مانند اینها ارزان به ثبت رسیده‌اند. به بیان دیگر هدف از ثبت این نوع مجموعه ها مقاصد تجاری نیست. موسسه ها برای نامگذاری می‌توانند از القاب انجمن، بنگاه یا حتی کانون و اسم هایی که مانند اینها هستند را استفاده کنند، ولی نمیتوانند عناوین شرکت های دولتی را به کار بگیرند.

 

ثبت موسسه غیرتجاری هزینه‌ای تقریبا نزدیک به ثبت شرکت دارد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم؛ ولی قبل از آن اجازه دهید تا کمی از موسسات غیرتجاری برای شما تعریف نماییم تا کمی با این موسسه ها آشنا گردیم. هزینه ثبت موسسه غیرتجاری در آخر مطلب عنوان شده که، می‌توانید برای اطلاع از هزینه تاسیس موسسه غیرتجاری به انتهای مقاله مراجعه نمایید.

 

یکی از قالب های پرطرفدار ثبت موسسه، موسسه خدماتی است که روزانه سوالات بسیار زیادی را پیرامون خود به همراه دارد؛ برای ثبت موسسه خدماتی مقاله ای را تهیه نموده‌ایم که تمامی جوانب ثبت نمودن شرکت خدماتی نظافتی را دربر می‌گیرد؛ پیشنهاد میکنیم این مطلب جامع و فوق العاده را حتما مطالعه نمایید.

موسسات غیرتجاری در هنگام مراحل ثبت به دونوع تقسیم بندی میشوند که در ادامه این انواع را برای شما نام برده و هرکدام را در حد یک خط بررسی خواهیم کرد. دونوع این موسسه ها عبارتند از:

 

موسسه های انتفاعی

در بخش اول موسساتی با این زمینه فعالیت که، منفعتی را جذب می کنند و آن را میان اعضای موسسه تقسیم می کنند، انتفاعی نام دارد. به زبان ساده تر اگر موسسه‌ در روند انجام فعالیت به سودی دست پیدار کرد، بین اعضای آن موسسه تقسیم میگردد.

اگر بخواهیم در این بخش مثالی برای شما بیان کنیم، باید بگوییم ثبت موسسه آموزشی علمی یا ادبی یا هنری و ثبت آموزشگاه های زبان و کنکور یا ثبت موسسه های غیرانتفاعی ، تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای و …

 

موسسه های غیر انتفاعی

گروه دوم موسسات غیر انتفاعی هستند که این دسته از موسسه ها به قصد جلب سود و تقسیم میان اعضای این موسسه تشکیل نمی‌گردد.

این موسسات در غالب احزاب سیاسی، انجمن های اسلامی، مؤسسات خیریه، مؤسسات امداد اجتماعی و … تشکیل می شوند. این موضوع را در نظر بگیرید که برای ثبت این موسسه ها باید حتما موسسه شما در غالبی غیرتجاری باشد تا بدون هیچ مشکلی موفق به ثبت موسسه فوری شوید.

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی فوری شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

مراحل ثبت موسسه ارزان موضوع مهمی است که در این مقاله به صورت کامل بررسی می‌کنیم؛ پس در ادامه همراه آگاه ثبت باشید تا به این مراحل تسلط کافی را پیدا کنید و بتوانید ارزان موسستان را ثبت نمایید.

 

 

مرحله به مرحله با ثبت موسسه ارزان و غیرتجاری

 

مراحل ثبت شرکت و موسسه ارزان در 10 قدم

 

برای ثبت موسسه نیاز به انجام مراحل گام به گامی است که در این قست برای شما بیان می‌کنیم، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه نمایید تا به یک متخصص امور ثبت موسسه‌ای تبدیل شوید.

 

مرحله اول)

نیاز است که وارد سامانه اداره ثبت شرکتها شده و در بخش تاسیس شخصیت حقوقی، گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. سپس در باکس و مکان مورد نظر درباره نوع شخصیت حقوقی گزینه ”موسسه غیرتجاری” را  انتخاب کنید.

 

مرحله دوم)

باید اطلاعات متقاضی را به طور کامل و دقیق، مطابق با شناسنامه تکمیل نمایید.

 

مرحله سوم)

مرحله انتخاب نام است که در این بخش، پنج نام به ترتیب اولویتتان را وارد نمایید. نام های پیشنهادی بر مبنای یک سری خصوصیات و ویژگی های تعیین شده باید انتخاب شوند. آگاه ثبت پیشنهاد میکند تا مقاله نکات انتخاب بهترین نام برای ثبت شرکت را مطالعه نمایید؛ نکات دقیقی از انتخاب اسم فوری در آن مقاله بیان نموده ایم.

 

مرحله چهارم)

پس از طی نمودن مرحله قبل، کارشناس مربوطه بعد از بررسی های دقیق، با انتخاب یکی از اسامی موافقت خواهد نمود.

 

مرحله پنجم)

سپس مسئول حقوقی به بررسی اطلاعات متقاضی که در سامانه وارد شده پرداخته و اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغیه رفع نقص ارسال می‌کند و باید نقص را رفع نموده ودر صورت عدم نقص اطلاعات، پرونده ثبت موسسه فوری شما را تایید خواهد کرد.

 

مرحله ششم)

بعد از پذیرفته شدن درخواست اینترنتی، بایدکه نسخه اصلی صورتجلسات تنظیم شده و ضمیمه های آنرا از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش ارسال کنید.

 

مرحله هفتم)

بعد از اینکه فرم های خواسته شده را پر نمودید و برای اداره ثبت شرکتها ارسال کردید، اگر صورتجلسه شما دارای نقصی باشد، برای شما ابلاغیه رفع نقص ارسال شده و باید رفع نقص نمایید.

حتی ممکن است صورتجلسه شما رد شود که در این صورت دلایل رد صورتجلسه به صورت یک ابلاغیه به شما اعلام شده تا صورتجلسه جدیدی صادر نمایید. آگاه ثبت مقاله دیگری در باب موارد رد شدن صورتجلسه برای شما عزیزان آماده نموده که با سرچ کلمه موارد رد شدن صورتجلسه در سراسر اینترنت می‌توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

 

مرحله هشتم)

حال اگر صورتجلسه شما پذیرفته شود، کارشناس مربوطه اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر نموده و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود. سپس پیش نویس آگهی تاسیس شرکت را در دفتر ثبت شرکت ها ثبت نموده و پس از احراز هویت متقاضی ، باید ذیل ثبت دفتر امضا شود.

 

مرحله نهم)

در آخر کارشناس مربوطه یک نسخه از مدارکی مانند اساسنامه، صورتجلسه و تقاضانامه که اداره ثبت شرکت ها آن ها را مهرکرده است به متقاضی تسلیم می‌نماید..

 

مرحله دهم)

درج آگهی تاسیس موسسه فوری در روزنامه کثیرالانتشار و سپس آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.

 

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری از مسائل ثبتی است که محبوبیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مطلب کاملی در این مورد برای شما متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری تهیه نموده ایم که تمامی هزینه های مربوط به ثبت موسسه را برای شما بررسی نموده است، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

 

قوانین مهم ثبت موسسه ارزان و سریع

در بحث تاسیس موسسه ارزان قوانینی وجود دارد که قبل از اقدام به ثبت باید این قوانین را مطالعه نمود.

  1. هدف از موسسات ارزان همه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری مانند امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود، اعم از آن که موسسان و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته باشند یا نداشته باشند.
  2. موسسه مربوطه از لحاظ انطباق با مقررات این آیینامه به دو قسمت غیر انتفاعی و غیر تجاری تقسیم می‌شود.
  3. ثبت موسسه در تهران در اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها در اداره ثبت مرکز اصلی آن انجام می‌شود.
  4. اظهار‌نامه ثبت موسسه در دو نسخه به زبان فارسی همراه با تاریخ و امضاء تدوین می‌شود و شامل اطلاعات زیر است:
  • اسم، اقامتگاه، تابعیت، موضوع موسسه، مراکز و شعب آن
  • اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصی که برای اداره کردن موسسات و تشکیلات معین شده‌اند.
  • اسم، اقامتگاه و تابعیت وکیل در صورتی که اظهار نامه توسط وکیل تنظیم شده باشد.
  • تاریخ ثبت، محل و شماره ثبت نام کشوری که موسسه در آن به ثبت رسیده است در صورتی که موسسات خارج از ایران به ثبت رسیده باشند.

 

ثبت نمودن موسسات غیرتجاری بسیار سودمند میباشند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، ولی اگر نیاز دارید تا از این مراحل مطلع باشید، مقاله ثبت موسسه غیرتجاری را با دقت مطالعه نمایید، زیرا از بهترین مقالات ثبتی آگاه می‌باشند.

 

کلام آخر آگاه ثبت

در آخر لازم به ذکر است موسسات غیرتجاری طرفداران بسیاری دارد که آگاه ثبت برای تسریع شدن امر تاسیس آنها، مراحل ثبت موسسه ارزان را در این مقاله بررسی نموده است.

 

آگاه ثبت اولین سامانه اینترنتی کشور است که تمامی امور ثبت شرکت آنلاین، ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی را به صورت آنلاین و فوری برای شما انجام خواهد داد. تنها کافیست به صفحه مورد نظر مراجعه نموده و فرم داخل صفحه را پر کرده تا از مزایای خدمات مشاوره رایگان مشاورین بهره مند شوید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…